Jakie Kupić Opony?
#844
Posted 03 August 2009 - 20:46
Jeszcze nie dawno byłem strasznie napalony na ich zakup, na szczęście kilka zdjęć tu zaprezentowanych, pare artykułów znalezionych w sieci i w zasadzie brak pozytywnych opinii (co do trwałości opony) u osób, które pare kilometrów na tych oponach przejechały, skutecznie mnie od nich odstraszyły. Może Schwalbe wyciągnie wnioski i następna edycja Ultremo będzie lepsza.
Kierując się podobnymi kryteriami co ty wybralem Continentale 4000s, wcześniej zajezdzilem troche Michelinów Pro2 Race i sobie chwaliłem, mimo że opona jest dość delikatna.
#845 Gosc_kobrys_*
Posted 03 August 2009 - 20:51
O krylionach nie napiszę bo nigdy nie używałem.
Co do bąbli w Ultremo - cóż powiem to tak - przy pierwszym założeniu tej opony jako nówki do nowej obręczy DA28 - po ostrej szarży na 20km wyszedł bąbel i dętka... upuściłem powietrza (a było z 8,5) schował się i dojechałem spokojnie do domu. Niedługo potem dowiedziałem się, że zwijane opony od zera pompuje się iteracyjnie - 3/4 machnięcia pompką stacjonarną i sprawdza dookoła czy równo weszła i czy równo się toczy ew. poprawia by - na całej powierzchni wygląda tak samo... od tego momentu kiedy założyłem ją poprawnie i teraz dopompouje tylko do 9atm nie dzieje się z nią absolutnie nic złego - baa powiem tak - jak się zjadą kupię dokładnie takie same...
inna sprawa że jest podatna chyba na uszkodzenia trochę... znaczy mały kamyszek wytarł mi trochę gumy w jednym miejscu...
niemniej u mnie ma 9/10 (ale to tylko dlatego że nie jeździłem na Ultremo R )
#847
Posted 04 August 2009 - 17:33
Dzieki.
#848
Posted 04 August 2009 - 19:58
#849
Posted 04 August 2009 - 20:19
#850
Posted 04 August 2009 - 20:29
Nie ma.czy w przypadku odwrotnego założenia opony w stosunku to zalecanego ma to wpływ na zużycie i inne aspekty?
mam w ostrym conti ultra sport ,zauważyłem iz jedną oponę mam odwrotnie niz wskazuje strzałka na bieżniku.
Chyba żartujesz .... - MA BYĆ TAK, jak producent zaleca i oznaczył !
I to pod KAŻDYM wzgledem w przypadku własności jezdnych będzie pracować i toczyc sie lepiej.
I przyczepność, i opory toczenia, a przede wszystkim odprowadzenie wody ...
#851
Posted 04 August 2009 - 20:44
Chyba żartujesz .... - MA BYĆ TAK, jak producent zaleca i oznaczył !
I to pod KAŻDYM wzgledem w przypadku własności jezdnych będzie pracować i toczyc sie lepiej.
I przyczepność, i opory toczenia, a przede wszystkim odprowadzenie wody ...
Chyba żartujesz, może to jeszcze ma znaczenie w górskich klockach, ale w szosowych oponach, gdzie bieżnik to praktycznie cieniutkie wgłębienia to nie ma znaczenia, a odprowadzanie wody to chwyt marketingowy, aquaplaning w oponach rowerowych nie występuje.
#854
Posted 04 August 2009 - 22:00
Normalnie smieszne - ale OK, masz "racje" i nie będę dyskutował z Tobą ...
A najlepiej załóż sobie z premedytacja odwrotnie, tak na przekór , antymarketingowo ...
Cóż, jeśli chodzi o aquaplaning to mam nadzieję, że fragment ze strony Sheldona Browna Ci to wyjaśni: http://www.sheldonbr...ml#hydroplaning
#855
Posted 04 August 2009 - 22:23
Nie wspomne juz o przyczepnosci i oporach toczeniach, które przy odwrotnym założeniu działają odwrotnie i spowoduja zarówno mniejszą przyczepność na zakrętach, jak i większe opory toczenia.
Jest jakis konkretny "wzorek" na oponie, to nalezy założyć ją tak jak producent nakazuje i już ...
No chyba że mamy do czynienia ze slickiem (jak kalkhoff wspomina) - choc i tu nie jestem do końca pewien czy czasem guma nie jest jakos specyficznie nakładana i jej warstwy - i też nie należy dostosowac sie do zaleceń producenta ...
#856
Posted 05 August 2009 - 21:06
http://img406.images...6/1958/050i.jpg
Być może to są dobre opony z punktu widzenia trakcji ale jak się na nie patrzy, to nie budzą zaufania, chyba, że ma się sponsora.
#857
Posted 05 August 2009 - 21:33
Te pęknięcia na bank powstały od wilgoci. Wiadomo, rowery ciągle na dachu itd.
Sądząc po obręczach to ten rower jak i te opony za wiele km nie przejechały o ile w ogóle ktoś na tym rowerze jeździł :-D
Dzisiaj założyłem u siebie zachwalane przez sporą grupę forumowiczów Conti GP 4000.
Uf, było ciężko i beż łyżek się nie obeszło.
Pierwsze wrażenia - w porównaniu do schwalbe stelvio light conti są znacznie bardziej komfortowe. Jazda w zakrętach/przyczepność mniej więcej na tym samym poziomie.
Co do nośności jeszcze nie jestem pewien, które są lepsze. Na początku miałem wrażenie, że te gp4000 są takie trochę mułowate, ale to raczej moja noga była mułowata ;-) Po 30 min rozgrzewce noga w końcu zaczęła jakoś w miarę podawać i bez większego zagięcia mogłem utrzymać przez ponad godzinę średnią w okolicach 37-38 km/h.
W niedzielę opony przejdą bardziej konkretny test.
#858
Posted 05 August 2009 - 21:35
no i co? że niby nie ma aquaplaningu? Jest, choc wiadomo mniejszy.
Nie wiem, może ja inaczej rozumiem 4 podpunkty z "Bicycles canNOT hydroplane because:", bo wg mnie to nie ma. Tzn. możesz się upierać, że jest, ale on jest tak niski, że pomijalny, z tego samego powodu dla którego nie używa się transformacji Lorentza dla prędkości względnie niskich w stosunku do prędkości światła.
Nie wspomne juz o przyczepnosci i oporach toczeniach, które przy odwrotnym założeniu działają odwrotnie i spowoduja zarówno mniejszą przyczepność na zakrętach, jak i większe opory toczenia.
Ale tak Ci się wydaje czy może masz jakieś podstawy (pomiary, testy, cokolwiek wiarygodnego)? Uprzedzając pytania - ja róznicy nie widzę, pomiarów nie mam, ale chętnie bym zobaczył.
Jest jakis konkretny "wzorek" na oponie, to nalezy założyć ją tak jak producent nakazuje i już ...
Mi się zdaje, że to po prostu się przyjęło zakładanie w tym kierunku jak w samochodzie.
No chyba że mamy do czynienia ze slickiem (jak kalkhoff wspomina) - choc i tu nie jestem do końca pewien czy czasem guma nie jest jakos specyficznie nakładana i jej warstwy - i też nie należy dostosowac sie do zaleceń producenta ...
Czy ja wiem, na rysunkach przekrojów opon jakoś specjalnego ułożenia nie widać.