Skocz do zawartości


Zdjęcie

Karbonowa rura sterowa


87 odpowiedzi w tym temacie

#61 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądWrocław

Napisano 17 listopad 2014 - 14:17

Ja bym tego nie kleił. Tak samo jak nie klei się mostka. Przy upadku czy uderzeniu, lepiej żeby kiera się przesunęła, ekspander wyszedł niż karbonowa sterówka miałaby się ułamać czy ukruszyć.

 

Podczas normalnej jazdy 5nm na ekspanderze i 4nm na mostku + pasta spokojnie wystarcza


45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#62 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 17 listopad 2014 - 14:22

To nie jest tak mocna spoina, żeby nie puściła w razie upadku. A pastom zdarza się nie trzymać wystarczająco dobrze przy niektórych widelcach - przerabiałem to z moim widelcem od Felta F1 SL i z Eastonem EC90 SLX na czterech różnych ekspanderach.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#63 Gosc_adazz_*

Gosc_adazz_*
  • Gość

Napisano 17 listopad 2014 - 15:23

Najpierw spróbuję z pastą - mam dwa rodzaje past FSA i Tacx'a, zobaczymy która lepsza, FSA ma grube i ostre granulki powinna pomóc. Jeśli sytuacja się powtórzy tj. ekspander będzie "wyłaził" to delikatnie go podkleję *(nie chodzi o jakieś nawalenie kleju, tylko punktowe delikatne podklejenie żeby uniknąć przesuwania).

 

ps. piłować nie będę, bo stwierdzam że jeszcze chcę pokombinować z wysokością kiery ;-) i ogólnie łatwiej z odsprzedażą :-P

 

pzdr. A. 8-)



#64 soar

soar
  • Użytkownik
  • 219 postów

Napisano 17 listopad 2014 - 16:50

Potwierdzam że bardzo istotny jest, jak wcześniej napisano, moment dokręcenia top capa. Wystarczy go lekko wkręcić do pierwszego odczuwalnego oporu. Im bardziej go dokręcamy, tym bardziej śruba wyciąga ekspander do góry luzując cały mechanizm.



#65 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 17 listopad 2014 - 18:56

Problem w tym, że stosujecie gównianie ekspandery i potem zaczynają się kombinacje i problemy.

#66 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądWrocław

Napisano 17 listopad 2014 - 19:41

Chris, jaki wiec polecisz? Ja mam ten pierwszy z malikowego zdjecia (strona 1)

45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#67 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 17 listopad 2014 - 20:09

Extralite ultrastar 2. Jak się zablokuje w widelcu, to można na nim konia powiesić i nie puści (używam). Podobny patent MCFK, podobno potrzebuje mniejszej siły do jego zablokowania niż Extralite.
To akurat lekkie patenty, Extralite 7g, MCFK 12g.
Z tego, co zauważyłem, ekspandery, które najpierw blokuje się imbusem, a potem wkręca śrubę top cupa spełniają swoje zadanie.

#68 Gosc_adazz_*

Gosc_adazz_*
  • Gość

Napisano 17 listopad 2014 - 21:27

1415chris

 

Co racja, to racja ...  :-D dokręcany ekspander robi robotę :-P Moja niewiedza wynikała z tego iż posiadam pierwszy raz rurę sterową z karbonu, wziął - dokręcił - gra  8-)

 

2ag6jva.jpg



#69 Gosc_krystianzach_*

Gosc_krystianzach_*
  • Gość

Napisano 18 listopad 2014 - 15:41

Ja posiadam expander firmy BBB i też nie mam z nim żadnych problemów. Działa na zasadzie kołka rozporowego.

#70 Gosc_Karuzelek_*

Gosc_Karuzelek_*
  • Gość

Napisano 12 sierpień 2015 - 21:09

Odgrzewam kotleta ale nie chce zakładać nowego tematu.

 

Czy do rur carbonowych powinno sie stosować mostek cały zabudowany? Czy może być wycięcie w mostku pomiędzy 2 śrubami dokręcającymi?



#71 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 13 sierpień 2015 - 07:17

Ciężko powiedzieć, ale mam wrażenie, że to przestaje mieć jakiekolwiek znaczenie. Skoro nawet tacy producenci jak 3T robią mostki z wycięciem, to IMHO można ich używać.

