Skocz do zawartości


Zdjęcie

Tubeless


372 odpowiedzi w tym temacie

#101 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1027 postów

Napisano 05 wrzesień 2020 - 20:13

Jak z trwałością tych Schwalbe Pro One ? 

Nie wiem jak by było dalej, ale u mnie tak jak wyżej pisałem po 6kkm specjalnego zużycia nie zauważyłem. Niebawem zakładam je spowrotem, bo niesie to jak cholera w porównaniu do dętki ;)...Myslę, że spokojnie na tych gumach te 8kkm można zrobić.



#102 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1027 postów

Napisano 07 wrzesień 2020 - 09:34

Panowie szybkie pytanie ;) Da radę zwulkanizować oponę tubeless zwykłymi łatkami do dętek? Mleko mi nie uszczelniło dziury a chcę dać jeszcze szanse tej oponie. Zastanawiam się, czy jest sens bawić się w takie druciarstwo ;)



#103 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8614 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 07 wrzesień 2020 - 09:47

Lepiej byłoby użyć dedykowanych łatek: https://rowerplus.pl...kowych-ust.html

 

Łatka do dętek nie ma równie dużej wytrzymałości na rozciąganie, więc w razie większego uszkodzenia oplotu może się rozlecieć.


  • EmPe lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#104 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1027 postów

Napisano 07 wrzesień 2020 - 10:22

Lepiej byłoby użyć dedykowanych łatek: https://rowerplus.pl...kowych-ust.html

Namówiłeś mnie :D Dzięki. Pzdr :)



#105 HarveyDent

HarveyDent
  • Użytkownik
  • 1105 postów
  • Skądwe mnie tyle piękna

Napisano 07 wrzesień 2020 - 13:25

Lepiej byłoby użyć dedykowanych łatek: https://rowerplus.pl...kowych-ust.html

 

Łatka do dętek nie ma równie dużej wytrzymałości na rozciąganie, więc w razie większego uszkodzenia oplotu może się rozlecieć.

Bardziej chyba chodzi o klej w zestawach dedykowanych do tubless - odporny na środowisko wodne :D


To jest Forum Fanatyków
marvelo
 
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT

#106 mcxmcx

mcxmcx
  • Użytkownik
  • 9 postów

Napisano 12 wrzesień 2020 - 20:13

Panowie, mam koła tubuless ready, i chce sobie zmienić na bezdętkowe.

Zawsze używam Schwalbe Marathon plus, i takie opony wg sprzedawcy też mogą być jako bezdętkowe.

Pytanie.jest: sprzedawca ma rację, czy nie?

Chciałbym na nieco niższym ciśnieniu jeździć, teraz mam klasyczne 8 -9 i nie ma problemu z przebiciami, ale d... czasami cierpi i bym chciał coś bardziej komfortowego, na 5-6 bar ;)

Rower codziennie do pracy, wiec wygoda dosyć ważna.


Pzdr.

#107 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8614 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 13 wrzesień 2020 - 15:28

Gdzie Tobie powiedziano, że Marathon Plus to opony bezdętkowe?! :D

 

Jedyne dwa modele Marathona z opcjonalnym montażem Tubeless to Supreme oraz Almotion. Plus absolutnie nie.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#108 mcxmcx

mcxmcx
  • Użytkownik
  • 9 postów

Napisano 13 wrzesień 2020 - 17:29

W Halfordsie.

I... Przód zamontowałem pierwszy raz w życiu w 4 minuty i trzyma znakomicie.

Tył niestety po zmarnowaniu całego zapasu mleczka, nie trzyma się.

Praca z kompresorem, więc 24l powietrza na 6 bar i dalej nie leży.

Panowie w Halfordsie montują te opony normalnie jako tubuless....

#109 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8614 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 13 wrzesień 2020 - 19:51

I nie będzie leżeć, bo to opona dętkowa i nawet na boku ma napisane "tube type". Być może jeden egzemplarz fartownie mieści się w optymalnym zakresie wielkości (nieoficjalnie: tolerancja obwodu dla opon drutowych to 3 mm, dla TL - 1 mm), ale na pewno nie będzie leżał stabilnie na dłuższą metę - choćby dlatego, że drut w przeciwieństwie do linki kevlarowej ma sporą elastyczność i może się delikatnie rozsiągnąć.

 

Nawet jeżeli da się tę oponę założyć, to ma zupełnie inny kształt rantu - dlatego w razie gwałtownej utraty powietrza poważnie ryzykujesz spadnięciem opony z obręczy.

 

Inna sprawa, że rzeczony kształt rantu powoduje, że opona nie zakleszcza się poprawnie z obręczą i może powodować ucieczkę powietrza, szczególnie przy niższym ciśnieniu. Zresztą... spróbuj spuścić powietrze to 2-3 bar i naciśnij na bok opony - od razu opluje Cię mleczkiem. Tymczasem prawdziwa opona UST będzie zakleszczona z obręczą (na większości obręczy robi nawet głośne KLIK! podczas montażu) i nawet przy zerowym ciśnieniu trudno ją zdjąć z rantu obręczy.

