Jump to content


Photo

Trening z pomiarem mocy


2220 replies to this topic

#441 asedio

asedio
  • Użytkownik
  • 260 posts
  • SkądTczew

Posted 08 May 2013 - 18:11

Baterie wymieniłem. Nic się nie zmieniło.
Objawy są takie jak asedio pisze. No to ładnie - 360 ojro. Czuję, że szybko jej nie naprawię... A jak już będzie hajs, to pewnie kupię nową w USA. Bo tu wychodzi naprawa 1800zł. A tam nie wiele drożej mozna kupić nową piastę.

Dzieki za info.

Tylko ja mam teraz gwarancję na 2 lata.
Cena zależy od rodzaju piasty. Najtańsze są te z ANT+
Cennik:
http://www.cycleops....apair&Itemid=28
Ceny zawierają koszt wysyłki powrotnej.

#442 Gosc_Rafalek_*

Gosc_Rafalek_*
  • Gość

Posted 08 May 2013 - 18:31

Widze, ze brac kolarska to czasami mendy straszne, tez mialem przygody ze swoim odkupionym PowerTapem...
Ja placac, zaplacilem karta kredytowa i powaznie myslalem nad uzyciem opcji ChargeBack.
Koniec koncow odpuscilem bo sprzet mimo, ze znacznie bardziej uzywany to jest sprawny.
Polecam jednak to takich akcji platnosci kartami kredytowymi, opcja chargeback jest bardzo popularna przy odzysku kasy od upadajacych biur podrozy!

Baterie wymieniłem. Nic się nie zmieniło.
Objawy są takie jak asedio pisze. No to ładnie - 360 ojro. Czuję, że szybko jej nie naprawię... A jak już będzie hajs, to pewnie kupię nową w USA. Bo tu wychodzi naprawa 1800zł. A tam nie wiele drożej mozna kupić nową piastę.

Dzieki za info.


360 ojro to rzeczywiscie kosmos, osobiscie bym ja rozkrecil(trzeba dorobic sobie klucz) i zobaczyl co jest w srodku.
Czytajac fora w usa i nie tylko, najczesciej do piasty dostaje sie woda i koroduje pcb.
Jezeli korozja nie jest zbyt duzo wystarczy oczyscic pcb i uszczelnic piaste, usterka powinna ustapic.
Wydaje mi sie nawet, ze nie bedzie potrzebna ponowna kalibracja po takiej zabawie ale tutaj juz lepiej bo tylko 60 ojro bedzie ;)

#443 wiki

wiki
  • Użytkownik
  • 2,190 posts
  • SkądOzorków k/Łodzi

Posted 08 May 2013 - 19:25

asedio, post kieruję między innymi do Ciebie...

Przyszła paczka z całym zestawem mocy Polar WIND. Obejrzałem zawartość tego samego dnia, wszystko jest.
Wczoraj wieczorem włożyłem baterie. Coś mnie drgnęło i postanowiłem sprawdzić na sucho czy kontrolka od kadencji (zielona) będzie mrugać jak przejadę magnesem blisko modułu głównego (tam gdzie powinienem czyli przy części odpowiadającej za kadencję). Dioda nie mrugała. Zrobiłem kilka prób, to samo. Zmieniłem baterie (pewne i dobre na 100%), to samo.
Dzisiaj rano w pracy elektryk sprawdził wszystko miernikiem. Prawidłowe napięcie przy zdemontowanych przewodach od baterii i modułu łańcucha. Prawidłowe napięcie na przewodach. Czyli baterie włożone dobrze, przewody są OK.

Po powrocie do pracy wziąłem się za montaż. Wszystko jak się należy. Przed oczyma dwa manuale (poi polsku i angielsku) i laptop, a w nim filmik instruktażowy ze strony Polara. Wszystko zamontowane prawidłowo. Ustawiam wszystkie parametry w CS500 i próba parowania. Nic nie działa. Żadna z diod się nie świeci. Kilka poprawek kosmetycznych, nadal nic. Zmieniam baterie, sprawdzam kilka razy podłączenie przewodów, nic nie działa.

Jakieś sugestie ??? Stawiam na walnięty moduł główny. Mało tego, śmiem twierdzić, że gość wiedział, że sprzedaje szmelc. Poszedł już e-mail do sprzedawcy. Nie powinno być kłopotu z komunikacją bo to Polak mieszkający we Francji (moc kupiona na ebay). O ile odpisze...

Jak ktoś, kto miał Polara ma jakieś pomysły to chętnie poczytam...
Wkur&^%$wiony jestem strasznie. Zapłaciłem prawie 6 paczek z wysyłką :(

#444 Gosc_Rafalek_*

Gosc_Rafalek_*
  • Gość

Posted 08 May 2013 - 19:38

Ten nowy model pod WIND jest na wtyczkach, slyszalem, ze lubia sobie "nie kontaktowac"
Wiecej nie wiem, nigdy tego w rekach nie mialem, sam mam jeszcze stara wersje polaczona na stale...

