Skocz do zawartości


Oświetlenie.Jakiego używacie?


2339 odpowiedzi w tym temacie

#561 garenge

garenge
  • Użytkownik
  • 862 postów
  • SkądPoznań/Inowrocław

Napisano 01 kwiecień 2013 - 13:25

Jestem przed wyborem oświetlenia i nie wiem co wybrać.
Dobrze by było jakby też przy bieganiu miało zastosowanie.
I nie wiem. Latarka czy czołówka.
Niby czołówka lepiej, ale jaka na ogniwa 18650, aby była też wygodna i zgrabna, a przy tym nie za droga?

Grube kolarstwo, BMI fighter :)


#562 wiki

wiki
  • Użytkownik
  • 2190 postów
  • SkądOzorków k/Łodzi

Napisano 18 kwiecień 2013 - 16:44

Zbliża się wielkimi krokami okres dojazdów do pracy rowerkiem.
Potrzebuję czegoś na przód i tył za rozsądne pieniądze.
Moje typy:
1. komplet
2. przednia plus Fizik na tył.
3. przednia i z tyłu też Fizik

Szedłbym w opcję numer 2 ale sam nie wiem. Jakieś opinie o wyżej wymienionych ???

#563 Radello

Radello
  • Użytkownik
  • 614 postów
  • SkądPoznań

Napisano 18 kwiecień 2013 - 20:29

wicklowman, nie napisałeś, gdzie te Twoje dojazdy się odbywają: w mieście, w terenie oświetlonym, poza miastem?
W żadnym wypadku nie rezygnuj z Wall-E na tył. To (prawie) jedyna lampka, którą naprawdę widać z daleka. Także w czasie tzw. szarówki, tj. o świcie i o zmierzchu. Fizik to typowa pchełka, którą ledwo co widać. Fakt, dobrze się komponuje z siodłem, ale chyba bezpieczeństwo ważniejsze niż wygląd ;-)
Co do przodu: Scream-a w akcji nie widziałem, ale inne lampki MacTronika (z serii 'Pro') robią bardzo dobre wrażenie. Tylko pamiętaj, że przy zasilaniu 3 x AAA to od razu się zaopatrz w dwa komplety akumulatorków. Sigmę widziałem w akcji, jest bardzo przeciętna, ale jako mocna lampka pozycyjna, tudzież na awaryjne dojazdy się sprawdzi.

http://www.radello.pl - odżywki Dextro Energy / Honey Stinger / Huma Gel / Nuun, kosmetyki Sportsbalm / Bodyglide - bezpośrednio od dystrybutora/importera


#564 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 18 kwiecień 2013 - 21:13

a ja mam taką od dwóch dni i polecam do rowerów typu codzienna jazda, mocowanie idealne , nie przeszkadza w niczym , do sztywnego widelca, amortyzatora itp.

http://s6.ifotos.pl/...189_nhrnasq.jpg

ma niskie opory powietrza ze względu na obły kształt, odblask z przodu , zasilanie dwa normalne paluchy, działa , świeci, mruga

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#565 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8617 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 19 kwiecień 2013 - 13:21

Mała aktualizacja dot. Magnic Light - od 9 kwietnia 2013r można je kupić w sklepie producenta/wynalazcy. Problem tylko w tym, że ceny z kosmosu wzięte: pojedyncza lampka przód:
Dołączona grafika
w wersjach city od 3km/h lub sport od 6km/h, albo tył:
Dołączona grafika
składająca się z lampki, adapterów do mocowania przy hamulcach szosowych lub Vkach oraz obudowy to koszt jedynych 79,00 €.
Zestaw składający się z 2 lampek przednich i 1 tylnej (adaptorów i ochraniaczy)
Dołączona grafika
to koszt jedynie 229,00 €. Marne pocieszenie, że dodatkowe koszty wysyłki nie są już naliczane i że zestaw dostaje całkiem ładne opakowanie:
Dołączona grafika
Cena za zestaw prawie 950 złociszy lub za 1 lampkę tylko 325 do najatrakcyjniejszych nie należy...
Poczekamy chyba, aż państwo środka bezczelnie zacznie kopiować i sprzedawać za max 1/3 w/w ceny...

