Skocz do zawartości


Kultowy Jaguar~!!!


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
277 odpowiedzi w tym temacie

#261 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 15 luty 2011 - 22:06

Średnica wewnętrzna rury podsiodłowej 25,4mm. Kanaliza to czy Reynolds?

Zależnie od grubości ścianek rury, ale na pewno nie Reynolds. Jak koło 1,2 mm to tanie CrMo, jak więcej - kanaliza.

Pojawił sie na allegro ......uwaga......ROMET SUPER I SPEZIAL........

Szybko zauważyłeś. Już 4 miesiąc są na allegro - tak gwoli ścisłości.
Swoją drogą równie dobrze to może być badziewna malowanka zwykłego Sporta, jak nie zważy, nie poda kalibrów rur, sztycy to nie uwierzę, że na 100% to są oryginały. A jak faktycznie fabryczny to i tak cena chora.

#262 Maurino

Maurino
  • Użytkownik
  • 15 postów
  • SkądRedło

Napisano 15 luty 2011 - 22:15

Grubość rury podsiodłowej 1,2mm - mierzyłem w miejscu przecięcia rury przy zacisku sztycy siodełka. To może nie taka ostatnia ta rama ;-). Mam go od 67 r, Kiedyś jeździł w ŁKS -ie. Dostałem go lekko zdekompletowanego w prezencie od wujka, który w tym klubie jeździł

#263 Gosc_vmax_*

Gosc_vmax_*
  • Gość

Napisano 15 luty 2011 - 22:39

4 miechy powiadasz , rzeczywiście szybko . Ale kopa :oops:

#264 kams

kams
  • Użytkownik
  • 39 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 15 luty 2011 - 23:43

etam , normalna cena :)

#265 kombizenon

kombizenon
  • Użytkownik
  • 2 postów
  • SkądModrzyca

Napisano 10 marzec 2011 - 23:27

Drodzy użytkownicy Jaguara.

Jestem w trakcie remontu tej właśnie szosówki, którą kiedyś jeździła moja matka. Jednak napotkałem pewną przeszkodę. Otóż zapomniałem jaki jest układ nakrętek i podkładek na trzpieniu piasty koła tylnego i przedniego.
Czy mógłby ktoś z Was poratować mnie zdjęciem tych dwóch elementów, abym dokończył dzieła i mógł cieszyć się jazdą na tym wehikule?

Pozdrawiam

#266 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 11 marzec 2011 - 17:27

Wiem o co chodzi, ale nie powiem, gdyż nie popieram braku własnego zaangażowania w szukanie. Miałeś czas, by napisać o tym na forum, to masz czas i poszukać. Piasty ZZR czy jego późniejsze repliki Rometu konstrukcyjnie niczym się praktycznie nie różnią od innych klasycznych piast - poza wolnobiegiem i brakiem uszczelnień.

Orientuje się ktoś może czy były srebrne Jaguary w oryginale? Pytam, bo też mam do odrestaurowania i się zastanawiam czy polakierować na wiśnię metallic czy właśnie srebro.

#267 Gosc_cookie_*

Gosc_cookie_*
  • Gość

Napisano 11 marzec 2011 - 19:51

Wiem o co chodzi, ale nie powiem, gdyż nie popieram braku własnego zaangażowania w szukanie. Miałeś czas, by napisać o tym na forum, to masz czas i poszukać. Piasty ZZR czy jego późniejsze repliki Rometu konstrukcyjnie niczym się praktycznie nie różnią od innych klasycznych piast - poza wolnobiegiem i brakiem uszczelnień.

Orientuje się ktoś może czy były srebrne Jaguary w oryginale? Pytam, bo też mam do odrestaurowania i się zastanawiam czy polakierować na wiśnię metallic czy właśnie srebro.

