Opis moich doświadczeń z dopiero co zakupioną oponą Grand Prix 4000s II w rozmiarze 700x23C. (...) Tak czy siak - reklamacja nie uznana. Czy słusznie ? Sami oceńcie.
To jest typowe rozcięcie opony z boku i nie dziwię się, że nie podlega reklamacji. Faktycznie, ścianki tych opon są dość delikatne. Owszem, na swoich GP4000 też miałem taką sytuację, że inny rowerzysta otarł mi blatem korby swojego roweru i opona rozcięta. Ale takich przypadków w ogóle nie biorę pod uwagę, bo to raczej jasne, że wtedy się rozerwie.
Mam wrażenie, że wpadłeś w jakieś kamienie kilka razy i po oponach. Brudne drogi i tyle.
Ktoś zna jakieś fajne oponki z charakterystycznym jasnym-kremowym boczkiem, który ostatnio jest tak popularny. Jak w ogóle takie rozwiązanie wytrzymuje, brudzi się, ściera? Obecnie użytkuje conti gp4000 II, jestem z nich zadowolony, ale już myślę o kolejnych oponach. Taka wersja kolorystyczna dobrze by pod pasowała mi pod rower, ale nie chce tracić jakości samych opon.
To jest typowe rozcięcie opony z boku i nie dziwię się, że nie podlega reklamacji.
Faktycznie, ścianki tych opon są dość delikatne. Owszem, na swoich GP4000 też miałem taką sytuację, że inny rowerzysta otarł mi blatem korby swojego roweru i opona rozcięta. Ale takich przypadków w ogóle nie biorę pod uwagę, bo to raczej jasne, że wtedy się rozerwie.
Mam wrażenie, że wpadłeś w jakieś kamienie kilka razy i po oponach. Brudne drogi i tyle.
Nie do konca się zgodzę, mam te opony u siebie i też mi zaczęły pękać ścianki - przód + tył. Przebieg 1400km! Temat + foto jest tu: https://szosa.org/to...88#entry374700
Opony kupowałem w Rose - zgłosiłem reklamację, bez żadnej odpowiedzi na mail wysłali mi nową oponę. Napisałem więc, że zgłaszałem reklamację 2 opon, odpowiedziano mi:sorry, but that´s not a damage of he the tyre. Only a litte discoloration.
Dla mnie przód i tył miał takie same uszkodzenia, ścianka pęka w większym lub mniejszym stopniu w kilku miejscach.
Szukając na forach bez problemu znajdziemy wpisy potwierdzające, że przypadki pękania ścianki nie są odosobnione.
Lubię te opony ale przy wymianie sobie je odpuszczę, Na oponach Gianta zrobiłem chyba z 5000km, starły się i tyle, żadnych uszkodzeń. U Conti za 30Euro/sztuka popękane ścianki po 1400 km...
Nie do konca się zgodzę, mam te opony u siebie i też mi zaczęły pękać ścianki - przód + tył. Przebieg 1400km! Temat + foto jest tu: https://szosa.org/to...88#entry374700
Opony kupowałem w Rose - zgłosiłem reklamację, bez żadnej odpowiedzi na mail wysłali mi nową oponę. Napisałem więc, że zgłaszałem reklamację 2 opon, odpowiedziano mi:sorry, but that´s not a damage of he the tyre. Only a litte discoloration.
Dla mnie przód i tył miał takie same uszkodzenia, ścianka pęka w większym lub mniejszym stopniu w kilku miejscach.
Szukając na forach bez problemu znajdziemy wpisy potwierdzające, że przypadki pękania ścianki nie są odosobnione.
Lubię te opony ale przy wymianie sobie je odpuszczę, Na oponach Gianta zrobiłem chyba z 5000km, starły się i tyle, żadnych uszkodzeń. U Conti za 30Euro/sztuka popękane ścianki po 1400 km...
Moim zdaniem u Ciebie to wygląda w ogóle inaczej i rzeczywiście Continental popełnił gafę. A szkoda...
to nie odważyłbym się powiedzieć to co Ci napisał Mikroos, że "Te nitki nie mają żadnego wpływu na wytrzymałość opony.".
Mi Sprzedawca napisał, iż : "Proszę też wziąć pod uwagę, że wkładka z Vectranu znajduje się na szczycie opony, a nie na jej bokach."