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#566 czester_

czester_
  • Użytkownik
  • 428 postów
  • SkądWarszawa / Wola

Napisano 19 kwiecień 2013 - 14:16

Ja miesiąc temu zmieniłem tą
http://www.swiatelka...8bf696c2f4185bc która wymiatała

Na mniejszą ale mocniejszą taką:
http://www.swiatelka...opic.php?t=8699
Która jeszcze bardziej wymiata:)


Jeżeli masz kupować oryginał za 150zł z 250lm to ja radzę dołożyć 50 i kupić to z poniższych linków. Jak raz się przejedziesz to gwarantuję, że będziesz pod ogromnym wrażeniem.
Zarówno jedna jak i druga latarka gwarantuje duże bezpieczeństwo jak również ładnie pokaże wszystkie nierówności na drodze.

#567 wiki

wiki
  • Użytkownik
  • 2190 postów
  • SkądOzorków k/Łodzi

Napisano 19 kwiecień 2013 - 14:47

Radello, dojazdy w okolicach 20 km w jedną stronę, 3/4 trasy poza miastem(teren nieoświetlony, głównie lasy).
Kupiłem zestaw. Mactronic Scream Bike Pro plus na tył WALLe. Jestem pod wrażeniem opakowania, wyglądu i samego wykonania. Do tego zaopatrzyłem się w dwa czteropaki Varty.
Pierwsze testy niebawem...
Dzięki za rzeczową opinię...

#568 pajak

pajak
  • Użytkownik
  • 383 postów
  • SkądGdynia

Napisano 19 kwiecień 2013 - 19:03

Ja miesiąc temu zmieniłem tą
http://www.swiatelka...8bf696c2f4185bc która wymiatała

Potwierdzam, lampka świeci zacnie.
Jak się zamawia u "Kafla", to warto sobie zrobić odpowiednie zakresy. Wg mnie najwygodniejsza jest wersja bez pamięci z mocami 5%/30%/100%+blink. Znakomicie sprawia się w trasie, a w razie co jak kierowcy się nerwują, to szybko można zejść do sygnalizacji położenia (5%). 100% to raczej tylko do lasu się nadaje, na szosie to zdecydowanie za jasno :)

#569 czester_

czester_
  • Użytkownik
  • 428 postów
  • SkądWarszawa / Wola

Napisano 20 kwiecień 2013 - 09:30

Ja mam stopniowanie 10,50,100 i dwa moduły po 4 baterie tak więc zero problemów z jazdą w nocy.

Najbardziej lubię uczucie gdy zrównuję się z autem i mam 2 razy mocniejsze światełko heh

#570 pajak

pajak
  • Użytkownik
  • 383 postów
  • SkądGdynia

Napisano 20 kwiecień 2013 - 14:03

aczkolwiek przestaje to być śmieszne, jak z pasa naprzeciwko ktoś zjeżdża na pas jeszcze zajmowany przez ciebie.. Raz miałem taką sytuację, że tuż przede mną samochód zjechał na drugi pas. Zatrzymał się, porozmawialiśmy (na szczęście "normalny", nie jakiś tester anabolików, rozmowa była nawet pozbawiona przecinków, wyjaśnił że go oślepiło, przeprosił i poprosił o zmniejszenie jasności światła) i pojechaliśmy w swoje strony. Ale "parkowałem" już na trawie :-?

#571 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 20 kwiecień 2013 - 19:51

Ja mam jakiegoś chińczyka na diodzie Q5 i na pełnej mocy mi kierowcy mrugają długimi, tak więc rozumiem co może taki wynalazek zrobić. Tymbardziej, że reflektory samochodowe mają odpowiednie skupienie (oczywiście te ustawione poprawnie).


