ponownie rozmiar ramy
#441
Napisano 19 październik 2010 - 06:12
a czym mniejsza baza kół tym rower bardziej zwarty i agresywniejszy.
Natomiast kąt główki ramy i długość mostka - owszem ma wpływ na ''nerwowość.
Wracając do zawodowców decydują się na mniejsze ramy naciągając rozmiar mostkiem - pod siebie , takie trendy.....
Jarek-LT
LUXTECH
PS.
A MOŻE RAMKA POD WYMIAR ?????
#442
Napisano 19 październik 2010 - 09:36
Panowie - baza kół nie bardzo ma się do ''nadsterowności '' rowerka.
Jarek-LT, z całym szacunkiem, ale jedno wyklucza drugie ... Przynajmniej na zdrowy, chłopski rozuma czym mniejsza baza kół tym rower bardziej zwarty i agresywniejszy.
Popraw mnie jeśli się mylę, ale czy czasem nie jest tak, że jeśli kąt główki ramy się zmienia, to idzie za tym również zmiana w postaci wydłużenia/skrócenia bazy kół?Natomiast kąt główki ramy i długość mostka - owszem ma wpływ na ''nerwowość.
...
A więc jeśli kąt główki ramy się zmniejsza i skraca się baza kół, to i rower robi się bardziej nadsterowny, zwarty i agresywny. Czyli jednak baza kół sporo
... ma się do ''nadsterowności '' rowerka.
...
Mam rację?
#443
Napisano 19 październik 2010 - 15:38
ze zwartą budowa , sztywnością całego układu jako rower , zbierania się do sprintu kontroli trakcji (rower + biker).
Mniejsza baza kół powoduje odczucia zwartości i sztywności , braku pływania tyłu , braku wychylania się węzła suportowego na boki itp. ale przy żle dobranym mostku i innych kokpitowych ustawieniach owe odczucie zwartej masy jako roweru może dawać subiektywne odczucia całkiem odwrotne.
Duża rama ma dużą bazę kół.
Dwa rowery o tych samych ramach i bazach kół jednak z innymi ustawieniami kokpitu mogą mieć odczucia całkiem przeciwne w kierowaniu nie wspominając o ''zwartości roweru''
Trzeci zawodnik z rowerem i ustawieniach kokpitu ''normalnych '' w prowadzeniu roweru odczucia będzie miał identyczne czy takie same jak jeden z zawodników z pierwszego przykładu.
Jednak on coś jeszcze zauważył ; rower zbiera się szybciej i agresywniej gdyż on przy tych samych ''normalnych'' ustawieniach kokpitu ma jeszcze ramę o numer mniejszą - mniejsza baza kół.
Jarek-LT
LUXTECH
#445
Napisano 25 październik 2010 - 17:19
http://mtbikes.pl/pl...e/geometria.gif "H"
#447
Napisano 10 listopad 2010 - 08:21
http://www.cube.eu/r...ries/agree-pro/
Link do roweru.
#451
Napisano 11 listopad 2010 - 14:02
Inseam 90.5 cm
Trunk 64 cm
Forearm 36 cm
Arm 65 cm
Thigh 64 cm
Lower Leg 59 cm
Sternal Notch 161 cm
Total Body Height 186 cm
Seat tube range c-c 58.6 - 59.1
Seat tube range c-t 60.4 - 60.9
Top tube length 54.8 - 55.2
Stem Length 11.5 - 12.1
BB-Saddle Position 81.7 - 83.7
Saddle-Handlebar 54.4 - 55.0
Saddle Setback 6.8 - 7.2
dotychczas jeździłem na ramie Scotta Cr1 rozmiar 58, jej wymiary miałem takie:
effective top tube horizontal: 575
bb center to top seattube: 580
head tube lenght: 190
długość mostka 11cm
i powiem szczerze że aby dosięgnąć chwytów musiałem się lekko i nienaturalnie wyciągnąć aby je łapać, więc gdy jeździłem z chwytem górnym miałem ręce ciut przed nimi gdyż brakowało mi parę mm do nich, poza tym zauważyłem też czytając forum że osoby z podobnym wzrostem do mnie jeżdżą na ramach 56cm więc dało mi to do myślenia:
Podaje teraz wymiary Specialized'a odpowiednio rozmiar 56 i 58:
top tube lenght: 565 582
bb center to top of seattube: 530 550
head tube lenght: 170 205
wysokość siodła w Scott'cie miałem od średnicy suportu do góry około 82cm, i boję się że te 530mm w przypadku ramy 56 + długość sztycy 350mm okaże się niewystarczające na moje potrzeby.
Hmm mam dylemat co byście mi doradzili brać 56 czy 58?
#452
Napisano 11 listopad 2010 - 14:41
Naklejasz taśmę izolacyjną przy zacisku, wyjmujesz sztyce, mierzysz ile jeszcze możesz wysunąć, sprawdzasz długość sztycy i wszystko jasne. Potrzebujesz 5 cm, główka ramy jest 20mm krótsza więc sprawdź jak wygląda obecnie sytuacja, aby łącznie nie było więcej niż 30mm podkładek.
