Skocz do zawartości


Zdjęcie

Kola W Rejon Beskidow


98 odpowiedzi w tym temacie

#61 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2254 postów
  • Skądkrakow

Napisano 29 październik 2015 - 23:36

Kwadratura koła. Są wspaniali kolarze, którzy nigdy nie wygrali, ale dzięki nim ich liderzy wygrywają toury. A mają najlepszy sprzęt i wszystko to co lider. Mimo wszystko są długo pamiętani i szanowani. Jak dam radę przełożyć nogę przez ramę i przejechać kilkadziesiąt kilometrów, to jestem zwycięzcą. :oops:  Cieszcie się z jazdy, podia na Was czekają.  pozdr



#62 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2033 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 29 październik 2015 - 23:55

Czytam i dochodzę do wniosku, że mam dobrze bo dla mnie ważniejszy od zysków czasowych jest wygląd :P Podobają mi się stożki więc kupię stożki. Co z tego, że w tym roku zrobiłem już 125km w pionie i śmigam w 80% po górkach, oraz celuje w wyścigi raczej w górskich terenach ;)

 

W zasadzie i tak karbon na szytkach wyjdzie kilkaset gram lżej od ksyriumów na opony, więc w sumie dla mnie "win-win" :P  

A już po tym jak "założyłem" karbony na canyona w photoshopie to nie odpuszczę, zakochałem się w widoku :P 

 

Śmigać panowie, a nie zbijać 100g. bo w ogórku i tak bardziej się przyda ten dzień na rowerze więcej niż kółko 100g lżejsze :D 


  • Grzesiekkry i kaloo lubią to


53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png


#63 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 30 październik 2015 - 00:08

EDIT 2, gdybyś kolego znał prawa fizyki to wiedziałbyś, że waga samego roweru nie znaczy tak wiele jak waga kół - zwłaszcza obręczy i szytek. 

A przeczytałeś zawartość linka co podałem na wstępie rozkręcając dyskusję? Mają znaczenie, ale marginalne (0,5% przy spadku tej masy aż o 100g) podczas ruchu jednostajnego pod górkę i po płaskim, większe tylko przy przyspieszeniu. Czy jesteśmy w stanie odchudzić koła 1500g o kolejne 500g obręczy, by zysk wyniósł powiedzmy 2,5%? A jeśli tak, to jakim kosztem (nie materialnym) i czy uzyskane straty nie przeważą zysków? Moim zdaniem w kolarstwie zawodowym już dawno to zrozumiano (rowery o 800g cięższe niż limit).



#64 haligówka

haligówka
  • Moderator
  • 853 postów
  • SkądRzeszów/Kraków

Napisano 30 październik 2015 - 00:12

A przeczytałeś zawartość linka co podałem na wstępie rozkręcając dyskusję? Mają znaczenie, ale marginalne (0,5% przy spadku tej masy aż o 100g) podczas ruchu jednostajnego pod górkę i po płaskim, większe przy przyspieszeniu. Czy jesteśmy w stanie odchudzić koła 1500g o kolejne 500g obręczy, by zysk wyniósł powiedzmy 2,5%? A jeśli tak, to jakim kosztem (nie materialnym) i czy uzyskane straty nie przeważą zysków? Moim zdaniem w kolarstwie zawodowym już dawno to zrozumiano (rowery o 800g cięższe niż limit).

Przeczytałem, a czy rozumiesz te ich obliczenia? Bo ja tak i uważam, że wyjdzie więcej niż te ich założone 2.5% W wolnym czasie przedstawię swoje dokładne obliczenia na blogu. 

Co do zawodowców, do których tak nieustannie się odnosisz, faktycznie mają rowery ważące 7kg, tylko pytam powtórnie, ile ważą koła? Nie wiem czy wiesz, ale zdecydowana większość zawodowców nie stosuje karbonowych kierownic, a nawet mostków, oni zakładają te komponenty aluminiowe z wiadomej przyczyny. 

Z drugiej strony czy 2.5% to mało?

 

PS. zalinkuj ten rower cięższy o 800g niż limit ;)


  • Julkos lubi to
Strava
Instagram
Z blatu po świecie- zapraszam na mój fotoblog!

#65 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 30 październik 2015 - 00:24

No to super, z przyjemnością poczytam ile to sekund więcej wychodzi.

 

Odnoszę się do zawodowców, bo ich wytrenowanie i osprzęt jest na bardzo zbliżonym poziomie w przeciwieństwie do nas amatorów.

