Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie Kupić Opony?


4082 odpowiedzi w tym temacie

#4001 Sam

Sam
  • Użytkownik
  • 32 postów

Napisano 13 czerwiec 2018 - 10:31

To jest w ogóle przepiękne, ilu znajduje się ludzi gotowych przysiąc, że wyczuwają różnicę w oporach toczenia na poziomie 2 watów. To by dawało zdolności pomiarowe ludzkiej percepcji na poziomie niejednego watomierza ;)

Upraszczasz sprawę: odczuć niewielkie różnice w oporach toczenia można na wiele sposobów. Dla przykładu moja metoda to obserwacja jak mój rower nadgania rowery kolegów z drużyny na swobodnych zjazdach jadąc w zbitej grupie obok siebie. Ci sami ludzie przez cały rok, kilka razy w tygodniu, wyraźnie widzisz gdy po zmianie opon nagle na każdym treningu twój rower lekko nadgania i częściej musisz delikatnie sięgać po klamki. Łapiesz o co mi chodzi? Jedziesz koło gościa z którym jeździsz ileś set razy w roku i nagle przy swobodnym zjeździe na parking coś delikatnie popycha na przód gdy dzień wcześniej w tym samym miejscu to Ty musiałeś nacisnąć lekko korbę żeby nie zatrzymywać grupy.
Inna metoda to obserwacja średnich prędkości, pulsu czy miernik mocy o którym wspomniałeś, ale dla mnie nawet miernik nie da Ci tego co drugi kolarz regularnie z tubą jeżdżący, bo jest zbyt wiele zmiennych takich jak wiatr, sratr i pyłki drzew na drodze.

#4002 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 6397 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 13 czerwiec 2018 - 11:03

Nie mówię, że nie ma opon szybszych i wolniejszych. Ale nie ma szans, żeby różnica na poziomie dwóch watów powodowała takie różnice. Po prostu nie ma.


rowerplus-logo-2.png
 
Nowa grupa SHIMANO 105 R7000 od teraz w ROWERPLUS.PL!


#4003 kaido2

kaido2
  • Użytkownik
  • 707 postów

Napisano 13 czerwiec 2018 - 16:14

Jeżdziłem jeden czy dwa sezony na Vittoria Rubino Pro w wersji zwijanej 23c i nie zauważyłem jakiejś zwiększonej odporności na przebicia

Ale jest spora róznica miedzy zwykłymi a G+, te drugie poddaja się dopiero na ostrych gwoździach , czy szpilkach.

Natomiast przy Durano Plus od Schwalbe ostre gwoździe mają już problem, bo przebic się przez grubą wkładkę antyprzebiciową już jest problem, ale coś za coś - ważą. Jednak pomimo to opory  nie są duże i  potyrafią iść jak szalone, poza tym nie odklejają się na mokrym.


CykloOpole !!! :)


#4004 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 2202 postów
  • SkądWLKP

Napisano 13 czerwiec 2018 - 21:36

Nie mówię, że nie ma opon szybszych i wolniejszych. Ale nie ma szans, żeby różnica na poziomie dwóch watów powodowała takie różnice. Po prostu nie ma.

Też w to nie wierzę. Waga zawodnika mocno wpływa na takie przyspieszenie, może ciśnienie w oponach?



#4005 Sam

Sam
  • Użytkownik
  • 32 postów

Napisano 14 czerwiec 2018 - 05:08

W klubie jeżdżę od zeszłego roku, czy to możliwe że po zmianie obok opon kilku najlepszych kolegów schudło z dnia na dzień ze 20kg albo wszyscy poprawili coś z ciśnieniem w oponach? Chyba mało logiczne.
Ale, jeśli jednak macie rację, tym lepiej, bo wynikałoby z tego że różnica pomiędzy gp4000 a veloflex corsa jest znacznie wyższa niż 2w. Na korzyść corsy rzecz jasna, szczególnie w deszczu 👍

#4006 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 3600 postów
  • SkądSurrey

Napisano 14 czerwiec 2018 - 07:05

Dane z walca mowia, ze Conti jest "szybsza" od Veloflexa o 1.2W ale te testy raczej robia na sucho :)

#4007 Sam

Sam
  • Użytkownik
  • 32 postów

Napisano 14 czerwiec 2018 - 16:29

Czekam aż zamiast metalowego zaczną używać "asfaltowy". Moim skromnym zdaniem: na suchym również zdecydowanie veloflex. Szczególnie na mocno chrapate asfalty a u mnie tylko takie. Ale niech każdy jeździ na tym co lubi bo przecież o to nam amatorom chodzi

#4008 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 2202 postów
  • SkądWLKP

Napisano 14 czerwiec 2018 - 19:07

Nie tyle asfaltowy co płaski w punkcie styku z oponą.



#4009 Sam

Sam
  • Użytkownik
  • 32 postów

Napisano 14 czerwiec 2018 - 21:06

Dokładnie, kolejny argument że te testy opon to jedynie coś pomocniczego, nigdy decydującego, przy doborze sprzętu.

#4010 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 1221 postów

Napisano 15 czerwiec 2018 - 17:31

Mimo wszystko, testy opon będą zdecydowanie bardziej pomocne  niż "opowieści z mchu i paproci"...


Poland. Probably the best country in the world.

