Skocz do zawartości


szytka vs opona


273 odpowiedzi w tym temacie

#181 nikodem

nikodem
  • Użytkownik
  • 206 postów
  • SkądPoznań

Napisano 18 maj 2011 - 09:02

Ale CyCki nie są w Pro Tourze :P więc w sumie można powiedzieć, że cały pro tour jeździ an szytkach.

#182 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 19 maj 2011 - 17:37

W moim przypadku, konkretnie roweru CX róznica między opona a szytką jest jeszcze bardziej zauważalna. Bruk, szytka i w przednim laczu 2,3-2,5 atm = mega komfort dla rąk i ramion. Przy tak niskim cisnieniu w przypadku opony istnieje duże ryzyko przebicia dętki - czego doświadczyłem na zimowym rowerze :mrgreen: O trzymaniu bocznym w błocie już nawet nie wspomnę - bo to przepaść między opona a szytką.


A jeszcze jak ma się szytki klasy A-Dugast to już w ogóle.
Wcześniej jeździłem na tufo i wydawało mi się, że jest bajecznie.... potem założyłem dugasta.
K O S M O S ;-) Rower wręcz płynie. Aż chce się jeździć po brukach.

Dzisiaj kleiłem swoje S3 lite. Może nie są to wyczesane szytki, ale przynajmniej są idealnie proste ;-)
Jutro pierwszy test, a i może jakieś zdjęcia i opis wrzucę, bo rowerek nieco się zmienił w stosunku do ubiegłego sezonu.

#183 Gosc_bartek86_*

Gosc_bartek86_*
  • Gość

Napisano 04 czerwiec 2011 - 22:35

Witam. Jestem z okolic Cieszyn i mam takie pytanie Jestem przed zakupem kół karbonowych ale widze ze jak karbony to na szytke :)
Czy ktos wie kto dobrze klei szytki w okoliczy cieszyna ?? np. w bielsku ??

#184 pafcio

pafcio
  • Użytkownik
  • 1343 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 04 czerwiec 2011 - 23:06

A jeszcze jak ma się szytki klasy A-Dugast to już w ogóle.
Wcześniej jeździłem na tufo i wydawało mi się, że jest bajecznie.... potem założyłem dugasta.
K O S M O S ;-) Rower wręcz płynie. Aż chce się jeździć po brukach.

A jaki model?

#185 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 06 czerwiec 2011 - 10:14

Pipistrello cotton w rozmiarze 32 ;-)

#186 tcp

tcp
  • Użytkownik
  • 501 postów
  • SkądZ nienacka

Napisano 13 czerwiec 2011 - 08:05

przede wszystkim niższa masa, zestaw obręcz + szytka nawet o 200 g na kole.

GP4000s to powiedzmy 210g+dętka 60g = 270g
Vittoria szytka CORSA EVO SC 23-28 to podobno 250g
Różnica 20g. Skąd wziąć jeszcze 180g.

#187 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 13 czerwiec 2011 - 10:08

Na obreczach, te pod szytki nie maja czesci scianki ktora utrzymuje zwykla detke.

#188 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1064 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 13 czerwiec 2011 - 11:46

Zgadza się. Popatrz na wagę jednakowych obręczy pod oponę i szytkę. Można dać sporo lżejszą szytkę i zyskasz jeszcze więcej na wadze.

#189 tcp

tcp
  • Użytkownik
  • 501 postów
  • SkądZ nienacka

Napisano 13 czerwiec 2011 - 12:52

Miałem nadzieję, że to jednak pomyłka ale skoro nie to mam następne pytanie :
link

#190 V126

V126
  • Użytkownik
  • 19 postów
  • SkądLublin

Napisano 13 czerwiec 2011 - 17:23

Witam. Ostatnio mam zamiar kupić kolarkę. Nie jestem jakimś tam zawodowcem, zapaleńcem, ani nikim w tym stylu. Po prostu jadąc górskim po asfalcie mam wrażenie, że ciągnę za sobą kotwicę. Interesuje mnie rower w klimacie, czyli coś z lat 70/80. Mam takie pytanie odnośnie szytek. Chodzi mi o to jak ją poznać żeby się w to nie wsadzić. Niezbyt interesuje mnie wydatek rzędu 100zł za kapcia. Tym samym interesuje mnie, żeby rower był jak najbardziej oryginalny (beżowe brzegi opon obowiązkowo :mrgreen: ). Interesowałoby mnie coś na ten styl http://img06.allegro...9/79/1621597908 lub ten http://www.galerieal...87508/big/1.jpg Czy to są szytki?

#191 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 13 czerwiec 2011 - 22:30

V126, najszybciej to sprawdzisz spuszczając luft na zero i odrywając bok ogumienia. Jak czuć, że coś tam jest sklejone i nie ma charakterystycznego dla oponowej obręczy wysokiego rantu, tylko takie "łoże" kształtu spłaszczonej litery V to masz koło szytkowe. Sprawdź od razu oba koła, bo zdarza się, że niektórzy mieszają oba typy obręczy.
Opona też potrafi się zaklajstrować do obręczy, więc czasem trzeba użyć nieco siły.

#192 V126

V126
  • Użytkownik
  • 19 postów
  • SkądLublin

Napisano 13 czerwiec 2011 - 23:07

h/k działa to w tą stronę, że obręcz taka http://www.galerieal...87508/big/6.jpg to obręcz do normalnej, opony, a do szytkowej inaczej ma wyprofilowane wnętrze (to co widać na pierwszy rzut oka, nie to wnętrze co opona w nim siedzi)? Nie mam roweru przed oczami i nie będę miał. Jedynie mogę po zdjęciach i pytaniach wnioskować. Facet jeszcze nie odpisał. Zobaczymy. Strasznie się nasadziłem na ten rower, bo jest baaardzo w klimacie, więc w sumie może i przeboleję wymianę raz na kilka sezonów opon po 80 zł/szt.

