Jump to content


Photo

Wahoo: Komputerki Treningowe: Elemnt, Bolt, Roam


2270 replies to this topic

#101 olek123

olek123
  • Użytkownik
  • 284 posts
  • SkądTarnów

Posted 10 August 2017 - 16:01

Mam pytanie odnośnie kursów w modelu Elemnt Bolt

 

GOPR5580.jpg

 

Czy można "wywalić" komendy odnośnie skrętów a zostawić jedynie profil i pola danych (ile można maksymalnie ustawić?) oraz do jakiego kawałka drogi ukazany jest profil (i czy można zmieniać tą wartość)? Wydaje mi się, że może być to świetne na maratony.



#102 MarekB

MarekB
  • Użytkownik
  • 608 posts
  • SkądLuszowice

Posted 10 August 2017 - 21:09

Mam pytanie odnośnie kursów w modelu Elemnt Bolt

 

 

 

Czy można "wywalić" komendy odnośnie skrętów a zostawić jedynie profil i pola danych (ile można maksymalnie ustawić?) oraz do jakiego kawałka drogi ukazany jest profil (i czy można zmieniać tą wartość)? Wydaje mi się, że może być to świetne na maratony.

 

Możesz pokazać profil całej trasy, którą akurat podążasz, a możesz tylko kawałki (jakby zbliżenie). Regulujesz to przyciskami z prawej strony (tzw. plus i minus).

 

Co do komend. Jeżeli tworzysz trasę przez ridewithgps, to z poziomu tej strony po prostu ręcznie wywalasz, albo nie wiem czy nie ma funkcji, że automatem wyrzuci. Bo jak już wrzucisz trasę "oznakowaną", to chyba z poziomu Wahoo się nie da. Może mnie ktoś poprawi, bo nigdy tego nie szukałem, ale teraz zerknąłem w apkę i na pierwszy rzut oka nie ma takiej opcji.



#103 MarekB

MarekB
  • Użytkownik
  • 608 posts
  • SkądLuszowice

Posted 10 August 2017 - 21:23

W apce Bolt figurował, ale była ikonka czerwonego wykrzyknika, która oznaczała że coś się nie udało. Trzeba było skasować Bolta i sparować jeszcze raz...

 
Nie wiem, jaki bardziej ostrzegawczy znak można użyć. Czerwony wykrzyknik u 99,9% ludzi zapaliłby jednak "lampkę", że coś nie teges. Nie możesz mieć tutaj pretensji do Wahoo.
 

Sam proces synchronizacji segmentów jest opisany półgębkiem gdzieś w FAQu na stronie - nie znalazłem tego w instrukcji obsługi.

 
Nie da się nie zauważyć funkcji "sync" w Elemencie.

Synchronizacja danych jest możliwa tylko przez Wi-Fi. Przy czym nie może to być Wi-Fi utworzone przez smartfona, z którym Bolt jest sparowany. Czyli można to zrobić tylko w domu, na trasie nie da rady. To ograniczenie też wydaje mi mocno niezrozumiałe i rozczarowujące.


Tutaj pełna racja. Miałem już sytuację, że chciałem synchronizować poza wifi. No i klops. To jest poważny minus.
 

Czas pracy na baterii: może ktoś ma bardziej rzetelne dane, ale ja tylko z dzisiaj mam taki wynik: 3:40h działania (w tym tylko 2:40h jazdy) zużyło 38% baterii. Czyli wg mnie 8-10h. Jest to porównywalne z używaniem apki+smartfona, przy czym smartfona można wydłużać pracę przez wyłączenie 3g/wifi - tutaj nie wiem co można wyłączyć, chyba nic.


Ja ładuję raz na tydzień. Mam w sumie ok. 8-10 godzin jazdy i nadal ok. 30%, ale już ładuję, aby potem nie zostać w czarnej... :P Jeżdżę zawsze na połączeniu z iPhone'em, dostaję bardzo dużo maili, co pewnie też kosztuje trochę baterię. Dla mnie wystarczy. Oczywiście potrafię sobie wyobrazić, że dla innych to mało. Wtedy przydaje się opcja ładowania z powerbanku.
 

mnie ten produkt na razie rozczarowuje szczególnie, że jest reklamowany jako "the simplest to use".

