Skocz do zawartości


Kultowy Jaguar~!!!


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
277 odpowiedzi w tym temacie

#241 Rebe

Rebe
  • Użytkownik
  • 661 postów
  • SkądWłocławek

Napisano 29 styczeń 2011 - 11:55

Pierwszy osprzęt Shimano Eagle pojawił się w Polsce w 77 r. Rowery nazywały się Nova SS i był to export do Kanady . Chyba ze względu na gówniane ramy odrzucono całą partię . Kosztowały 2650 zł , to kupiłem . Miały fajny chromowany widelec , reszta bardziej przypominała Waganty.
Jeżeli masz oryginalne widelec i ramę to na pewno zwykłe stery . Problem polega na tym , że calowe stery sportowe były zupełnie inne od zwykłych .

#242 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1389 postów
  • SkądRumia

Napisano 29 styczeń 2011 - 12:53

Cytat

Miały fajny chromowany widelec , reszta bardziej przypominała Waganty.

No tak bywało. Jak miałem Raleigha Nova Sport, to jakoś nie dopatrzyłem się ogromnych różnic względem naszych Wagantów, Pasatów itp. pseudoszos czy turystyków. No dobra, widelec i koła lepsze. :-P A konkretnie rama nie wzbudziła zaufania, trochę spawana i na dodatek już chyba pękała... :roll:
Nasze Jaguary niestety, tutaj tez potrafiły dać w kość. Pewien człowiek bardzo znany na preclu załatwił dwie takie ramy w przełaju, tylko że wtedy ważył jakieś ok. 80-85 kg. Ale to nie problem w rurach czy lutowaniu tkwił, lecz w jakości muf i haków.
Obecnie ujeżdżam diabli wiedzą jakiego Holendra/Niemca przerobionego na przełajówkę. Ciekaw jestem ile ta rama wytrzyma, bo wygląda na dość solidną.

Co do sterów - tak, sportowe mają inny gwint niż np. z Waganta, acz na gwint 'wagantowy" wchodzą stery Jaguara tylko z nienormalnie wielkim luzem. Ja je też bez większego problemu nakręciłem na niedawno kupiony świeżo nagwintowany nowiutki widelec. Czyli... to standardowy gwint? Na to wygląda. Tylko średnica osadzenia misek widać jest nietypowa. Dlatego kupiłem zapas łożysk sterowych do Jaguara. ;-)

#243 BatManX

BatManX
  • Użytkownik
  • 50 postów
  • SkądWałbrzych

Napisano 29 styczeń 2011 - 13:53

w jednym jaguarze mam oryginalne stery, a do drugiego zakupione zostały stery neco no i nie trybi- pytanie - gdzie to teraz dostać? czy mche team albo jakieś takie będą pasowały?

#244 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1389 postów
  • SkądRumia

Napisano 29 styczeń 2011 - 15:03

Zapytaj o średnicę zewnętrzną misek mierzoną w miejscach, w które wchodzą one w ramę. Musi być taka, jak średnica wewnętrzna główki ramy, ew. minimalnie mniejsza, ale na tyle by dało się je wbić i nie latały luźno - to bardzo ważne, gdyż luźna micha szybko ubije gniazda główce.
Aha, i może być pewien kłopot z nabiciem miski na widelec, o ile masz w Jagu oryginał. Nie znalazłem jeszcze u siebie misek pasujących w 100%, pomimo że niby te miski dolne są z kompletu do oryginalnych sterów. Dopiero po polakierowaniu widelca udało się w miarę dobrze nasunąć tę miskę.
Dodam, że miałem jeszcze notoryczne kłopoty z tymi sterami, dosłownie po 10 km miałem tam kupę piachu. Sprawę rozwiązałem cienkim paskiem z dętki związanej drutem który uszczelnia pakiet od spodu.

#245 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 29 styczeń 2011 - 15:44

http://www.kolarstwo...a.pl/stery.html

Troszkę pomocnej literatury:)


#246 BatManX

BatManX
  • Użytkownik
  • 50 postów
  • SkądWałbrzych

Napisano 29 styczeń 2011 - 16:03

na tej stronie podają dwa wymiary fi30,2 i fi30,0 główki ramy, co sie kłóci z empirycznym 30,6 w Jaguarze. Ponadto gwint w widelcu nie ma średnicy 25,4 tylko nieubłagane 25,6mm, przez co widelec nie lubi się z gwintami obecnego standardu 1"x24TPI. Problem jednak został rozwiązany - miski z ramy nie wypagają bo sie trzymają na klej epoksydowy a rama szuka sobie innego widelca. Nie było tej ramie nigdy pisane żenić się z oryginałami, raczej z założenia miał to być "wół" roboczy.

#247 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1389 postów
  • SkądRumia

Napisano 30 styczeń 2011 - 22:28

Kolejna malowanka Huragana/Jaguara...
http://allegro.pl/st...1438080868.html
I jeszcze ludzie to licytują, jakby faktycznie to było Colnago. :lol:
  • Kubeusz89 lubi to

#248 kams

kams
  • Użytkownik
  • 39 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 31 styczeń 2011 - 15:14

Teraz jest zima zimno snieg , daleko mam do człowieczyny ,który posiada stery rometowskie.
Gdzies mi sie obiło o uszy ze sterowka ma nieco wiecej niz cal.
W jaguarze napewno.
w huraganie tez.

w wichrze równierz
nie wiem jak w superze bo nie zakladalem sterów.



:idea: Ale gdyby mnie ktoś strasznie zmotywował , byłbym w stanie załatwic taki ster :idea:

Jedyny związek Rometa z colnago jest taki ,że torowe Supery były (wierną badź mniej) kopią geometryczną Colnago pista (modelu dokladnego nei zna nikt)i zastosowanie takich samych rur Columbus SL.


Niestety mój plan na L'eroica tegoroczną upadł i leży w gruzach , a juz miałem kompletowac szosowego supera :(
operacja! :(

#249 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 31 styczeń 2011 - 17:21

Kiedyś gadałem z kumplem, który śmiga na Wichrze i też on miał problem ze sterami, ściągał je od Alexi-Raco.


#250 tr

tr
  • Użytkownik
  • 214 postów
  • SkądW-wa

Napisano 31 styczeń 2011 - 18:18

Wicher Huragan i Jaguar miały stery różniące się od innych sterów w Polskich rowerach, i od dostępnych do dzisiaj klasycznych sterów 1 cal.

Dolna miska i górna bieżnia wbijane w ramę były szersze od klasycznych dlatego chcąc do ramy W,H, J założyć normalne stery trzeba użyć żyletki czy mosiężną blaszkę i starannie zniwelować różnicę, poprawne wykonanie pozwala na bezproblemową eksploatację.

Kolejna różnica zaskakująca podczas pierwszej rozbiórki to kulki które są luzem, i potrafią się rozsypać dlatego rozkładamy do góry nogami pilnując by kulki zostały w górnej odkręcanej misce, i po jej zdjęciu ostrożnie wyciągamy do góry widelec pozostawiając kulki w dolnej misce. Uda się to jeżeli smar jeszcze klei, jak jest już po smarze kulki rozłażą klejąc się wszędzie i trzeba robić serwis nad wielką gazetą.

Gwint na widelcu jest inny. Bez gwintowania nie można zastosować normalnych sterów. Sam uznałem próby gwintowania za nierozsądne, gdyż wymagane było by pogłębienie nacięcia rury sterowej. Nie chcę ryzykować.Boję się że takie manipulacje osłabiły by ją zarówno w okolicy mocowania z koroną jak i gwintu.


Dlatego w moim Wichrze i Jaguarze z oryginalnymi widelcami zmieniłem dolne miski na lepiej uszczelnione, natomiast górę sterów pozostawiłem starą. Ich skręcenie wymaga kilku prób, ogólnie kontrowanie doprowadza do zaciśnięcia sterów, próby zrobienia luźniej - skutkują później łapaniem luzów, jednak w końcu udaje się znaleźć właściwy " złoty środek, i stery działają długo bez zarzutu.

#251 BatManX

BatManX
  • Użytkownik
  • 50 postów
  • SkądWałbrzych

Napisano 01 luty 2011 - 13:13

ze sterami problemu już nie ma, odpowiednie zdystansowanie, trochę kleju epoksydowego i działa wszystko ładnie i pięknie, za to drugi jaguar nawet nie pomalowany jest - niestety chromowanie odpada, bo doprowadzenie powierzchni po wżerach w chromie jest nie powiodło się, a malowanie farbą chromo podobną jest poniżej mojej godności, więc malować trzeba będzie według własnej wyobraźni

#252 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1389 postów
  • SkądRumia

Napisano 01 luty 2011 - 21:20

Cytat

Kolejna różnica zaskakująca podczas pierwszej rozbiórki to kulki które są luzem, i potrafią się rozsypać dlatego rozkładamy do góry nogami pilnując by kulki zostały w górnej odkręcanej misce, i po jej zdjęciu ostrożnie wyciągamy do góry widelec pozostawiając kulki w dolnej misce. Uda się to jeżeli smar jeszcze klei, jak jest już po smarze kulki rozłażą klejąc się wszędzie i trzeba robić serwis nad wielką gazetą.

Bez przesady. Ja już to przemyślałem dokładnie przed rozbieraniem pierwszym ( ja te stery swego czasu aż 3 razy w ciągu ok. 60 km rozkręcałem!) i wystarczy podłożyć coś pod siodło oraz kierownicę i odwrócić rower do góry kołami opierając tylne o coś stabilnego. Jedynie wtedy trzeba użyć nieco siły, by przednią część ramy trzymać ku górze przy odkręcaniu górnej miski - na nią spada spory ciężar. No i bez problemu się odkręca, a żadna kulka nie wypadnie - siła grawitacji trzyma je w miskach. :-)

#253 kams

kams
  • Użytkownik
  • 39 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 02 luty 2011 - 13:20

heh.
Szok kulki luzem co ? :lol:
w ostrym mam torowe stery campy , które trzeba czyscic po prawie kazdym zetknieciu koła z błotem/piachem.

BTW.
http://allegro.pl/sh...item=1441817449
zakładam się ,że to nie jest romet super :)
średnica pod sztyce
nie oryginalny widelec (jaguar?)
obstawiam sporta


AHA i preferowałbym zmianę nazwy tematu na ROMETY i ich tajemnice.

#254 mekp

mekp
  • Użytkownik
  • 40 postów
  • SkądWrocław

Napisano 02 luty 2011 - 19:15

Witam

http://allegro.pl/ro...1441831404.html


Waszym zdaniem to jaguar lub huragan (rama) ??

#255 Gosc_Anonymous_*

Gosc_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 02 luty 2011 - 19:41

Cytat

Witam

http://allegro.pl/ro...1441831404.html


Waszym zdaniem to jaguar lub huragan (rama) ??


To nie Jaguar ani Huragan, to Albatros. Sympatyczny turystyczny rowerek w oryginale posiadał 4 biegi. Miałem identycznego w czerwonym umaszczeniu z białym napisem ALBATROS.

#256 Rebe

Rebe
  • Użytkownik
  • 661 postów
  • SkądWłocławek

Napisano 03 luty 2011 - 13:18

Wprawdzie to z jednej miski , bo ramy identyczne , ale Albatrosy miały jak mówisz cztery przełożenia i koniec . Rekord miał piątkę z tyłu i dwie tarcze korby i te dzwigienki Favorita. Żenujące były koła w których obręcze wachlowały jak chciały a zgrzewane piasty trzaskały przy wolnobiegu. Wolnobieg i piasta oczywiście nie były współosiowe i całość przepięknie falowała. Wtedy nawet taka tandeta była łakomym kąskiem i też mi go ukradli .

#257 Gosc_vmax_*

Gosc_vmax_*
  • Gość

Napisano 15 luty 2011 - 19:58

Pojawił sie na allegro ......uwaga......ROMET SUPER I SPEZIAL........To tak jakby kogoś zainteresowało . Niestety cena hmmm , za to stan ciut nie igła

#258 GreQ

GreQ
  • Użytkownik
  • 524 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 15 luty 2011 - 20:03

vmax jakieś dwa miesiące temu był cały komplet: Sport, Special, Super ceny były około 150 pln a jakieś dwa tygodnie temu widziałem te same za 1000 pln :shock:

#259 Gosc_vmax_*

Gosc_vmax_*
  • Gość

Napisano 15 luty 2011 - 20:12

Przepraszam za off , to jest przegięcie a nie wolny rynek . Jeżdziłem kieedyś na sporcie , potem na spezialu to był wypas nad wypasy. Najpierwsiejszy oczywiście był jagi , potem dzielnie służył w zimie

#260 Maurino

Maurino
  • Użytkownik
  • 15 postów
  • SkądRedło

Napisano 15 luty 2011 - 21:34

Przeprowadzam renowację Huragana. Pomalowana proszkowo rama waży 2,46kg. Widelec 0,8kg. Średnica wewnętrzna rury podsiodłowej 25,4mm. Kanaliza to czy Reynolds?