Jeśli nie potrzebujesz dwóch strumieni światła to popatrz na dx.com np coś takiego http://www.dx.com/p/...10#.VMjXRst390w
Zresztą wybór jest spory http://www.dx.com/c/...ike-lights-1388
Niestety na paczkę byś musiał czekać koło 3 tygodnia.
Posted 28 January 2015 - 13:48
Jeśli nie potrzebujesz dwóch strumieni światła to popatrz na dx.com np coś takiego http://www.dx.com/p/...10#.VMjXRst390w
Zresztą wybór jest spory http://www.dx.com/c/...ike-lights-1388
Niestety na paczkę byś musiał czekać koło 3 tygodnia.
Posted 28 January 2015 - 17:02
Ja używam na przód lampki od Bociana - bocialarki. Natomiast z tyłu mam Smart url321. Tył świeci bardzo mocno i kierowcy, którzy mnie omijają, myślą chyba, że to jakiś skuter, ponieważ zjeżdżają na drugi pas.
Posted 05 February 2015 - 20:11
Mam pytanie, czy ktoś wie jaką pojemność mają te akumulatory dołączane do FandyFire D99? http://www.dx.com/p/...63#.VNO15dKG98E
zastanawiam się czy nie lepiej kupić oddzielnie ten zestaw 4400 mah http://www.dx.com/p/...89#.VNO2MtKG98E
Posted 06 February 2015 - 08:01
To może być to samo - w obu przypadkach w teorii powinny być 18650 po 2,2Ah - ale jak to z chińskimi aku bywa, pojemność rzeczywista to loteria. Na dodatek przy zakupie z DX może się zdarzyć, że wyślą ci najpierw aku, później lampkę (albo odwrotnie - w zależności co będą mieli, a co nie - na dodatek lampka może pójść listem rejestrowanym, a aku zwykłym) i komplet dostaniesz, ale pomiędzy kolejnymi przesyłkami może upłynąć trochę czasu.
Wniosek: jeśli nie chcesz zamawiać większych baterii akumulatorów, to bierz komplet od razu.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Posted 13 March 2015 - 09:55
Wracając do tematu oświetlenia DRL, na poprzedniej stronie w wątku #889
nadmieniłem, że posiadam już RAYPAL RPL-2261 - mała, w miarę mocna. W eksploatacji minusem może być jednak wąska powierzchnia emisji światła, co ogranicza jednak widoczność w dzień.
Jako alternatywę zaproponowałem Lezyne Zecto Drive
cena może nie najniższa, bo ok. $35 (aktualnie na allegro w cenach z dostawą: 127 - 149 zł), ale jak na taką kompaktową lampkę to zapewnia naprawdę dobrą widzialność w dzień.
Tryby świecenia: 20 lumenów/5h, 40l/3h, flash: 40l/3:40h, 40l/5h, 40l/3h, daytime: 80l/7h (mocniejsze błyski z dłuższą przerwą).
Lezyne Zecto posiada jeszcze wersję Pro ($50) różniącą się 2x mocniejszą siłą świecenia, jednak kosztem zmniejszenia czasu świecenia (choć nie 2x - być może akumulator ciut większy), w Polsce nie dostępna lub trudno dostępna.
Pod koniec lutego (praktycznie początek ostatniego tygodnia) zamówiłem "klon" tejże lampki (nie wersji Pro) z DX. Nie jest to identyczna lampka, Lezyne jest lepsza: ma kontrolkę poziomu akumulatora w czasie pracy, nieco lepsze tryby świecenia - w dzień zwłaszcza ten ostatni 80 lumenów i 7h pracy wydaje się ciekawym trybem (można sprawdzić jak to świeci na youtube), jak również różni się nieco trybami błyskającymi.
Lampka z DX wygląda tak:
Lampka z DX posiada dwie diody poziomu naładowania akumulatora - zielona (koniec ładowania) i czerwona (ładowanie, być może również informacja o zbliżającym się rozładowaniu w czasie pracy, ale tego nie sprawdziłem).
Ponadto różni się trybami świecenia. Patrząc na tabelkę trybów świecenia różnice wyglądają mniej więcej następująco:
najpierw 40 lumenów i 3h, później 20 lumenów i 5h, następne 2 to tryby błyskające o pełnej mocy 40 lumenów i 3,5h oraz 40l/5h świecenia.
W nocy oraz pochmurny dzień 20 lumenów daje radę - rower będzie zauważony (zwłaszcza w nocy), 40 lumenów przy tej powierzchni światła i tych soczewkach które są w lampce powoduje, że nawet w jasny dzień nie radzę patrzeć bezpośrednio w świecącą powierzchnię. Ostatni tryb 40lumenów/5h potrafi być nie dość, że mocny, to również na tyle różniący się od jednostajnych błysków, że ciężko nie zauważyć roweru wyposażonego w tą lampkę (uruchomioną). W nocy jako pozycyjny idealnym trybem byłby tryb ciągły 20lumenów, jednak błyski 40 lumenów mogą być dość upierdliwe, chyba, że lampka będzie skierowana w dół.