 
Ale on jest "the simplest to use". Każdy z moich poprzednich liczników musiałem podłączać do kompa, instalować oprogramowanie, kombinować, a i tak zawsze coś działało. A tutaj gdyby nie ładowanie, to Wahoo w życiu nie podłączyłbym do komputera. Bo nie ma potrzeby. Wszystko dzieje się automatycznie, plus obsługa (ridewithgps - planowanie tras), plus Strava (wybór segmentów).

Jedyne, co bym dodał, to wsparcie do endomondo. Co prawda głównie działam na stravie (tutaj jest automat), ale na endo sporo znajomych z czasów biegania mi zostało. I tam muszę ściągać gpx ze stravy i przerzucać. A mogłoby wpadać automatem. Może kiedyś się dogadają z endo.

#104 MarekB

MarekB
  • Użytkownik
  • 608 posts
  • SkądLuszowice

Posted 10 August 2017 - 21:25

Cały dzień zajęło ci skumanie, że ikona wykrzyknika oznacza, że coś jest nie tak? Serio? ;)
 
 
Nie miałem żadnego z wymienionych problemów. Bolt był chyba pierwszym urządzeniem jakie kupiłem gdzie wszystko od początku poszło mi łatwo i jakby z automatu. Raz, dwa i jadę rowerem, czujniki sparowane, segmenty działają, nawigacja działa, strony z danymi takie jak chcę, przyciski na liczniku tam gdzie chciałbym żeby były itd. Do instrukcji nawet nie zajrzałem. Nie wiem... Może to kwestia "kompatybilności" mojego sposobu myślenia ze sposobem myślenia twórców oprogramowania Bolta... albo rozeznania w tym jak działają urządzenia tego typu i różne funkcje na nich (np. Segmenty Stravy). Zanim kupiłem Bolta to wiedziałem już o nim prawie wszystko z recenzji i filmików na youtube.


W pełni się podpisuje pod tymi słowami. Z tą różnicą, że ja kupując Bolta przejrzałem tylko jedną recenzję, nie wchodziłem w szczegóły co i jak się robi, a opanowałem to w godzinę, jak Bolt przyszedł i go zsynchronizowałem z telefonem.

Dla mnie najważniejsze jest to, że praktycznie wszystko, co najważniejsze ustawię/zmienię z poziomu aplikacji w telefonie. Nie muszę "gmerać" w samym urządzeniu, ani odpalać komputera.

#105 trace_error

trace_error
  • Użytkownik
  • 340 posts

Posted 11 August 2017 - 08:07

Jeszcze nie jeździłem, ale jestem zawiedziony konfiguracją Bolta. Zajęło mi to tylko pół piwa, a kupiłem dwa na cały proces. Do garmina potrzebowałem prawie czteropak ;-)


  • Arked and stryjek like this

#106 Arked

Arked
  • Użytkownik
  • 910 posts

Posted 11 August 2017 - 11:26

 

Czy można "wywalić" komendy odnośnie skrętów a zostawić jedynie profil i pola danych (ile można maksymalnie ustawić?) oraz do jakiego kawałka drogi ukazany jest profil (i czy można zmieniać tą wartość)? Wydaje mi się, że może być to świetne na maratony.

 

Nie wiem czy jest taka opcja. Wiem, że w trasach robionych za pomocą Stravy tych komend nie ma.

 

...

 

Sprawdziłwem. Jest opcja 'Mute'. Wybierasz ścieżkę. Po wyborze dajesz jeszcze raz 'Route' i jest tam opcja wyciszenia ('Mute'). Zapewne znikają wtedy te komunikaty (podobnie jest w segmentach Stravy) i dodatkowo urządzenie nie wydziera się jak zboczysz z wyznaczonej trasy.


  • MarekB likes this

#107 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,612 posts
  • SkądSulęcin

Posted 11 August 2017 - 22:16

Albo tylko nie wydziera się jak zboczysz z trasy, a reszta zostaje (jak w garminie "ostrzeżenia o zejściu z kursu"). Mute, to mute...


