Skocz do zawartości


Rama Za Mała, Czy Jednak Kwestia Mostka?


56 odpowiedzi w tym temacie

#41 Gosc_lukasamd_*

Gosc_lukasamd_*
  • Gość

Napisano 01 kwiecień 2016 - 19:47

NIEAKTUALNE



#42 mag...

mag...
  • Użytkownik
  • 590 postów
  • Skądpomorskie

Napisano 01 kwiecień 2016 - 21:58

Z twoimi dolegliwościami i oczekiwaniami, spróbowałbym poprawić ustawienie klamek tak jak już sugerowałem przy poprzedniej kierownicy.

Klamki dałbym nieco wyżej - przesuwając je wzdłuż kierownicy do góry - poprzednio regulację robiłeś jedynie poprzez obrót kierownicy w mostu, a nie o to chodziło.

Samą kierownicę też obróciłbym delikatnie, ale bardzo delikatnie ku górze. 

Generalnie przy takich eksperymentach warto wstrzymać się z owijaniem owijką, owinąć jedynie nieco taśmą izolacyjną aby kable nie latały i próbować zmieniać delikatnie położenie klamek na kierownicy jak i samej kierownicy. Dopiero jak usiądziesz, przejedziesz się kawałek i powiesz …. oooo , o to mi chodziło, wtedy owijasz kierownicę owijką. 



#43 Monowiec

Monowiec
  • Użytkownik
  • 835 postów
  • SkądKraków

Napisano 01 kwiecień 2016 - 22:25

U mnie jest tak. A w dolnym chwycie wolabym być troche bardziej wyciągnięty.

Dołączona grafika

Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka



#44 Gosc_lukasamd_*

Gosc_lukasamd_*
  • Gość

Napisano 01 kwiecień 2016 - 22:32

@mag...:
Tak, teraz najprawdopodobniej nieco je podniosę, bo jednak zmieniło się ułożenie i sądze, że nie będzie na nowej kierownicy wkurzać. Co do owijki, ona też ma niebagatelne znaczenie w różnych chwytach, więc trudno byłoby mi tak "na sucho" sprawdzać. 



#45 Gosc_lukasamd_*

Gosc_lukasamd_*
  • Gość

Napisano 05 kwiecień 2016 - 06:54

Kierownicę ostatnio nieco podniosłem, manetki jednak zostawiłem bardziej pochylone.
Wrażenia.. w niedzielę trasa 140 km, nieco ponad 5 godzin jazdy + przystanki. Pierwszy raz tak długa nie tylko szosą, ale i w ogóle. No i... nic.
Wróciłem i oprócz normalnego zmęczenia żadnego bólu szyi, ramion, pleców itp. :)
Wygląda na to, że ta kiera rozwiązała wszystkie problemy, jakie trapiły moje ustawienie od samego zakupu.

Dzięki wszystkim za rady - niesamowicie pomogliście :)

#46 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2090 postów
  • SkądKraków

Napisano 05 kwiecień 2016 - 08:59

Obróć tylko mostek "po Bożemu" ;)


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#47 Monowiec

Monowiec
  • Użytkownik
  • 835 postów
  • SkądKraków

Napisano 05 kwiecień 2016 - 09:05

Niech jeździ tak jak ma bo jeszcze całą konfigurację szlak trafi :)
Tez dłuższy czas jeździłem z mostkiem na +, ostatnio zmieniłem na - i jest super.

Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka



#48 Gosc_lukasamd_*

Gosc_lukasamd_*
  • Gość

Napisano 05 kwiecień 2016 - 09:16

Na razie nie chcę się bawić w mostek na minusie - będzie na 99% za bardzo pochylona pozycja jak na moje upodobania i komfort - gdybym miał aż tak zadzierać głowę aby patrzeć przed siebie, to zapewne wrócą bóle karku ;)

#49 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2090 postów
  • SkądKraków

Napisano 05 kwiecień 2016 - 09:55

Mostek na minusie wcale nie implikuje pochylonej pozycji. Po prostu całość w górę i obrócić mostek :)


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#50 Gosc_lukasamd_*

Gosc_lukasamd_*
  • Gość

Napisano 28 maj 2016 - 19:27

Tak mi się przy pewnej okazji przypomniał wątek.. ostatecznie skończyło się jednak na mostku na minusie. Na tej nowej kierze spowodował bowiem, że przy takim ustawieniu kąt ręce-ciało nieco się dodatkowo zmniejszył i co tu dużo mówić, jest wygodniej :)



#51 Gosc_lukasamd_*

Gosc_lukasamd_*
  • Gość

Napisano 11 marzec 2017 - 16:05

Cześć. Odświeżę temat bo w tamtym roku zrezygnowałem z szosy, ale w tym do niej powróciłem (nie pytajcie czemu :) ). 