#572 Wiljer

Wiljer
  • Użytkownik
  • 620 postów

Napisano 20 kwiecień 2013 - 20:21

Z tyłu cateye nie pamiętam modelu 30-40zł kosztuje. Super działa, mocna, widać ją bardzo dobrze, 3 diody. Dobra do szosy, bo pionowa, kryje się za sztycą więc nie ma mowy o stratach w aerodynamice 8-) :mrgreen:
Z przodu jakiś chińczyk, tylko tak żeby się policja nie przyczepiła :)

P.S - wczoraj jechałem alejami w Krakowie (główna droga), godzina około 19:30 (mocno szaro), wyprzedził mnie kurier rowerowy bez oświetlenia, a za 5sek bus pasem wyprzedza policja i gościa na przystanek ściąga :)

max dst:

412 km Kraków - Warszawa (2020)


#573 Gosc_milosz216_*

Gosc_milosz216_*
  • Gość

Napisano 21 kwiecień 2013 - 19:21

Ja używam jakiegoś chińczyka, taki jak by zegarek mały z takimi gumkami i 3 diodami działa całkiem nieźle i przynajmniej jest malutki i nie rzuca się w oczy :)

#574 Wiljer

Wiljer
  • Użytkownik
  • 620 postów

Napisano 21 kwiecień 2013 - 19:32

nie rzuca się w oczy :)

no tak, podstawa oświetlenia ;-)

max dst:

412 km Kraków - Warszawa (2020)


#575 Gosc_milosz216_*

Gosc_milosz216_*
  • Gość

Napisano 21 kwiecień 2013 - 20:11

Ale mi chodzi o wygląd ;), co do światła to daje całkiem nieźle.

#576 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8617 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 29 kwiecień 2013 - 14:06

Dzisiaj dostałem przesyłkę z DX z takim oto maleństwem FandyFire D99 (2xXM-L T6) za jedyne $33,60:
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
ostatnie zdjęcie to praktycznie bliźniacza lampka ale sygnowana przez UltraFire, droższa o parę dolców i szczycąca się 1600 lumenami - w życiu tyle nie emituje, zresztą i ta, którą kupiłem to producent deklaruje 1150-1200 lm, ale ja w takie deklaracje nie bardzo wierzę, podobnie jak w pobierany prąd 2,8A - toż to ponad 20W przy 7,5V! No ale faktycznie, przez analogię do testu MJ-880 to faktycznie 2xXM-L ma apetyt na moc przekraczający 20W - oczywiście wszystko zależy od sterownika.


Rozmiar: 4.9 cm x 4.8 cm x 4.0 cm, z tym, że na wysokość to te 4cm razem z trzonem do mocowania do kierownicy - sama część srebrna z reflektorem to ok. 2,5 cm a soczewki (kolimatory?) mają średnicę ok. 1,7cm. W realu wygląda na maleństwo, zwłaszcza w porównaniu do pakietu z akumulatorami (brałem pakiet 6x18650 za $19,50 - też z DX.com - potrzebuję głównie w teren i zależy mi na długim czasie pracy).

Ok, teraz czym się różni od "standardowych" lampek/latarek? Jak możecie zauważyć, to ma 2 przyciski - jeden zielony, drugi pomarańczowy. Do czego? Zielony służy do zmiany trybów świecenia, pierwsze przyciśnięcie to 15%, następne > 50% > 75% i wreszcie 100%. Kolejne przyciśnięcie.... nie, nie wyłącza lampki - ponownie włącza tryb 15%!

Żeby wyłączyć lampkę konieczne jest wciśnięcie przycisku na 2s

Dodatkowo przycisk jest lekko podświetlany po podłączeniu akumulatorów, po wyłączeniu dioda przez chwilę pulsuje i gaśnie. Prawdopodobnie powinno również wskazywać kolorem/pulsowaniem poziom rozładowania akumulatora, ale tego jeszcze nie sprawdziłem. Do czego z kolei pomarańczowy przycisk? Ten włącza/wyłącza tryb strobo o maksymalnej sile świecenia. Po wyłączeniu strobo lampa świeci dalej w tym trybie, w którym była włączona. Oczywiście jeśli była wyłączona, to po wyłączeniu strobo nie będzie świecić.
Do czego to może być przydatne? Do wymuszania zmiany świateł drogowych na mijania pojazdu z naprzeciwka - można jechać z włączonym niskim trybem świecenia, nacisnąć tryb strobo, żeby dać znać kierowcy do zmiany trybu świateł i przycisnąć ponownie żeby wyłączyć tryb strobo i powrócić do poprzedniego trybu oświetlenia.

