Mówisz o kącie ugięcia nogi w kolanie czy plecy do poziomu ? Tu żeby zejśc niżej musiałbym mostek -17 stopni założyć, teraz mam 120 mm i -10.
Prawidłowa pozycja na rowerze
#162
Posted 02 February 2014 - 16:53
Nie, mowimy o tym samym. Kat, o ktorym ja mowie jest zew. wartoscia tego samego ukladu, jaki przedstawiasz na zdjeciu.
Czyli wartosci podawane w w/w metodzie, odnoszac sie do kata jaki pokazujesz wahaja sie od 145 do 155st.
Mozesz poprobowac z wiekszym katem ale z tego co pisza, to dobrze po kazdej zmianie pojezdzic z 2-3 tygodnie, zeby przyzwyczaic uklad miesno-kostny do nowej pozycji i potem bedziesz mogl ocenic czy jest lepiej, czy tez gorzej.
#163
Posted 12 February 2014 - 21:17
Mam pytanie do Was. Czy macie tak dobrany mostek, że kierownica pokrywa Wam się z osią przedniego koła podczas normalnej jazdy? U mnie jest tak, że kierownica wyprzeda mostek o 1-2 cm na oko. Nie mam niestety krótszego mostka żeby sprawdzić jakby to było;/ Obecnie jeżdżę na mostku 110mm. Dodam, że nie czuję dyskomfortu podczas jazdy. Wydaje mi się, że tak jest ok. Tylko ostatnio zacząłem się nad tym więcej zastanawiać czy z krótszym mostkiem nie byłoby lepiej.
#164
Posted 12 February 2014 - 21:21
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#165
Posted 12 February 2014 - 21:59
Wg mnie w pierwszej kolejności należy właściwie ustawić siodełko względem korby, długość mostka jest wynikową powyższego i indywidualnej elastyczności/zasięgu. To czy oś kierownicy "patrzy" 1cm przed czy za piastę nie ma tu większego znaczenia i może wpływać jedynie na prowadzenie (bardziej lub mniej nerwowe/szybkie reagowanie).
#166
Posted 12 February 2014 - 22:09
Siodełko mam względem korby dobrze ustawione (tak mi się przynajmniej wydaje). Według mnie długość mostka przy dobrze ustawionym siodełku wpływa nie tylko na prowadzenie ale także na to jaką pozycję przyjmiemy. Przy długim mostku będziemy bardziej wyciągnięci niż przy krótszym. W pierwszym przypadku jesteśmy bardziej pochyleni (mniejsza powierzchnia czołowa), a w drugim przyjmujemy pozycję bardziej rekreacyjną. Dobrze myślę? Taka bardzo rozciągnięta pozycja nie jest zbyt dobra.
#167
Posted 12 February 2014 - 22:20
Dobrze myślę?
Tak.
Najpierw zweryfikuj ustawienie siodła i jak co do niego będzies zmiał 100% pewność, to zastanów się na jakiej pozycji zależy Ci bardziej - sportowej/wyścigowej czy komfortowej.
Ja np., z uwagi na to że się nie ścigam, na urywaniu cennych sekund mi nie zależy i jeżdzę sobie dla przyjemności, to na fitingu ustawiłem się bardziej komfortowo. A decyduje o tym nie tylko sama długość mostka, ale i jego kąt o czym nikt dotychczas nie wspomniał. Mostek 110 z kątem 8st da Ci zupełnie inną pozycję niż mostek 110 z kątem 6 czy 10st.
Spec ma mostki z tulejami umożliwiającymi ustawienia różnych kątów. Warto w taki zainwestować do testowania różnych ustawień.
#168
Posted 12 February 2014 - 22:40
Polozenie siodla wplywa na generowana moc, ustawienie mostka tylko i az na aero i lupanie lub jego brak w krzyzu
#170
Posted 13 February 2014 - 00:35
#172
Posted 13 February 2014 - 11:47
Idzie w bok.... sorry nie mogłem się powstrzymać
Najpierw siodło potem mostek/kierownica w zależności od charakteru jazdy i indywidualnych predyspozycji, elastyczności, proporcji ciała -> ma być wygodnie wtedy moc będzie generowana optymalnie.
ustawisz za nisko, zacieśnisz kąty między nogą/tułowiem to będzie Cię dusiło
ustawisz za daleko to obręcz barkowa da o sobie znać
Nie ma jednoznacznego wzoru czy recepty, wystarczy popatrzeć na pozycje w zawodowym peletonie, są skrajnie różne nawet u zawodników pozornie tej samej budowy - to sprawa indywidualna i chyba trzeba trochę km przejechać żeby wiedzieć jak jest najlepiej.
#173
Posted 13 February 2014 - 11:56
Uprzejmie przepraszam za użycie mało wyrafinowanego kolokwializmu . Ale właśnie o to mi chodziło – zakładając, że ustawienie siodła jest prawidłowe i optymalne dla danego osobnika, to położenie mostka jest kolejną zmienną, która wpływa nie tylko na aerodynamikę, ale również na generowaną moc.
#174
Posted 13 February 2014 - 18:46
Dzięki za rozjaśnienie sprawy. Mam jeszcze jedno pytanie w kwestii mostka. Czy każdy mostek można obrócić o 180 stopni? Wymieniając mostek z 6 na 7 stopni i dodatkowo go obracając, kierownica idzie bardziej do ziemi, tylko nie wiem czy tak można.
Tak, większość mostków możesz przekładać i ustawiać górą/dół.
#175
Posted 13 February 2014 - 18:52
Zobacz w jakich pozycjach jeżdżą TT.
#176
Posted 13 February 2014 - 18:57
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#178
Posted 18 February 2014 - 13:10
Był może ktoś na fittingu w KoenigSerwis we Wrocławiu? ( http://koenigserwis.pl/BG-fit ) Chętnie przeczytam wszelkie opinie/ralacje.
#180
Posted 22 March 2014 - 13:17
Kresowiak, ale w jakim położeniu korby w dolnym martwym punkcie??
Kąt biodro-kolano-stopa?? Co to za kąt?? Kąt podaje się między dwoma półprostymi, zwanymi ramionami kąta. Czyli np kąt ugięcia kolana, zawarty między kością udową a kością piszczelową.
Nie bardzo rozmuiem o czym piszesz.