Moim zdaniem trzeba tylko pamiętać, żeby nie było przerwy w części najbliżej śrub, tzn. żeby krawędzi stykających się ze sobą połówek obejmy były pełne i bez przerw/wycięć.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#72 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 13 sierpień 2015 - 12:26

Niektóre mostki, nie tylko że mają wcięcia ale osobne mocujące dwie części.
Są z powodzeniem stosowane z karbonowymi kierownicami.
Lata temu używałem takiego Syntace w mtb z karbonową kierą, obecnie Uno w szosie.

#73 Monowiec

Monowiec
  • Użytkownik
  • 835 postów
  • SkądKraków

Napisano 27 sierpień 2015 - 21:10

Szybkie pytania ode mnie.
Dołączona grafika
Mam wrażenie ze kiedy to srebrne tak nie wystawalo i nie mogłem wyciągnąć widelca, teraz mogę!
Dołączona grafika
Dołączona grafika
I te lekkie jakby ubytki, w jednym miejscu jest jakby dziurką. Co o tym sądzicie?
I jak na smarować takie stery?
Dołączona grafika

#74 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 27 sierpień 2015 - 22:49

Pierwszego pytania nie rozumiem kompletnie.

Drugie: zrób lepsze zdjęcie, będzie o czym mówić :)

Trzecie: po co chcesz smarować łożyska maszynowe? Wkładasz je do ramy, kontrujesz, zapominasz na kilka lat.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#75 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2263 postów
  • SkądSheffield

Napisano 28 sierpień 2015 - 01:42

Pierwsze chyba chodzi o to, że ekspander się wysunął. Zamontuj z powrotem na paście do karbonu. Możliwe też, że zbyt mocno dokręcasz top capa i wydziera ekspander.

 

Maszynowe łożyska da się nasmarować. Podważasz tą czarną uszczelkę jakimś cienkim nożykiem, wypłukujesz stary smar benzyną, czekasz aż odparuje i pakujesz jakiś dobry, wodoodporny. Następnie delikatnie wsadzasz uszczelkę i kręcisz kilka razy łożyskiem dookoła. Ja tak zrobiłem w swoich dla świętego spokoju, bo myślałem, że jest sucho i mi to spać nie dawało.


 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#76 Monowiec

Monowiec
  • Użytkownik
  • 835 postów
  • SkądKraków

Napisano 28 sierpień 2015 - 07:52

Łożyska ogarniete, a z tym ekspjanderem to faktycznie za mocno dokrecalem. Teraz dokrecilem z wyczuciem i jest nawet lepiej ale nie mam pasty do karbonu to nie zamontuje go . Dziś po pracy zobaczę jak w terenie to sobie radzi bo jeszcze finalna regulacja przerzutek mnie czeka.

#77 soar

soar
  • Użytkownik
  • 219 postów

Napisano 28 sierpień 2015 - 09:17

zamiast pasty do karbonu, możesz użyć pasty do zębów, sprawdzone i działa ;)



#78 Gosc_krystianzach_*

Gosc_krystianzach_*
  • Gość

Napisano 28 sierpień 2015 - 15:22

Ewentualnie jeszcze mozna uzyc kredy do tablicy.

#79 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 28 sierpień 2015 - 15:53

Łożyska ogarniete, a z tym ekspjanderem to faktycznie za mocno dokrecalem. Teraz dokrecilem z wyczuciem i jest nawet lepiej ale nie mam pasty do karbonu to nie zamontuje go . Dziś po pracy zobaczę jak w terenie to sobie radzi bo jeszcze finalna regulacja przerzutek mnie czeka.

Sterowke mozesz od srodka lekko "podrapac" grubym papierem sciernym.



#80 zbrozin

zbrozin
  • Użytkownik
  • 95 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 17 listopad 2021 - 16:30

Czy można (warto/powinno się) smarować połączenie karbonowej rury sterowej z aluminiowym mostkiem pastą montażową do karbonu?

Czy najlepiej po prostu skręcić całość bez żadnego smarowania? Jak robicie?





Dodaj odpowiedź