#193 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 14 czerwiec 2011 - 07:23

Musisz niestety wymacać samemu. Albo popytaj sprzedawcę, by sam ściągnął ogumienie na jakimś odcinku i pokazał na zdjęciach jak to wygląda.
Inna metoda, tym razem bezinwazyjna na sprawdzenie typu obręczy, to po prostu wpisanie w Google jej marki, modelu i szukanie informacji.

Uważaj na chromowane obręcze. Są zazwyczaj bardzo mocne, zwłaszcza jak porządniejsze np. ta z fotki - najprawdopodobniej rowkowana Rigida, ale mają szereg inny wad - ciężkie oraz przede wszystkim mają kiepską siłę hamowania na mokrym! O ile te właśnie z rowkami jako tako zwalniają, ale w porównaniu z aluminiowymi to i tak żenada, to gładkie obręcze są zupełnie do bani.

A i stalowe - chromowane - zazwyczaj są pod opony. Pod szytki to może były, ale w naprawdę bardzo zamierzchłych czasach. ;-)

#194 V126

V126
  • Użytkownik
  • 19 postów
  • SkądLublin

Napisano 14 czerwiec 2011 - 09:44

Rower pochodzi najprawdopodobniej z lat 70', ale dokładnie nie jestem w stanie tego ustalić. Nie wiem co znaczy zamierzchłe czasy. ;-) http://www.galerieal...87484/big/1.jpg Sam rzuć okiem na ten staroć.
Co do masy, to tak jak napisałem, nie walczę z nadwagą pojazdu. Jestem zdania, że po dobrej wizycie w toalecie można zrzucić ze 2 kg w dwóch frakcjach. ;-) Drugie 2 kg można zrzucić zostawiając w domu telefon, portfel i jedną 1,5l butelkę wody. Jestem amatorem, a kolarzówka to dla mnie zabawka, którą chciałbym wykorzystać do jazdy po szosie, bo ma mniejsze opory toczenia, ale nie do przesady. Wiadomo, że coś za coś. Dla mnie czynnikiem limitującym jest cena i wygląd, ale wiadomo śmiecia też nie zbieram. ;-) W sumie jak patrzę na ten rower, to nawet trochę zaczynam przymykać oko i na te szytki.

#195 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 14 czerwiec 2011 - 09:54

100% że opony.
Stalowe obręcze, do tego zwykłe zawory, nie ma innej opcji. Opona.

#196 V126

V126
  • Użytkownik
  • 19 postów
  • SkądLublin

Napisano 14 czerwiec 2011 - 09:54

Bardzo dziękuję.

Facet odpisał mi na maila, że rower jest na normalnych dętkowych oponach, czyli potwierdził to co napisałeś.

#197 Besto

Besto
  • Użytkownik
  • 18 postów
  • SkądBydgoszcz

Napisano 04 czerwiec 2014 - 10:22

Odświeżę temat.

Złożyłem koła na chińskich obręczach pod szytkę. Przeszedłem z ciężkich obręczy alu i opon lugano na karbonowe koła pod szytkę + conti Sprinter.

Oszczędność na wadze to ponad kilogram. Różnica w jeździe jest porażająca.

 

Mam kilka pytań jeśli chodzi o użytkowanie:

Czy po jeździe powinienem spuszczać powietrze z szytek? Pompuję do 11 atmosfer. Czy jak szytka jest jest cały czas napompowana  to jakoś to jej szkodzi? Dodam, że szytki nie puszczają powietrza powiedzmy po 12 godzinach (może spada pół atmosfery).

 

Wiem, że temat był wałkowany ale polecacie obecnie jakieś dobre mleko do szytki? Chodzi mi o zastosowanie profilaktyczne jaki i do naprawy. 



#198 severall

severall
  • Użytkownik
  • 690 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 04 czerwiec 2014 - 10:36

Ja powietrza z szytek nie spuszczam. Niektórzy twierdzą, że warto spuszczać wtedy szytka "odpoczywa" ;) Ale może to być zwykły mit. 

 

Moim zdaniem jeździsz na zdecydowanie zbyt wysokim ciśnieniu. 8 - 8,5 bar maksymalnie jest całkowicie wystarczające.



#199 czarusblitz

czarusblitz
  • Użytkownik
  • 644 postów

Napisano 04 czerwiec 2014 - 10:40

Ja takze uzywam szytek i spuszczam powietrze po kazdym treningu. Pozatym dotyczy to takze standardowych opon. Duza ilosc atmosfer rozciaga gume i niszczy w ten sposob, a majac stacjonarna pompke, ktora kupisz juz za 40zl, pompowanie przed jazda zajmuje doslownie chwilke. Z mleczkiem wydaje mi sie, ze to obojetne jakie kupisz, zasada dzialania taka sama, ja uzywam tufo.
Using Tapatalk

#200 Besto

Besto
  • Użytkownik
  • 18 postów
  • SkądBydgoszcz

Napisano 04 czerwiec 2014 - 10:54

Warto w ogóle zalewać szytki czy może lepiej wozić mleko lub zapasową szytkę ze sobą. Tak jak ze spuszczaniem powietrza jest sporo skrajnych opinii :-)

 

Szykuję się do pierwszego startu i nie chciałbym popsuć sobie imprezy.

Tak sobie myślę, że za nim ja bym zmienił szytkę na trasie to mogliby zamknąć już zawody. Chyba następnym razem potrenuję zakładanie szytki na "sucho" :-) Zagruntuję klejem i będę woził zapas.





Dodaj odpowiedź