Prawidłowa pozycja na rowerze
#401
Posted 14 June 2016 - 21:25
Wysłane z mojego D5503
"...Jest! Jest! Rafał finiszuj! Pchamy, pchamy! Wygrał! Musi! Idzie! Jedzie! Wygrywa..." Tomasz Jaroński :-D
#402
Posted 19 June 2016 - 17:44
Wrzucę info pod swoim postem ponieważ już jest lepiej.
Mianowicie ustawiłem siodełko bardziej do poziomu tzn. mam spadek ustawiony tak, że gdybym przeskoczył na jarzemku o jeden ząbek (mam ząbkowane dociski) to byłoby w poziomie, a tak jest delikatny spadek.
Siodełko mam obniżone o ok 3-4 mm w porównaniu do zdjęć z poprzedniej strony.
Mostka nie przestawiałem na minus - zrobię jeszcze kilkanaście treningów na obecnym ustawieniu, żeby za dużo nie zmieniać w jednym czasie.
Aaaaa jeszcze ważna uwaga. Kupiłem spodenki polecane na forum (te z literą ''V'' na początku ) Kurcze jakie to wygodne O niebo lepiej niż na żelowych z decathlonu. Z pewnością też się przyczyniło do wygody.
"...Jest! Jest! Rafał finiszuj! Pchamy, pchamy! Wygrał! Musi! Idzie! Jedzie! Wygrywa..." Tomasz Jaroński :-D
#403
Posted 21 June 2016 - 19:54
Piszę jeszcze raz ponieważ zmieniłem mostek w swoim Tribanie 520 ze 100mm na 130mm.
Pierwsze wrażenie to jestem wyciągnięty jak żuraw, a mostek wygląda na naprawdę kawał długiej rurki.
Możliwe, że to efekt przyzwyczajenie do poprzedniej pozycji w której zrobiłem ponad 2k km.
Niestety nie miałem jeszcze okazji jeździć, zrobiłem jedynie fotki przy ścianie.
Mostek 130mm - http://pokazywarka.pl/aj7s5j/
Mostek 100mm - http://pokazywarka.pl/kq3z57/
Geometria ramy rozmiar M - http://images.tinypi...cepkzdr7lsx.jpg
Na zdjęciach osobiście dużej różnicy nie widzę. Nie wiem, może mam jakieś dziwne proporcje ciała albo nie potrafię siebie obiektywnie ocenić.
Zastanawiam się czy nie będzie mi ciężej tym rowerem jeździć, skręcać, ale to wyjdzie pewnie po paru jazdach. Trochę się też obawiam, czy nie przesadziłem z długością i nie powinienem wziąć 120 lub 110mm.
Byłbym wdzięczny za ocenę i porównanie pozycji przy starym mostku.
#404
Posted 24 June 2016 - 21:30
Trafiłem tu na forum po tym jak zacząłem szukać pomocy w problemach które mam.
Rok temu przesiadłem się na szosę, stara, sygnowana Hans Lutz ale czy to oryginał czy tylko naklejki tego nie wiem; osprzęt w całości Shimano Golden Arrow.
Jak zacząłem na niej jeździć w ubiegłym roku to albo po prostu nie wiedziałem jeszcze co i jak albo wiadomo, nowa rzecz, efekt wow, człowiek nie zważa na jakieś tam mankamenty.
Problemy są takie że boli kark, cierpną ręce, pojawia się też czasem ból pleców, mimo ustawionego siodełka poziomo do ramy tyłek lubi zjechać a w dolnym chwycie wręcz leże na niej co powoduje ściskanie przepony a przez to słabsze osiągi + po wypiciu większej ilości płynu zaczyna mdlić lub wali od razu zgaga... :/
Nie wiem czy mam źle ustawiony rower czy ta rama jest za duża - siodełko dałem max w przód ale nie wiele to dało. Dodam że wcześniej ćwiczyłem ponad rok regularnie od cardio po siłowe więc to na pewno nie ten trop.
Ja mam 180cm wzrostu, noga 83cm.
górna rura w środku ma 54cm + 2-3mm a od środka główki ramy do środka rury podsiodłowej 57,5cm
podsiodłowa ma 58,5cm
wys roweru od podłoza 84,5cm
długość rury dolnej to 60cm.