Tym razem rama ma 54 cm (mój wzrost bez zmian, ~177 cm) i od razu wrzuciłem kompaktową kierownicę, bo fabryczna anatomiczna mi nie odpowiadała przez za duże zasięg i głębokość. Siodełko też mam dopasowana takie, na którym jeździ mi się cudnie nie tylko na tym rowerze, ale i na MTB. 

 

No ale.. mam jednak problem z tym, że jestem za bardzo rozciągnięty - mostek ma 100 mm, rama jest większa, więc w sumie "to normalne". Z drugiej strony, rama jest dobrze dopasowana, po prostu taka budowa ciała (długie nogi, krótszy tułów). Jak sądzicie, z jakim mostkiem powinienem próbować - 80 mm? Nie wiem czy taka długość nie będzie miała jakichś negatywnych odbić na prowadzenie, ale z drugiej strony, teraz np. dolny chwyt jest bardzo mało użyteczny: manetki i kiera ustawione ok, po prostu jest "za daleko" i przez to niezbyt wygodnie. 



#52 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2090 postów
  • SkądKraków

Napisano 11 marzec 2017 - 16:17

 

Jak sądzicie, z jakim mostkiem powinienem próbować - 80 mm?

Nie sądzę, że ktoś byłby w stanie odpowiedzieć Ci na to pytanie prawidłowo, bo trzeba by po prostu strzelać ;)

Tutaj Ty musisz to wyczuć na ile jesteś "rozciągnięty" - czy na te 2cm za dużo, czy też tylko na 1cm. Jeśli czujesz, że potrzebujesz tych dwóch centymetrów, a obawiasz się tylko o to prowadzenie to nie przejmuj się - nie powinieneś nic odczuć :)

 

 

Z drugiej strony, rama jest dobrze dopasowana, po prostu taka budowa ciała (długie nogi, krótszy tułów).

To nie takie proste, że długie nogi-krótki tułów to krótszy mostek. Po pierwsze ramę dobieramy właśnie na długość, a nie na "wysokość" ;)

A po drugie długie nogi to bardzo często też długie ręce, które w dużej mierze rekompensują (albo i nadrekompensują) krótszy tułów :)

 


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#53 Gosc_lukasamd_*

Gosc_lukasamd_*
  • Gość

Napisano 11 marzec 2017 - 16:22

Mam obecnie mostek na minus i dzisiaj na trasie nieco ponad 70 km właśnie brakowało mi "bliżej" kiery przy dolnym chwycie. Wydaje mi się, że własnie 2 cm to będzie git, bo przy górnym będę już chwytał za górną część manetek w położeniu, które jest najbardziej komfortowe i idealne na długą jazdę - obecnie schodzę z dłońmi nieco niżej. Co do długości rąk.. ok, to tak, zgadzam się, ale jednak jest ta kwestia wyciągnięcia się.. nie ma już mowy o jakichś problemach na zasadzie ból szyi itp. człowiek w poprzednim sezonie przywykł do szosy, teraz dopinam aby było najbardziej komfortowo ;)



#54 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 11 marzec 2017 - 17:24

Rozmiar ramy 54 tak naprawdę nic nie mówi. Ważna jest realna długość górnej rury. 54 cm przy Twoim wzroście wydaje się ok , ale zależy np. od długości rąk. Mierzyłeś swoją ramę.  pozdr



#55 Gosc_lukasamd_*

Gosc_lukasamd_*
  • Gość

Napisano 11 marzec 2017 - 20:12

Górnej rury nie, właśnie to zrobiłem i środek-środek to też 54 cm :)

 

Inna sprawa, że sztyca jest z offsetem... ale czy to ma jakieś znaczenie, skoro i tak ustawiam siodełko pod linię kolano - oś pedałów?



#56 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 12 marzec 2017 - 15:27

A  jak mierzyłeś. Po rurze, czy w poziomie w osi sztycy? Zasadnicza różnica. Poza tym jak pisałem ma znaczenie długość ramion i korpusu. To moje doświadczenie. Po awarii kręgosłupa tułowie mam krótsze o prawie 5cm. Przed 175 po 170cm. przed rama 54cm górnej była ok. teraz szukam krótszej.  pozdr



#57 Gosc_lukasamd_*

Gosc_lukasamd_*
  • Gość

Napisano 12 marzec 2017 - 16:11

Po rurze, ale jest prosta więc nie wiem czy tutaj jakakolwiek różnica może być możliwa. Między środkiem rury sztycy a środkiem rury sterowej mam 54 cm. Zamówiłem sobie mostek 80 mm i zobaczę jak to będzie wyglądało. Wiem po czymś jeszcze że jest "za daleko". W poprzedniej szosie jak ustawiłem wszystko idealnie to przy jeździe w stójce miałem minimum miejsca między kolanami a kierownicą. Teraz jest duży luz. Nie chodzi o to, aby go nie było, bo to lepsze niż brak miejsca, ale mam porównanie w kwestii wyciągnięcia. 





Dodaj odpowiedź