Wreszcie udało mi się kupić lampkę z sensownie zaprogramowanymi trybami, większość lampek ma tak skopane tryby, że żeby przejść przez wszystkie tryby czyli jadę z mocnym trybem świecenia, muszę zmienić na niski to najpierw muszę wyłączyć lampkę (na dodatek na często ostatnim jest strobo/sos o maksymalnej mocy co jeszcze bardziej jest upierdliwe) i ponownie ją włączyć. Jazda po ciemku do najprzyjemniejszych i najbezpieczniejszych nie należy.
W tej mam to co chciałem - po włączeniu przycisku każde kolejne naciśnięcie zmienia po prostu tryb świecenia na kolejny, bez wyłączania lampki, dopiero przytrzymanie przycisku przez 2s wyłączy ją. Dodatkowy przycisk strobo jest również dobrym pomysłem, bo unikamy używania strobo w normalnych trybach świecenia, ale jeśli jest konieczność zasygnalizowania to taka możliwość istnieje, co więcej nie koliduje z wybranym trybem świecenia (po prostu na czas działania strobo go zastępuje).

Dziś postaram się przetestować lampkę, bo w czasie dnia widać, że ona po prostu świeci w bardzo przyjemnych trybach. Na miasto powinien wystarczyć nawet ten 15% tryb świecenia, nie oślepia za bardzo nawet jeśli jakiś pieszy przypadkiem popatrzy na soczewki - oczywiście byleby nie bezpośrednio!

A właśnie soczewki, a raczej kolimatory - o dość mocnym skupieniu, jednak na tyle szerokim, że lampka powinna ładnie oświetlić szosę bez emitowania strumienia światła praktycznie wszędzie dookoła - przynajmniej tak to wygląda na korytarzu. Jak będzie to wyglądać w rzeczywistości na szosie i terenie to dopiero ocenię wieczorem.

Budowa zbliżona do wymienionej wyżej MJ-880 pozwala przypuszczać, że również emitowane światło będzie miało podobną charakterystykę np:
Dołączona grafika

Gdyby jednak okazało się, że warto wymienić jeden z kolimatorów na bardziej szerokokątny, to raczej z tym problemu również nie powinno być (o ile nie jest to komplet 2w1!) - wystarczy odkręcić dwie śrubki (mały imbusik) - co zresztą też sprawdzę, bo zależy mi na upewnieniu się, że pod ledami jest odpowiednia pasta termoprzewodząca.
Dodatkowym plusem jest to, że bardzo łatwo można zainstalować dodatkowy daszek z kawałka aluminium (lub czegoś pokrytego powierzchnią odblaskową np. folią alu) dzięki czemu odbija się/odcina światło świecące w górę przez co ogranicza niebezpieczeństwo olśnienia pojazdów z naprzeciwka. Oczywiście w teren takie rozwiązanie jest zbędne, ale na szosie mogłoby się przydać.

Minusem dla niektórych może być konieczność dokupienia do lampki osobnego pakietu akumulatorów i ładowarki. Dla mnie jest to plus, bo ładowarkę mam od poprzedniej lampki (zresztą można dokupić za parę $), no i zależało mi na doborze pakietu o zwiększonej pojemności. Jednak dla tych, którzy potrzebują na ogół niższych trybów, równie dobrym rozwiązaniem mogą być pakiety 4x lub 2x18650 (choć tych mniejszych na razie osobno chyba jeszcze nie sprzedają, widziałem tylko w kompletach z lampkami).

====================================================
To po pierwszych testach:
Pasta termoprzewodząca jest. Kolimatory osobne, jakby co można wymieniać na inne - inna sprawa, że chyba nie ma po co. Strumień światła ładnie rozłożony, bez centralnego "spotu" i pobocznych doświetleń. Coś jak na zdjęciach powyżej. Ubocznym efektem zastosowania kolimatorów zamiast reflektora jest zasięg światła - wygląda na nieco mniejszy i pewno taki jest. Z drugiej strony chyba do sto m dobrze oświetlonej drogi chyba każdemu wystarczyć powinno...

