Skocz do zawartości


Zdjęcie

Błotniki


202 odpowiedzi w tym temacie

#101 Anakin

Anakin
  • Użytkownik
  • 22 postów

Napisano 28 kwiecień 2014 - 18:49

Cóż... powrócę ponownie do SKSów RaceBlade XL. Nie spełniają u mnie swojej roli. O ile na asfaltowej drodze sprawują się świetnie to niezbyt równa droga szutrowa wprowadza pręty w drgania, co powoduje, że sam błotnik co chwilę dotyka opony. O agresywniejszej jeździe w terenie nie ma w ogóle mowy.

Oczywiście dużą winą jest tutaj moja 33 mm opona, gdzie przypominam, że błotniki dedykowane są dla 25-32 mm. Zostawiłem jednak na tyle duży odstęp, aby uniknąć takich sytuacji. Niestety konstrukcji brakuje na tyle stabilności by sprostać zadaniu. 

 

Najprawdopodobniej przerzucę się na klasyczne błotniki, które oprócz prętów posiadają również mocowanie na śrubie do ramy. Ewentualnie chodzą mi głowie jeszcze takie wynalazki:

http://www.asphaltbi...s/fendor-bendor

 

Pozdrawiam.

 

 



#102 Sirod

Sirod
  • Użytkownik
  • 43 postów
  • SkądPoznań

Napisano 28 sierpień 2014 - 20:10

Korzystał już ktoś z Ass Saverów? http://ass-savers.com/collections/all , jutro kupuje - zbyt często łapie mnie deszcz ostatnio. Na tegorocznym TdF'ie widziałem, że i profesjonalne teamy są w nie zaopatrzone



#103 Koniunl

Koniunl
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądHolandia

Napisano 28 sierpień 2014 - 20:20

Są ok, tyłek aż tak nie moknie, ale cudów nie oczekuj. Jak pada to zmokniesz tak czy inaczej, będziesz miał nieco mniej błota na plecach :)

#104 bynon

bynon
  • Użytkownik
  • 68 postów
  • SkądKraków, Bielsko-B.

Napisano 28 sierpień 2014 - 21:16

AssSavera zrobiłem sobie samemu w 5 minut, wystarczy wydrukowac szablon i wyciac z jakiegos w miarę giętkiego arkusza plastiku http://alkatrion.com...ver-800x552.jpg
  • Kekacz lubi to

#105 Sirod

Sirod
  • Użytkownik
  • 43 postów
  • SkądPoznań

Napisano 28 sierpień 2014 - 22:07

to że mokro to wiadomo....ale myślę, że komfort braku cieknących kropel po dupie jest wart tych 30zł



#106 Kekacz

Kekacz
  • Użytkownik
  • 1086 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 29 sierpień 2014 - 07:21

Nie jest warte.

Warte jest życiowe podejście bynona do tematu, jak za dawnych czasów, kiedy takie rzeczy robiło się samemu.

Z tego zdjęcia też można sobie szablon wyprodukować: http://cdn.shopify.c...e_1024x1024.jpg


Trzepak 

"MAMIL"


#107 Koniunl

Koniunl
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądHolandia

Napisano 29 sierpień 2014 - 09:02

Ha ha, przypomniało mi się z młodości, jak kumpel chciał by mu dziadek na odpuście kupił bębenek, a dziadek ubił cielaka i bęben mu zrobił z pęcherza :).
Niezależnie czy zrobione samemu czy też zakupione, takie ass savery działają gorzej niż pełne blotniki, ale lepiej niż ich brak.

#108 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8589 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 29 sierpień 2014 - 20:26

Kurde, dziś by się przydał ochraniacz dupska ;-). Ale wody więcej w butach przywiozłem niż w spodenkach. Chyba...

 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#109 martian1

martian1
  • Użytkownik
  • 23 postów

Napisano 12 wrzesień 2014 - 13:30

Hej!

Ostatnio na drodze coraz częściej mokro i przymierzam się do kupna błotników do mojego Tribana. Mam już dość mokrego tyłka :). Spośród dostępnych opcji wybrałem 3 typy. Chciałby żebyście pomogli mi zdecydować, które lepiej brać.

 

1. Najtańsze - Zefal Swan:

http://www.decathlon...id_3212381.html

 

2. Droższe - Zefal Shield R30:

http://www.decathlon...id_8308148.html

 

3. Najdroższe - Crud Roadracer mk2:

http://tricarbon.pl/...-rowery-szosowe

 

Nie ukrywam, że im mniej wydam na błotniki tym lepiej. Pierwsza opjca różni się znacnzie od pozostałych - osłona przed wodą na pewno mniejsza, na plus najszybszy i najłatwiejszy montaż, no i cena. Dwójka, chyba mój faworyt, cenowo plasuje się po środku stawki. Z minusów to podobno dość uciążliwy montaż. Podobno wytrzymalsze niż Crudy. Numer 3 to sławne Crud Roadracer mk2 - duzo osob uzywa, duzo chwali, jest jednak troche narzekań na trwałość. Cena najwyzsza ze wszystkich.

