Wiesz, opisywane było multum razy. Ale po kolei:
Poprawa bezpieczeństwa - widzę, że z tyłu coś jedzie, ale i z przodu też coś się zbliża, jadąc blisko krawędzi jezdni prowokuję do wyprzedzenia mnie na trzeciego. Nic z tego, jadę bliżej środka, ten z tyłu musi poczekać. Jak ma miejsce wyprzedzi (zresztą wtedy sam zjeżdżam). Światło radaru po wykryciu pojazdu świeci mocniejszym światłem, jest zdecydowanie bardziej widoczne dla kierowcy.
Jeśli kierowca ma "puknąć" to puknie - z radarem czy bez, ale normalny nie "puka" tu nie chodzi o to, żeby kierowca pojazdu miał szlaban, tylko żeby rowerzysta był świadom tego co się dzieje z tyłu roweru.
Nie, nie rozprasza zadań treningowych.
Co więcej, przy jeździe w grupie wystarczy jeden radar na grupę. Reszta podłącza się pod te urządzenie i każdy widzi sytuację z tyłu. Oczywiście o ile pozostaje w zasięgu sygnału ANT (jakieś 10m).
Diody migające na czerwono/niebiesko są nielegalne.
Fakt, koszt dość wysoki, ale warty swojej ceny. To nie prosty czujnik zbliżeniowy - żaden nie działa na 140m i nie monitoruje ruchu kilku obiektów. Możesz ewentualnie spróbować sobie takie coś zrobić. Albo lepiej - na Ali można kupić za ok. 250 zł (złoty słabnie, może być drożej...) sam radar RTL500, serwisowy leżak magazynowy, ale bez uchwytów do mocowania. To akurat mały problem, bo sam uchwyt dedykowany to albo wydatek 7 dych (też drogo), albo dowolny uchwyt do mocowania urządzeń garmina Edge. Czyli gniazdko za parę złotych. Tyle tylko, że trzeba wypoziomować jeśli umieszcza się na sztycy.
To, że ruch jest praktycznie wszędzie (no prawie) nie ma znaczenia. Właściwie ma.
Na radarze, czy raczej na wyświetlaczu tego co radar przekazuje widać ile pojazdów jest z tyłu i jak szybko zbliżają się. Sygnał dźwiękowy jest tylko wtedy, gdy jakiś (pierwszy!) pojazd pojawi się w polu detekcji radaru. Jeśli pojawi się pierwszy, a za nim jedzie kilka następnych to urządzenie nie pika jak głupie, tylko pokazuje w linijce ilość pojazdów. Oczywiście z limitem, bo pokaże kilka pierwszych pojazdów (kolejne za nimi zignoruje). TIR z przyczepą może być pokazywany jako dwa, ale trochę wprawy pozwala niemalże bezbłędnie rozpoznać tego typu pojazd.
Jadąc drogą publiczną bez radaru czuję się jakby mi jeden zmysł zabrali. Albo pół wzroku czy słuchu. Podobnie jak padnie bateria - ale radar działa również po podłączeniu do zewnętrznego zasilania, więc na kilkunasto godzinne jazdy można podłączyć kabelek pod mały powerbank (wystarczy taki na aku 18560 zamocowany na sztycy rzepem).
Wystarczy kilka razy pojeździć z tym wynalazkiem i dla większości będzie to rzecz nie do zastąpienia. Co zresztą widać po ilości żądań wprowadzenia obsługi radaru dla urządzeń Wahoo.
U DCR test radaru z ROAM.
Quick two-second primer on the Varia radar series. In general, there’s two trains of thought to people with the Varia radar:
1) People that have tried it and love it
2) Everyone else
Seriously, it’s the *only* product I’ve ever reviewed here that everyone who has bought one loves. No joke – go look at the comments section of either review. It’s nuts. No…really…go!
The people who think the radar is stupid are the ones that haven’t ever used it. Still, there are some considerations on how it works.
- It’s not ideal for city usage, it just beeps too much
- It’s awesome for roads where traffic is infrequent or even rare, reminding you a car is back and snapping you back to reality
- It’s primarily aiming to show you objects (cars/bikes/mopeds/trains/planes) that have an overtaking speed on you
- It generally wont trigger for cyclists matching your speed (such as in a group)
- It’ll show one dot/car for each thing it sees on the road, though sometimes multiple cars can ‘hide’ behind each other.
Got all that? Good. If not, check out the full review for all the details.
Sprawdziłem dziś integrację radaru z Bolt. Działa równie dobrze jak z Garminem.
No właśnie, nie do końca. Nie ma profilu światła, więc nie można sterować trybem oświetlenia z poziomu komputerka czyli włącz/wyłącz oświetlenie przy pracy radaru, przełącz w tryb ciągłego świecenia lub tryb migający (nocny/dzienny - nie dotyczy wersji na Niemcy, tam tylko tryb ciągłego światła). W starszym i nowszym RTL 500 można przełączać pomiędzy trybami migający <-> ciągły (ale wyłączyć samego światła bez wyłączenia funkcji radaru już nie) przyciskiem, ale w Wahoo póki co nie da się tego zrobić z komputerka sterującego dopóki Wahoo nie wdroży trybu ANT+ Light.