Wiem o co chodzi, ale nie powiem, gdyż nie popieram braku własnego zaangażowania w szukanie. Miałeś czas, by napisać o tym na forum, to masz czas i poszukać ;-)

#268 kombizenon

kombizenon
  • Użytkownik
  • 2 postów
  • SkądModrzyca

Napisano 11 marzec 2011 - 21:32

Wiem o co chodzi, ale nie powiem, gdyż nie popieram braku własnego zaangażowania w szukanie. Miałeś czas, by napisać o tym na forum, to masz czas i poszukać. Piasty ZZR czy jego późniejsze repliki Rometu konstrukcyjnie niczym się praktycznie nie różnią od innych klasycznych piast - poza wolnobiegiem i brakiem uszczelnień.

Orientuje się ktoś może czy były srebrne Jaguary w oryginale? Pytam, bo też mam do odrestaurowania i się zastanawiam czy polakierować na wiśnię metallic czy właśnie srebro.


Szukałem, nie znalazłem, napisałem, znalazłem, poradziłem sobie, dzięki za chęci.

Natknąłem się za to na inny problem.
Jak dużą anomalią jest to, że w ramie, konkretnie widelcu, którą mam otwór pod hamulec nie jest równoległy do osi? Skręca w prawo w przednim kierunku, przez co aby skutecznie hamować będę musiał ścierać klocki.

#269 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 12 marzec 2011 - 04:13

Wiem o co chodzi, ale nie powiem, gdyż nie popieram braku własnego zaangażowania w szukanie. Miałeś czas, by napisać o tym na forum, to masz czas i poszukać ;-)

No właśnie z tematem kolorystyki męczę się już kopę czasu. Tutaj mniej więcej występowały jakieś określone, lecz jednak raz na jakiś czas znów coś mnie zaskakuje.
A może jednak wiśnię mu zafunduję. ;-) Nie widać tak brudów i już kilka Jaguarów tak lakierowanych widziałem.
kombizenon, to może być normalne. PRL był ciężkim okresem i czasem paprano robotę nieziemsko. Choć piękne ramy naszych prawdziwych szosówek aż tak bardzo nie ucierpiały na tym olewactwie i oszczędnościach. No chyba, że jakieś bardzo późne wersje (mufy niedbale obrobione, niechlujnie polutowane jakieś otworki czy rzadko asymetria...).
Aby to zniwelować musisz po prostu krzywo ustawić szczęki hamulca w ramie.

#270 filip

filip
  • Użytkownik
  • 1 postów
  • Skądwawa

Napisano 12 marzec 2011 - 10:02

Wiem o co chodzi, ale nie powiem, gdyż nie popieram braku własnego zaangażowania w szukanie. Miałeś czas, by napisać o tym na forum, to masz czas i poszukać ;-)

No właśnie z tematem kolorystyki męczę się już kopę czasu. Tutaj mniej więcej występowały jakieś określone, lecz jednak raz na jakiś czas znów coś mnie zaskakuje.
A może jednak wiśnię mu zafunduję. ;-) Nie widać tak brudów i już kilka Jaguarów tak lakierowanych widziałem.


a może tak błękitny metalik? nikt tu chyba nie wspomniał że takie były robione a sam jestem posiadaczem takiej wersji kolorystycznej. mój jag ma też te zaślepki na górnych rurkach tylnego widelca (piórach?). moim zdaniem dużo fajniejszy kolor niż złoty, srebrny czy wiśnia. pozdro

#271 Gosc_cookie_*

Gosc_cookie_*
  • Gość

Napisano 12 marzec 2011 - 17:18

mój jaguar był w orginale wisniowy z chromowanymi widłami - tak w 3/4/- 4/5 długosci wideł.

#272 myrcin

myrcin
  • Użytkownik
  • 68 postów
  • SkądSzczytno

Napisano 03 październik 2011 - 18:05

Sorrki za odkopywanie tematu, ale mam pytania dot. mojego roweru.

