ponownie rozmiar ramy
#841
Posted 17 June 2013 - 17:02
#844
Posted 17 June 2013 - 19:06
EDIT/ Rozmiar ramy mam napisany S Wszyscy mi polecali L.
EDIT// Oryginalnie był mostek 80 albo 90mm i w górnym chwycie widziałem hamulce, teraz przy 130 się oś pokrywa z kierownicą
#845
Posted 17 June 2013 - 19:34
Wydaje mi się, że mostek masz za długi, ale skoro Ci z takim wygodnie, to nie zmieniaj. Widocznie jesteś bardziej giętki To pokrywanie się osi piasty z kierownicą, to tylko wskazówka przy ustawieniu pod siebie, bo z wygodą może być różnie ;]
Czyżby to Author albo rdx? Oni mają takie rozmiarówki dziwne.
#846
Posted 17 June 2013 - 19:43
#847
Posted 19 June 2013 - 17:22
Wzrost: 179 cm
Długość ręki od barku do palca serdecznego: 79 cm
Szerokość barków: 42 cm
Długość nogi mierzona od wewnątrz: 87 cm
Jeżeli jeszcze jakieś miary byłyby potrzebne, to podam
Czekam na odpowiedź i pozdrawiam serdecznie.
#849 Gosc_Zeb_*
Posted 20 June 2013 - 18:20
Długość ręki od barku do palca serdecznego: 79 cm .
Nie mierzy się w ten sposób. W wyciągniętej przed siebie ręce powinieneś trzymać okrągły wałek, np. kawałek rurki lub choćby zwiniętą w rulon gazetę, i mierzysz od barku do środka tego trzymanego pionowo w dłoni walca.
A tutaj masz odpowiedni kalkulator: fit calculator , gdzie znajdziesz jakie wymiary są jeszcze potrzebne, oraz w jaki sposób się je dokonuje (pokazane na zdjęciach). Mierzysz, wpisujesz, otrzymasz wynik i wtedy ewentualnie możesz się poradzić co do interpretacji o trzymanych wymiarów ramy, który wariant lepszy itd. Bo na razie jak widzisz to za mało danych żeby cokolwiek doradzać.
#854
Posted 27 June 2013 - 22:10
Siemanko. Jaki rozmiar ramy polecilibyście na następujące gabaryty:
Długość nogi mierzona od wewnątrz: 87 cm
To prawie taki wymiar jak mój.
Zerknij na taki b .ważny wymiar jak długość główki ramy. Jakoś nikt tym się specjalnie nie przejmuje ( wszyscy patrzą na rurę podsiodłową albo gorną) a to moim zdaniem wcale nie mniej istotne.
O co mi chodzi. Pisze z pktu widzenia turysty który chce mieć wygodnie ( chwyt górny manetek ), nie profi.
Im krótsza ta główka tym większy problem.
Rower idzie w dół pozycja bardziej profi ale dalej do manetek a to nie wszystkim pasuje ( mi akurat bardzo nie pasuje)
Wcześniej jeździłem parę lat na ramie 55 , rura górna 56,5 cm i główce 18,5cm było ok.Zrobiłem tez trochę km na ramie 59, rura górna 57 cm i główce 19cm i tez było ok , wcale nie czułem, że za duża, jechało się b fajnie.
Teraz mam rame 58 rura górna 56 cm , ale główka krótsza 17 cm i na wstępie nie było za wygodnie. Mostek kupiłem 110( 1 błąd lepiej było krótszy) , kierownice ,, beznadziejna'' bo zasięg ,,reach'' za długi 12 czy nawet 14 cm''.
Kombinowałem z mocowaniem manetek , mostek też jest teraz bardziej w górę (żeby było bliżej do manetek ) w końcu zdenerwowalem się i kupiłem za ca 100 zł kierownicę FSA VERO COMPACT(ową) zasięg (reach) 8cm i w końcu jest OK.(Mostka nie chcialem zmieniać bo większe koszty)Tamta stara ( 6 miesięczna ) choć lżejsza i waży 260g niestety nie dla mnie.
Kupując rame patrzyłem na geometrię na tę główkę, że krótsza i wtedy wydawało mi się że
skoro na 59 z dłuższą główką było ok to na 58 z krótszą tym bardziej -nic bardziej mylnego.
No ale człowiek uczy się na błedach , szkoda że na swoich bo to kosztuje niestety.
