ponownie rozmiar ramy
#622
Posted 04 January 2012 - 07:31
Z Kalkulatora wychodzą mi takie wymiary:
The Eddy Fit (cm)
-------------------------------------------
Seat tube range c-c: 56,2 - 56.9
Seat tube range c-t: 57,2 - 58,7
Dodam że mam 182cm wzrostu i nogę 85cm.
Więc na dobrą sprawę powinienem mieć ramę 56-57cm, lecz przy takich wartościach w ramach sklepowych mam z reguły C-T na poziome 56cm co powoduje zastosowana mostka 120mm . W MTB mam C-T 56 - mostek 110 i wiem że to po 40 kilometrach mnie męczy.
Posiadam ramę do szoski z dawnych czasów rok 2008 ale pod stery 1 1/8 o dość klasycznej konstrukcji bo górna rura to 58,5cm a podsiodłowa od środka suportu do końca 60cm a do przecięcia się z górną 57, sterowa ma wymiar 21cm. Czy związku z tym będzie dobra dla mnie ?. Teoretycznie wymiar górnej ma chyba większe znaczenie niż podsiodłowej i tak naprawdę nie wiem czy bardziej miarodajny jest wynik pomiaru podsiodłowej do końca jej długości czy może do przecięcia z poprzeczną ?
Proszę poradźcie mi coś bo siedzę nad tym tydzień i co chwilę napotykam inne opinie, gdyby kierować się kalkulatorem to powinienem mieć rozmiar 56, przymierzałem się w sklepie do treka 1.2 i tam gość stwierdził że dla mnie będzie ok roz. 57-58, który ma właśnie wymiar górnej na poziomie 58cm czyli tyle co moja rama tylko tyle że różnią się podsiodłową. Czy wobec tego moja rama będzie za duża czy może jednak ok ?
#623
Posted 04 January 2012 - 14:25
1. Na jakim rozmiarze dotychczas jeździłeś?
2. Na jakim mostku dotychczas jeździłeś?
3. Wymiary z competitive cyclist są pomocne, lecz mają trzy wersje. Dlatego trzeba odpowiedzieć na następne pytania. Jak często jeździsz? Jaki charakter ma twoja jazda (rekreacyjny, czy bardziej kolarz amator)? Czy będzie jeździł maratonach, rajdach i wyścigach? Jeśli chcesz mieć pozycję kolarską, startową to proponuję patrzeć na Competitive Fit.
4. Mostkiem 12-tką bym się nie martwił, bo to bardzo popularny rozmiar, często stosowany. Natomiast w żadnym razie nie porównywałbym tego z MTB, bo to zupełnie inna bajka, inne wymiary ram i długości. Jeśli jednak pozycja na mtb Ci odpowiada to złap odległość od czubka siedzenia do początku kierownicy. I taką samą zachowaj na szosówce.
5. Jeśli masz 182 cm wzrostu to 56 jest właściwy. 58 to rozmiar dla faceta powyżej 185 cm.
6. Jeśli już masz ramę z 58 cm to wówczas musisz włożyć krótki mostek (może 10-tkę?)
7. Większy problem widzę w odległości między czubkiem siodełka, a środkiem suportu. Ten pomiar najlepiej zrobić za pomocą nitki i ciężarka. Nitka idzie na dół od czubka siodełka. Ciężarek ją pionizuje. Następnie mierzymy odległość od nitki do środka suportu. Jeśli masz za długa ramę to siodło będziesz musiał dać maksymalnie do przodu, aby skrócić odległość czubka siodła do środka suportu. Na competitve jest również i ten wymiar. Właśnie na niego proponuję zwrócić największą uwagę, bo ma duże znaczenie. Długością mostka bym się nie martwił, bo to problem rozwiązywalny za pomocą wymiany mostków. Liczy się odległość od siodła do kierownicy. Czy zrobi się to mostkiem 10-tką, 11-tką, czy 12-tką to już nie ma znaczenia.
#624
Posted 04 January 2012 - 17:33
1. Na jakim rozmiarze dotychczas jeździłeś?
Jeśli chodzi o MTB to 19 cala, odległość od środka podsiodłowej do sterów to 56cm, mostek 110mm o ile po górach było względnie to na szosie po 20 kilometrach czułem że jest mały, montaż rogów zdecydowanie poprawił sprawę, czyli wydłużył sylwetkę o te 3-5cm
2. Na jakim mostku dotychczas jeździłeś?
W MTB 110mm
3. Wymiary z competitive cyclist są pomocne, lecz mają trzy wersje. Dlatego trzeba odpowiedzieć na następne pytania.
Jak często jeździsz?
około 3 czasami 4 razy w tygodniu
Jaki charakter ma twoja jazda (rekreacyjny, czy bardziej kolarz amator)?
