Jump to content


ponownie rozmiar ramy


1267 replies to this topic

#981 Koniunl

Koniunl
  • Użytkownik
  • 685 posts
  • SkądHolandia

Posted 20 October 2014 - 15:37

Zaznaczam – nie jestem profesjonalistą od bike fittingu, ale Twój problem należy pewnie rozłożyć na części pierwsze. Cofnięcie siodła aż o 2,5 cm na pewno przesunęło Twój środek ciężkości, jechałeś na platformach więc nie odczułeś tego pewnie w kolanach, bo buty automatycznie ułożyły Ci się w nieco innej pozycji. Dziwne tylko, że noga ześlizgiwała Ci się do przodu w oryginalnej pozycji...

 

Ale mimo wszystko kąt pomiędzy udami i tułowiem siłą rzeczy uległ zaostrzeniu, co mogło spowodować ból pleców. Jeśli miałbym strzelać, to źródłem problemu mogła być bardziej wyciągnięta pozycja w kombinacji z za dużą różnicą między wysokością siodełka a kierownicy. Gdybyś skorygował to w ten sposób, że wrzucasz dłuższy mostek i jednocześnie (o ile to możliwe), dorzucasz ze 2 cm podładek pod, to prawdopodobnie ból pleców byłby skorygowany. Dobre w takim rozwiązaniu jest to, że gdy już potrenujesz i zyskasz lepszą elastyczność, to na mniejszej ramie masz z czego obniżać. Na za dużej w pewnym momencie kończą się możliwości regulacji.

 

Jeszcze jedna możliwość – bardzo ważna – pewien jesteś, że przy przesuwaniu siodełka nie zmieniłeś jego pochylenia? Sam miałem niedawno taką sytuację, że przy wymianie sztycy _wydawało_ mi się, że ustawienie było identyczne, ale nieznośny ból pleców szybko dał znać, że coś było nie tak. Dopiero po kilku milimetrowych poprawkach udało mi się znaleźć moją optymalną pozycję.  

 

Tak jak koledzy już wcześniej pisali – bardzo, ale to bardzo rzadko widuję ludzi na zbyt małych szosówkach. Najczęściej widuje się ludzi na rowerach zbyt dużych, bo te przy mierzeniu się „na szybko” w sklepie wydają się być najwygodniejsze po przesiadce z roweru miejskiego/trekkinga czy mtb.


  • Dzimir likes this

#982 bd1988

bd1988
  • Użytkownik
  • 28 posts

Posted 20 October 2014 - 16:33

Akurat te trasy dłuższe były już w SPD SL. Pierwsze 20km przejechałem na platformach i noga przy mocniejszym depnięciu zsuwała się z pedału do przodu.
Jak cofnąłem siodło do tyłu to raczej nie zmieniłem kąta, wszystko było równolegle do podłoża.
W tamtym rowerze kiera była na max. w górze. Dwie podkładki dało się co najwyżej zdjąć.
Najlepszą opcją byłoby pojeździć na takim rowerze jakiego rozmiar podaje competetive cyclist czyli ramka 56.



#983 Koniunl

Koniunl
  • Użytkownik
  • 685 posts
  • SkądHolandia

Posted 20 October 2014 - 17:39

Prawda, lepszego rozwiązania niż przejażdżka testowa nie ma, na odległość to możemy sobie powróżyć z fusów.

#984 pol28

pol28
  • Użytkownik
  • 17 posts

Posted 01 November 2014 - 23:12

Witam
Planuje zakupić pierwszą szosę. 
Jaki rozmiar będzie dla mnie najlepszy mam 190cm wzrostu i nogę 91cm. 
Wiem, że każda geometria jest inna, ale...
Mam Treka 8500 19.5 i przy sztycy 350mm jest idealnie.



#985 Koniunl

Koniunl
  • Użytkownik
  • 685 posts
  • SkądHolandia

Posted 02 November 2014 - 07:18

Rozmiar 58 - od tego zacznij przymiarki.

