Oświetlenie.Jakiego używacie?
#581 Gosc_marvelo_*
Posted 01 May 2013 - 14:21
Pomimo strat w rezystorach, ogólny czas działania i ilość światła i tak przewyższa żarówkę i wystarcza mi spokojnie na kilkadziesiąt minut jazdy w nocy bez zauważalnego spadku jasności, a po mieście mogę używać trybu słabszego, czego wersja żarówkowa w ogóle nie miała.
Większym problemem pozostaje chyba chłodzenie samej diody, które w tak małej plastikowej obudowie jest bardzo trudne do wykonania.
Nie znam się zbytnio na elektronice i proszę nie traktować mojego opisu jak przepisu na super samoróbkę, a jedynie jako pewną własną próbę zastosowania diody XM-L w starej halogenowej lampce.
#582
Posted 02 May 2013 - 22:15
Wracając do maleństwa - dziś w nocy (znaczy: ok. 22) miałem test jazdy nocnej. No i tak - jazda na najmniejszym trybie jest przyzwoita, drugi tryb jest nawet dla takiego ślepaka jak ja co najmniej zadowalający. Wyższych trybów nawet w terenie nie ma większego sensu używać. Niby jest więcej światła, tylko... po co? Nie bardzo widzę sens, a zużycie prądu wzrasta dość mocno. W najmocniejszym trybie nagrzewa się dość szybko - w mniejszych może ilość światła jest nieco mniejsza (jak na moje oczy), ale prądu zużywa się zdecydowanie mniej.
Bardzo podoba mi się charakterystyka emisji światła - jednak kolimatory robią dobrą robotę, oświetlenie reflektorowe jest zdecydowanie bardziej nienaturalne - o ile tu można mówić o naturze :mrgreen: - wreszcie nie ma tego durnego skupienia wiązki światła w centralnym punkcie i słabszej emisji w pozostałej części strumienia świetlnego.
Pozostaje tylko dorobić "daszek" na szosę, odcinający od góry strumień światła i będzie super.
Reasumując - polecam zwłaszcza dla tych, którzy potrzebują uniwersalnego oświetlenia bez durnych trybów zaszytych w sterownikach, no i nie brzydzących się rozdzielonym akumulatorem od części emisyjnej ;-). Za tą cenę jest to na prawdę przyzwoite rozwiązanie.
==============================================================
Jest w sprzedaży wersja z dołączonym akumulatorem 4x18650 - SKU 206863 w cenie $41,60 (prawdopodobnie - ale nie na pewno - również powinien być i ładowarka).
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#583
Posted 23 May 2013 - 07:59
Wygląda toto całkiem zgrabnie:
(ten kabelek z tyłu, to podłączony kabel usb do ładowania - nie wymagany do świecenia!)
Wymiary całkiem kompaktowe:
Jak wspomniałem ładowanie z usb:
Na upartego, to można wozić z sobą jeszcze jakiś powerbank z gniazdem usb i doładowywać wbudowany aku....
Mocowanie typu pasek od zegarka - ciekawe jak z trwałością?
Światło generuje dioda SSC Z5P, na "wyjściu" jest kolimator rozpraszający, co sugeruje przeznaczenie lampki jako pozycyjną/miejską choć zasięg 80m sugeruje, że powinna sprawować się dość dobrze również na ciemnej szosie.
Trzy tryby - Hi > Lo > Slow strobe - w tym przypadku tryb slow strobe może być możliwy do zaakceptowania jako tryb sygnalizacyjny pozycję.
Lampkę oferuje między innymi DX.com SKU 213754 w cenie $32.80
Ktoś chętny do wypróbowania maleństwa?
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#584
Posted 24 May 2013 - 11:28
Mam masę akumulatorków paluszków i wolał bym je wykorzystać niż kupować nową ładowarkę pod 3A i same akumulatorki.
Tylna lampka może być na 3A, bo i tak baterie będzie się w niej wymieniać raz na ruski rok.
Mój rower własnej roboty Stealth Cx Homemade
#586
Posted 22 June 2013 - 09:10
Ostatnio szukałem jakieś lampki ostrzegawczej na gorsze warunki dzienne lub szarówkę i znalazłem takie cudo: Lezyne Femto
Z tyłu używam Mactronic Walle. Ale chcę sprawdzić maleństwo: Sigma Hero
#587
Posted 22 June 2013 - 10:41
Moja w porównaniu do E500 wygląda tak:
Gdyby nie pancerze to nawet lepiej byłyby zamocować ją od dołu kierownicy, choć teraz dostęp do przełączników jest idealny - kciukiem... Przy moich wieczornych jazdach sprawuje się idealnie.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#589
Posted 28 June 2013 - 13:50
A ta Sigma wygląda, jak kolejna odmiana lampki Smart Superflash (0,5W).