Hmmm, stąd zastanawiam się jak jest zabezpieczony bok opony przed bocznym obtarciem, czy ewentualną wadą materiału ? Czy coś tą oponę trzyma, żeby się nie rozchodziła jak balon i była wytrzymała na ewentualne obtarcia ?
To co mi Arni napisał w kwestii trzymania wymiaru dla mojej obręczy 15c :
"Nie nie trzyma co zwymiarowana jest dla obręczy 13c. Logiczne zatem, że na obręczach 15c/17c/19c będzie szersza." na pierwszy rzut oko, niby racja, ale przecież to projektant opony ma odpowiednio usztywnić oponę, aby rozchodziła się podczas jej pompowania w odpowiednim kierunku. Ciśnienie rozszerzy oponę w tym kierunku, który jest słabszy. Jak do tego dodasz kwestie, że opona ma grubość ścianki bardzo małą (w stosunku do konkurencji) to szansa obtarcia opony jest bardzo duża.
, który LuckyLuk podał przy swoim problemie i u mnie to wyglądało prawie identycznie - tylko ja zjeżdżałem z górki i wystrzał też był głośny - jednak aż tak mi opony nie rozszarpało.
Żałuję, że jeszcze nie mam kamerki Go Pro, bo sądzę, że byłby podobny film.
Przedwczoraj pojechałem sobie na rowerze z ciekawości jeszcze raz do Jawora zobaczyć miejsce w którym mi wystrzeliła opona i nie znalazłem na tym fragmencie dziury, która wg mnie miała prawo mi rozciąć oponę z boku (kilka świeżych zdjęć drogi w załączeniu) - szczególnie że jechałem prosto z lekkiej górki w kierunku do Jawora, stąd nawet nie miałem się jak pochylić, żeby jeszcze przypuszczać że może bokiem gdzieś się pochyliłem i mi rozcięło oponę.
Natomiast jak się przyjrzeć zdjęciu na którym u mnie widać uszkodzenie opony i dętki (w załączeniu) to widać dwa nakłucia na obu końcach dziury w dętce, które moim zdaniem są dowodem na to, iż dętka uszkodziła się podczas wystrzału opony, a nie rozcięcia opony, bo przy rozcięciu dętka miałaby nacięcie na długości w takim samym miejscu jak opona, a nie tylko punktowe nakłucia - dokładnie jak na krawędziach uszkodzonej opony.
Kupiłem oponę poprzez aukcje na allegro pierwotnie w rozmiarze 25c i ponieważ nie pasowała mi do ramy to wymieniłem na rozmiar 23c.
Na aukcji allegro była informacja o Gwarancji 24 m-ce jak na tej :
Jak mi opona się rozerwała to zareklamowałem oponę w sklepie RowerPlus i chciałem skorzystać z Gwarancji Producenta, gdyż chciałem poznać opinię Producenta w temacie. Szczególnie, że lubię długie wycieczki po polskich drogach asfaltowych i wybrałem po analizach oponę z górnej półki po to, aby maksymalnie zmniejszyć ewentualne ryzyko uszkodzenia opony, ale jednocześnie cieszyć się szybką jazdą podczas pokonywania kilometrów. Tak jak zawodowcy
W końcu nie jest to opona za 30zł, a za 150zł i Producent chwali się rewelacyjną wytrzymałością opony.
Do tej pory pomimo kilku pism nie udało mi się jednak otrzymać stanowiska Producenta w sprawie. Jedyne stanowisko zajął sklep RowerPlus (z resztą bardzo sympatyczny właściciel), który mi napisał, iż :
"O ile dobrze mi wiadomo, firma Continental nie udziela gwarancji na ten produkt (przypominam, że gwarancja jest zobowiązaniem dobrowolnym). Ma Pan natomiast prawo do rękojmi, która jest realizowana przez sprzedawcę. Teoretycznie nie mamy obowiązku kontaktować się z producentem ani jego przedstawicielamim, jednak w trosce o jak najdokładniejszą opinię w sytuacjach wątpliwych tak robimy."
Stąd pomimo szacunku do właściciela Sklepu szkoda, że nie udało mi się uzyskać stanowiska Producenta, a informacja że co jak co, ale taka marka jak Continental nie daje gwarancji na opony rowerowe troszkę mnie zdziwiła.