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#108 Arked

Arked
  • Użytkownik
  • 910 posts

Posted 12 August 2017 - 00:23

Muszę to sprawdzić bo nie korzystałem jeszcze z nawigacji ze wskazówkami. Natomiast jeśli 'mute' działa tak samo jak w segmentach Stravy to znikają nie tylko dźwięki ale też powiadomienia tekstowe na innych stronach.



#109 trace_error

trace_error
  • Użytkownik
  • 340 posts

Posted 12 August 2017 - 19:51

Pierwsza jazda i chyba się polubię na dłużej z boltem.

Zrobiłem taką samą trasę w rwgps i na stravie i faktycznie, ta ze stravy to tylko kreska na mapie bez wskazówek gdzie skręcać. 

Za to wskazówki z rwgps trzeba będzie na przyszłość ręcznie weryfikować, bo często jest dużo zbędnych czy mylących. Same powiadomienia i ogólne działanie o wiele żwawsze i szybsze niż 520. Najwyraźniej jest tu mocniejszy procesor.

Obsługa segmentów bardzo ciekawa i o wiele bardziej rozbudowana (np. osobny ekran pod koniec segmentu czy lista wyników na segmentach już przejechanych).

Empirycznie odkryłem, że aby bolt się połączył z telefonem trzeba mieć nie tylko włączony bluetooth w telefonie, ale i uruchomioną aplikację wahoo. Drobna różnica w stosunku do garminowego express, który działa chyba jako usługa i nie trzeba za każdorazowo go uruchamiać. Jak już się połączy to mimo trwania aktywności poprawnie wyślę link do live-trackingu (plus).

60km, niecałe 3h (w tym łatanie dętki) i zeszło z 99% na początku do 78% na końcu. Połowa trasy z bt do telefonu, tak to komplet czujników hr+spd+car+power. 

Sam ekran zaskakująco czytelny mimo że nie jest kolorowy. Odczyt mapy bezproblemowy. Przybliżanie/oddalanie nie laguje, trasa ładuje się szybko. 

Ciekawa opcja z podsumowaniem na końcu aktywności. Kolorowe diody zrobione z pomysłem. Fajnie widać strefy mocy i ten mrugający fioletowy kolor jak wychodzimy poza zakres :-) Na jazdach grupowych trzeba będzie wyłączyć żeby inni nie mieli podpowiedzi czy już umieramy czy jeszcze jest zapas.

Z rzeczy brakujących po 520 to na razie drobnostki jak asystent odpoczynku (recovery advisor), automatyczne wyliczanie ftp/vO2max czy widżet pogodowy.



#110 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,612 posts
  • SkądSulęcin

Posted 12 August 2017 - 20:28

RWGPS warto weryfikować tak samo, jak wyznaczenie trasy dowolną nawigacją samochodową czy też Edge 1000 (choć wystarczy dobór mapy z odpowiednim routingiem np. UMP i problemu być nie powinno).

Również w przypadku garmina aplikacja connect musi być uruchomiona. Może po prostu poprzednio miałeś uruchamianie connect'a przy uruchamianiu smartfona i niewywalanie z pamięci? Sprawdź, czy nie możesz dodać do listy uruchamianych aplikacji Wahoo.

Te 3h i 21% zużycia energii to bez podświetlania? 

Ten typ ekranu zawsze będzie czytelniejszy niż ekrany LCD, nawet w technologii stosowanej przez Garmina (refleksyjnych). Już dawno życzyłem sobie, żeby następca edge 500 miał ekran ciekłokrystaliczny (jak wyświetlacze SRM). Niestety... 

Nie sądzę, żeby ktoś podglądał jak diodki migają, a nawet jeśli uda się rzucić okiem, to i tak nie bardzo będą się w tym orientować, a Ty masz dzięki temu swego rodzaju przewagę.

Dla mnie jednak największym brakiem byłby brak obsługi radaru, co jak co, ale to przydatny gadzet jest ;).