A ile ważą ich koła? Nie wiem, ale na pewno rozważają bilans zysków i strat, bo gdyby na każdym etapie górskim tylko waga była najważniejsza, to wszyscy by jeździli na obręczach 15mm ważących 100g. Tak nie jest niestety i nawet rowery warto im niekiedy dociążyć o kilkaset gram.

 

PS. link jest na poprzedniej stronie. 



#66 haligówka

haligówka
  • Moderator
  • 853 postów
  • SkądRzeszów/Kraków

Napisano 30 październik 2015 - 00:33

Ty się odnosisz do zawodowców, a ja ciągle mówię o amatorach i napisałem w pierwszym swoim poście to wyraźnie. 

Postaram się przez weekend wyznaczyć wartości na podstawie moich danych, akurat niedługo będę wymieniał koła, więc sobie porównamy :)


Strava
Instagram
Z blatu po świecie- zapraszam na mój fotoblog!

#67 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 30 październik 2015 - 00:43

Tylko proszę cię, nie jakimiś testami drogowymi bo one nie są miarodajne i zawierają zbyt dużo zmiennych, poproszę o wyliczenia teoretyczne lub laboratoryjne testy. A i niech różnica masy rotującej nie wynosi kilograma tylko rozsądne 100 czy 200g. Takie czynniki jak piasta, szprychy i naciąg też muszą być identyczne by móc mówić o wiarygodności badań.

 

Przecież dla amatorskiej jazdy różnica mili sekund czy sekund nie ma tym bardziej takiego znaczenia, a jeśli dla kogoś ma, to bardziej jako samozadowolenie z uzyskanego efektu.



#68 haligówka

haligówka
  • Moderator
  • 853 postów
  • SkądRzeszów/Kraków

Napisano 30 październik 2015 - 00:52

Skoncentruję się tylko na wyliczeniach teoretycznych, nie ma sensu robić praktyki.


Strava
Instagram
Z blatu po świecie- zapraszam na mój fotoblog!

#69 Koniunl

Koniunl
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądHolandia

Napisano 30 październik 2015 - 07:39

Ciągle ten mit o sekundach, które rzekomo dla amatorów się nie liczą.
A na Stravie ludziska wypruwają sobie żyły na podjazdach :).
  • kaloo lubi to

#70 Maitre

Maitre
  • Użytkownik
  • 483 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 30 październik 2015 - 07:50

Nie ma sensu się spierać o wpływ wagi obręczy. Wystarczy wystartować w amatorskim wyścigu po górach (jest ich trochę w Polsce czy Czechach) i sprawdzić różnicę między np. Fulcrumami Quattro i Shimano rs81 c24. Zapewniam, że na ostrych podjazdach czuć różnicę. Ale im nachylenie mniejsze lub większa stała prędkość tym różnica będzie mniejsza. Za to przy zmianach tempa na podjazdach różnica rośnie. I to ta różnica może mieć wpływ na to, czy pod koniec wyścigu strzelimy czy nie. Bez względu na to, na czym inni jadą, bo to mnie nie interesuje (choć czołówka ma już fajne rowery) - postępy można robić jedynie w stosunku do swojej poprzedniej dyspozycji, a nie innych.


  • Julkos lubi to

#71 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3253 postów
  • SkądPoznań

Napisano 30 październik 2015 - 09:54

Różnice czasowe to słaby wyznacznik tego co się zyskuje na lżejszych kołach. Wydatek energetyczny na lżejszym lepszym sprzęcie powoduje, że dłużnej jesteśmy świeżymi co przekłada się na dalsze zyski czasowe w trasie. Wyliczenia fizyczne tego nie uwzględniają. Tak samo jak pomiary oporów aero nie uwzględniają wydatku energetycznego na kierowanie szeroko profilowymi wynalazkami, które owszem są szybsze tylko trzeba jeszcze to utrzymać w lini jazdy.

 

piotrkol91 nie masz stożków to Cię jeszcze do nich tak ciągnie, ja bym przygarnął teraz jakieś do 30mm karbonowe koła pod szyteczkę :)


  • Julkos i haligówka lubią to
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.logo_phpBB.gif<p>

#72 haligówka

haligówka
  • Moderator
  • 853 postów
  • SkądRzeszów/Kraków

Napisano 30 październik 2015 - 14:55

Różnice czasowe to słaby wyznacznik tego co się zyskuje na lżejszych kołach. Wydatek energetyczny na lżejszym lepszym sprzęcie powoduje, że dłużnej jesteśmy świeżymi co przekłada się na dalsze zyski czasowe w trasie. Wyliczenia fizyczne tego nie uwzględniają. Tak samo jak pomiary oporów aero nie uwzględniają wydatku energetycznego na kierowanie szeroko profilowymi wynalazkami, które owszem są szybsze tylko trzeba jeszcze to utrzymać w lini jazdy.