 

Nic też dziwnego, że mleczko płynie i płynie, a szczelności nie ma, skoro wnętrze opony nie ma żadnej powłoki zapobiegającej ucieczce powietrza - zanim oplot uzyska hermetyczność, będzie musiał nasiąknąć uszczelniaczem, więc wylejesz go ocean.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#110 mcxmcx

mcxmcx
  • Użytkownik
  • 9 postów

Napisano 26 wrzesień 2020 - 15:00

Zamontowane, na 6.5 bar, dzialaja jako tubuless.

Zrobione jakieś 300k+, dwie wycieczki i normalne dojazdy do pracy.

#111 Robert555

Robert555
  • Użytkownik
  • 239 postów

Napisano 03 grudzień 2020 - 21:57

Co zrobić, w sytuacji gdy powietrze/mleko ucieka z obręczy? Z tego miejsca gdzie jakby aluminiowa obręcz się łączy sama ze sobą(spaw?). Wycieka blisko oponki ale raczej na 99% nie z opony? System jest nowy, pytanie czy po prostu dowalić więcej mleka czy gwarancje?



#112 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8614 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 03 grudzień 2020 - 22:03

Spróbuj zanurzyć całe koło w wodzie i namierzyć, skąd dokładnie uciekają bąbelki.

 

Jeżeli z opony, dowal więcej mleka i obróć koło tak, żeby mleko zlewało się w miejsce nieszczelności. Po nocnej kąpieli wszystko powinno się ładnie i trwale uszczelnić.

 

Jeżeli przecieka obręcz, nie ma cudów - obręcz jest wadliwa i mleko jej nie naprawi. Pozostaje wyłącznie reklamacja.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#113 Robert555

Robert555
  • Użytkownik
  • 239 postów

Napisano 04 grudzień 2020 - 05:12

To widać skąd po z pod nalepką jest bombelek :)



#114 Robert555

Robert555
  • Użytkownik
  • 239 postów

Napisano 04 grudzień 2020 - 05:12

To widać skąd po z pod nalepką jest bombelek :)



#115 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8614 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 04 grudzień 2020 - 05:21

Moim zdaniem to już kwalifikuje obręcz do wymiany, ale w takim razie dla świętego spokoju sprawdź jeszcze taśmę - może jakimś cudem powierzchnia obręczy od strony opony jest szczelna, a powietrze ucieka pod taśmą i dalej przez łączenie gdzieś na stożku.

 

Jeżeli taśma jest OK, obręcz jest do wymiany.

 

 


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#116 Robert555

Robert555
  • Użytkownik
  • 239 postów

Napisano 04 grudzień 2020 - 09:27

https://youtu.be/97zNEzMB7Gg. Coś takiego się dzieje.

#117 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8614 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 04 grudzień 2020 - 09:34

Czyli wadliwa obręcz, do wymiany.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#118 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1027 postów

Napisano 15 styczeń 2021 - 13:50

Panowie zamierzam wrócić do tubeless'ów, a jako dodatkowy ratunek na wypadek gdyby mleko nie dało rady zamierzam wozić ze sobą coś takiegohttps://www.bikestac...5ml-p-3310.html. Korzysta ktoś z tego? Jakie doświadczenia? Dobry pomysł?

Mile widziana też każda inna propozycja czyniąca system tubeless bardziej przyjaznym :D



#119 admsk

admsk
  • Użytkownik
  • 389 postów

Napisano 15 styczeń 2021 - 14:05

Ja ostatanio używałem trezado turbo repair.


Przed użyciem obejrzałem jakiś test szajbajka na yt. Miałem mieszane uczucia, ale dopiero po zastosowaniu tego na swojej oponie doszedłem do wniosku, że Pan szajbajk to niezła pała....

Podsumowując, zadziałało ekstra przy rozcięciu boku oponki w CX.

Trzeba tylko ostrożnie używać, bo jak wyjdzie ta piana na zewnątrz i się nią ubrudzisz to ciuchy nadają się do kosza.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

#120 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8614 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 15 styczeń 2021 - 14:15

Spraye są generalnie bardzo, bardzo słabe. Oczywiście czasami zadziałają, ale na pewno bym nie postawił na takie rozwiązanie w trasie.

 

Jeżeli już jest potrzeba naprawy, to najlepszy jest albo Stan's Dart albo po prostu paski naprawcze (np. Genuine Innovations albo sporo tańszy Ferdus, ale te drugie są dość grube - czasami aż zbyt grube) i zapas uszczelniacza.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?




Dodaj odpowiedź