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#111 trace_error

trace_error
  • Użytkownik
  • 340 posts

Posted 12 August 2017 - 20:43

Tak, zapomniałem dodać, że te 21% to z wyłączonym podświetleniem (ustawienie off) i nawigowaniem po kursie. Jechałem od 16.30 w pochmurnych okolicach Krakowa, a mimo przyciemnianych okularów czytelność bardzo dobra. https://www.strava.c...ties/1130111806jakby kogoś interesowały detale - np. odcinek Kochanów-Kleszczów (46km) jest typowym miejscem gdzie gps się gubią - podjazd wąwozem w pełnym zalesieniu.



#112 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 12 August 2017 - 21:00

Pierwsze co zrbilem to wylaczylem diody. Teraz mi migaja tylko przy nawigacji, pokazujac w ktora strone trzeba skrecac (migaja w prawa lub lewa strone) lub jak zgubilo sie kurs i go odnalazlo.
Podswietlanie mozna zupelnie wylanczyc, przy tej jakosci wyswietlacza, jest zbedne (pomijajac ciemnosci).
W RWGPS warto korzystac z opcji "optimize for driving" wtedy trzyma sie drog i nie robi skrotow przez krzaki.
Ja tam wole odpalac apke, kiedy jej potrzebuje, niz za kazdym razem usypiac ja zeby nie zżerala baterii telefonu.
Szczerze mowiac nie mialem co narzekac na Garmina 810 ale teraz uzywam tylko i wylacznie Bolta (rozmiar, komunikacja i funkcjonalnosc).

#113 trace_error

trace_error
  • Użytkownik
  • 340 posts

Posted 12 August 2017 - 21:15

Nie znalazłem opcji auto-startu garmin connecta w telefonie. Ot jak tylko się włączył to telefon wykrywał uprzednio sparowanego e520 i reszta z tym związanych ficzerów działała (powiadomienia, crash detection czy live-track). Nie zjadało to nic więcej baterii niż sam fakt ciągłego włączenia bt. Bolta nie trzeba było parować urządzenia z poziomu systemu tylko z poziomu aplikacji. Może w tym tkwi różnica, nie wiem.

W  RWGPS to nawet nie "krzaki", a to że wykrywał ostre łuki drogi jako zakręty. Przetestuję tą opcję "optimize for driving".

Garmina się nie pozbywam. Jak tylko wróci z serwisu to "zostaje w rodzinie". 

 



#114 MarekB

MarekB
  • Użytkownik
  • 608 posts
  • SkądLuszowice

Posted 12 August 2017 - 21:17

Chris ma rację. "Optimize for driving" dobrze działa. Oczywiście radzę przejrzeć ogólnie trasę po wyznaczeniu, ale globalnie jest ok.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#115 Gosc_blix_*

Gosc_blix_*
  • Gość

Posted 13 August 2017 - 09:15

@MarekB: "Nie da się nie zauważyć funkcji "sync" w Elemencie."

 

Trzeba było wiedzieć, że to synchronizuje tylko "Starred Segments". Mogłem sobie w kółko klikać sync i nic.  Trzeba było wejść do Stravy i klikać te gwiazdki. Ale nawet w Stravie nie wiem jak łatwo ogwiazdkować sobie segmenty z danej trasy bez wchodzenia w każdy segment osobno. Więc mam wrażenie, że to rozwiązanie z tym gwiazdkowaniem jest trochę takim wyjściem przez kuchenne drzwi.

 

>Ale on jest "the simplest to use". Każdy z moich poprzednich liczników musiałem podłączać do kompa, instalować oprogramowanie, kombinować, a i tak zawsze coś działało. 

 

A no widzisz, możliwe, że tak jest. Ale nie jest poziom UX jaki ma Strava na iPhonie. Dla mnie trochę to wygląda tak, że twórcy tego Bolta słusznie pewnie ścigają się z Garminem, ale dla amatora z epoki apek w chmurze, to nie jest za bardzo mega krok do przodu w sensie zabawy. Mogli pójść krok dalej i synchronizować wszystko automatycznie itd. Segmenty mogłyby się automatycznie pojawiać, tak jak jest to w Stravie apce. Wydaje mi się że wymaganie od użytkownika żeby coś sobie wcześniej długo przygotowywał jest trochę takie XIX wieczne ;)

 

Liczę, że kiedyś może Strava wypuści swój gadżet.