Emisja światła większa od mojej starej magicshine (taka z pojedynczym reflektorem i diodą P7), najciekawsze jest jednak wrażenie odbioru jasności oświetlenia: 15% tak jak myślałem jest całkiem znośne do jazdy po mieście, a i chyba poza daje radę. Do szybszej jazdy pewno trzeba byłoby raczej włączyć 50% i na szosę to chyba wystarczy. Kolejne tryby przydają się chyba tylko w terenie, bo walą po oczach jak palniki ksenonowe świateł drogowych - no i tu kłania się mały pomysł racjonalizatorski zakładanego blaszanego daszka odbijającego w dół światło emitowane w górę - powinno to obciąć i ograniczyć strumień światła bez niepotrzebnego doświetlania koron drzew i oczu kierowców. A wymiary mogłoby mieć też malutkie i zakładane do jazdy na szosie - w teren jednak przydaje się widoczność krzaków i gałęzi.

Sygnalizacja rozładowania akumulatorów - podświetlanie przycisku: zielony -> niebieski -> czerwony i wyłączenie. Akumulator miałem raczej nienaładowany, bo na zbyt długo nie wystarczył. Nie bardzo mam dostęp do amperomierza z zakresem kilku A, dlatego pozostaje mi tylko domniemywać, że jeśli 100% pożera 2,6A prądu to przy w pełni naładowanym 6,6A prądu powinno wystarczyć na ok. 2,5h - oczywiście pozostałe tryby powinny być proporcjonalnie mniej energochłonne (czyli np. 50% to ok. 5h, 15% jakieś 16h) - oczywiście wszystko zależy od realnej pojemności pakietu akumulatorów. Przy 4x1865 o pojemności 4400 mAh będzie to również proporcjonalnie mniej - w tym przypadku o 1/3, a to już przy pełnej mocy zaczyna być mało, przy 50% to ciągle ponad 3h więc nie jest źle, a ten tryb jest co najmniej wystarczający do jazdy po szosie. Jednak ten wywód miał również umotywować wybór większego pakietu akumulatorów niż standardowa bateria 4sztuk. Po prostu w terenie przydaje się duża ilość światła i dlatego musiałem zaopatrzyć się w pojemne źródło prądu.
Co do światła jeszcze - największe różnice widać pomiędzy 15%, a 50% - to oczywiste. Różnica pomiędzy 50%, a 75% widoczna jest również (choć nie aż taka duża), no i najmniej rzucająca się w oczy jest różnica pomiędzy ostatnimi trybami 75%, a 100% to już jakby tego światła najmniej przybyło. Może to problem z driverem, bo nie dostarczy już odpowiedniej ilości prądu do diod, albo z nieliniową charakterystyką rozpoznawania ilości światła moich nie najmłodszych już oczu. W każdym razie różnica oświetlenia pomiędzy tymi dwoma ostatnimi trybami jest nieduża, choć zauważalna, ale chyba nie na tyle, żeby szybciej drenować źródło zasilania - w 75% powinno zapewnić ponad 3h zasilania lampki, a to raczej wystarczyć mi powinno na każdy jesienny wyjazd w teren.

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#577 pajak

pajak
  • Użytkownik
  • 383 postów
  • SkądGdynia

Napisano 30 kwiecień 2013 - 20:23

Wall-E :) Fajowa, a i cena przyzwoita!

XM-L na pełnym prądzie daje 1000lm (przy ok 10W), po kolimatorze i szybce kwarc może być nawet i 900.

Przy 100% to już chłodnica jest potrzebna: może zabezpieczenie termiczne zaczyna działać i ogranicza moc? Mocno się nagrzewa? Albo po prostu rezystancja połączeń już jest za duża (6A to całkiem sporo i ma po prostu mniejsze napięcie)

Zrobiłeś testy czasowe, ile "przeżywa" na pełnej mocy (domyślam się, że przy aku2200mAh 2x2 szeregowo-równolegle)?

