NIEAKTUALNE
Rama Za Mała, Czy Jednak Kwestia Mostka?
#42
Napisano 01 kwiecień 2016 - 21:58
Z twoimi dolegliwościami i oczekiwaniami, spróbowałbym poprawić ustawienie klamek tak jak już sugerowałem przy poprzedniej kierownicy.
Klamki dałbym nieco wyżej - przesuwając je wzdłuż kierownicy do góry - poprzednio regulację robiłeś jedynie poprzez obrót kierownicy w mostu, a nie o to chodziło.
Samą kierownicę też obróciłbym delikatnie, ale bardzo delikatnie ku górze.
Generalnie przy takich eksperymentach warto wstrzymać się z owijaniem owijką, owinąć jedynie nieco taśmą izolacyjną aby kable nie latały i próbować zmieniać delikatnie położenie klamek na kierownicy jak i samej kierownicy. Dopiero jak usiądziesz, przejedziesz się kawałek i powiesz …. oooo , o to mi chodziło, wtedy owijasz kierownicę owijką.
#44 Gosc_lukasamd_*
Napisano 01 kwiecień 2016 - 22:32
@mag...:
Tak, teraz najprawdopodobniej nieco je podniosę, bo jednak zmieniło się ułożenie i sądze, że nie będzie na nowej kierownicy wkurzać. Co do owijki, ona też ma niebagatelne znaczenie w różnych chwytach, więc trudno byłoby mi tak "na sucho" sprawdzać.
#45 Gosc_lukasamd_*
Napisano 05 kwiecień 2016 - 06:54
Wrażenia.. w niedzielę trasa 140 km, nieco ponad 5 godzin jazdy + przystanki. Pierwszy raz tak długa nie tylko szosą, ale i w ogóle. No i... nic.
Wróciłem i oprócz normalnego zmęczenia żadnego bólu szyi, ramion, pleców itp.
Wygląda na to, że ta kiera rozwiązała wszystkie problemy, jakie trapiły moje ustawienie od samego zakupu.
Dzięki wszystkim za rady - niesamowicie pomogliście
#46
Napisano 05 kwiecień 2016 - 08:59
Obróć tylko mostek "po Bożemu"
#49
Napisano 05 kwiecień 2016 - 09:55
Mostek na minusie wcale nie implikuje pochylonej pozycji. Po prostu całość w górę i obrócić mostek
#50 Gosc_lukasamd_*
Napisano 28 maj 2016 - 19:27
Tak mi się przy pewnej okazji przypomniał wątek.. ostatecznie skończyło się jednak na mostku na minusie. Na tej nowej kierze spowodował bowiem, że przy takim ustawieniu kąt ręce-ciało nieco się dodatkowo zmniejszył i co tu dużo mówić, jest wygodniej
#51 Gosc_lukasamd_*
Napisano 11 marzec 2017 - 16:05
Cześć. Odświeżę temat bo w tamtym roku zrezygnowałem z szosy, ale w tym do niej powróciłem (nie pytajcie czemu ).
Tym razem rama ma 54 cm (mój wzrost bez zmian, ~177 cm) i od razu wrzuciłem kompaktową kierownicę, bo fabryczna anatomiczna mi nie odpowiadała przez za duże zasięg i głębokość. Siodełko też mam dopasowana takie, na którym jeździ mi się cudnie nie tylko na tym rowerze, ale i na MTB.
No ale.. mam jednak problem z tym, że jestem za bardzo rozciągnięty - mostek ma 100 mm, rama jest większa, więc w sumie "to normalne". Z drugiej strony, rama jest dobrze dopasowana, po prostu taka budowa ciała (długie nogi, krótszy tułów). Jak sądzicie, z jakim mostkiem powinienem próbować - 80 mm? Nie wiem czy taka długość nie będzie miała jakichś negatywnych odbić na prowadzenie, ale z drugiej strony, teraz np. dolny chwyt jest bardzo mało użyteczny: manetki i kiera ustawione ok, po prostu jest "za daleko" i przez to niezbyt wygodnie.
#52
Napisano 11 marzec 2017 - 16:17
Jak sądzicie, z jakim mostkiem powinienem próbować - 80 mm?
Nie sądzę, że ktoś byłby w stanie odpowiedzieć Ci na to pytanie prawidłowo, bo trzeba by po prostu strzelać
Tutaj Ty musisz to wyczuć na ile jesteś "rozciągnięty" - czy na te 2cm za dużo, czy też tylko na 1cm. Jeśli czujesz, że potrzebujesz tych dwóch centymetrów, a obawiasz się tylko o to prowadzenie to nie przejmuj się - nie powinieneś nic odczuć
Z drugiej strony, rama jest dobrze dopasowana, po prostu taka budowa ciała (długie nogi, krótszy tułów).
To nie takie proste, że długie nogi-krótki tułów to krótszy mostek. Po pierwsze ramę dobieramy właśnie na długość, a nie na "wysokość"
A po drugie długie nogi to bardzo często też długie ręce, które w dużej mierze rekompensują (albo i nadrekompensują) krótszy tułów
#53 Gosc_lukasamd_*
Napisano 11 marzec 2017 - 16:22
Mam obecnie mostek na minus i dzisiaj na trasie nieco ponad 70 km właśnie brakowało mi "bliżej" kiery przy dolnym chwycie. Wydaje mi się, że własnie 2 cm to będzie git, bo przy górnym będę już chwytał za górną część manetek w położeniu, które jest najbardziej komfortowe i idealne na długą jazdę - obecnie schodzę z dłońmi nieco niżej. Co do długości rąk.. ok, to tak, zgadzam się, ale jednak jest ta kwestia wyciągnięcia się.. nie ma już mowy o jakichś problemach na zasadzie ból szyi itp. człowiek w poprzednim sezonie przywykł do szosy, teraz dopinam aby było najbardziej komfortowo
#56
Napisano 12 marzec 2017 - 15:27
A jak mierzyłeś. Po rurze, czy w poziomie w osi sztycy? Zasadnicza różnica. Poza tym jak pisałem ma znaczenie długość ramion i korpusu. To moje doświadczenie. Po awarii kręgosłupa tułowie mam krótsze o prawie 5cm. Przed 175 po 170cm. przed rama 54cm górnej była ok. teraz szukam krótszej. pozdr
#57 Gosc_lukasamd_*
Napisano 12 marzec 2017 - 16:11
Po rurze, ale jest prosta więc nie wiem czy tutaj jakakolwiek różnica może być możliwa. Między środkiem rury sztycy a środkiem rury sterowej mam 54 cm. Zamówiłem sobie mostek 80 mm i zobaczę jak to będzie wyglądało. Wiem po czymś jeszcze że jest "za daleko". W poprzedniej szosie jak ustawiłem wszystko idealnie to przy jeździe w stójce miałem minimum miejsca między kolanami a kierownicą. Teraz jest duży luz. Nie chodzi o to, aby go nie było, bo to lepsze niż brak miejsca, ale mam porównanie w kwestii wyciągnięcia.