Od tego jest aktualnie rabat -20% od całego zamówienia, czyli wychodzą za niecałe 26 Euro. Przy rejestracji do newslettera dostajesz kod rabatowy na 10 Euro, co powoduje, że wysyłka wychodzi za darmo.
powoli przymierzam się do wymiany opon. Obecne mavic aksion po przejechaniu ponad 13 tys. km zrobiły się płaskie. Szukam czegoś taniego zwijalnego. Jakie jest Wasze zdanie Continental Ultra Sport II vs Duro Stinger?
Continental grand sport race.
Odporne na przebicia, dobrze trzyma, wygląda, że szybka. Powoli się ściera. 25mm - 250g. Trzyma rozmiar na obręczy.
Można dorwać za 97pln.
Wielkiej różnicy do conti grand prix nie ma. Te ostatnie wybuchły na boku i musiałem na szybko coś kupić.
No kurde, a już byłem zdecydowany na te opony. Możesz coś więcej napisać w jakich okolicznościach się to stało?? Ktoś jeszcze potwierdzi podobne problemy?? Zrozumialbym, że na jakimś długim zjeździe przy dłuższym hamowaniu dętka strzeli, ale nowa opona??
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
U mnie jeden wystrzał przód był przy zjeździe ok. 40-45 km/h, a drugi wystrzał tył przy zjeździe ok. 30 - 35 km/h. Asfalty były jak na polskie warunki ok. Tutaj filmik innej osoby :
U mnie wystrzał był na dobrym asfalcie, ale nie rozerwało mi tak opony. Zresztą zachowałem sobie ją na pamiątkę Powiem tak opona Conti 4000SII sama w sobie fajnie trzyma rower. Szczególnie w deszczu, no i długo trzyma owal - choć coś moim zdaniem rozmiarówka jest zła. To znaczy opona 700x23C ma ok. 24,5 - 25mm szerokości. Wagę ma ok, bo 200g, ale te dwa wystrzały mnie do niej zniechęciły.
Jednak na zawody są ok. Jak jeździsz po idealnych asfaltach to pewnie też, ale czy w Polsce mamy aż tak dobre asfalty dla tej opony. Mam wątpliwości.
Ja celuje w niezawodną oponę na długie dystanse po 100-300 km na raz i Conti wg mnie jest za delikatna na polskie drogi. Szczególnie te boki. No chyba, że miałem pecha i dwa razy trafiła mi się wadliwa opona.
Mojej reklamacji sklep nie uznał. Z ciekawości wystąpiłem do Continentala z pytaniem czy na oponę Conti Grand Prix 4000 SII dają gwarancję jak na samochodowe i napisali mi, że na opony rowerowe nie dają gwarancji Stąd reklamacja tylko na niezgodność z umową, choć i to widzę zależy od nie wiem czego Reasumując producent opon (Continental Polska) w kwestii pytania o gwarancję odesłał mnie do dystrybutora - Shimano Polska, wg mnie żart
Natomiast Maxxis Re-Fuse jeżdżę po wszystkim i mi waga 300 gram nie przeszkadza rozwijać prędkości pod 40-45 km/h. Różnica pomiędzy Conti 100g/oponę. Ktoś powie, że dużo, a dla mnie to tylko dodatkowa szklanka wody, ale święty spokój z przebiciami i wystrzałami. Kwestia kto co lubi. Ja na długie trasy i szybkie zjazdy wolę wytrzymałą oponę, a ktoś będzie chciał opony o 200 gram łącznie lżejsze. Czasami warto się tylko zastanowić czy warto odchudzić rower o 200g, czy może lepiej schudnąć kilka kilo Wiem po sobie przy wzroście 182cm kilka kg to potężna różnica w prędkości
Dziękuję Ci za obszerną i wyczerpującą odpowiedź. Na tym filmiku ten wystrzał na płaskim, strach pomyśleć co by było na zjeździe przy 60-70km/h. Mam teraz o czym myśleć. Dzięki raz jeszcze... Pozdro.
Prosiłbym o wypowiedź osoby, które miały styczność z w/w oponami. Zależy mi na przyczepności i wytrzymałości.