 

Podsumowując: Trudno mi uzasadnic sobie wydanie ok. 170zl na kawalek plastiku (crud) i sklaniam sie bardziej w strone Zefal Shield R30. Szkoda tylko, ze w internecie jest o nich tak malo opinii. Zefal Swan z kolei bardzo kusi ceną ale boje się, że ochrona przed błotem będzie niewystarczająca.

 

Co byście wybrali?

 

 



#110 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8556 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 12 wrzesień 2014 - 14:23

Shieldy są bardzo w porządku. Sprzedaję je od jakiegoś czasu i Klienci są bardzo zadowoleni. Na plus na pewno jest świetny wygląd i bardzo przemyślana regulacja, a także długie chlapacze.

 

Jedyny problem to dość wiotkie tworzywo, ale to już cena tego, aby błotnik zmieścił się pomiędzy oponą a hamulcem. Na szczęście pręty całkiem dobrze go stabilizują, więc podczas jazdy nie ma problemów. Nie miałem też żadnej reklamacji tego modelu, więc zakładam, że z wytrzymałością również jest dobrze. 

 

Mając bezpośrednie porównanie Cruda z Zefalem, naprawdę ciężko jest mi uzasadnić czymkolwiek cenę tego pierwszego.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#111 AmAdeuz

AmAdeuz
  • Użytkownik
  • 318 postów
  • SkądWroclaw

Napisano 12 wrzesień 2014 - 22:43

Znajomy te shieldy Zefala musiał zamocować plastikowymi opaskami zaciskowymi. Jak śmigasz po dobrych drogach, to pewnie będzie ok. ale jak masz odcinki ze sporą ilością nierówności, to mogą Ci trochę tańcować, poza tym to całkiem fajne błotniki.  



#112 FOBOS

FOBOS
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • SkądReykjavík

Napisano 13 wrzesień 2014 - 08:11

Z błotnikami to jak z damską garderobą. Jak dupa załozy mini to niewiele to zasłania, a jak się nachyli to ho ho :shock:, jak przyodzieje kiece do ziemi to nawet stopy osłoni. Tak samo błotnik, krótki, mini nie ochrania wystarczająco. Woda, brud, piach chlape po suporcie, łancuchu i butach, niewspomne o plecach i mordzie.



#113 luki99

luki99
  • Użytkownik
  • 426 postów
  • Skąddolny slask

Napisano 13 wrzesień 2014 - 20:09

Ja w swoim tribanie (to moja zimowka) mam sksy race blady(te najdluzsze) , ochraniaja bardzo dobrze ale raz na nierwonej drodze w tym sezonie mi pekl tylne blotnik. Ostro musialem naciskac sprzedawce bo nie chcial uznac reklamacji ale upieralem sie bo bylo widac, ze nie jest to mechaniczne uszkodzenie i poprosilem zeby uderzyl do sks germany i po ich interwencji mi wymienili. Widac, ze niemcy produkuja tylko pod swoje drogi ;)

Dodatkowo w czasie jazdy na nierownosciach slychac jak sobie "dzwiecza". Ogolnie drugi raz bym nie kupil... i jeszcze tak sie cenia.



#114 martian1

martian1
  • Użytkownik
  • 23 postów

Napisano 21 wrzesień 2014 - 17:41

Od kilku dni mam zamontowane u siebie Zefal Shield R30. Dzisiaj błotniki przeszły prawdziwy chrzest bojowy - ok. kilkanascie km w ulewie. Jeśli chodzi o ochronę przed deszczem to spisały się świetnie. Inne spostrzeżenia:

 

- przed jazdą warto sprawdzić czy błotniki są równo ustawione, bo zdarza się że przez manewrowanie w pomieszczeniach/łapanie/opieranie trochę się przekrzywią.

- dobrze wyregulowane i skręcone (i przytwierdzone trytytkami) nie zmieniają pozycji nawet na dziurach

- przy nierównościach mogą trochę hałasować (głównie przedni błotnik uderzając o oponę)

- najsłabszy punkt to chyba mocowanie błotników na szczycie (do śruby hamulców). W błotnik wsuwamy taki plastikowy dyngs, który służy za oczko do przewleczenia trytytki lub gumy. Niestety ten dyngs nie siedzi zbyt mocno w błotniku i lubi się z błotnika wysuwać - jedynym słusznym rozwiązaniem byłoby chyba przymocowanie go na stałe do błotnika (klejem?).

- materiał z którego są zbudowane jest na tyle sprężysty, że nie powinien łatwo pękać np na nierównościach

 

Ja jestem zadowolony. Pomimo małych niedogodności polecam :).