#453
Napisano 11 listopad 2010 - 15:28
Więc chyba nie da się do końca porównać dokładnie tych dwóch rowerów, będę musiał znaleźć gdzieś taką ramę w rozmiarze 56 i przymierzyć ją.
Ktoś z was pamięta w sztycach 35cm ile cm jest wymagane jej wsunięcie?
#454
Napisano 11 listopad 2010 - 18:23
Robię ramę pod 182cm i za pierwszym obmiarem rama wyszła horyzont 590- szok.
ale drugi raz wyszedł wymiar bliski 560mm.
Praktyka podpowiada ramę około 560mm na do 185cm wzrostu a rama przeznaczona na wyścigi/treningi. Gdy priorytet ramy spada powinna ona się wydłużać.
----------------------------------
Jeżeli chodzi o sztyce wygląda to tak ; 300mm - 8cm
350mm -9cm
400mm- 10cm tyle powinna być w ramie sztyca wylajtowana a cięższa może być nieco mniej ale warunek jest taki , że musi mijać cały węzeł pod siodłowy.
Jarek-LT
LUXTECH ;-)
#456
Napisano 11 listopad 2010 - 18:56
#457
Napisano 12 listopad 2010 - 14:33
Patryk_60: Cube w rozmiarze 60, to jakby max, ale to też zależeć może od długości „stanu” ciała lub i z różnicy wzrostu i długości nóg danej osoby. Przy poprawnym ustawieniu siodełka w poziomie, pozostaje dobrać odpowiedniej długości mostek. Cube w rozmiarze 58, może być już nieco mniejszy i najprawdopodobniej będzie wskazany dłuższy mostek o centymetr, a może nawet dwa.
Zuku: napisałeś: „więc gdy jeździłem z chwytem górnym miałem ręce ciut przed nimi gdyż brakowało mi parę mm do nich”. Może wystarczyłoby wymienić (niestety koszt) mostek na o centymetr krótszy i byłoby wówczas „wszystko” jak należy. Gdy przy zakupie tej nowej ramy w rozmiarze 56, może być wskazana sztyca o długości 400.
Jeśli chodzi o kwestię podawanych odległości BB-saddle position przez różne „kalkulatory”, to akurat dla mnie wyniki faktycznie głównie zawyżone/przesadzone są, od któregoś o dziwo poprawnego (tak jak mam faktycznie ustawione). Ten parametr dla „kalkulatorów”, to jakby „słab/e/y ogniwo/punkt”. Sądzę, że akurat ten wymiar jest nie tak istotny jak inne. Potem ustawienie wysokości siodełka w pionie, ustawić po prostu pod siebie, jak należy i nie przejmować się za bardzo „wadliwym” wyznaczeniem któregoś „kalkulatora”.
Pozdrawiam, Piotr01
#458
Napisano 12 listopad 2010 - 17:02
Jeżeli się mylę co do powyższego stwierdzenia, wyjdzie na to, ze masz strasznie długie nogi, krótki tułów i bardzo małą głowę ;> Zmierz się jeszcze raz. Jestem tego samego wzrostu, mam długie nogi i pomiary wyszły mi inaczej - jak będziesz chciał, mogę je wrzucić.
#459
Napisano 13 listopad 2010 - 15:44
Tak się zastanawiam nad tymi "kalkulatorami". Mój wzrost 184 długość nogi 88. Kalkulator wyliczył mi wysokość siodła 80. Wyczytałem iż odległość"BB-Saddle Position" mierzy się od środka suportu aż do szczytu siodełka,w miejscu gdzie pośladki spoczywają na zewnętrznej powierzchni. Patrząc teraz na moje dane 80 cm plus długość korby 17 cm wychodzi 97 cm przy długości nogi 88 cm :shock: . A noga przy korbie ustawionej na" na dole" powinna być "lekko ugięta". W którym miejscu źle logicznie myślę :?:
Wyszło na to że nie masz stopy :mrgreen: u mnie noga 82, siodło na 74-75...
#460
Napisano 15 listopad 2010 - 19:40
pomierzyłem się raz jeszcze, ale wychodzi podobnie więc tak chyba musi być:
Gender M
Inseam 91 cm
Trunk 65 cm
Forearm 34 cm
Arm 67 cm
Thigh 65 cm
Lower Leg 59 cm
Sternal Notch 155 cm
Total Body Height 186 cm
Seat tube range c-c 58.9 - 59.4
Seat tube range c-t 60.8 - 61.3
Top tube length 54.5 - 54.9
Stem Length 11.2 - 11.8
BB-Saddle Position 80.9 - 82.9
Saddle-Handlebar 54.1 - 54.7
Saddle Setback 7.4 - 7.8
wklej swoje to porównamy się.
Ale co ważniejsze byłem przymierzać speca był tylko roubaix ale to bardzo podobna geometria do tarmaca, i najwazniejsze że sztyca w rozmiarze 56 wyciągnięta na maxa daje mi zapas około 1cm co do mojej wysokości siodła, także nie jest źle. Co prawda rozmiar ten ma dokładnie 2cm krótsza górną rurę od Scotta, założony był tam mostek 11cm i wydawało mi się ciasnawo.
Bądź co bądź maja mi sprowadzić tarmaca 58cm na przymiarkę więc jeszcze będę testował.