Po pierwsze - wynika z tego, że producent się chwali rewelacyjnymi osiągnięciami super opony, a jednocześnie z tego co piszę LuckyLuk w swoim temacie reklamację gwarancyjną Continental rozpatruje tylko poprzez złożenie reklamacji przez sklep, choć mi się nie udało dojść do tego etapu.
Po drugie jak to jest z tą oponą Continental Grand Prix 4000 SII , że niby jest taka dobra, a ścianki ma tak słabe, że Sprzedawca poleca mi teraz inne opony z dużo mniejszą wartością TPI ?
Przecież to są opony z najwyższej ponoć półki na których jeżdżą zawodowi kolarze robiąc po 200-300km na raz z prędkościami po 50-70km/h. Jaka jest trwałość tych opon, bo mi znaczniki pokazywały, że jeszcze kilka tysięcy kilometrów powinienem spokojnie zrobić ?
Ja lubię dystanse po 100-200km i jeżdżę średnio po 8000km - 10000km rocznie i tylko w modelu Continental Grand Prix do tej pory, aż dwa razy zdarzył mi się wystrzał z boku. Czy komuś się zdarzył wystrzał boczny w jakiejś innej oponie szosowej niż Continental Grand Prix ?
Jak patrze na ten film i sobie pomyślę, że tak miałaby mi wystrzelić opona z przodu podczas zjazdu z prędkością typu 60-70km/h to aż ciarki przechodzą. Szkoda, że tak ciężko otrzymać zdanie Producenta w temacie
Wlasnie problem w tym, ze sam sobie lub ktos ci wmowil, ze sa to opony z najwyzszej polki.
Alarm powinien ci sie wlanczyc przy deklarowanym 330tpi....
Sorry za szczerosc ale troche naiwnym jest wierzenie w to co mowia sprzedawcy. Mowia, ze to normalne, a tu ci bum!!!
Mialem dokladnie takie same awarie na takich dwoch oponach.
Ale nie to jest/bylo moja glowna krytyka tych opon.
Przede wszystkim nieadekwatna jakosc jazdy i jakosc wykonania do ceny.
Skoro już jestem (pośrednio) wywoływany do tablicy...
1. Rozmawialiśmy o tym kilka razy. To, że droga jest w dobrym stanie, nie oznacza jeszcze, że nie mógł się na niej znaleźć np. gwóźdź, ostry kamień albo kawałek szkła. Mało tego, nie wiadomo nawet, czy do pierwotnego uszkodzenia doszło na tej drodze.
2. Każda opona ma swój limit wytrzymałości. W tym przypadku oplot został rozcięty i każda opona może w takim przypadku wystrzelić.
3. TPI oplotu opony to jedno, a wkładka lub dodatkowa zewnętrzna powłoka antyprzebiciowa to zupełnie inny element. Dla przykładu: DuraSkin, stosowany m.in. w oporach Gatorskin, nie jest elementem oplotu i ma zupełnie inne zadanie; mało tego, warstwa ta ma tak naprawdę kilka(!) TPI, a mimo to radykalnie poprawia odporność na rozcięcie, bo jej funkcja jest zupełnie inna niż oplotu.
4. Producent właśnie po to prowadzi sieć dystrybutorów, którzy są regularnie szkoleni, aby można było szybciej i skuteczniej odpowiadać na pytania klientów (szczególnie w sytuacjach wątpliwych, takich jak ta). W przypadku tej reklamacji zasięgnęliśmy informacji u przedstawiciela producenta i odpowiedź była jednoznaczna, w dodatku zgodna z naszym doświadczeniem.
5. "widać dwa nakłucia na obu końcach dziury w dętce, które moim zdaniem są dowodem na to, iż dętka uszkodziła się podczas wystrzału opony" - takie uszkodzenia świadczą o tym, że dętka wraz z oponą "przysiadła" i została wtórnie przyszczypnięta po zejściu powietrza. W żaden sposób nie świadczy to o przyczynie czy charakterze pierwotnego uszkodzenia.