#115 emcinek

emcinek
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 15 grudzień 2014 - 18:11

Witam,

podłączę się pod temat. Szukam pełnych błotników do przełajówki na oponę 700x32c. Żeby nie było tak łatwo, to mam hamulce tarczowe, które ograniczają kąt mocowania tylnych widełek. I tak przymierzałem się już do SKS bluemels, niestety w tym wypadku widełki tylnego błotnika przechodzą centralnie przez zacisk hamulca. SKS raceblade da się zamontować, jednak one nie są pełne, a zależy mi na tym, żeby dochodziły do mufy suportu. Crud roadracer są super, ale one obsługują oponę max 25-26. Zefal Shield R30, o których martian1 pisał, byłby by ok, gdyby dało się je obrócić tak, żeby tylny dochodził do suportu, ale tego nie wiem... Ma ktoś jeszcze jakieś propozycje?



#116 bogas

bogas
  • Użytkownik
  • 67 postów
  • SkądW-wa

Napisano 16 grudzień 2014 - 14:22

Witam,

podłączę się pod temat. Szukam pełnych błotników do przełajówki na oponę 700x32c. Żeby nie było tak łatwo, to mam hamulce tarczowe, które ograniczają kąt mocowania tylnych widełek. I tak przymierzałem się już do SKS bluemels, niestety w tym wypadku widełki tylnego błotnika przechodzą centralnie przez zacisk hamulca. SKS raceblade da się zamontować, jednak one nie są pełne, a zależy mi na tym, żeby dochodziły do mufy suportu. Crud roadracer są super, ale one obsługują oponę max 25-26. Zefal Shield R30, o których martian1 pisał, byłby by ok, gdyby dało się je obrócić tak, żeby tylny dochodził do suportu, ale tego nie wiem... Ma ktoś jeszcze jakieś propozycje?

 

W mojej przełajówce z tarczami i oponami 700x35C zamontowałem SKS Velo 42 Urban z prętami stabilizującymi (pręty zamawia się oddzielnie). Trzeba było trochę pręty podoginać bo zaciski hamulców 

przeszkadzały. Ostatecznie jest OK ale tylny błotnik do suportu nie sięga.



#117 pangumas

pangumas
  • Użytkownik
  • 1525 postów
  • SkądSK

Napisano 20 grudzień 2014 - 09:15

Po zmianie ramy kupiłem sobie zestaw Zefal Croozer Road. Cena przystępna i chroni dość dobrze. Niestety błotniki Crud Roadracer MK2 pod moją ramę Ridley nie wchodzą i trzeba będzie się ich pozbyć.



#118 gruber

gruber
  • Użytkownik
  • 110 postów
  • SkądSkawina

Napisano 08 luty 2015 - 21:07

Mam już dość czyszczenia roweru po każdej jeździe po mokrym asfalcie. Chciałbym kupić błotniki i zamocować je już na stałe do mojej zimówki/deszczówki. Priorytetem jest jak najlepsza ochrona przed zabrudzeniem mnie jak również roweru. Czytając ten temat najbardziej odpowiednie wydają  mi się Crud  Roadracer Mk2 . Czy Waszym zdaniem są jakieś lepsze propozycje? Kilka osób pisało, że zakupiło ten produkt. Jak spisują się te Crudy w praktyce, podczas dłuższego okresu użytkowania. Jestem w stanie wydać na nie te 160 zł + przesyłka ale czy jest to produkt trwały na lata? 



#119 emcinek

emcinek
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 08 luty 2015 - 23:48

Hej, podpowiem, do czego udało mi się dojść z blotnikami. Roadracer są fajne, ale dużo osób potwierdza, że są wiotkie, więc będą się obijać itp. Dodatkowo trzeba pilnować mocowań, bo potrafią się luzowac. Więc generalnie trochę drogie jak na taki stan rzeczy. W tym przedziale cenowym, co crud roadracer, zastanowilbym się nad sks raceblade long. Mają ogólną dobrą opinię, bez specjalnych zastrzeżeń, ale ci mogę powiedzieć, to tyle, że w przypadku tych błotników będzie ci leciał syf do rury sterowej ze względu na ich konstrukcję. Najskuteczniejsze będą chyba zwykle bluemelsy. Występują w różnej szerokosci (od 35mm do jakiś grubasow), a ich duża popularność mówi sama za siebie i jeżeli ma być błotnik na lata, to stawialbym na te. Ja osobiście czekam na ichni nowy model, tj bluemels primus, do przelajowki. Piszę przez Tapatalk. Jeżeli walnąłem gafę, to wina "autokorekty"

#120 puchaty

puchaty
  • Użytkownik
  • 787 postów
  • SkądGdynia

Napisano 09 luty 2015 - 10:23

Crudy są dobre ale w moim wypadku nie na lata. Plastik w drugim roku użytkowania stał się jakby bardziej sztywny i kruchy. Połamał mi się przedni błotnik podczas montażu no i trzeba to jakoś posklejać teraz.





Dodaj odpowiedź