Z dwiema diodami 0,5W nie polecam trochę za szybko rzeźbią baterię.
system love
#590
Posted 28 June 2013 - 16:44
Na tył polecam jeszcze lampkę Sigma Blazer. Ostatnio kolega jadąc po zmroku usłyszał od wyprzedzającego go kierowcy aby zmniejszył światło bo nie da się za nim jechać tak bije po oczach
Obrazek
Heh mam to samo ale cannondale:)
To prawda daje nieźle, można nią drogę oświetlać. Co do czasu działania wyjeździłem już na niej +/- 30h i dalej świeci. (światło ciągłe + migające diody po bokach)
#591
Posted 10 July 2013 - 20:52
Są o różnych kolorach jw. szary (srebrny), żółty, czerwony, niebieski.
Efekt końcowy może wyglądać np. tak:
choć przyznam, że to trochę jarmarczne jest. No ale użycie jednego/dwóch kolorów i wyklejenie pasków wg własnych kształtów, lub też użycie ich do zrobienia napisów byłoby ciekawym rozwiązaniem. Ewentualnie jako odblask na ramę...
Koszt na DX to $1.8 -$3 (arkusz 10 pasków z przesyłką).
Alternatywa do podanego wcześniej Lezyne Femto: lampka z DX:
$6.60
A do kompletu za $ 7.20:
tylna:
Oczywiście traktowane jako pozycyjne - zapasowe.
Jeszcze jedno - w związku z coraz szybciej zapadającym zmrokiem i koniecznością zaopatrzenia się w małą, aczkolwiek w miarę przyzwoicie świecącą lampkę z wbudowanym akumulatorem zamówiłem MAGICSHINE MJ-890, za parę dni (może trochę dłużej? zależy ile na cle poleży) powinienem ją dostać. Zależało mi na lampce, która nie przeszkadza, łatwo ją naładować i może służyć wtedy, gdy wieczór mnie dopada w trasie. Na nocne jazdy mam inną z dużym aku i dużą siłą światła. Jeśli MJ-890 będzie świecić na poziomie LO mojej dotychczasowej lampki to na szosę wystarczy bez problemów.
Przypominam, że wymiarowo lampka jest zbliżona do Garmina Edge 500: długość 7,6cm (edge 500: 6,90cm), szerokość: 4,1cm (edge: 4,80cm), wysokość: 4,1cm (edge: 2,2cm).
Jak dostanę i przetestuję to podzielę się wrażeniami i być może polecę ;-).
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#592
Posted 10 July 2013 - 21:08
Obowiązkowy jest tylko czerwony odblask tylny o kształcie innym niż trójkąt.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#593
Posted 11 July 2013 - 07:19
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#595
Posted 16 July 2013 - 09:49
Jest jakiś ciekawy zestaw lampek do 100-150 zł, który był by napędzany zwykłymi paluszkami, bądź miał jakiś wbudowany akumulator?
Mam masę akumulatorków paluszków i wolał bym je wykorzystać niż kupować nową ładowarkę pod 3A i same akumulatorki.
Tylna lampka może być na 3A, bo i tak baterie będzie się w niej wymieniać raz na ruski rok.
Może nie tylna (tu wybór zatrzęsienie i nie jeden przykład podany został), ale może takie coś do zastanowienia się:
Dostępna na DX za $17.79 wersja z bateriami AA:
oraz wersja droższa za $33.50 - wersja z akumulatorkami AA
oraz ładowarką do nich - ale co ciekawe bez konieczności wyciągania akumulatorków z pakietu, po prostu wystarczy podłączyć kabel od ładowarki:
Wersja z akumulatorkami wystarcza na 3,5h świecenia na pełnej mocy, przez następne 1,5h siła światła zmniejsza się do zera. Co do poboru prądu to niby napisali, że jest to 1A, no ale w takim przypadku akumulatorki 2300 mA wystarczyłby na 2h z małym haczykiem świecenia.
Oczywiście jak na lampkę zasilaną AA szału nie ma, no ale w tym przypadku nie musi być. Ci którzy kupili lampkę (większość tą tańszą wersję) jest z niej zadowolona - widać po komentarzach. 200 lumenów toto pewno nie daje, ale i tak ilość światła jest co najmniej wystarczająca. Jak można zauważyć odbłyśnik reflektora i szybka jest zrobiona tak aby dawać ukształtowany strumień świetlny:
Być może jest to ciekawa alternatywa dla mniej wymagających?
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#596
Posted 16 July 2013 - 10:29
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#600
Posted 16 July 2013 - 23:04
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo