
Kultowy Jaguar~!!!
#241
Napisano 29 styczeń 2011 - 11:55
Jeżeli masz oryginalne widelec i ramę to na pewno zwykłe stery . Problem polega na tym , że calowe stery sportowe były zupełnie inne od zwykłych .
#242
Napisano 29 styczeń 2011 - 12:53
Cytat
No tak bywało. Jak miałem Raleigha Nova Sport, to jakoś nie dopatrzyłem się ogromnych różnic względem naszych Wagantów, Pasatów itp. pseudoszos czy turystyków. No dobra, widelec i koła lepsze. :-P A konkretnie rama nie wzbudziła zaufania, trochę spawana i na dodatek już chyba pękała... :roll:Miały fajny chromowany widelec , reszta bardziej przypominała Waganty.
Nasze Jaguary niestety, tutaj tez potrafiły dać w kość. Pewien człowiek bardzo znany na preclu załatwił dwie takie ramy w przełaju, tylko że wtedy ważył jakieś ok. 80-85 kg. Ale to nie problem w rurach czy lutowaniu tkwił, lecz w jakości muf i haków.
Obecnie ujeżdżam diabli wiedzą jakiego Holendra/Niemca przerobionego na przełajówkę. Ciekaw jestem ile ta rama wytrzyma, bo wygląda na dość solidną.
Co do sterów - tak, sportowe mają inny gwint niż np. z Waganta, acz na gwint 'wagantowy" wchodzą stery Jaguara tylko z nienormalnie wielkim luzem. Ja je też bez większego problemu nakręciłem na niedawno kupiony świeżo nagwintowany nowiutki widelec. Czyli... to standardowy gwint? Na to wygląda. Tylko średnica osadzenia misek widać jest nietypowa. Dlatego kupiłem zapas łożysk sterowych do Jaguara. ;-)
#243
Napisano 29 styczeń 2011 - 13:53
#244
Napisano 29 styczeń 2011 - 15:03
Aha, i może być pewien kłopot z nabiciem miski na widelec, o ile masz w Jagu oryginał. Nie znalazłem jeszcze u siebie misek pasujących w 100%, pomimo że niby te miski dolne są z kompletu do oryginalnych sterów. Dopiero po polakierowaniu widelca udało się w miarę dobrze nasunąć tę miskę.
Dodam, że miałem jeszcze notoryczne kłopoty z tymi sterami, dosłownie po 10 km miałem tam kupę piachu. Sprawę rozwiązałem cienkim paskiem z dętki związanej drutem który uszczelnia pakiet od spodu.
#245
Napisano 29 styczeń 2011 - 15:44
#246
Napisano 29 styczeń 2011 - 16:03
#247
Napisano 30 styczeń 2011 - 22:28
http://allegro.pl/st...1438080868.html
I jeszcze ludzie to licytują, jakby faktycznie to było Colnago.

- Kubeusz89 lubi to
#248
Napisano 31 styczeń 2011 - 15:14
Gdzies mi sie obiło o uszy ze sterowka ma nieco wiecej niz cal.
W jaguarze napewno.
w huraganie tez.
w wichrze równierz
nie wiem jak w superze bo nie zakladalem sterów.
:idea: Ale gdyby mnie ktoś strasznie zmotywował , byłbym w stanie załatwic taki ster :idea:
Jedyny związek Rometa z colnago jest taki ,że torowe Supery były (wierną badź mniej) kopią geometryczną Colnago pista (modelu dokladnego nei zna nikt)i zastosowanie takich samych rur Columbus SL.
Niestety mój plan na L'eroica tegoroczną upadł i leży w gruzach , a juz miałem kompletowac szosowego supera

operacja!