W te wakacje nabyłem okaz, romet "HURRICANE" w kolorze czerwonym. Nie wiem za wiele na temat jego przeszłości, ale chyba nie przebył dużo kilometrów a przez ostatnie 20lat tylko leżał. Przerobiłem go na OK i pomalowałem proszkowo, tylna piasta i szprychy wymienione, siodełko nie było oryginalne. Łańcuch wymieniony na jakiś stary rometowski. Na dziobie była blaszka ZZR romet, ale chyba gdzieś ją zgubiłem. Na oponach napisy: RIM 1978, 32x630, korba z napisem ZZR, pedały chyba oryginalne(ale teraz są inne, ze strapami)- coś takiego http://img.xarchiwum.../8501/7661.jpg.
Ramę ważyłem przed malowaniem, ale nie jestem pewny ile to było, chyba coś z "pół kilo" 2.5, albo 3.5? xd
Dołączona grafika

Czemu mój huragan miał nazwę HURRICANE, jakaś exportówka? Co to za rama, jakie rurki? Co jeszcze ciekawego powinienem wiedzieć?

#273 k1oor

k1oor
  • Użytkownik
  • 111 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 05 październik 2011 - 07:52

Jak odnawiacie taki rower jak Jaguar albo Huragan to jak odtwarzacie nalepki?
Zakładam że nie każdemu trafi się cud sztuka która stała przez 30 - 40 lat stała/wisiała w pokoju. Podrdzewiałe chromy da się wyczyścić do błysku albo prawie, ale pordzewiała rama nadaje się tylko do malowania. Napis "Jaguar" albo "Huragan" można sobie przed malowaniem zabezpieczyć odkalkowując na papierze i później malując nazwę od szablonu.
Można jeszcze spróbować na taśmie malarskiej taki napis wyciąć, nalepić na ramę i psiknąć sprayem. Zaleta tego taka że lakier nie podwieje pod krawędzie szablonu. Wada pewnie tylko taka że krawędzie wyjdą za ostre.

Ale co zrobić z naklejkami? Delikatnie zdjąć, nakleić na jakiś kontrastowy papier, zeskanować i spróbować jakoś wydrukować. Są specjalne papiery do kalkomanii na których można drukować własne motywy. Gdyby coś takiego miało szanse powodzenia to po pomalowaniu kolorem, wystarczy takie kalkomanie nałożyć na mokro, poczekać aż wyschną i potem pomalować bezbarwnym lakierem. Efekt powinien być rewelacyjny.

Może ktoś już coś podobnego robił i ma lepszy pomysł? Nie ma chyba sensu wymyślać prochu na nowo... :-)

#274 k1oor

k1oor
  • Użytkownik
  • 111 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 05 październik 2011 - 23:46

Dla wszystkich którzy chcą mieć Jaguara. Albo Huragana.

http://allegro.pl/ja...1859990432.html

#275 mz

mz
  • Użytkownik
  • 215 postów
  • SkądMława

Napisano 07 październik 2011 - 16:09

Ja właśnie też chcę zrobić naklejki.
Szablony zrobiłem ze zdjęć znalezionych w internecie, ale szablon z napisem Jaguar pobrałem z tematu "ZZR Jaguar."
Zeskalowałem wszystko w programie graficznym, jutro chyba się przejdę tam, gdzie robią szyldy i reklamy i niech mi takie naklejki wydrukują.

#276 k1oor

k1oor
  • Użytkownik
  • 111 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 10 październik 2011 - 19:30

Jeśli szukasz nalepki ZZR jak na obrazku http://www.gromada.w...uar_A2B8544.jpg to napisz na [email protected]

#277 Gosc_f300_*

Gosc_f300_*
  • Gość

Napisano 11 październik 2011 - 10:02

Witam wszystkich
Nie dawno odnalazłem w piwnicy stary rower jaguar . mi się nie przyda a widzę ze jesteście obeznani w temacie. Wiec może ktoś go zrobi i będzie jeździł. chciałbym go sprzedać czy był by ktoś chętny?

#278 JaronC

JaronC
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 23 listopad 2013 - 13:14

Witam wszystkich
Nie dawno odnalazłem w piwnicy stary rower jaguar . mi się nie przyda a widzę ze jesteście obeznani w temacie. Wiec może ktoś go zrobi i będzie jeździł. chciałbym go sprzedać czy był by ktoś chętny?

  

 

Wrzuć fotki !!!