#986 bartas78

bartas78
  • Użytkownik
  • 25 posts

Posted 02 November 2014 - 08:00

ja też mam dylemat w trek dopasowali mi rozmiar 58 i dobrze się jeździło na jeździe testowej znowu Scott mam dylemat miedzy 54 a 56 więc jest problem z wyborem a mam wzrost 179 długość nogi 87

 

 

 



#987 Rusty

Rusty
  • Użytkownik
  • 3 posts

Posted 02 November 2014 - 09:37

Nie sugeruj się tabelkami Scotta. Sam mam nogę 87 i 181 cm wzrostu i jeżdżę na Speedsterze 58 cm - sztyca mimo to jest dość mocno wysunięta. Biorąc 56 będziesz musiał się liczyć z bardzo dużą odległością między siodełkiem a kierownicą, a w 54 po prostu nie starczy Ci sztycy.



#988 bartas78

bartas78
  • Użytkownik
  • 25 posts

Posted 02 November 2014 - 10:51

Nie sugeruj się tabelkami Scotta. Sam mam nogę 87 i 181 cm wzrostu i jeżdżę na Speedsterze 58 cm - sztyca mimo to jest dość mocno wysunięta. Biorąc 56 będziesz musiał się liczyć z bardzo dużą odległością między siodełkiem a kierownicą, a w 54 po prostu nie starczy Ci sztycy.

 

czyli jaki rozmiar polecasz?
 



#989 Rusty

Rusty
  • Użytkownik
  • 3 posts

Posted 02 November 2014 - 11:30

Na początku tego roku po szybkiej przymiarce w sklepie kupiłem pierwszą szosę - Speedstera 56 (wg. rady sprzedawcy + krótka przejażdżka po parkingu). Jak już zacząłem się bawić w poprawne ustawianie siodła to wyszło że sztyca jest wysunięta prawie do ogranicznika - nie było to wygodne, a już nie wspominam o tym jak zabawnie wyglądał rower. Sprzedałem z dużą stratą i kupiłem krótko używanego Speedstera 58. Podobnie jak ja masz dość nietypową budowę ciała - długie nogi i krótki tors. Na Twoim miejscu 54 odrzuciłbym z miejsca, zastanawiałbym się pomiędzy 56/58 z dużym naciskiem na 58.



#990 wojtek85

wojtek85
  • Użytkownik
  • 72 posts

Posted 13 November 2014 - 23:04

Mam dylemat ws. wyboru rozmiaru ramy Trek'a Madone w geometrii H2. Mierzyłem ostatnio rozmiar 54 i siedziało mi się w miarę dobrze, choć miałem małe wrażenie, że rower jest minimalnie za długi (nie mam doświadczenia w rowerach szosowych, więc może tak ma być - 52 niestety nie był dostępny) i zastanawiam się czy dla moich parametrów nie lepszy będzie rozmiar 52. Po głębszej analizie doszedłem do wniosku, że pasują na mnie 2 ramy i najlepszy chyba byłby 53 ale niestety nie ma ;)

 

52 - 534 cm - sugerują, że będzie dobry do wyścigów

54 - 543 cm - do jazdy rekreacyjnej

 

wzrost - 175cm

długość nogi - 80 cm

długość tułowia - 62 cm

długość ramienia - 61 cm

 

Który rozmiar polecacie ?

 

Dzięki!

 



#991 cky

cky
  • Użytkownik
  • 302 posts

Posted 15 November 2014 - 21:06

Hej, mam zamiar kupić pierwszą szosówkę, im więcej czytam tym mniej wiem, teraz trafiło na rozmiar ramy. Mam 172cm wzrostu noga 78-79cm jaka rama będzie odpowienia?

znalazłem rower NSR podsiodłowa: 470 mm, górna rura: 523mm czy będzie dobra?



