A nie lepiej zrobić tą dolewkę przed samą jazdą, wydaje mi się że wtedy najlepiej się rozprowadzi??Wieczorem podkręć na maksa, jutro rano i może styknie.
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
Posted 12 May 2021 - 17:23
Z jakiegoś powodu Veloflex rekomenduje użycie płynu Joe's no flats. Zalecana ilość na pierwszy raz to 30-50ml.
Veloflex Corsa. Tak wlałem 30 ml. Doleje 20 ml tj. radzisz, zobaczymy czy pomoże?? Zresztą innych pomysłów nie mam
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
Posted 12 May 2021 - 18:33
Konrad, ja tych opon oczywiście nie kupiłem one były założone fabrycznie na koła w nowym rowerze. Zgadzam się, że 400 zł to już cena opony klasy premium do samochodu,200zł to już jest przegięcie za 300g gumy . Przecież to tyle co przyzwoita opona 205/55R16! 400zł za oponę?! Chyba muszę uciekać z tego snobistycznego forum
Posted 12 May 2021 - 18:50
Posted 12 May 2021 - 19:11
Tak przez ściankę. Orange raczej zostanie bo zrobiłem zapas, a się oczytałem wcześniej (nie wiem czy słusznie) jakie to ono zaje etc. . Najlepsze jest to że teraz sprawdzam koło, opona po paru godzinach nadal twarda jak kamień, wygląda na to że się uszczelniłoEmPe to mleko wyłazi normalnie przez ściankę opony? Ja bym chyba reklamował opony. Ewentualnie spróbuj tego mleka polecanego przez Veloflex albo Stan’s. Wcześniej usunąłbym to stare.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Posted 12 May 2021 - 20:21
Nie wiem jak w szosie, ale w MTB Joe's wypada bladziutko na tle Stan'sa.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Posted 13 May 2021 - 06:54
Posted 13 May 2021 - 08:39
Posted 13 May 2021 - 09:33
Moczenie rantu wodą z płynem to tylko przy zwykłych felgach aby pompką szybko ogarnąć. Przy TR nie ma takiej potrzeby, bo opona zawsze pięknie układa się na feldze. Takich kombinacji nie robię nawet przy zwykłych obręczach i oponach bo strzelam szybko z kompresora (zawór wykręcony) ale fakt nie każdy posiada.
Posted 13 May 2021 - 10:02
Ogólnie instalacja opony tubeless ready na feldze przystosowanej pod tubeless, która ma nieuszkodzoną taśmę to formalność i zero problemów.
Problemy pojawiają się gdy chcemy założyć zużytą (może zużyta to złe słowo, ale używaną) oponę na felgę. Opona po jakimś czasie się delikatnie rozciąga po obwodzie i ma problem wskoczyć na rant. Ostatnio ratowałem taką sytuację obklejając felgę kolejną warstwą taśmy - pomogło.
Drugi problem z tubeless'em przy szosie to stosunkowo niewielkie dziurki nie łatają się mleczkiem ze względu na wyższe ciśnie. Na to jest patent podkleić łatkę od środka opony - ale wtedy występuje problem z założeniem jak wyżej .
Ogólnie trochę czuje się jednym z prekursorów tubeless'a w szosie. Bo w zasadzie to mój 4 komplet opon w tym systemie. Jeżdżę z przerwami na nim od 4 lat. Czasami tak bardzo jak go kocham, tak go nienawidzę gdy występują problemy. Dużo z tych problemów już wiem jak wyeliminować dzięki doświadczeniu oraz zastosowaniu dobrych komponentów.
Przede wszystkim, trzeba zrozumieć jedno - na tubeless nie trzeba pompować dużego ciśnienia. Fakt, ja ważę mało (57-58kg), mam stosunkowo szeroką obręcz 19/26 (wew/zew), oponki 25c. Długo pompowałem ~6-6,2 bara. Uważałem, że to jest spoko - komfort był lepszy niż na dętkach. Odkryłem jednak jeszcze raz zalety tubeless, w momencie gdy zorientowałem się, że dmuchałem zdecydowanie za dużo. Obecnie na przód daje ~4,8-5,0 bara a na tył 5,0-5,2 bara. Jestem prawie pewny, że jestem szybszy niż na wyższym ciśnieniu, a komfort podskoczył do góry tak, jakbym w ogóle jechał na innym rowerze. W dodatku szybkość po nierównej drodze zdecydowanie poszła do góry. Rower nie skacze na nierównościach, łatwiej przełożyć moc ponieważ nie wybiją mnie delikatne nierówności z rytmu. Pomijam pewność wchodzenia w zakręty bo to oczywiste. Niższe ciśnienie = tubeless ma większy sens, ze względu na łatanie dziurek mleczkiem. Jednym słowem, same pozytywy.
Te wszystkie tabelki odnośnie doboru ciśnienia, gadanie starych kolarzy - były prawdziwe ... z 20 lat temu. Technologia poszła w inną stronę, opony stały się szersze, felgi stały się szersze, a do tego tubeless. Warto popatrzeć na nowe tabelki dużych producentów kół, jakie są rekomendowane ciśnienia przy szerokich obręczach. Też nie wierzyłem do momentu aż nie sprawdziłem.
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany
Posted 13 May 2021 - 11:35
A ważycie tyle samo? Przecież to zależy od elastycznosci opony, wagi roweru, wagi kolarza, oraz realnej szerokości opony. I tego czy chcesz komfortu, czy trochę mniej oporów toczenia co głównie sprowadza się do tego z jakimi prędkościami jeździsz.
Posted 13 May 2021 - 13:20