#4011 Sam

Sam
  • Użytkownik
  • 32 postów

Napisano 15 czerwiec 2018 - 19:41

Koło mojego domu rośnie sporo mchu więc właściwie to trafiłeś 👍 Wolisz testy na internetach? Spoko, kieruj się nimi. Ja jednak zawsze cenię opinie moich kolegów i własny rozsądek bardziej niż jakieś walce osób których nie znam i nie wiem jak co i za ile robią swoje testy.
I tak niech zostånie, pozdro

#4012 speed50

speed50
  • Użytkownik
  • 69 postów

Napisano 16 czerwiec 2018 - 20:27

Ja przejechałem jakieś 6-7k km na Vittoria Rubino Pro 25 kupionych w promo Deca. Ważę jakieś 85kg i pompuję je do 8atm. Przez ten czas nie złapałem żadnego kapcia jeżdżąc po asfaltach różnej jakości. To oczywiście nie świadczy o niczym szczególnie, że porównanie mam do jakiś podstawowych opon Kenda. Ale ma pytanie. Czy na tych oponach jest gdzieś jakiś znacznik zużycia? Czy trzeba oceniać "na oko"?



#4013 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 2069 postów
  • SkądWałbrzych

Napisano 20 czerwiec 2018 - 15:12

Na tych jeśli dobrze pamiętam to nie ma.

#4014 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 347 postów

Napisano 28 czerwiec 2018 - 11:25

Jedna uwaga co do vittoria - są super na suchym ale na mokrym to jak na lodzie, do tego stopnia, że dziś na wyścigu w deszczu tylne koło uciekło mi na zakręcie po wjeździe na pasy (pasy malowane białą farbą). Mega szlif..teraz trzeba czekać na odbudowę skóry :(

Conti pod tym względem dużo bezpieczniejsze

W nowym numerze Tour (nr 2/PL) jest test opon i potwierdza on, że Corsa super trzyma na mokrym i GP 4000 S II jej pod tym względem ustępuje (tylko tu).



#4015 System

System
  • Użytkownik
  • 636 postów
  • Skądz netu

Napisano 01 lipiec 2018 - 21:49

Potrzebuję opony do 150 zł w kolorze red. :)

rozmiar 700x25 .

Myślałem o Rubina Pro G+, ale jak widzę w testach jest to opona o dużych oporach.

 

#4016 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2541 postów
  • SkądKońskie

Napisano 06 lipiec 2018 - 20:31

Podsyłam link - może się komuś przyda:

 

https://www.decathlo...id_8371322.html

 

Ja kupiłem.  :)


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#4017 Kekacz

Kekacz
  • Użytkownik
  • 895 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 07 lipiec 2018 - 18:52

Pierwsza Pirelli PZero Velo idzie do śmietnika. Nawet łatka już nie utrzyma takiego rozcięcia. Przebieg, biorąc pod uwagę tylko Stravę - 1873 km

 

pirelli_pzero_velo.jpg


Trzepak 

"MAMIL"


#4018 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 934 postów
  • SkądPuławy

Napisano 08 lipiec 2018 - 18:54

Pierwsza Pirelli PZero Velo idzie do śmietnika. Nawet łatka już nie utrzyma takiego rozcięcia. Przebieg, biorąc pod uwagę tylko Stravę - 1873 km

Takiego rozcięcia nie przeżyje żadna opona. A przebieg chyba nie ma znaczenia. W tamtym sezonie złapałem gumę z przodu podczas drugiej jazdy. Nowe Veloflexy Corsa, przebieg około 200km i dziurka 2mm. Na ostre szkło nie ma mocnych w lekkich oponach. Niedawno założyłem Continentale GP 4000S II 700x23 i jestem zadowolony. Na obręczach 15mm mają 25mm szerokości. Całkiem dobre niosą. Bezdętkowe pewnie mają mniejsze opory, ale czy są lżejsze? Jak doliczymy mleko i wkręcany wentyl, to pewnie wychodzi na to samo. No i są dobre dla lekkich kolarzy.



#4019 Jedi23

Jedi23
  • Użytkownik
  • 115 postów
  • SkądŻarki Letnisko

Napisano 08 lipiec 2018 - 22:39

Ja niedawno przesiadłem się z Conti GP 4000S II na Veloflex Corsa, czyli jak czytałem wiele wątków to chyba taka naturalna kolej rzeczy. W każdym razie póki co jak dla mnie Corsy zdecydowanie lepsze, bardzo pewnie czuję się na tych oponach w zakrętach, niosą tez lepiej, zobaczymy jak z żywotnością, ale jak wytrzymają te zakładane 3000km na tyle i 6000km na przodzie to ok. 

W mokrych warunkach jeszcze na nich nie jechałem.



#4020 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1166 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 09 lipiec 2018 - 08:22

Pierwsza Pirelli PZero Velo idzie do śmietnika. Nawet łatka już nie utrzyma takiego rozcięcia. Przebieg, biorąc pod uwagę tylko Stravę - 1873 km

 

pirelli_pzero_velo.jpg

A dlaczego nie podłożysz kawałka starej opony pod to miejsce?

Zarzuć na tył (bo przód to jednak pewny powinien być) i wykorzystaj na powolne jesienno-zimowo-wiosenne treningi.


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna



Dodaj odpowiedź