#445 carloz

carloz
  • Użytkownik
  • 22 posts
  • Skądjózefów/otwock

Posted 08 May 2013 - 19:54

Baterie wymieniłem. Nic się nie zmieniło.
Objawy są takie jak asedio pisze. No to ładnie - 360 ojro. Czuję, że szybko jej nie naprawię... A jak już będzie hajs, to pewnie kupię nową w USA. Bo tu wychodzi naprawa 1800zł. A tam nie wiele drożej mozna kupić nową piastę.

Dzieki za info.

Tylko ja mam teraz gwarancję na 2 lata.
Cena zależy od rodzaju piasty. Najtańsze są te z ANT+
Cennik:
http://www.cycleops....apair&Itemid=28
Ceny zawierają koszt wysyłki powrotnej.


A gwarancja jest teraz na całą piastę? 2 lata?

#446 asedio

asedio
  • Użytkownik
  • 260 posts
  • SkądTczew

Posted 08 May 2013 - 21:01

Moje to były wcześniejsze wersje. Diody migają tylko przez jakiś czas. Potem gasną w celu oszczędzania energii. W moim kiedyś uszkodził się kontaktron od kadencji. Wykorzystałem czujnik prędkości od jakiegoś licznika. Żeby moc była wyświetlana, Polar musi otrzymywać wszystkie sygnały. Drgania łańcucha, przesuw łańcucha i kadencję. Jeśli któregoś brakuje, mocy nie będzie.
Rafalek:
O tym samym pomyślałem. Mam tę starą część piasty ale nie mam klucza a dorobienie to dość trudna i kłopotliwa sprawa.
carloz:
Tak. Mam gwarancję na 2 lata. Ze starej piasty pozostała tylko aluminiowa obudowa. Oś, łożyska, bębenek nowe.

#447 Gosc_Rafalek_*

Gosc_Rafalek_*
  • Gość

Posted 09 May 2013 - 08:45

Rafalek:
O tym samym pomyślałem. Mam tę starą część piasty ale nie mam klucza a dorobienie to dość trudna i kłopotliwa sprawa.


Chcesz cos z tym jeszcze zrobic? Chetnie rzucilbym okiem i klucz wykombinowal :)

#448 asedio

asedio
  • Użytkownik
  • 260 posts
  • SkądTczew

Posted 09 May 2013 - 09:29

Rafalek:
O tym samym pomyślałem. Mam tę starą część piasty ale nie mam klucza a dorobienie to dość trudna i kłopotliwa sprawa.


Chcesz cos z tym jeszcze zrobic? Chetnie rzucilbym okiem i klucz wykombinowal :)

Tak :)
Jestem elektronikiem z zamiłowania. Czekam tylko na trochę wolnego czasu i szukam jakiegoś uszkodzonego PT na ebay. O kluczu już rozmaiwałem z kolegą. Spróbowałby dorobić ale taż u niego z czasem krucho.
Chętnie kupiłbym taki klucz..

#449 asedio

asedio
  • Użytkownik
  • 260 posts
  • SkądTczew

Posted 09 May 2013 - 09:39

Zapomniałem o prędkości.
Polar musi otrzymywać wszystkie sygnały. Przesuw łańcucha, kadencję, drgania łańcucha i prędkość.

#450 Gosc_Rafalek_*

Gosc_Rafalek_*
  • Gość

Posted 09 May 2013 - 11:59

Jestem elektronikiem z zamiłowania. Czekam tylko na trochę wolnego czasu i szukam jakiegoś uszkodzonego PT na ebay. O kluczu już rozmaiwałem z kolegą. Spróbowałby dorobić ale taż u niego z czasem krucho.
Chętnie kupiłbym taki klucz..


Jak usiadziesz do tego, prosze zrob dokumentacje foto! :)

Co do Polara i predkosci, to rozumiem ze w nowym wydaniu nie ma juz sensora na kabelku tylko sygnal brany jest z osobnego czujnika predkosci?

#451 wiki

wiki
  • Użytkownik
  • 2,190 posts
  • SkądOzorków k/Łodzi

Posted 09 May 2013 - 14:02

Zapomniałem o prędkości.
Polar musi otrzymywać wszystkie sygnały. Przesuw łańcucha, kadencję, drgania łańcucha i prędkość.


Wychodzi na to, że popełniłem błędy.
1. Nie zamontowałem magnesu na korbę do kadencji.
2. Nie zdemontowałem oryginalnego sensora kadencji.
3. Kręciłem na sucho tylnym kołem tylko.

