Trening z pomiarem mocy
#462
Napisano 24 czerwiec 2013 - 15:31
Jakiego Polara używasz ? Ja CS500...może w programie na komputrze nie masz zaznaczone że chcesz zeby była pokazywana moc tez mam polar z pomiarem mocy i wszystko gra
#463
Napisano 24 czerwiec 2013 - 15:38
Akumulatory mają mniejsze napięcie na ogół 1,2V, baterie 1,5V - widzisz różnicę?I tak na marginesie: moduł nie działa mi na bateriach aku, na zwykłych tak.
Jeśli licznik pokazuje moc, to widocznie nie rejestruje - jesteś pewny, że masz włączoną rejestrację?
użyj płaskiego magnesu neodymowego, zamocowanego w osi pedała.Niestety nie mogę zainstalować magnesu na korbie z lewej strony ponieważ trze mi on o łańcuch gdy ten jest na dużej tarczy.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#464 Gosc_Rafalek_*
Napisano 24 czerwiec 2013 - 15:45
Moc musi byc rozniez z poziomu licznika wlaczona, najlepiej wylaczyc sensory predkosci i kadencji(te osobne) sprawe zalatwia sensor mocy.
Baterie wyjasnil prozor roznica 0.3V robi roznice dla polara.
#465
Napisano 24 czerwiec 2013 - 16:20
Z neodymowym powinno być, zajmę się tym.
Teraz jednak nie działa nic. I problem tkwi w tym żółtym kawałku plastyku gdzie montuje się paluszki. Po włożeniu na chwilę migną diody i gasną. Nie ma szans na sparowanie. Coś tam nie łączy. Ma ktoś jakieś patenty ?
Z resztą problemów powinienem już sobie poradzić...
#466
Napisano 24 czerwiec 2013 - 21:47
Co by było wszystko jasne. W CS500 moc jest na ON. Ustawione są: długość i waga łańcucha oraz odległość tylna oś-środek suportu (coś tak chyba, w każdym razie wiadomo o co chodzi). Innych ustawień do miernika mocy nie ma.
Do analizy treningów używam Polar-owskiej www (personal trainer). PPT jest z urządzeniem niekompatybilny. Na stronce żadnych ustawień nie ma.
Potwierdza się to co piszecie odnośnie tego, że jeżeli nie działa kadencja z miernika mocy to licznik nic nie rejestruje. Owszem (wspominałem już), pokazuje moc bieżącą, ale gdy wejdzie się w podsumowanie treningu z poziomu urządzenia to średnia i maksymalna moc wynosi 0. Nie dziwne więc, że gdzie nie wrzucę treningu do analizy to nie mam żadnych danych o mocy.
Wiem już w zasadzie wszystko. Teraz jedynie pozostaje rozwiązać mi problem z pojemnikiem na baterie. Nie styka tam wyraźnie coś ale pomoc już mam zapewnioną. Elektryk w pracy to złota rączka, coś poradzimy i pewnie polutujemy...No chyba, że ktoś ma jakieś sugestie to bardzo proszę...
Jak to wyłączyć sensory prędkośći czy kadencji ? Na stałe czy tylko na okres parowania z urządzeniem ?Moc musi byc rozniez z poziomu licznika wlaczona, najlepiej wylaczyc sensory predkosci i kadencji(te osobne) sprawe zalatwia sensor mocy.
#467
Napisano 25 czerwiec 2013 - 11:55
Właściwie to 2 aku / 2 ogniwa połączone szeregowo to już jest 0,6V.roznica 0.3V robi roznice dla polara.
Sensor kadencji usuń (kadencję będzie liczył sensor kadencji wbudowany w sensor mocy), sensor prędkości pozostaw - sensor mocy liczy kadencję, nie zlicza impulsów prędkości.
Oczywiście musisz "nauczyć" CS500 nowego sensora kadencji, czyli tego w sensorze mocy (zgodnie z instrukcją stary oddal na odległość min. 40 m ;-))
Zakładam, że zapoznałeś się z
instrukcją obsługi sensora mocy?, no ale na wszelki wypadek wolę się zapytać ;-)
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#468
Napisano 25 czerwiec 2013 - 14:21
Za kogo Ty mnie uważasz, co ? ;-)
Byłem tylko trochę zdziwiony tym, że powinienem wyłączyć prędkość w liczniku.
Dzisiaj wieczorem będziemy w pracy kombinować z elektrykiem z pojemnikiem na baterie. Mam nadzieję, że problem ze stykaniem zostanie rozwiązany bo powoli moja cierpliwość się kończy.
#469
Napisano 25 czerwiec 2013 - 14:52
Z tym pojemnikiem nie powinniście mieć raczej problemów, przynajmniej mam taką nadzieję.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#470
Napisano 04 lipiec 2013 - 10:51
Gdyby sensor miał nie działać już przy napięciu 2,4V dla dwóch ogniw to musielibyśmy w nim wymieniać jeszcze całkiem dobre baterie a z pewnością nie było to intencją inżynierów projektantów.
Spokojnie powinien działać jeszcze przy dwóch woltach.
Może być gdzieś bardzo słaby styk, znaczy po fachowemu obwód zasilający ma dużą rezystancję spowodowaną słaby stykiem. Zaczyna płynąć minimalny prąd i już pojawia się duży spadek napięcia na wejściu elektroniki urządzenia. Czasami przewody są słabiutkie. Mają wewnątrz kilka miedzianych drucików, z których ŻADEN nie jest w całości od początku do końca. Miedź się utlenia i wówczas te przewody przewodzą ale mają dużą rezystancję, która na dodatek "pływa".
