Ja przejechałem jakieś 6-7k km na Vittoria Rubino Pro 25 kupionych w promo Deca. Ważę jakieś 85kg i pompuję je do 8atm. Przez ten czas nie złapałem żadnego kapcia jeżdżąc po asfaltach różnej jakości. To oczywiście nie świadczy o niczym szczególnie, że porównanie mam do jakiś podstawowych opon Kenda. Ale ma pytanie. Czy na tych oponach jest gdzieś jakiś znacznik zużycia? Czy trzeba oceniać "na oko"?
Jakie Kupić Opony?
#4003
Posted 28 June 2018 - 11:25
Jedna uwaga co do vittoria - są super na suchym ale na mokrym to jak na lodzie, do tego stopnia, że dziś na wyścigu w deszczu tylne koło uciekło mi na zakręcie po wjeździe na pasy (pasy malowane białą farbą). Mega szlif..teraz trzeba czekać na odbudowę skóry
Conti pod tym względem dużo bezpieczniejsze
W nowym numerze Tour (nr 2/PL) jest test opon i potwierdza on, że Corsa super trzyma na mokrym i GP 4000 S II jej pod tym względem ustępuje (tylko tu).
#4005
Posted 06 July 2018 - 20:31
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#4007
Posted 08 July 2018 - 18:54
Pierwsza Pirelli PZero Velo idzie do śmietnika. Nawet łatka już nie utrzyma takiego rozcięcia. Przebieg, biorąc pod uwagę tylko Stravę - 1873 km
Takiego rozcięcia nie przeżyje żadna opona. A przebieg chyba nie ma znaczenia. W tamtym sezonie złapałem gumę z przodu podczas drugiej jazdy. Nowe Veloflexy Corsa, przebieg około 200km i dziurka 2mm. Na ostre szkło nie ma mocnych w lekkich oponach. Niedawno założyłem Continentale GP 4000S II 700x23 i jestem zadowolony. Na obręczach 15mm mają 25mm szerokości. Całkiem dobre niosą. Bezdętkowe pewnie mają mniejsze opory, ale czy są lżejsze? Jak doliczymy mleko i wkręcany wentyl, to pewnie wychodzi na to samo. No i są dobre dla lekkich kolarzy.
#4008
Posted 08 July 2018 - 22:39
Ja niedawno przesiadłem się z Conti GP 4000S II na Veloflex Corsa, czyli jak czytałem wiele wątków to chyba taka naturalna kolej rzeczy. W każdym razie póki co jak dla mnie Corsy zdecydowanie lepsze, bardzo pewnie czuję się na tych oponach w zakrętach, niosą tez lepiej, zobaczymy jak z żywotnością, ale jak wytrzymają te zakładane 3000km na tyle i 6000km na przodzie to ok.
W mokrych warunkach jeszcze na nich nie jechałem.
#4009
Posted 09 July 2018 - 08:22
Pierwsza Pirelli PZero Velo idzie do śmietnika. Nawet łatka już nie utrzyma takiego rozcięcia. Przebieg, biorąc pod uwagę tylko Stravę - 1873 km
A dlaczego nie podłożysz kawałka starej opony pod to miejsce?
Zarzuć na tył (bo przód to jednak pewny powinien być) i wykorzystaj na powolne jesienno-zimowo-wiosenne treningi.
www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna
"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."
#4012
Posted 09 July 2018 - 10:52
Każdą łatkę wypcha. Kawałka opony już nie;) No ale jak rozpieprzona przy obwodzie, to lepiej nie ryzykować...
www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna
"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."
#4013 Gosc_marvelo_*
Posted 09 July 2018 - 11:02
Do podklejania opony przy takich uszkodzeniach idealnie nadaje się opaska na obręcz Maxxis (dołączana do dętek Flyweight). Jest cienka, ale nierozciągliwa (bo zbrojona tkaniną) i podgumowana, więc dobrze się trzyma na klej do łatek.
To uszkodzenie przy obwodzie wygląda raczej na odklejanie się tej dodatkowej warstwy płótna na styku z obręczą.
Oczywiście wszytko robimy na własne ryzyko, ale czasem taka naprawa może pozwolić doczekać do zakupu nowej opony, albo ukończyć długą trasę.
#4014
Posted 09 July 2018 - 11:31
Panowie, po przygodzie z Veloflex Corsa 23mm chciałbym założyć wersję 25mm. Przy wersji 23mm mam z tyłu w widłach prześwit po bokach 6mm a od góry 5mm. Przy założeniu 25mm powinno być po bokach 5mm a od góry 3mm. Czy taki prześwit od góry jest wystarczający, czy już na granicy bezpieczeństwa?
#4015
Posted 10 July 2018 - 12:51
Do starego roweru założyłem 40mm.- Wcześniej dwa lata na 28mm jeździłem.
W nowej szosie jest 23mm, w góralu też ok. 40mm z gładkim bieżnikiem,
No i ja nie zauważam większych różnic na prędkości. Oczywiście na wyścig bym zabrał to co na papierze generuje jak najmniejsze opory, ale katowanie się na 19/23mm uważam za bezsens.
Wszystkie gumy bite blisko lub max dopuszczalnego ciśnienia,
Sławku, ja do nowej szosy założyłem 28mm na tył miesiąc temu która ledwo ledwo weszła, przerwa do hamulca i rury podsiodłowej to mniej niż 1mm i nic się nie dzieje. Na boki mam trochę więcej luzu, ok 3mm na stronę.
#4016
Posted 10 July 2018 - 13:31
W nowym numerze Tour (nr 2/PL) jest test opon i potwierdza on, że Corsa super trzyma na mokrym i GP 4000 S II jej pod tym względem ustępuje (tylko tu).
Generalnie w tym teście Vittoria Corsa wypadła -szczególnie w porównaniu do Conti czy Schwalbe- tak sobie.
Inna sprawa na ile ten test jest wiarygodny.
A co do Veloflexa to widzę, że w końcu wypuścili oponę o szerokości 28 mm - model Corsa.
#4017
Posted 10 July 2018 - 14:51
Dolozyli jescze 27mm szytke w czarnej wersji, Raven.
#4019
Posted 10 July 2018 - 16:29
A co do Veloflexa to widzę, że w końcu wypuścili oponę o szerokości 28 mm - model Corsa.
Super wiadomość, jak dla mnie przynajmniej. Przejechałem na wersji 25mm trochę kilometrów i opony sprawują się bardzo dobrze. 5 lat temu miałem pierwszą "przygodę" z Veloflex Corsa i wydaje mi się, że obecnie są one wytrzymalsze niż kiedyś. Jednak 25mm ma u mnie naprawdę nieco ponad 24mm i chętnie sprawdzę na ile bardziej komfortowo jeździ się na 28mm.
#4020
Posted 10 July 2018 - 19:00