6. Do jednego błędu się przyznaję: źle spojrzałem na zdjęcie @LuckyLuk z lutego. Prawdopodobnie w pośpiechu nie zauważyłem uszkodzeń na środku ścianki i zafiksowałem się na drobnych niedoskonałościach na styku opony z obręczą. W przypadku @LuckyLuk reklamację uznalibyśmy od ręki. Natomiast nitki na styku obręczy z oponą nie mają absolutnie żadnego wpływu na wytrzymałość opony, bo w ogromnej większości opon nitki te nie są elementem oplotu, a jedynie warstwą dodatkową, która oplot osłania.
6b) Przez wszystkie lata (sprzedaliśmy w tym czasie kilkaset sztuk) mieliśmy jedną reklamację opony 4000s II, która faktycznie przetarła się na styku z obręczą, i reklamacja ta została od ręki uznana - najpierw automatycznie przez nas, a później przez dystrybutora/producenta w ramach naszych rozliczeń. Wniosek jest jasny: kiedy mamy do czynienia z wadą ogumienia (a więc np. uszkodzeniem oplotu czy pęknięciem dętki na szwie, co zdarzyło nam się raz czy dwa), producent nie chowa głowy w piasek, my również bez problemu bierzemy problem na siebie.
.
.
Na koniec mała osobista refleksja. To naprawdę nie jest tak, że dla fanaberii albo ze złośliwości odrzucamy reklamacje - zresztą opinie w odpowiednim wątku wielokrotnie pokazały, że zależy nam na sprawnej realizacji zamówień. Tak naprawdę uznajemy reklamacje znacznie częściej niż sugerują nam dystrybutorzy, a w przypadkach wątpliwych konsultujemy się zawsze z dystrybutorem lub producentem przed podjęciem decyzji. Natomiast czasami - czy się to nam podoba czy nie - problemem jest po prostu mechaniczne uszkodzenie sprzętu lub nieprawidłowa eksploatacja. W takich przypadkach rękojmia nie obowiązuje, a nawet wtedy staramy się zaoferować maksymalnie korzystne warunki zakupu nowego sprzętu. Tak to po prostu działa.
Tak przy okazji, czy bezpieczniej jest pompować więcej (np te 7.8 bara) czy mniej (nie wiem ile jest jeszcze sensowne dla tej objętości, ale np 6 barów)?
Im bliżej limitu wagi się znajdujesz, tym bliżej maksa, poza tym tylną oponę przeważnie nieco (ok. 15%) mocniej niż przednią. Ostateczne wartości i tak wychodzą w praniu, zależnie m.in. od stanu drogi oraz oczywiście Twoich preferencji.
Nawiazujac do mojego wczesniejszego postu. Mozesz im napisac, ze byles zwiedzony sciema "330tpi" !!! Produkt niezgodny z opisem. A jak sprzedawca zacznie tlumaczyc, ze 3 warstwy itd, porprosu podziękuj i zmien opony (tylko nie na te same )
Masakra jest na tym filmiku, gdyby faktycznie stało się to np. na zjeździe w górach to kaplica.
Mnie również strzelił ten model opony o szerokości 28 mm, ale nie tak spektakularnie - po około 700 km zrobił się -bez żadnej zewnętrznej przyczyny- bombel na boku, nacisnąłem palcem i wybuchła.
Chyba spróbuję Vittorie Corsy, chociaż jak się czyta recenzje to ludzie chwalą
"jakość" jazdy, ale częste jest narzekanie na brak odporności na przebicia.
Oprócz Corsy, jaka może być jeszcze alternatywa dla Conti?
BARDZO zdziwiło mnie stwierdzenie, że producent nie udziela gwarancji na te opony? Czy to jakiś żart?
Dlaczego żart? Gwarancja i rękojmia to dwa zupełnie różne pojęcia. Gwarancja nie jest obowiązkowa, ale jej brak w żaden sposób nie wyłącza odpowiedzialności sprzedawcy (czyli rękojmi, która w sprzedaży konsumenckiej jest obowiązkowa), więc konsument nigdy nie pozostaje bez opieki.
Z pękaniem Conti GP 4000 jest coś na rzeczy - mnie się nie przytrafiło i generalnie byłem z opon zadowolony (choć wolę schwalbe one) ale kolega miał taką "przygodę" dwa lata temu na zjeździe gdzie jechał w grupie i skończyło się to "tylko" stłuczonym barkiem bez większej kraksy. Rozmawialiśmy wtedy czy nie była to jakaś podróba bo kupił opony po okazyjnej cenie.