Prawdopodobnie prąd pobierany przez urządzenie to wielkość dziesiątek mA lub setek uA.
Sprytny elektryk szybko znajdzie przyczynę. Niech dobrze obejrzy elektronikę czy nie ma tam białych plam pozostałych po wodzie. One przewodzą prąd. Kąpiel w myjce ultradzwiękowej w izopropanolu pomoże.
Z tym, że jak sobie dobrze przypominam to elektronika w moim przewodowym sensorze była bardzo dokładnie polakierowana, więc tu pewnie będzie podobnie ale obejrzeć pod dobrym szkłem powiększającym nie zaszkodzi.
..czytam instrukcję.
A jeszcze jedno.. Akumulatory NiMh mogą się szybciej same z siebie rozładowywać niż poprzez urządzenie, więc chyba nie warto oszczędzać na bateriach. Jeśli urządzenie jest zaprojektowane do pracy na bateriach to pełne napięcie aku może już być sygnalizowane jak częściowo zużyte baterie. Częściowo zużyte aku mają dużą rezystancję wewnętrzną i np podczas rozruchu urządzenia, gdy prąd przez krótką chwilę może być pobieramy dość znaczny, napięcie spadnie grubo poniżej 1V. Tam jest przecież duży elektromagnes. Wówczas efekt może być taki jaki opisałeś.
#471
Napisano 06 lipiec 2013 - 05:28
Dzisiaj założyłem i:
wykryło kadencję, nie wykryło mocy. Kilka obrotów korbami i teraz dla odmiany wykrywa moc za każdym razem ale kadencji już nie. Dodam, że jak przejadę magnesem blisko sensora kadencji (tym WIND, osobny od kadencji jest zdemontowany) to diody migają. Tak samo się dzieje gdy magnes jest na korbie, nie wykrywa kadencji i koniec. A moc tak. Jak piszę o "wykrywaniu" to oczywiście mam na myśli opcję "teach/teaching".
Cholerka już nie wiem co jest ??? Może nie będzie to chodzić z CS500 i już ???
#472
Napisano 06 lipiec 2013 - 06:40
Nowa elektronika na rocznej gwarancji
Dla mnie na bank problem z kompatybilnością i tyle.
#473
Napisano 08 lipiec 2013 - 06:18
Otóż może coś to pomoże. Zegarek służy tylko do zapisywania w pamięci i wyświetlania danych. Cały proces wyliczania mocy dokonuje komputerek w sensorze mocy. To tam następuje analiza na podstawie danych otrzymanych z WŁASNEGO sensora prędkości, sensora kadencji, sensora drgań łańcucha oraz przesuwu łańcucha.
Coś sobie przypomniałem. Otóż jak ustawiałem parametry w moim 625X to musiałęm wyłączyć prędkość, kadencję i DOPIERO wtedy włączyć moc w zegarku i ustawić parametry łańcucha.
#474
Napisano 08 lipiec 2013 - 15:10
#475
Napisano 08 lipiec 2013 - 20:34
Już wszystko działa. Dostałem instrukcje z serwisu i jakoś poszło.
Cały komplet ląduje jednak na allegro lada moment...tylny widelec mam strasznie nietypowy i niezbyt ładnie to wszystko u mnie wygląda po zamontowaniu.
Najważniejsze, że działa i mogę to z czystym sumieniem teraz sprzedać, tym bardziej, że jest rok gwary na elektronikę w module głównym.
#476
Napisano 15 lipiec 2013 - 09:28
Są akumulatorki litowo jonowe tej samej wielkosci co CR2450. Nazywają się LIR2450.Ja mam w quarku tak, że jak bateria jest za słaba to wykrywa mi tylko czujnik kadencji a czujnika mocy już nie. Muszę wymieniać baterie co 2-3 treningi!!!! bo mi nie wstaje czujnik mocy. Dla mnie to jest chore i nie wiem co z tym zrobić. Wydaje mi się Wicklowman, że u ciebie też chodzi o baterie nie o kompatybilność. Jak dostałem ten miernik to siedziałem kilka godzin bo mi moc nie chciała się właśnie pojawić (kadencja była ) a to była wina głupiej baterii która niby była nowa. Mało tego nie raz miałem tak że robiłem trening na nowej baterii na następnego dnia ta bateria była już za słaba żeby czujnik mocy wstał i musiałem wstawiać nową..... Istnieje takie coś jak akumulator cr 2450??? Z tymi bateriami to są jakieś żarty serio.
Z tym, że ich napięcie pełnego naładawania to 4,2V i może być za duże. Nie można ich rozładować poniżęj 3V. Do ich ładowania potrzebna jest specjalna ładowarka. Najlepiej jakaś modelarska uniwersalna. Np SHARK 10, SHARK 20 lub podobne.
#478
Napisano 16 lipiec 2013 - 23:10
W sezonie wymieniam tylko dwa razy
pzdr
Trzymaj Koło - blog dla PRO amatorów
Wycieczki weekendowe i atrakcje turystyczne
#479 Gosc_Rafalek_*
Napisano 17 lipiec 2013 - 15:53
Ja zawsze kupuję na allegro ENERGIZER A76 LR44.
W sezonie wymieniam tylko dwa razy
pzdr
CycleOps zaleca baterie "SilverOxide" typ SR1154, SR44 - 357/303
Maja wyzsza pojemnosc i troche wieksze napiecie.
Ogolnie dluzej wytrzymuja
https://en.wikipedia...ki/LR44_battery
Do kupienia w mediamarkt, saturn itp.
#480
Napisano 17 lipiec 2013 - 20:49
Niestety w Polsce nie udało mi się znaleźć SR44 i ściągałem ją z UK.