Rozumiem, że nie było szans w takim wypadku na sparowanie zestawu mocy z licznikiem , tak ?

#452 Gosc_Rafalek_*

Gosc_Rafalek_*
  • Gość

Posted 09 May 2013 - 14:57

NIE :)

Cos moze by zamrugalo ale w takiej konfiguracji to nawet stary model milczal jak grob, przynajmniem mi :)

#453 wiki

wiki
  • Użytkownik
  • 2,190 posts
  • SkądOzorków k/Łodzi

Posted 09 May 2013 - 15:44

Robię wszystko jak się należy. Nie było już błędów jak poprzednio. Moduł główny nie daje znaku życiu (diody nie świecą). Sparować nie można (próba na rolkach) Na chwilę obecną z pomiaru mocy się wyleczyłem. Zwracam towar i tyle...

#454 asedio

asedio
  • Użytkownik
  • 260 posts
  • SkądTczew

Posted 10 May 2013 - 07:48

Robię wszystko jak się należy. Nie było już błędów jak poprzednio. Moduł główny nie daje znaku życiu (diody nie świecą). Sparować nie można (próba na rolkach) Na chwilę obecną z pomiaru mocy się wyleczyłem. Zwracam towar i tyle...

Szkoda. Chyba za szybko się poddałeś. Może jakaś pierdoła. Pomiar mocy fajna rzecz. Nie trzeba startować na czasówkach, żeby sobie wyszacować miejsce :)
Np. 380 watów w 30 minut to mistrzostwo Polski mastersów we wszystkich kategoriach.
(Ciesielski w zeszłym roku musiał mieć blisko 400)
Na dystansie 20km itt 1 minuta to mniej więcej 30 watów.
Do startów w grupie, pomiar mocy nie jest do niczego potrzebny. Średnie moce wychodzą 200-270 watów. Na Garbie Dylewski w zeszłym roku, bez zer miałem średnią moc ok 270 watów.
Ale do kontrolowania postępów w treningu albo do monitorowania formy bardzo fajna rzecz. Korzystam już od 2006 roku właśnie wtedy zacząłem od Polara. Dla mnie raczej jako fajny gadżet bo do żadnego planu treningowego nie mam ani siły ani cierpliwości ale zawsze wiem gdzie z formą jestem :)

#455 wiki

wiki
  • Użytkownik
  • 2,190 posts
  • SkądOzorków k/Łodzi

Posted 10 May 2013 - 14:15

Jak się powiedziało A to trzeba powiedzieć B...także kontynuując wątek uszkodzonego zestawu. Ochłonąłem i dostałem odpowiedź od sprzedawcy. Cały zestaw będzie wysłany do serwisu Polara w Krakowie. Jeżeli jest to elektronika w module głównym to koszt około 400 zł...ale być może to jakaś pierdółka. Także asedio walczę w temacie dalej...zobaczymy. Jestem w kontakcie z gościem, który mi to sprzedał, zaproponował nawet pokrycie kosztów naprawy, jeżeli te będą przyzwoite. Nie sądzę, aby kwota 4 paczek była sensowna dla niego...ale jestem gotów podzielić się kosztami. Biorąc pod uwagę ceną kupna to dołożenie "paru groszy" i tak się opłaca bo używek na rynku jak na lekarstwo, a kupno nówki graniczy z cudem.

Będę informował na bieżąco...

#456 rafalek940

rafalek940
  • Użytkownik
  • 194 posts
  • SkądPiekary Ślaskie

Posted 12 May 2013 - 16:57

macie jakieś patenty by zamontować sensor Polara na dość pogietej - Sowatej rurce karbonowej w Autorze Ca66 ?

#457 Gosc_Rafalek_*

Gosc_Rafalek_*
  • Gość

Posted 12 May 2013 - 22:53

Rzuc okiem, w najgorszym razie bedziesz musial porzezbic:
http://anonymous.cow...s710photos.html

#458 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,612 posts
  • SkądSulęcin

Posted 17 May 2013 - 09:20

Przypadkiem znalazłem wyjaśnienia Dr. Coggan'a w temacie jego zakresu treningowego "sweet spot":

W skrócie, chodziło o wyjaśnienie, dlaczego "sweet spot" miałby być korzystniejszą strefą treningową od treningu bezpośrednio w pobliżu FTP. Zadający pytanie poddawał to w wątpliwość, z własnego doświadczenia twierdził, że godzinny trening w pobliżu FTP jest korzystniejszy (dla niego), niż 2h trening w strefie SS 85% FTP.