#992 bd1988

bd1988
  • Użytkownik
  • 28 posts

Posted 15 November 2014 - 23:42

Zmierz się dokładnie tak jak pokazują w kalkulatorze:
http://www.competiti...?INT_ID=IB12809
I otrzymasz wyniki dla trzech różnych sylwetek podczas jazdy.
French Fit stawia na wygodę, Eddy Fit wg ich opisów jest stylem pośrednim pomiędzy French Fit, a Copetitive Fit, który stawia na agresywną pozycję, bardzo aerodynamiczną i wg mnie nie nadającą się dla nowicjusza.
Panuje obecnie powszechny pogląd, że lepiej wziąć ramę za krótką niż za długą. Otórz ja jeździłem rowerem troszkę mniejszym niż rozmiar Competitive Fit otrzymany z zalinkowanego powyżej kalkulatora.
To była katogra i moje subiektywne odczucie było takie, że jestem ściśnięty w imadle.
W sklepach doradzano mi właśnie ten rozmiar jako idealny. Ja jednak wziąłem rozmar i geometrię wpasowującą się w styl French Fit i jest wspaniale.
Osiągam większe prędkości mimo, że jest to wg opisów styl rekreacyjny. Widocznie dla mnie łatwiej osiągnąć cel pt. "wyższa prędkość" poprzez zwiększenie komfortu niż męczenie się w teoretycznie najwydajniejszej wyścigowej pozycji.
Dobór ramy będzie wg mnie łatwy. Musisz wsiąść na klika rozmiarów i już po małej przejażdżce instynktownie będziesz czuł co jest dla Ciebie najlepsze.



#993 kapral_szef

kapral_szef
  • Użytkownik
  • 353 posts
  • SkądKalisz

Posted 16 November 2014 - 08:33

bd1988 nie dziwie się że źle się czułeś skoro wziąłeś mniejszą ramę niż tą z kalkulatora w wydaniu już dość krótkim, do tego pewnie mostek 100-110 i można faktycznie czuć się jak w imadle, co do rozmiaru ramy to u większości osób problem leży zazwyczaj przy krótkiej główce ramy i dużej różnicy między wysokością siodła a wysokością kiery (trzeba być elastycznym), bo biorąc rozmiar mniejszą ramę spokojnie te 2cm długości górnej rury można skorygować mostkiem. zazwyczaj również można zauważyć że większość osób ma dopiero większy dyskomfort w dolnym chwycie co również można skorygować w małym ale dość znaczącym stopniu przy doborze odpowiedniej głębokości kierownicy (drop i reach potrafią sporo różnić się w poszczególnych modelach kierownic).



#994 bd1988

bd1988
  • Użytkownik
  • 28 posts

Posted 16 November 2014 - 10:42

kapralu, ale biorąc krótszą ramę masz zarówno krótszą główkę ramy, a rura sterowa w takich rozmiarach jest też krótka i standardowo mostek jest w najwyższym możliwym położeniu więc wysokość kierownicy można tylko obniżać.
Biorąc trochę większą ramę, można wysokość kierownicy obniżyć jak komuś będzie za wysoko, ale jak sam piszesz problemem większości nie jest zbyt duża wysokość, a zbyt niska.
Jeżeli jest jak piszesz, że największy problem stwarza odległość kiera-siodło w pionie to lepszym rozwiązaniem jest wybór rozmiaru większego.
Odległość kiera-siodło w poziomie, można regulować te 2cm, albo krótszym mostkiem, albo dłuższym, ale już rury sterowej nie dospawasz.
Mi osobiście najbardziej dokuczała krótkość ramy, a nie pochylenie. Rower którym teraz jeżdże mimo, że jest to 56 to ma on głowkę 14, a ja mimo tego obniżyłem mostek w najniższe położenie.
Osobiście czuję się pewniej trzymając kierownicę w dolnym chwycie.



#995 cky

cky
  • Użytkownik
  • 302 posts

Posted 17 November 2014 - 17:44

No i wyszło mi:

 

The Eddy Fit (cm)  

Seat Tube Range c–c: 51.7 - 52.2 cm
Seat Tube Range c–t:  53.3 - 53.8 cm
Top Tube Length: 55.1 - 55.5 cm

Stem Length: 10.1 - 10.7 cm
BB–Saddle Position: 71.4 - 73.4 cm
Saddle Handlebar: 53.2 - 53.8 cm
Saddle Setback: 3.7 - 4.1 cm 


The Competitive Fit (cm)  

Seat Tube Range c–c: 50.5 - 51 cm
Seat Tube Range c–t: 52.1 - 52.6 cm
Top Tube Length: 55.1 - 55.5 cm
Stem Length: 11.2 - 11.8 cm
BB–Saddle Position: 72.2 - 74.2 cm
Saddle Handlebar: 52.4 - 53 cm
Saddle Setback: 2.5 - 2.9 cm