Jeśli ktoś może też wypowiedzieć się na temat dętek od TUFO i CST.
Czy dętki light będą tak samo wytrzymałe? Ostatnio słyszałem opinię że dętka w wersji light nie jest gorsza od standardowej wersji bo tak czy siak jak przebijesz oponę to dętka i tak pada, więc czy light czy standard różnicy w wytrzymałości nie ma... Ktoś ma doświadczenia?
Lekkie dętki potrafią się pruć wzdłuż. Juz to przerabiałem. Opony Cst także, już nie pamiętam nazwy. Szybko poszły do kosza. Jak Ci wejdą grubsze, polecam opony Challenge Rubaix. Dla mnie rewelacja 20 lecia na rowerze. pozdr
Polecam opony Pirelli P Zero Velo Cycle Tyre 700x25 posiadam, smigam na nich od miesiaca roznych warunkach pogodowych nic nie dzieje bardzo dobrze trzymaja i i tak szybko sie nie scieraja.
Potrzebuję przedniej opony do miejskiej szosowki. Dotąd miałem Maxxis Detonator 28 i złego słowa powiedzieć nie mogę, opona się jednak bocznie rozlazła w wyniku kilku niezamierzonych otarć o krawężnik(na obszarze około 10 centymetrów odrywa się bieżnik, zakładam że lepiej tak nie jeździć). Na tyle mam Schwalbe Blizzard 23 i o ile wytrzymałościowo się świetnie spisuje to zarówno trakcja, komfort jak i nawet opór toczenia wypada dużo gorzej niż w Maxxisach. Być może gdyby asfalt był wszędzie idealny miałbym inne zdanie jednak drogi są takie jakie są. A jakimi się poruszam to przede wszystkim gówniany asfalt (50% - lepiony, wielowarstowy, popękany, brudny i zapiaszczony) i gówniane ścieżki rowerowe (25%, ze względu na B9 - bruk, płyta chodnikowa, krawężniki, kamienie, itp.). Jedynie 20% trasy mogę nazwać dobrym asfaltem, do tego dochodzą jeszcze awaryjne zjazdy, np. na chodnik, sztur, ziemię, traw, piach czy lód. Rzadko ale się zdarza, ale wiadomo, nie wszyscy kierowcy są normalni. Bardzo dużo mam też bocznych wiatrów, czasem jeżdzę też w deszczu, rzadziej w zimie.
W żadne większe koszta wchodzić nie zamierzam i najlepiej jak by opona była najtańsza ale spełniała pewne warunki. Czyli z racji tego że potrzebuję przedniej priorytetem jest dobra przyczepność i skrętność. Rozmiar musi być między 25 a 28 i a opona powinna przyjmować te 110-120PSi bo tak mi się najlepiej jeździ. Istotne jest też zachowanie na mokrej i śliskiej nawierzchni. Dobrze by było gdyby opona miała niskie tarcia ponieważ pomimo wszystkich wymuszonych mankamentów zawsze kiedy mogę poruszam się ulicą. Przeglądając ten wątek wybrałem sobie kilka możliwych modeli na podstawie opinii, ale na pewno jest jeszcze sporo innych które mogły by być ciekawe. Chętnie się dowiem od osób które miały te lub inne opony i mogą dać jakąś recenzję. No i oczywiście, jeśli są jakieś ciekawe oferty promocyjne czy na wyprzedażach tych czy innych lepszy oponek to z miłą chęcią zobaczę.
Mam te opony, ale w wersji 700x28, bez dopisku Synthese, czyli bez dodatkowego wzmocnienia ścianek bocznych (aktualnie nie ma, ale możesz zapytać sprzedawcę).
Problem tylko w tym, że są węższe niż deklaruje producent, bo 700x28 ma realnie 25 mm szerokości i 24.5 mm wysokości (na wąskiej obręczy Alexrims R390), więc 700x25 pewnie będzie węższa.
Moje ważyły 252g i 267g (deklarowane 240g, Veetire trochę więc oszukuje, podobnie jak z oponami mtb).
