Jump to content


Photo

Rower Uniwersalny... Gravel?


159 replies to this topic

#61 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 06 December 2016 - 22:40

................. Stronglight-a, a poza tym mam z tą firmą na pieńku, kiedyś zastąpiłem 34 ich 36-stką, to były wyrzucone pieniądze.

..................

 

A co się stało, jeśli można wiedzieć, bo zrobiłem dokładnie taki sam manewr - tzn. w kompakcie założyłem zębatkę 36z Stronglighta w miejsce 34z (korba Campagnolo).


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#62 Lobster

Lobster
  • Użytkownik
  • 351 posts
  • SkądTcity

Posted 06 December 2016 - 23:28

Zębatka była wykonana z kiepskiego materiału ( zbyt miękki ) i po prostu bardzo szybko skończyła żywot. Nic nie zastąpi zębatek odkuwanych, te wykonane w technologii CNC będą mniej trwałe. To było 8 lat temu, być może teraz udoskonalili technologię i poprawili trwałość. Napisz jak to działa po 2-3 tys km. Dzisiaj mimo wszystko wybrałbym 36-stkę od Praxisa.



#63 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 07 December 2016 - 02:36

Bardzo szybko to znaczy po jakim przebiegu?

I z jakim łańcuchem (łańcuchami)?

Ja mam zębatki Stronglighta takie z podobnego okresu (a nawet starsze) i złego słowa o nich nie powiem. 



#64 Lobster

Lobster
  • Użytkownik
  • 351 posts
  • SkądTcity

Posted 07 December 2016 - 13:37

Zębatka zaczęła "siadać" po ok 1000km. Używałem łańcuchów Shimano i korbę FC-R700.



#65 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,618 posts
  • SkądSzczecin

Posted 07 December 2016 - 13:40

Stronglight ma w ofercie kilka klas tarcz, prawdopodobnie stąd całe zamieszanie. Choć, szczerze mówiąc, i tak trudno mi uwierzyć w żywotność na poziomie 1000 km - czy na pewno łańcuch był w dobrym stanie?

 

Zasadniczo najtańsze tarcze Stronglighta z alu 5083 faktycznie są dość miękkie. Ale modele z alu 7075, a w szczególności w wersjach z powłokami ceramicznymi, są wręcz wybitnie odporne na zużycie.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#66 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 07 December 2016 - 14:15

Zębatka zaczęła "siadać" po ok 1000km. Używałem łańcuchów Shimano i korbę FC-R700.

W dalszym ciągu wiele nam to nie mówi. Jakieś konkretne objawy? Może jakieś fotki? Czy po założeniu tej zębatki dałeś również nowy łańcuch? Jakie konkretnie modele łańcuchów? 

W rowerze szosowym z napędem kompaktowym mniejsza zębatka nie jest aż tak często używana (no chyba że cały czas góry) więc  na dystansie 1000 km to faktycznego kontaktu z łańcuchem miała dużo mniej. Też trudno mi uwierzyć w tak szybkie zużycie. 

A może błędnie interpretujesz minimalne ślady na zębach, które przez długi czas nie powinny dawać żadnych negatywnych objawów?



#67 Lobster

Lobster
  • Użytkownik
  • 351 posts
  • SkądTcity

Posted 07 December 2016 - 15:07

Teren w którym jeżdżę to wzgórza, czasami dosyć strome choć krótkie więc obie zębatki były w użyciu, łańcuch o ile sobie przypominam to był Ultegra i na pewno w niezłym stanie. Nie chodzi tylko o ślady na zębach, też były, ale przede wszystkim o zużycie otworów na śruby mocujące do korby, zowalizowały się mimo prawidłowego montażu. Miałem jeszcze zastrzeżenia do indeksacji, w porównaniu z oryginałem była gorsza. Jak zauważył Mikros te zębatki są produkowane z różnych jakościowo materiałów, ja na pewno miałem najtańszą wersję za kilkadziesiąt pln.



#68 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,618 posts
  • SkądSzczecin

Posted 07 December 2016 - 15:11

Zużycie otworów po tysiącu kilometrów (czy w ogóle przed zajechaniem do zera zębów) po prostu nie jest możliwe. Coś musiało zostać schrzanione podczas montażu - takie rzeczy absolutnie się nie zdarzają przy poprawnym montażu i użytkowaniu.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#69 Lobster

Lobster
  • Użytkownik
  • 351 posts
  • SkądTcity

Posted 07 December 2016 - 15:40

Zużycie otworów po tysiącu kilometrów (czy w ogóle przed zajechaniem do zera zębów) po prostu nie jest możliwe. Coś musiało zostać schrzanione podczas montażu - takie rzeczy absolutnie się nie zdarzają przy poprawnym montażu i użytkowaniu.

A jednak, tarcza po pewnym czasie przestała sztywno siedzieć i żadne kombinacje ze śrubami nie eliminowały problemu, po ponownym zamontowaniu oryginalnej 34-ki wszystko było OK, więc śruby były dobre.

PS. póki co poległem w boju o zamontowanie błotników na Cx One, No Mady nie pasują, z tyłu zaciski nie pasują do spłaszczonego przekroju widełek a z przodu mam za mało miejsca bo rama jest krótka, pozostaje ogon na sztycę i mud gard z przodu. Być może SKS Raceblade dałby się z tyłu umiejscowić ale prześwit nad oponą będzie krytycznie mały.