#855
Posted 30 June 2013 - 22:12
Co do poprzedniego mojego postu, miałem się pomierzyć i wprowadzić dane do kalkulatora.
Otrzymałem takie wyniki:
https://lh4.googleus...90-no/11111.bmp
A oto moje gabaryty:
https://lh5.googleus...2-no/222222.bmp
Jeżeli ma to jakieś znaczenie w interpretacji wyników - mam lekko krzywy kręgosłup.
Chyba najlepszy będzie "Competetive Fit"?
Pozdrawiam serdecznie.
#858
Posted 01 July 2013 - 10:28
A co do rozmiaru ramy, zakładając, że kierowałbym się opcją competetive fit (czytałem, że to krótka rama z długim mostkiem, co daje super zwrotność), to mam podejść do wyników bezkrytycznie ?
Może ktoś poleci inną opcję?
Dzięki
#859
Posted 01 July 2013 - 12:15
Ponieważ zauważyłem, iż nikt jeszcze nie przetłumaczył strony competitivecyclist.com ze szczegółowymi wymiarami roweru, postanowiłem po krotce opisać o co chodzi w każdym z wymiarów, co oznaczają i przetłumaczyć 3 style jazdy przy doborze ramy. Mam nadzieje, ze nie ma za dużo błędów i będzie ogólnie zrozumiale.
3 Style jazdy.
1. The Competitive Fit
Najczęściej oczekiwany typ ustawienia dla nowo kupujących kolarzy. Najbardziej agresywny styl, pozwalający równomiernie rozłożyć sile, dla ekstremalnych wyczynowców, przekraczających bariery własnych granic.
Także dobra dla czasowców, gdzie środek ciężkości jest lekko przesunięty bardziej w stronę kierownicy na ręce niż na uda. Najczęściej dostaniesz przy tym najmniejszą, możliwą do tego typu ustawienia ramę.
Pozycja ta pozwala na ułożenie bardziej kompaktowej pozycji ciała, gdzie klatka piersiowa jest nisko a plecy tak płaskie jak to tylko możliwe. Czasem różnica miedzy wysokością kierownicy do siodełka może wynosić 10cm.
2.The Eddy Fit
Idealny styl dla większości kolarzy. Stylizowany na pozycję Eddiego Merkxa na początku lat jego kariery w 70ych latach.
Styl charakteryzuję się mniejszą różnicą w wysokości siodełka do kierownicy. Styl ten jest do szybkiej, dynamicznej i wydajnej jazdy.
Mniejsze obciążenie na ręce, więcej na uda, pedały i siodełko. Pomaga lepiej patrzeć w dal i odciążyć kark i ramiona. Ale także co nie znaczy to iż nie jest to pozycja nadal idealna do szybkiej samotnej jazdy czy w grupie.
3. The French Fit
Pozycja ta nie ma nic wspólnego z długimi podróżami, wyścigami czy siedzeniem bardziej w poziomie. Chodzi w niej o dopasowanie ramy do kolarza, odciążenie karku, pleców i dopasowania pozycji siedzącej. French fit dopasowuje cię do największej, możliwie dla twojego wzrostu ramy. Mimo że zaprzecza to powszechnie znanym dziś tradycjom, jest to wciąż pozycja popierana i rekomendowana przez najstarszych i najmądrzejszych projektantów ram do rowerów (którzy także są/byli kolarzami i cenią sobie komfort na najwyższym poziomie).
Ustawienie te jest najlepsze dla długodystansowców, gdzie agresja i ściganie się nie wchodzi w grę. Środek ciężkości jest jeszcze bardziej ustawiony na tył roweru, pozycja sprowadza się jak najbardziej do pionu, różnica wysokości miedzy siodełkiem a kierownica jest minimalna i odciążenie karku i pleców jest głównym priorytetem.Mimo, ze ustawienie French nie jest najelegantszym ustawieniem i nie należy do typowego „zawodowego” stylu jest mimo tego bardzo dobrze wyproporcjonowany i jeździ się na nim „jak marzenie”.
Im krótsza rama danego producenta, tym krótsza główka, więc i pozycja bardziej pochylona przy tym samym wzroście kolarza. Powyżej masz tłumaczenie kolegi z forum, więc zdecyduj na czym Ci najbardziej zależy i tym się kieruj. Rozmiar dobierzesz na podstawie "Top tube".
#860
Posted 11 July 2013 - 12:24