Sądzę że kolarz amator
Czy będzie jeździł maratonach, rajdach i wyścigach?
Taki mam zamiar, póki co chciałbym wznowić treningi ale docelowo chcę startować także w maratonach.
Jeśli chcesz mieć pozycję kolarską, startową to proponuję patrzeć na Competitive Fit.
Dokładnie ten wymiar odpowiada mi w 99% gdy kalkuluję go dla MTB
4. Mostkiem 12-tką bym się nie martwił, bo to bardzo popularny rozmiar, często stosowany. Natomiast w żadnym razie nie porównywałbym tego z MTB, bo to zupełnie inna bajka, inne wymiary ram i długości. Jeśli jednak pozycja na mtb Ci odpowiada to złap odległość od czubka siedzenia do początku kierownicy. I taką samą zachowaj na szosówce.
Zdaje sobie sprawę że to różne konstrukcje, wiele lat temu trenowałem kolarstwo amatorsko ale od tamtej pory wiele się zmieniło w konstrukcjach.
W MTB czułem że brakuje mi około 5cm w długości czyli od sterów do podsiodłowej, przy zwykłej kierownicy bez rogów i wymiarze 56cm nie dało się długo jechać po szosie, dołożyłem rogi przez co zyskałem około 5cm i odrazu można było dłużej jechać. Oczywiście wszytko przy mostku 110mm
5. Jeśli masz 182 cm wzrostu to 56 jest właściwy. 58 to rozmiar dla faceta powyżej 185 cm.
Masz rację ale sam widzisz że tak naprawdę to 56cm a 58 zmienia tylko długość podsiodłowej i wysokość główki sterów a odległość od sterów do podsiodłowej jest praktycznie taka sama, patrząc pod katem odległości górnej rury to muszę mieć około 58cm. Przymierzałem się w sklepie do Treka 1.2 i był to rozmiar 56 chyba, sprzedawca stwierdził że dla mnie nawet 58 byłby ok (sprzedawca to były kolarz startujący w reprezentacji RP). I ten 58 ma bodajże rurę górną około 58cm
6. Jeśli już masz ramę z 58 cm to wówczas musisz włożyć krótki mostek (może 10-tkę?)
Tak mam ramę, taką jak na foto, podałem obmiary.
7. Większy problem widzę w odległości między czubkiem siodełka, a środkiem suportu. Ten pomiar najlepiej zrobić za pomocą nitki i ciężarka. Nitka idzie na dół od czubka siodełka. Ciężarek ją pionizuje. Następnie mierzymy odległość od nitki do środka suportu. Jeśli masz za długa ramę to siodło będziesz musiał dać maksymalnie do przodu, aby skrócić odległość czubka siodła do środka suportu.
Tego nie jestem w stanie zmienić ponieważ nie dysponuję całym rowerem a jedynie ramą
Na competitve jest również i ten wymiar. Właśnie na niego proponuję zwrócić największą uwagę, bo ma duże znaczenie. Długością mostka bym się nie martwił, bo to problem rozwiązywalny za pomocą wymiany mostków. Liczy się odległość od siodła do kierownicy. Czy zrobi się to mostkiem 10-tką, 11-tką, czy 12-tką to już nie ma znaczenia.[/quote]
Będę wdzięczny za wszelkie rady i sugestię co do ramy, oczywiście wiem że to nie jest super rama itp. ale chciałbym złożyć coś na Tiagrze i w miarę wzrastania formy wymienię to na jakiś carbon. Póki co budżet nie za duży i chciałem wykorzystać to co mam.