#70 mburs

mburs
  • Użytkownik
  • 347 posts
  • SkądPoznań

Posted 07 December 2016 - 16:45

No dobrze, nie wytrzymałem ;)
Zawsze można jeździć z Asssaverem, jest wystarczający do ochrony tyłu, przód zwykle zbiera wystarczająco szeroką dolna rura. Poza tym błoto to immanentny element przełajowego etosu.
  • Prozor likes this

#71 Lobster

Lobster
  • Użytkownik
  • 351 posts
  • SkądTcity

Posted 07 December 2016 - 19:35

No dobrze, nie wytrzymałem ;)
Zawsze można jeździć z Asssaverem, jest wystarczający do ochrony tyłu, przód zwykle zbiera wystarczająco szeroką dolna rura. Poza tym błoto to immanentny element przełajowego etosu.

Purysta. W sumie masz rację ale jeśli po dwugodzinnej przejażdżce gliniastymi ścieżkami możesz wrócić do domu bez maski z tejże gliny na pysku i z suchymi plecami to czemu nie uzbroić się w fendery? Ściganie to już inna bajka.



#72 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2,254 posts
  • Skądkrakow

Posted 07 December 2016 - 22:26

Zużycie otworów - coś niebywałego. Chyba, że tarcza zamocowana odwrotnie. W normalnym układzie, gdzie masz fazkę na kołnierz śruby po prostu niemożliwe.



#73 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,612 posts
  • SkądSulęcin

Posted 09 December 2016 - 07:55

Purysta. W sumie masz rację ale jeśli po dwugodzinnej przejażdżce gliniastymi ścieżkami możesz wrócić do domu bez maski z tejże gliny na pysku i z suchymi plecami to czemu nie uzbroić się w fendery? Ściganie to już inna bajka.

 

A tam purysta - spróbuj z takimi błotnikami o jakich myślisz pojeździć w glinie czy ogólnie po iłach. Bez wystarczającej ilości przestrzeni pomiędzy błotnikami, a oponą może okazać się, że po paru minutach już jazda będzie niemożliwa. 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#74 Lobster

Lobster
  • Użytkownik
  • 351 posts
  • SkądTcity

Posted 09 December 2016 - 12:31

A tam purysta - spróbuj z takimi błotnikami o jakich myślisz pojeździć w glinie czy ogólnie po iłach. Bez wystarczającej ilości przestrzeni pomiędzy błotnikami, a oponą może okazać się, że po paru minutach już jazda będzie niemożliwa. 

O błotnikach chroniących całe koła myślałem raczej w kontekście używania Cx-a jako zimowej szosówki, w terenie, przynajmniej takim jaki mamy w naszej okolicy na pewno byłby z nimi kłopot, tutaj pełna zgoda. Właśnie wróciłem z leśnej przejażdżki, warunki są w dalszym ciągu wymagające, w dodatku na moich ulubionych ścieżkach rozgościli się drwale i przeciskanie się w koleinach wypełnionych błotem było niezłym wyzwaniem, o dziwo Cx dał sobie świetnie radę, tylko raz pod stromą hopkę musiałem dać z buta bo moment na kole był zbyt duży, czekam na zamówioną tarczę 38T. Miałem założone fendery SKS-a ( x-board+x-blade) i wróciłem z suchymi plecami i czystą twarzą tylko nogi do kolan uwalane konkretnie, marzę o zimowych butach z goretexem i ociepleniem!



#75 Lobster

Lobster
  • Użytkownik
  • 351 posts
  • SkądTcity

Posted 14 December 2016 - 14:07

czekam na zamówioną tarczę 38T. 

Już nie czekam !! Kupiłem na eBay 06.12.16, dzisiaj czekała w skrzynce, 8 dni z Tajwanu w szczycie wysyłkowym, jestem pod wrażeniem tym bardziej że cena w porównaniu z EU była bardzo atrakcyjna i wysyłka gratis.!!



#76 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,911 posts
  • SkądWarszawa

Posted 12 July 2018 - 22:15

Ma ktoś nowego Diverge'a z future shockiem?

Ostatnio zastanawiałem się na co zmienić swojego leciwego 13-kilowego crossa i doszedłem do wniosku, że gravel z amortyzacją byłby dla mnie ideałem. Co mnie martwi to nisko suport, że o kamole będzie obijał i pedałem będę na zakrętach tarł czy o krawężniki. Interesuje mnie ten zielony Comp E5, alu. Zmieniłbym tylko kierę na prostą, wsadził hydraulikę, opony 40mm, napęd 1x10 SLX i byłby git. 



#77 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3,187 posts

Posted 13 July 2018 - 08:29

Czy nie lepiej po prostu kupić nowy rower crossowy od razu z hydrauliką i prostą kierownicą?



#78 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,911 posts
  • SkądWarszawa

Posted 13 July 2018 - 08:38

nie chcę wracać do 15kilowego kloca i chcę mieć sztywne osie, a nie ma crossów na sztywne osie



#79 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 886 posts
  • SkądOstrów Wlkp.

Posted 13 July 2018 - 09:11

https://www.cannonda...te/slate-apex-1



#80 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,911 posts
  • SkądWarszawa

Posted 13 July 2018 - 09:18

największy brzydal wśród rowerów, na apexie, za 13k  :-D  :-D

max 5.5k 

będę szukał pewnie na zakonczenie sezonu tego rowerka, tylko w normalnej cenie:

https://www.ebay-kle...71187-217-16730





Reply to this topic