Dr Coggan wyjaśnił:

Let me start by saying that the notion of a "sweet spot" is just a subjective impression that I (and many others before me, e.g., Lydiard) have formed. It's therefore difficult to pin things down with exact numbers, and the chart to which you linked is really just my attempt to conceptually relate the idea to the training levels (instead of, say, VO2max). IOW, don't take it too literally (esp. since that's somebody else's modification of my original - rather lame! - "artist's rendering".)

Having said all of the above, I do believe that there tends to be a "sweet spot" with respect to training intensity, which if push came-to-shove I'd say lies between the level 2/level 3 border and functional threshold power (i.e., between 76 and 100% of functional threshold power). Below the lower end of that range, the training stimulus simply isn't as great, whereas above the upper end of that range, either you simply can't do as much total work or the nature of the adaptations themselves begin to change. In between lies a bit of a "sweet spot", in which the combination of volume and intensity appears to be maximized, leading to the greatest adaptation.

So to directly answer your question: no, I don't believe that you should necessarily be training at 85-95% vs. 100% of functional threshold power. However, I do believe that, in general, you're better off not pushing too much above 100%, as that may excessively limit the total amount of training that you can do, and thus the overall benefit obtained.

Final caveat: no matter how much "sweet spot" training you do, at some point you will end up bumping up against your own personal ceiling with respect to how high you can raise your functional threshold power (right, Rick? ). At that point you really have no choice but to crank up the intensity, in hopes of eking a small additional gain even though there might not be much of one to be had. So, I also view the choice of training intensity in the context of one's overall plan/progress..


(pogrubienia moje ;-))
Czyli w skrócie: tak na prawdę nie należy przyjmować i przejmować się ścisłymi ramami procentowymi 85% - 95% FTP (o ile pamiętam Friel definiuje ten zakres na 83 - 93%), żeby trenować w strefie przynoszącej największe korzyści. Dr Coggan rozwiewa wątpliwości tłumacząc, że największe efekty przynosi zakres pomiędzy 76 i 100% FTP. Poniżej tego zakresu nie jest aż taka duża, powyżej nie wykona się tyle pracy co w zakresie lub natura własnej adaptacji zaczyna się zmieniać. Kluczem jest połączenie pomiędzy objętością intensywnością, która w tym zakresie może być zmaksymalizowana, co prowadzi do największych adaptacji organizmu.

Ważne jest to o tyle, że ustawienie progów treningowych w zakresie 76 - 100% praktycznie będzie skutkować IF na średnim poziomie w granicach 0,88 - 0,93. Oczywiście jeśli ktoś się nie uprze trzymać nonstop te 100% FTP ;-). Wiadomo, że przez te np. 20 minut nie uniknie się tak krótkotrwałych zmian generowanej mocy powyżej jak i poniżej zakresu. Utrzymanie wąskiego np. 10 - 20W zakresu stabilnej mocy jest dość trudne, a nawet może być ciężko wykonalne, poszerzenie zakresu i uświadomienie sobie, że ważnym jest żeby moc utrzymać powyżej 76% FTP (poniżej spada efektywność treningu) i nie przekraczać 100% FTP żeby mieć możliwość wykonania możliwie dużej pracy treningowej, dzięki połączeniu objętości treningu i jego intensywności uzyska się oczekiwany wzrost wydajności.

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#459 Gosc_szymas_*

Gosc_szymas_*
  • Gość

Posted 18 May 2013 - 04:57

Inny jest balans pomiedzy intensywnoscia i objetoscia przy treningu / bodzcu / 30 minutowym a inny balans jest przy 2 h

Tompoz

#460 wiki

wiki
  • Użytkownik
  • 2,190 posts
  • SkądOzorków k/Łodzi

Posted 24 June 2013 - 13:09

Mam pytanie do użytkowników Polar WIND. Po długich męczarniach udało mi się wszystko zainstalować.
Około 10 minutowa jazda próbna. Ani Polar Personal Trainer, ani Training Peaks, ani Golden Cheetah nie wyświetlają mi danych o mocy. Żadnej średniej, maksymalnej, nic kompletnie. Dodam, że jechałem bez pulsometru, czy to ma jakieś znaczenie, moim zdaniem nie ale może się mylę...
Licznik pokazuje aktualną moc, wszystko sparowane jak się należy.
I zapomniałbym o istotnej chyba sprawie. Niestety nie mogę zainstalować magnesu na korbie z lewej strony ponieważ trze mi on o łańcuch gdy ten jest na dużej tarczy. Taki już mam dziwny tylny widelec. Więc kadencja mi działa z czujnika od kadencji (nie tego od mocy). Może to ma jakiś wpływ ???

I tak na marginesie: moduł nie działa mi na bateriach aku, na zwykłych tak. Aku naładowane na full. Sprawdzane trzy komplety różnych marek. Na zwykłych, "kioskowych" bateriach wszystko lata....możliwe ?



Reply to this topic