Będe wdzięczny za pomoc bo sam chyba tego nie ogarnę. Pozdrawiam ; )
#407
Posted 27 June 2016 - 10:46
Na początek ustaw siodełko, przy pomocy sznurka z obciążnikiem ( w sieci znajdziesz dokładny poradnik) i tego nie dotykaj. Na ból pleców to masz do wyboru:
Krótki mostek, plus dodatkowe podkładki pod mostkiem. Jeżeli to nie pomoże to mostek z kątem wzniosu 10 - 15 stopni.
No i zapoznaj się z filmikami od GCN :
https://www.youtube....kDJeLVwx21LT_7_
#408
Posted 27 June 2016 - 21:13
Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
#409
Posted 27 June 2016 - 22:22
Jak mostek nie ma więcej niż te 8-maximum 9cm to w teorii rama powinna być ok. A czy rzeczywiście jest to nikt niestety nie jest w stanie powiedzieć na podstawie zdjęcia, gdyż liczą się odczucia
Skoro dopiero zacząłeś to masz jeszcze czas, aby się rozciągnąć i przyzwyczaić, wtedy sam będziesz w stanie powiedzieć czy dolegliwości dalej występują czy też nie. Bywa i tak, że nawet zmianą pozycji się nic nie poradzi i żeby móc normalnie jeździć konieczne jest wzmocnienie/rozciągnięcie niektórych mięśni.
#411
Posted 28 June 2016 - 06:22
Wg mnie rower jest trochę za duży. Na pierwszym zdjęciu wygląsdasz tak, jakbyś "leciał" trochę do przodu. Wydaje mi się też, że masz trochę za wysoko siodełko. Sprawdź czy nie ruszają Ci się biodra jak kręcisz. Ja bym na początek trochę obniżył siodełko i sprawdził pionem czy nie trzeba go cofnąć. Do tego założył krótszy mostek.
- sirkozi likes this
#412
Posted 05 January 2018 - 08:46
Pojawił się pewien problem, który nie wiem z czego może wynikać - czy złej konfiguracji, czy może złej odległości siodełka od kierownicy, czy może po prostu muszę się przyzwyczaić. Podczas dłuższej jazdy miałem wrażenie jakbym "leciał" na kierownice. Mam problem również z łapaniem za klamki przy hamowaniu. Odczuwam pewien dyskomfort w plecach. Teoretycznie według kalkulatora na stronie CompetitiveCyclist, odległość między nosem siodełka a środkiem steru jest w moim rowerze za długa o jakieś 9-10 cm.
Zdjęcia roweru przed i po renowacji:
https://imgur.com/a/G86qO
#413
Posted 05 January 2018 - 08:49
Ps. Zamiast zdjęć szosy przed i po renowacji lepiej wrzuć jak na nim wyglądasz w każdej pozycji ustawienia rąk na kierownicy.
Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
#414
Posted 05 January 2018 - 10:01
Jeśli jest za duża, to czy istnieje możliwość kompensacji tej odległości lub jej skrócenie? Pytam poważnie. Przez najbliższy czas nie będę miał możliwości zmiany ramy, a chciałbym jeździć i cieszyć się szosą.
#418
Posted 05 January 2018 - 16:16
offset sztycy nie służy do regulowania rozmiaru ramy!No i sztyca ma chyba mały ofset. Jak założysz bez, to zyskasz zawsze ten centymetr czy dwa.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#420
Posted 05 January 2018 - 18:24
Trzymał bym się tych kątów.
Zwracał bym uwagę na 4 pierwsze. Ogólnie parametrów o których wiem, jest ponad 20.
Możesz zrobić zdjęcia i to pomierzyć jakąś aplikacją na telefon.
Chyba bosh coś takiego dawał.
Nie jest to pro fitting, ale lepsze niż takie pytanie "na oko" na forum.
Range: zakres dopuszczalnej zmiany kąta w czasie jazdy
Min: wartość dla minimalnego dopuszczalnego kąta w czasie ruchu.
Max: wartość dla maksymalnego dopuszczalnego kąta w czasie ruchu.
Z trudniejszych do rozszyfrowania.
kąt biodra: kąt pomiędzy osią suportu a prostą wyznaczoną przez kręgosłup
kąt torsu: kąt pomiędzy linią poziomą a prostą wyznaczoną przez kręgosłup
W pkt. 7 powinien być kąt przedramienia, ale to bez znaczenia.