Jump to content


Photo

Jakie Kupić Opony?


4760 replies to this topic

#4241 KMQ

KMQ
  • Użytkownik
  • 829 posts

Posted 19 December 2019 - 08:45

Ja do TL też nie mogę się przekonać. Na trasie wymiana dętki, szybkie pompowanie z naboju i jadę dalej, a nie je*anie z mlekiem.


Jak nalewasz duzo to rzeczywiscie to jest problem, tylko po co? Uwazam ze w Szosie 30ml to max, takie sa moje doswiadczenia. Ja na zapas oprocz naboju mam cienka detke supersonic Contiego, zajmuje malo miejsca a w razie wiekszej dziury zawsze mam jak pojechac dalej

#4242 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1,560 posts
  • Skądpolska

Posted 19 December 2019 - 08:46

Możesz to rozwinąć, co Ci się dokładnie działo?? Nie trzymały ciśnienia, czy o co chodzi??

Ta cała taśma którą okleja się rawkę myśłę  źle reaguje na wysoką temperaturę  i po pewnym czasie  jakoś się tam deformuje/zsuwa co w efekcie prowadzi do tego że nagle okazuje się że nie ma powietrza , że nie idzie dopompować.

 

U mnie pierwszy rok było OK ( Schwalbe One, taśma nie pamiętam chyba  Gorilla Tape albo ta z Castoramy) ale ubiegły rok wyjazd w Alpy 2 razy i 2 razy katastrofa.

 

Wjechaliśy na Stelvio tam  jakieś jedzenie, dreptanie, zdjęcia....zesżło z  2 h - zjazd 1 zakręt nagle powietrze zeszło całkowicie. Wożę zwykłą dętkę więc poradziłem sobie jakoś.

 

Drugi wyjazd po miesiącu tez Alpy zjazd kilkunasto kilometrowy  , dość stromo tak ca 10% - jechałem spacerkiem (bo akurat miałem awarie przedniego hamulca i hamowłem tylko tylnym ) ale pod koniec zjazdu podobna sytuacja. Rawka gorąca , powietrze zesżło- znowu szczęście że przed wyjazdem kupiłem 2 dętki, jakoś dojechałem.

 

 

Najważniejsze moim zdaniem w tym całym ''Tubeless'' to zdecydowanie naklejenie taśmy.

Może być oczywiście tak, że zrobiłem to nie za dokładnie - ale jednak rok jeździłem bez jakiejkolwiek awarii -co najwyżej musiałem dopompować jak zesżło ciśniene do jakiś 4-5 , ale to chyba normalne  


  • EmPe likes this

#4243 KMQ

KMQ
  • Użytkownik
  • 829 posts

Posted 19 December 2019 - 08:59

Wspolczuje, a Ty masz hamulce obreczowe? Czy tarcze?



#4244 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,624 posts
  • SkądSulęcin

Posted 19 December 2019 - 09:01

O ile w terenie nie wyobrażam sobie (no wyobrażam - i dlatego nie chcę) jazdy na dętce, to na szosie nie widzę aż tak dużych plusów TL. Dlaczego? W terenie mogę jeździć na dość niskim ciśnieniu, które przy dętce prędzej czy później skutkowałoby przyszczypaniem dętki. Na dodatek kolce akacji czy inne badziewie szybko mogą popsuć radochę z jazdy. 

Na szosie? Niskie ciśnienie odpada, bo na szosie po prostu nie ma sensu. Tak więc ten argument odpada. Łapanie gum? Dobra opona (a TL to raczej też wyższa półka) i praktycznie bez problemów przez cały okres eksploatacji opony. Przynajmniej jeśli chodzi o czołowe przebicia, gorzej z bocznymi. Tyle tylko, że boczne rozdarcia przy TL i tak uniemożliwiają dalszą jazdę, no chyba, że są boczne ścianki specjalnie wzmacniane, w co wątpię, to nie opony terenowe. W takim przypadku kończy się i tak na wsadzeniu czegoś w rozdarcie i umieszczenie w oponie dętki. Zresztą i tak jeśli ktoś myśli, że TL zwalnia go z potrzeby wożenia z sobą zapasowej dętki z pompką to kiedyś się może zdziwić. W każdym rowerze terenowym i tak wożę zapasową dętkę i pompkę, pomimo opon bez dętek. Co prawda na razie nigdy mi nie było to potrzebne (za wyjątkiem pompki do regulowania ciśnienia), ale znając życie jak zapasu nie będzie, to pewno będzie potrzebny. 