#578 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8617 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 30 kwiecień 2013 - 21:20

Faktycznie Wall-E ;-).
Jeszcze takich testów nie robiłem - bateria akumulatorów 3x2 szeregowo-równolegle (stąd te 6,6 Ah) przysłana z niewielkim naładowaniem, praktycznie po pół godzinie energii zabrakło. Przez ten czas częściowo stacjonarnie to faktycznie się grzeje, ale zewnętrznie na pewno nie do 70* gdzie zabezpieczenie powinno się uaktywnić.
Akumulator naładowany, ale za to czasu aktualnie na zabawę brak. Jak przetestuję to zamelduję. :-D

Póki co, jeszcze się przydaje, bo zmierzch następuje dość szybko, dzisiaj wracałem dość późno z treningu i spełniała swoją funkcję raczej jako pozycyjna, bo oświetlać drogi jeszcze nie musiała, ale pewno na jesień będzie jak znalazł, a i być może na popołudniowo - wieczorne weekendowe wypady w teren również, często zdarza mi się wtedy wracać już po zmierzchu...

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#579 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 01 maj 2013 - 06:24

XM-L na pełnym prądzie daje 1000lm (przy ok 10W), po kolimatorze i szybce kwarc może być nawet i 900.

Przy 100% to już chłodnica jest potrzebna: może zabezpieczenie termiczne zaczyna działać i ogranicza moc? Mocno się nagrzewa?


Nawet przy prądzie ok. 1A (czyli na 1/3 mocy) dioda XM-L generuje naprawdę dużo ciepła. W mojej samoróbce na bazie halogenowej Sigmy zrobiło się coś takiego, gdy zostawiłem ją włączoną (nie w czasie jazdy):
Dołączona grafika

Na przedniej szybce osadził się taki nalot (myślałem najpierw, że to tylko para wodna).
Wewnątrz obudowy mam tylko niewielki aluminiowy radiator z dodatkowym kawałkiem stalowej blaszki (który trzyma diodę na miejscu).

To na górze doklejone taśmą (prowizorka, ale sprawdza się w praktyce ;-) ) to wygodny (bez problemów obsługuje go nawet w zimowej rękawiczce) patyczkowy przełącznik trybów (na miasto i "power") i dwa rezystory ceramiczne ograniczające prąd na 150mA i 1,1A .

Dołączona grafika

Pomimo tego "przydymienia" ilość światła jakoś zauważalnie się na szczęście nie zmniejszyła.

Kształt oryginalnego reflektora pozwala uzyskać niezłe skupienie wiązki, choć zasięgu nieco brakuje (duża prędkosć na szosie). W terenie przydaje się duża ilość światła rozproszonego.
Dołączona grafika

#580 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8617 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 01 maj 2013 - 09:35

Samoróbka byłaby całkiem cacy, gdyby nie sposób regulacji prądu

dwa rezystory ceramiczne ograniczające prąd na 150mA i 1,1A

- akurat ograniczenie prądu powinno być wykonywane przez źródło prądowe (sterownik) bo inaczej prąd jest marnowany i zamieniany na energię cieplną w rezystorach - fizyki nie oszukasz.

Sterowniki stałoprądowe to koszt rzędu 2 - 5 dolarów (na dx), w Polsce też pewno da się kupić i to może nawet z dwoma, potrzebnymi Tobie trybami. Na DX jest tego od groma, problem w tym, że większość - o ile nie wszystkie - to sterowniki typowo pod latarki, czyli również z trybami typu strobo czy sos - w lampce rowerowej psu na budę potrzebnymi. Ale są (i to te najtańsze) sterowniki jedno trybowe dla prądów np. 1A, 150mA czy 300mA - można użyć dwóch tego typu driverów zamiast tracić prąd na rezystorach.

Kolejna sprawa, to to, że dioda przy pracy się nagrzewa i niewielki radiator z blaszki niestety mało pomaga, w tym moim maleństwie praktycznie cała obudowa to jeden blok metalu wypromieniowujący ciepło z diod. W Twoim przypadku lustro reflektora jest napylonym aluminium na plastyk lub blaszkę i temperatura diody powoduje powstanie tlenków, stąd ten efekt zamglenia.

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect




Dodaj odpowiedź