No i teraz zagwozdka - kupić Lezyne Zecto Drive, czy też chińską wersję? I jedna i druga spełnia swoją rolę znakomicie. Z drugiej strony cena drugiej to ledwo 1/3 ceny pierwszej... Decyzję pozostawiam chętnym.
Lampkę na DX można kupić bezpośrednio w Chinach (czas oczekiwania ok. 3 tygodnie, ja dostałem ciut szybciej):
USB Rechargeable Ultra-Bright 100lm White 3-LED 4-Mode Bike Safety Light - Black + Silver
PLN44.53 (wysyłka darmowa)
lub wysyłane z Holandii:
Aha, no i nie ma co patrzeć na parametry świecenia umieszczone w opisie DX: 100 lumenów i 8-10h świecenia. Wyssane z palca. Na tabelce w pudełku jest tak jak podałem powyżej.
Reasumując - warto wyposażyć rower w tego typu lampkę. Świeci mocno, w słoneczny dzień zapewnia dobrą widzialność (tak w trybie 40lm stałym jak i migających), nie jest duża, zdjęcie/założenie jest szybkie i proste, ładowanie trochę trwa, ale gniazdo ładowania to standardowe micro USB.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Posted 07 April 2015 - 20:30
Posted 07 April 2015 - 20:38
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Posted 07 April 2015 - 21:26
Czytałem właśnie, że jakość "beznadziejna". Zastanawiam się tylko czy dałoby radę jakoś je "usprawnić", bo sama koncepcja jest dość ciekawa. Ewentualnie z takich minimalistycznych http://www.lezyne.co...hp#.VSQ9X5NKbR9
Posted 08 April 2015 - 07:38
Do czego mają służyć? Tacx tylko jako pozycyjna (a i to dupy nie urywa), Zecto jako pozycyjna/dzienna sprawuje się całkiem dobrze (patrz parę postów wyżej: #905 klon Zecto), ale nie do oświetlenia szosy, bo i nie do tego została zaprojektowana.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Posted 25 April 2015 - 05:19
Używam już od kilku miesięcy tego:
http://allegro.pl/co...5297213379.html
Tylko nieco starszej wersji, która ma chyba "tylko" 950 lm w najmocniejszym trybie. Po przeanalizowaniu tego, co jest na rynku pod katem stosunku cena do jakość wykonania x jakość strumienia x moc strumienia x waga - to wyszło, że w sumie to najbardziej się opłaca.
Pomijając sytuacje, kiedy oświetlenie kupuje się, żeby samemu być widocznym (a nie, żeby coś widzieć) te wszystkie chińskie lampki to dla mnie rozwiązanie mocno dyskusyjne z dwóch powodów: jakość wykonania i jakość światła, a konkretnie jego barwa (EDIT: bo ciężko w ich przypadku mówić o jakimś sensownym rozłożeniu strumienia) - wyraźnie widać, że diody, jakie tam są używane są po prostu z gorszych (ergo: bardziej chłodno świecących) binów i są po prostu słabsze w kontekście sprawności, a to też jest ważne.
Ogólnie, to po kilku miesiącach jeżdżenia z tym oświetleniem, jakie mam to dochodzę do następujących wniosków: wolę jednak mieć je zawsze na kierownicy, te niewiele ponad 100 gram jakoś przecierpię a jak już trafi się dalszy wypad - to nie jestem jakoś mocno zobligowany, żeby kierować się do domu, bo (pamiętając o naładowanym ogniwie) mam zawsze godzinę światła na max (i tutaj ciekawostka, myślałem, że aż taka ilość światła to zbytek szczęścia, otóż nie - teraz myślę wręcz odwrotnie ale tu nie chodzi o jeżdżenie na maksymalnym poziomie tylko na 50% mocy nominalej - właśnie ze względu na sprawność diody, im mniejsza moc tym stosunek lm/W jest lepszy).
Scapin Blake, Force, Fulcrum.
Posted 25 April 2015 - 10:09
Ja po zapoznaniu się z forum światełka pl używam latarki EDC X1 i jestem bardzo zadowolony. Jest mała, zgrabna i do tego super świeci! Musze tylko teraz zamówić nowy akumulator, bo ten niestety stosunkowo szybko mi padł (mam nadzieje że to wina akumulatora).
Jakie aku (firma) i jakie są objawy? Jaka ładowarka?
Scapin Blake, Force, Fulcrum.