  • h/k likes this

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#4245 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1,030 posts

Posted 19 December 2019 - 09:09

Ta cała taśma którą okleja się rawkę myśłę  źle reaguje na wysoką temperaturę  i po pewnym czasie  jakoś się tam deformuje/zsuwa co w efekcie prowadzi do tego że nagle okazuje się że nie ma powietrza , że nie idzie dopompować.

 

No czyli całą winę wg mnie ponosi tu taśma. Też jeżdżę na Gorilla Tape ale to w mtb, a tam wiadomo ciśnienia niższe. Teraz w szosie mam naklejoną jakąś firmową przez składacza. Testy od wiosny, mam nadzieję, że ominą mnie podobne problemy Dzięki za odpowiedz.



#4246 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1,560 posts
  • Skądpolska

Posted 19 December 2019 - 09:11

Wspolczuje, a Ty masz hamulce obreczowe? Czy tarcze?

 

 

 

Zwykłe, obręczowe aluminiowe - taki zjazd kilkanaście % * kilkanaście km- jak dotknąłem obręcz to nieźle gorąca jest.

 

( Za to duży plus Tubelesow czy Runflatów w aucie taki, że nie ma  wystrzału dętki ,to mnie zdecydowanie zachęca .Jak zajeżdżę te obece Continental 5000 to może wróce do TL, ale muszę bardziej rozeznać temat ''taśmy'') 

 



#4247 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1,030 posts

Posted 19 December 2019 - 09:13

 Tyle tylko, że boczne rozdarcia przy TL i tak uniemożliwiają dalszą jazdę, no chyba, że są boczne ścianki specjalnie wzmacniane, w co wątpię, to nie opony terenowe. 

Każda opona TL ma wzmocnione właśnie ścianki boczne, dlatego ich waga jest wyższa od opon tylko pod dętkę.



#4248 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1,560 posts
  • Skądpolska

Posted 19 December 2019 - 10:02

 Tyle tylko, że boczne rozdarcia przy TL i tak uniemożliwiają dalszą jazdę, no chyba, że są boczne ścianki specjalnie wzmacniane, w co wątpię, to nie opony terenowe. 

Raczej nie ma jakiś super  wzmocnień.

 

Ta moja awaria hamulców polegała na tym, że po kilkukrotnym naciśnieciu  hamulca , szczęki obcierały o oponę- i ją po prostu przecierały. Hamulce stare 105 ki pewnie z 5 lat, może jakaś sprężyna siadła i ramiona hamulca same zmieniały położenie....w kazdym razie już wymieniłem.

Wyglądało,  że  niby jest OK,  że ładnie szczęki ściskają rawkę,idealnie dopasowane......, ale już kilkukrotne mocniejsze naciśnięcie na hamulec  to zmieniał  się układ  ciutkę zaczęły obcierać oponę- na to wpadłem oczywiscie dopiero po fakcie.

I tak miałem troche szczęścia bo szczególnie na zjeździe  mogło się skończyć ''różnie''  a tego obcierania w ogóle nie  było słychać/czuć.  



#4249 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,922 posts
  • SkądWarszawa

Posted 19 December 2019 - 22:12

a propos bezawaryjności TL :D

https://www.facebook...?type=3



#4250 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 889 posts
  • SkądOstrów Wlkp.

Posted 20 December 2019 - 10:24

a propos bezawaryjności TL :D

https://www.facebook...?type=3

Równie dobrze mógł wymienić 3 razy dętkę, i dalej by ją rozwalił. Zajebisty argument, nie ma to tamto.



#4251 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1,224 posts

Posted 20 December 2019 - 11:22

Sam się przymierzam do Tubeless. Najbardziej przeraża mnie jednak obrzyganie siebie oraz roweru mleczkiem. ;)

#4252 HarveyDent

HarveyDent
  • Użytkownik
  • 1,105 posts
  • Skądwe mnie tyle piękna

Posted 20 December 2019 - 11:52

Po moich kilku-letnich doświadczeniach z TL:

w MTB - nie wyobrażam sobie inaczej 

w szosie - nigdy więcej

 

Powód -  ciśnienie w szosie. Wszystko pięknie ładnie do pierwszej dziury i bukkakke (jeśli wiesz co mam na myśli...) na nogach, ramie i wszystkim dookoła. 