#250
Napisano 31 styczeń 2011 - 18:18
Dolna miska i górna bieżnia wbijane w ramę były szersze od klasycznych dlatego chcąc do ramy W,H, J założyć normalne stery trzeba użyć żyletki czy mosiężną blaszkę i starannie zniwelować różnicę, poprawne wykonanie pozwala na bezproblemową eksploatację.
Kolejna różnica zaskakująca podczas pierwszej rozbiórki to kulki które są luzem, i potrafią się rozsypać dlatego rozkładamy do góry nogami pilnując by kulki zostały w górnej odkręcanej misce, i po jej zdjęciu ostrożnie wyciągamy do góry widelec pozostawiając kulki w dolnej misce. Uda się to jeżeli smar jeszcze klei, jak jest już po smarze kulki rozłażą klejąc się wszędzie i trzeba robić serwis nad wielką gazetą.
Gwint na widelcu jest inny. Bez gwintowania nie można zastosować normalnych sterów. Sam uznałem próby gwintowania za nierozsądne, gdyż wymagane było by pogłębienie nacięcia rury sterowej. Nie chcę ryzykować.Boję się że takie manipulacje osłabiły by ją zarówno w okolicy mocowania z koroną jak i gwintu.
Dlatego w moim Wichrze i Jaguarze z oryginalnymi widelcami zmieniłem dolne miski na lepiej uszczelnione, natomiast górę sterów pozostawiłem starą. Ich skręcenie wymaga kilku prób, ogólnie kontrowanie doprowadza do zaciśnięcia sterów, próby zrobienia luźniej - skutkują później łapaniem luzów, jednak w końcu udaje się znaleźć właściwy " złoty środek, i stery działają długo bez zarzutu.
#251
Napisano 01 luty 2011 - 13:13
#252
Napisano 01 luty 2011 - 21:20
Cytat
Bez przesady. Ja już to przemyślałem dokładnie przed rozbieraniem pierwszym ( ja te stery swego czasu aż 3 razy w ciągu ok. 60 km rozkręcałem!) i wystarczy podłożyć coś pod siodło oraz kierownicę i odwrócić rower do góry kołami opierając tylne o coś stabilnego. Jedynie wtedy trzeba użyć nieco siły, by przednią część ramy trzymać ku górze przy odkręcaniu górnej miski - na nią spada spory ciężar. No i bez problemu się odkręca, a żadna kulka nie wypadnie - siła grawitacji trzyma je w miskach. :-)Kolejna różnica zaskakująca podczas pierwszej rozbiórki to kulki które są luzem, i potrafią się rozsypać dlatego rozkładamy do góry nogami pilnując by kulki zostały w górnej odkręcanej misce, i po jej zdjęciu ostrożnie wyciągamy do góry widelec pozostawiając kulki w dolnej misce. Uda się to jeżeli smar jeszcze klei, jak jest już po smarze kulki rozłażą klejąc się wszędzie i trzeba robić serwis nad wielką gazetą.
#253
Napisano 02 luty 2011 - 13:20
Szok kulki luzem co ?

w ostrym mam torowe stery campy , które trzeba czyscic po prawie kazdym zetknieciu koła z błotem/piachem.
BTW.
http://allegro.pl/sh...item=1441817449
zakładam się ,że to nie jest romet super

średnica pod sztyce
nie oryginalny widelec (jaguar?)
obstawiam sporta
AHA i preferowałbym zmianę nazwy tematu na ROMETY i ich tajemnice.
#254
Napisano 02 luty 2011 - 19:15
#255
Gosc_Anonymous_*
Napisano 02 luty 2011 - 19:41
Cytat
Witam
http://allegro.pl/ro...1441831404.html
Waszym zdaniem to jaguar lub huragan (rama) ??
To nie Jaguar ani Huragan, to Albatros. Sympatyczny turystyczny rowerek w oryginale posiadał 4 biegi. Miałem identycznego w czerwonym umaszczeniu z białym napisem ALBATROS.
#256
Napisano 03 luty 2011 - 13:18
#257
Gosc_vmax_*
Napisano 15 luty 2011 - 19:58
#258
Napisano 15 luty 2011 - 20:03
#259
Gosc_vmax_*
Napisano 15 luty 2011 - 20:12
#260
Napisano 15 luty 2011 - 21:34