Measurements
-------------------------------------------
Inseam: 85
Trunk: 71
Forearm: 38
Arm: 65
Thigh: 61
Lower Leg: 56
Sternal Notch: 153
Total Body Height: 182
The Competitive Fit (cm)
-------------------------------------------
Seat tube range c-c: 55.1 - 55.6
Seat tube range c-t: 56.8 - 57.3
Top tube length: 57.3 - 57.7
Stem Length: 12.2 - 12.8
BB-Saddle Position: 76.3 - 78.3
Saddle-Handlebar: 57.0 - 57.6
Saddle Setback: 5.3 - 5.7
The Eddy Fit (cm)
-------------------------------------------
Seat tube range c-c: 56.3 - 56.8
Seat tube range c-t: 58.0 - 58.5
Top tube length: 57.3 - 57.7
Stem Length: 11.1 - 11.7
BB-Saddle Position: 75.5 - 77.5
Saddle-Handlebar: 57.8 - 58.4
Saddle Setback: 6.5 - 6.9
The French Fit (cm)
-------------------------------------------
Seat tube range c-c: 58.0 - 58.5
Seat tube range c-t: 59.7 - 60.2
Top tube length: 58.5 - 58.9
Stem Length: 11.3 - 11.9
BB-Saddle Position: 73.8 - 75.8
Saddle-Handlebar: 59.5 - 60.1
Saddle Setback: 6.0 - 6.4
#625
Posted 06 January 2012 - 20:32
Measurements
-------------------------------------------
Inseam: 83
Trunk: 62
Forearm: 32
Arm: 66
Thigh: 58
Lower Leg: 56
Sternal Notch: 147
Total Body Height: 179
The Competitive Fit (cm)
-------------------------------------------
Seat tube range c-c: 53.8 - 54.3
Seat tube range c-t: 55.4 - 55.9
Top tube length: 54.1 - 54.5
Stem Length: 10.8 - 11.4
BB-Saddle Position: 78.4 - 80.4
Saddle-Handlebar: 51.2 - 51.8
Saddle Setback: 3.5 - 3.9
The Eddy Fit (cm)
-------------------------------------------
Seat tube range c-c: 55.0 - 55.5
Seat tube range c-t: 56.6 - 57.1
Top tube length: 54.1 - 54.5
Stem Length: 9.7 - 10.3
BB-Saddle Position: 77.6 - 79.6
Saddle-Handlebar: 52.0 - 52.6
Saddle Setback: 4.7 - 5.1
The French Fit (cm)
-------------------------------------------
Seat tube range c-c: 56.7 - 57.2
Seat tube range c-t: 58.3 - 58.8
Top tube length: 55.3 - 55.7
Stem Length: 9.9 - 10.5
BB-Saddle Position: 75.9 - 77.9
Saddle-Handlebar: 53.7 - 54.3
Saddle Setback: 4.2 - 4.6
#626
Posted 07 January 2012 - 01:25
Jeśli zaczynasz od zera to na początek powinno się określić, które firmy produkujące rowery Cię interesują. Każda z nich może mieć inną rozmiarówkę. Przykładowo przy tym wzroście
Pinarello = 53
BMC = 53
Cervelo = 54
Cannondale =54
Scott = M/54
Orbea = 53
#629
Posted 17 January 2012 - 20:49
jak teraz z rozmiarówką madone ?
http://allegro.pl/ro...2063252794.html
Mam 180cm wzrostu. Ta rama ma 54cm, ale wydaje mi się jakaś inna ?
A propo tego treka, do ilu mozna licytować, bo koledze się podoba ;P ?
#630
Posted 17 January 2012 - 21:00
Wg mnie okolice 3000zł za używkę możnaby jeszcze dać, ale to taki mój maks - może inni daliby więcej ;> Lepiej zapytać innych ;]
#632
Posted 18 January 2012 - 19:31
Rozmiar L http://www.giant-bic...act/7707/45211/ Proszę wejść w geometria.
A ten http://allegro.pl/ro...2065199031.html ma rozmiar ramy M. Dł. DŁUGOŚĆ GÓRNEJ RURY w pierwszym TCR 58.5cm, a w defy 54.5
Chyba ten defy za mały ? Tak jak wcześniej, ile warte, do ilu da się licytować ?
Przypomnę mam 180cm wzrostu.
#634
Posted 18 January 2012 - 21:23
Mam rację ?
#635
Posted 18 January 2012 - 22:00
#636
Posted 19 January 2012 - 00:46
Za bardzo nie ufaj tabelą , idź do jakiegoś dobrego sklepu gdzie maja rowery testowe ,można się przejechać i zobaczysz jak to jest w praktyce. Polecam tez strone bikeradar. com
Wpisz sobie tam np giant tcr lub sl3 lub inny i zobaczysz jak to wyglada, masz tam wzrost kolarzy i rowery z dokladnymi wymiarami a skoro jesteś tak młody to tym bardziej możesz mieć rower który spowoduje bardziej sportową sylwetkę .
Pzdr
#637
Posted 19 January 2012 - 15:26
#640
Posted 19 January 2012 - 20:47
Ale nie 2cm za małej - to jest kilka cm różnicy na wzroście. Do jazdy wyczynowej służą wymiary competitive fit i to jest właśnie ten mniejszy rozmiar.Ogólnie zawodowcy jeżdżą na ciut mniejszych ramach niż wskazują pomiary ,więc i amatorzy mogą.