  • Prozor and lupus like this
To jest Forum Fanatyków
marvelo
 
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT

#4253 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,634 posts
  • SkądSzczecin

Posted 20 December 2019 - 11:52

a propos bezawaryjności TL :D

https://www.facebook...?type=3

I o czym to wg Ciebie świadczy? Że jak rozetniesz oponę, to nie zawsze ją poskładasz? A ze zwykłą jest inaczej?

 

BTW nikt nie broni wozić ze sobą Tufo Extreme, łatek, pasków naprawczych albo dętki. A jeżeli komuś przeszkadza latające na wszystko mleczko - zawsze można je, po całkowitym uszczelnieniu, wydobyć z opony za pomocą strzykawki. Podczas codziennej eksploatacji nie jest potrzebne.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#4254 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,624 posts
  • SkądSulęcin

Posted 20 December 2019 - 14:22

A jeżeli komuś przeszkadza latające na wszystko mleczko - zawsze można je, po całkowitym uszczelnieniu, wydobyć z opony za pomocą strzykawki. Podczas codziennej eksploatacji nie jest potrzebne.

 

E... Że niby ma służyć tylko do uszczelnienia ewentualnych nieszczelności na styku opona - obręcz? Figę! W niektórych przypadkach i owszem (zwłaszcza przy dopasowywaniu niededykowanych felg), ale mogę dobre opony TL na obręcz dostosowaną (czy lepiej: dedykowaną) do TL założyć i bez mleczka i będzie tak samo dobrze trzymać ciśnienie. Mleczko jest stosowane nie tyle do uzupełnienia ewentualnych nieszczelności w połączeniu (kiedyś może i tak było), ale do korkowania drobnych przebić opony. Bez tego wjechanie na akacjowego kolca skończy się tak samo, jak przy oponie z dętką w środku - szybko spierniczy powietrze z opony. 

 

Przypomnieć należy, że pierwsze systemy bezdętkowe i owszem radziły sobie dobrze bez mleczka. Opona UST (i dopasowana do niej felga) była ciężka i odporna na przebicia. Coś jak opona samochodowa. Na takiej faktycznie można było jeździć bez mleczka. Ale raczej opon UST do szosówek (pomijam samochody :P) nie robią...


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#4255 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,634 posts
  • SkądSzczecin

Posted 20 December 2019 - 15:16

Że niby ma służyć tylko do uszczelnienia ewentualnych nieszczelności na styku opona - obręcz? Figę!

A czy coś takiego napisałem? Nie. Więc cały Twój wywód jest chybiony.

Natomiast jeżeli usuniesz mleczko, wracasz do sytuacji analogicznej do jazdy z dętką: nie masz dodatkowej ochrony, ale nie masz też dętki, za to korzystasz choćby z niższych oporów toczenia i jednocześnie nie ma ryzyka, że zostaniesz ochlapany w razie awarii.

Wszystko sprowadza się do tego, czego oczekuje użytkownik.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#4256 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1,030 posts

Posted 20 December 2019 - 17:05



Wszystko pięknie ładnie do pierwszej dziury i bukkakke (jeśli wiesz co mam na myśli...) na nogach, ramie i wszystkim dookoła.

Dużo lałeś mleka?? Może tu przyczyna, że tak Cię upaćkało??

#4257 Gosc_Nikt Ważny_*

Gosc_Nikt Ważny_*
  • Gość

Posted 20 December 2019 - 20:41

Proszę o informację, czy przy oponach Continental 25 mm, zakładanych na obręcz o wewnętrznej szerokości 20 mm, zakładacie dętkę Continental 20/25, czy 25/32?



#4258 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,634 posts
  • SkądSzczecin

Posted 20 December 2019 - 20:54

Węższa wytrzyma, ale szersza będzie lepiej trzymała ciśnienie w perspektywie kilku tygodni.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#4259 HarveyDent

HarveyDent
  • Użytkownik
  • 1,105 posts
  • Skądwe mnie tyle piękna

Posted 20 December 2019 - 23:04

Dużo lałeś mleka?? Może tu przyczyna, że tak Cię upaćkało??

Jedna strzykawka 50 ml. Do MTB dwie


To jest Forum Fanatyków
marvelo
 
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT

#4260 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1,030 posts

Posted 21 December 2019 - 07:48

Jedna strzykawka 50 ml. Do MTB dwie

Czyli raczej w normie. Choć ostatnio czytam, ze w szosie zaleca się 30ml, co wydaje mi się podejrzanie mało ale kto wie. Pochwalcie się swoimi doświadczeniami, jakiego mleka używacie i ile ml lejecie ;)





Reply to this topic