The French Fit (cm)  

Seat Tube Range c–c:53.4 - 53.9 cm
Seat Tube Range c–t: 55 - 55.5 cm
Top Tube Length: 56.3 - 56.7 cm
Stem Length: 10.3 - 10.9 cm
BB–Saddle Position: 69.7 - 71.7 cm
Saddle Handlebar: 54.9 - 55.5 cm
Saddle Setback: 3.2 - 3.6 cm 

Your Measurements  

Inseam: 78
Trunk: 66
Forearm: 34
Arm: 64
Thigh: 58
Lower Leg: 55
Sternal Notch: 139
Total Body Height: 172
 

 

I górna rura wyszła mi 55cm, co mnie trochę dziwi bo nieco wyżsi (~4-5cm) koledzy ujeżdżający ramy ~55cm twierdzą, że nie obraziliby się gdyby ich ramy były krótsze 1-2cm. A większości poradników producentów rowerów na których zawiesiłem dłużej oko wypadam między dwoma rozmiarami, rury górne 530-545cm.

 

A jak to jest z rowerami typu endurance? chodzi o długość górnej rury.



#996 Jarek-LT

Jarek-LT
  • Użytkownik
  • 413 posts
  • SkądKolberg

Posted 17 November 2014 - 19:00

Pewnie, że żle Ci wyszło, chyba że jesteś nie standardowej budowy ciała. Krótkie nogi długi korpus.

Rama przy Twoim wzroście to max 535mm.

 

Jarek-LT

 LUXTECH

 



#997 cky

cky
  • Użytkownik
  • 302 posts

Posted 17 November 2014 - 20:22

Pomijając owłosienie to daleko mi do małpy, jestem raczej proporcjonalny, jutro powtórzę pomiar bo wykonany został chwile po tym jak wróciłem z siłowni - część stawów mogła być zbita a część wyciągnięta.



#998 bd1988

bd1988
  • Użytkownik
  • 28 posts

Posted 18 November 2014 - 08:38

Może coś nie tak jak trzeba mierzysz bo ja mam 182 cm, i prawie identyczne parametry jakie wyszły Tobie czyli dł. ramienia, przedramienia, korpusu. Patrząc na twój sternal notch wychodzi, że masz bardzo krótkie nogi i strasznie długą szyję i wysoką głowę - ja mam ten parametr 152cm i długość wewnętrzną nogi 82 cm czlyi nie dużo więcej od Ciebie. Jak będziesz miał dobre pomiary wprowadź je jeszcze raz i przysiądź się w sklepie, do rozmiaru jaki poda kalkulator dla stylu Comp i French.  Najlepiej jak na obu będziesz mógł się przejechać. Wystarczy kilkadziesiąt metrów.



#999 cky

cky
  • Użytkownik
  • 302 posts

Posted 18 November 2014 - 18:10

Dziś zmierzyłem się raz jeszcze tym razem przy pomocy sztywnej miary i poziomicy a nie książki.

inseam: 79
Trunk: 65
Forearm: 34
Arm: 65
Thigh: 56
Lower Leg:  54
Sternal Notch: 141
Total Body Height: 172
 
i co bym nie zrobił rura wychodzi ~55cm. jak wezmę jakiś rower endurance z górną 53 to będzie dobrze?
Jeśli to pomoże to aktualnie jeżdzę na crossie TT- 537 mostek 10, kierownica ok 2-3cm poniżej siodła. Do 150km jeździ mi się wygodnie a pózniej już zaczyna mnie boleć kark.


#1000 Jarek-LT

Jarek-LT
  • Użytkownik
  • 413 posts
  • SkądKolberg

Posted 19 November 2014 - 18:55

Xeg - widzisz, do małpy Ci daleko ale kalkulator wskazuje, ze jednak masz tułów dłuższy od standardu a nogi krótsze.

 Myślę, że w 535mm możesz smiało celować, ewentualnie nieco dłuższy mostek a sztyca z offsetem.

 

 Jarek-LT

 LUXTECH





Reply to this topic