Wyglądają solidnie (wyraźnie czuć jakieś wzmocnienie pod bieżnikiem) i są komfortowe (producent dopuszcza nawet ciśnienie 10 bar, pewnie zaleta wysokiego TPI, bo aż 185), choć moim zdaniem toczą się nieco ciężej niż Michelin Pro3Race czy Vittoria Rubino Slick.
W każdym razie za taką cenę można się skusić (ja swoje kupiłem jeszcze po 54 zł/szt).
Pakowane w gustowne pudełka z zamknięciem na magnes (taki mały smaczek i powiew luksusu).
Z dętek light używam Kenda UltraLight 28x19-23 i są super. Obecnie 9 tyś przebiegu z Conti GP 4000 SII 25 mm. Trzymają ciśnienie, tanie i lekkie
U mnie zawsze było z tymi dętkami słabo. Potrafiły spierniczyc 2 atm po 18h jeździe. Ale to było w latach 2011-2012.
www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna
"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."
U siebie lata temu po krótkiej przygodzie lateksową dętkę Continentala bez skrupułów wyrzuciłem sprawną na śmietnik po tym jak spostrzegłem spadek ciśnienia nawet o 3 bary w ciągu jednej doby. To był jedyny raz z tego typu dętkami. Może inni mają więcej szczęścia, nie wiem. W każdym razie kupuję tylko standardowe butylowe, kiedyś starałem się Continentala, teraz to nawet specjalnie nie jeżdżę i ich nie szukam, wolę po drodze nawet do Decathlonu skoczyć, wskutek czego teraz B'Twin siedzą i co 5-7 dzień dopompuję z ok. 6 bar na 7-7,5.
Ja w ostatnim czasie też używam tych z Decathlonu ale ich jakość jest różna. Zdarzyło mi się, że chyba 2 lub 3 się rozstrzelniły na zgrzewie przy jeździe na trenażerze. Ciśnienie kontroluję praktycznie co 2 dzień, słabo trzymają.
Swego czasu miałem ultralighty lub superlight od CST. Ważyła koło 80 gramów i niewiarygodnie dobrze trzymała powietrze. Niestety są dość trudne do dostania i stosunkowo drogie.
U mnie z dętek dobrze wypadł mitas rubena light, 78gram, cena 14 złotych i continental race light, 70 gram ale cenowo drugie tyle.
Opony bez dwóch zdań continental GP 4000s II. Założone we wrześniu ubiegłego roku. Od tamtej pory 11.5tys km. Z tyłu jeszcze jest widoczny miernik zużycia,przód widoczne są oba. Jeżdzone w różnych warunkach od upałów po przymrozki, afalty lepsze, gorsze,nawet szutry, jura, góry świętokrzyskie, wyżyna olkuska a raptem dwa kapcie.Pewnie są takie które lepiej niosą ale w korelacji cena - jakość - wytrzymalość - nośność w różnych warunkach continental moim zdaniem jest najlepszy a za nimi, uwzględniając podobne parametry Tufo
U siebie lata temu po krótkiej przygodzie lateksową dętkę Continentala bez skrupułów wyrzuciłem sprawną na śmietnik po tym jak spostrzegłem spadek ciśnienia nawet o 3 bary w ciągu jednej doby.
To musialo byc naprawdę lata temu. Osobiscie jezdze na lateksach od ok 8 lat i nie pamietam aby Conti mialo w ofercie lateksowe detki.
Oni nawet do swojej najlepszej szytki, dostepnej dla mas nie wkladaja lateksowej detki. Daja tylko do Comp Pro w ktora zaopatruja sponsorowane drużyny.
3bary to prawie 45psi, mniej wiecej 2x wiecej niz to ma miejsce w lateksowych detkach, z ktorymi mialem do czynienia. Od super lekkich, ponizej 50g do tych bardziej miesistych, prawie 80g. Takie detki nie sa dla kazdego i nie do kazdego zastosowania.
Do tego wszystkiego raczej podarowal bym sobie zakladanie lateksowych detek do jakiejkolwiek wulkanizowanej opony.