 

piotrkol91 nie masz stożków to Cię jeszcze do nich tak ciągnie, ja bym przygarnął teraz jakieś do 30mm karbonowe koła pod szyteczkę :)

Dokładnie, zresztą jak tu fizycznie wyliczyć zyski czasowe?

 

Ja ustaliłem ze znawcami tematu i z edukacji internetowej, że stożek 38mm to taki max jaki można sobie zaserwować w naszych polskich warunkach o urozmaiconej rzeźbie terenu i wietrze


Strava
Instagram
Z blatu po świecie- zapraszam na mój fotoblog!

#73 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 30 październik 2015 - 15:43

Ale to tez zalezy od preferencji i chociazby wagi zawodnika. Mi kombo 45/58 zupelnie nie przeszkadza w wietrznych warunkach, nie widze tez zadnych przeciwskazan do jazdy na nich w gorzystym terenie.



#74 haligówka

haligówka
  • Moderator
  • 853 postów
  • SkądRzeszów/Kraków

Napisano 30 październik 2015 - 16:02

Przeciwwskazań nie widać, ale zapewne komfort byłby większy na niższych stożkach. Każdy może jeździć nawet na 90mm po górach, ale po co?


Strava
Instagram
Z blatu po świecie- zapraszam na mój fotoblog!

#75 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 30 październik 2015 - 20:22

Ano po to, ze ktos preferuje takie a nie inne kola. Mam tez 27mm i lepiej sie czuje na tych wyzszych.
Znam pro zawodnokow z czolowki UK, ktorzy dla odmiany, na plaskim preferuja niskie profile.

#76 Julkos

Julkos
  • Użytkownik
  • 468 postów
  • SkądBolesławiec

Napisano 30 październik 2015 - 21:23

@Arni - jeszcze trochę nie wiesz. Wiadomo, że nogi to nieco ponad 90% sukcesu, jednak nie 99% jak myślisz. Przedstawiłem we wcześniejszym poście znaczącą różnicę na podjazdach pomiędzy fulcrumami quattro, a kołami składanymi 400g lżejszymi. Startowałem w wyścigu który liczył tylko 30km czyli można było się zagiąć na maksa, że średni puls wyniósł 175 uderzeń, a max pobity wyszedł 189. Kilka dni po tym pojechałem na ten sam podjazd, który pojechałem na lżejszych kołach. Mega ściana, ciężki podjazd. Starałem się go pojechać po jak najlepszy wynik ale wiadomo, że na zawodach bardziej się zagiełem i jechałem na kole, a mimo to na treningu zyskałem lepszy czas i to dużo. Nagły zastrzyk powera w nogach i wzrost formy z dnia na dzień i na 3km o ok. minutę poprawiony czas? Nie sądzę. Zrób sobie górkę ponad 3km o średnim nachyleniu ponad 6% na maksa na kołach 2kg i po kilku dniach wybierz się na tą górkę ponownie na kołach 1.5kg, przejedź na maksa i na stravie zobacz różnicę jak nie wierzysz.



#77 mag...

mag...
  • Użytkownik
  • 590 postów
  • Skądpomorskie

Napisano 30 październik 2015 - 21:33

Zrób sobie górkę ponad 3km na lekkich kołach, a po kilku dniach pojedź na tą samą górkę na 2kg kołach. Jeszcze bardziej nie uwierzysz że znowu poprawiłeś swój czas :)

" i w pi.....u i wylądował i cała misterna teoria też w pi....u" :)
  • Greek lubi to

#78 haligówka

haligówka
  • Moderator
  • 853 postów
  • SkądRzeszów/Kraków

Napisano 30 październik 2015 - 22:37

Arni, link na poprzedniej stronie pokazuje, że jeden z kolarzy miał rower o 500g cięższy niż limit. Reszta oscylowała w granicach 100-300g max. Więc gdzie te 800? ;)


Strava
Instagram
Z blatu po świecie- zapraszam na mój fotoblog!

#79 Maitre

Maitre
  • Użytkownik
  • 483 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 31 październik 2015 - 07:58

Mag..., a według ciebie nie ma różnicy na podjeździe między kołami 2kg i 1,5kg? Tak przy okazji, na jak ciężkich kołach (nie wypada mi pytać o markę) jeździsz?

#80 Grzesiekkry

Grzesiekkry
  • Użytkownik
  • 200 postów
  • SkądSułkowice/Chynów

Napisano 31 październik 2015 - 09:53

Zaraz założę temat koła w okolice Grójca :P



Dodaj odpowiedź