#116 MarekB

MarekB
  • Użytkownik
  • 608 posts
  • SkądLuszowice

Posted 13 August 2017 - 09:20

Dla mnie osobiście, jakby miało synchronizować wszystkie segmenty (pomijając jak to odbiłoby się na pamięci Wahoo), to by mnie szlag trafił. Jadąc na rowerze, miałbym co 500 metrów informację, że wjeżdżam w kolejny segment. Wolę sobie jednak wybrać moje "ulubione" i mieć to uporządkowane.

 

A tak na marginesie... Porównujesz telefon z apką Stravy do Wahoo Bolt. A to dwa różne urządzenia (telefon vs licznik). Każdy z nich ma swoje plusy i minusy. Jeżeli iPhone ze Stravą ci bardziej odpowiadał, to po prostu wróć do tego rozwiązania.


  • Arked likes this

#117 trace_error

trace_error
  • Użytkownik
  • 340 posts

Posted 13 August 2017 - 09:42

blix, 

 

"Ale nawet w Stravie nie wiem jak łatwo ogwiazdkować sobie segmenty z danej trasy bez wchodzenia w każdy segment osobno"

 

Dashboard -> My Segments

a jak konkretnie z danej aktywności to masz przecież listę segmentów na stronie aktywności i po lewej można odznaczać "gwiazdki"

 

"Wydaje mi się że wymaganie od użytkownika żeby coś sobie wcześniej długo przygotowywał jest trochę takie XIX wieczne"

 

Np. trasę, po której chcemy jechać ;-) Co prawda w MIO była tak opcja, że trasa się generowała automagicznie, ale bez przesady. Nie wszystko musi dziać się automatycznie bez naszej wiedzy. Wolę mieć jakąkolwiek kontrolę nad tym co urządzenie robi, a czego nie. 

 


  • Prozor likes this

#118 Gosc_blix_*

Gosc_blix_*
  • Gość

Posted 13 August 2017 - 10:01

No tak, ale 1100 zł już w plecy. Raczej będę jeździł z Boltem, ale piszę to żeby ostrzec innych dzieci Stravy, bo na necie są same zachwyty, a to nie jest tak że ten Bolt jest jakimś upgradem do tego co się ma na telefonie, raczej faktycznie jest to licznik z bajerami. 

 

Może bez sensu się czepiam do produktu, który wszyscy kochają, ale jakoś nie mogę się przemóc do jego logiki.

 

Np. ekran "segmenty" - segmenty już dawno przejechane są na górze i zajmują miejsce segmentów, do których się zbliżam. Żeby zobaczyć aktualny segment muszę klikać strzałką w dół. Może czegoś nie obczajam, ale po co mi informacja o segmencie, który przejechałem godzinę temu? NIe lepiej byłoby pokazywać ostatnio przejechany segment przez powiedzmy 5 minut, a potem cały ekran dedykować dla aktualnych i zbliżających się segmentów?



#119 MarekB

MarekB
  • Użytkownik
  • 608 posts
  • SkądLuszowice

Posted 13 August 2017 - 10:40

No tak, ale 1100 zł już w plecy.


Nie masz prawa do zwrotu? Przecież jak kupiłeś "na odległość" to zawsze masz. Więc oddaj.

Raczej będę jeździł z Boltem, ale piszę to żeby ostrzec innych dzieci Stravy, bo na necie są same zachwyty, a to nie jest tak że ten Bolt jest jakimś upgradem do tego co się ma na telefonie, raczej faktycznie jest to licznik z bajerami.


Dla mnie bajer jest jeden i podstawowy: nie wyobrażam sobie jeżdżenia z 5,5-calowym telefonem na kierownicy. Z różnych powodów, o których jest inny wątek (bateria, uszkodzenia, bezpieczeństwo, wygoda, itd.).
  • Prozor and Arked like this

#120 Gosc_blix_*

Gosc_blix_*
  • Gość

Posted 13 August 2017 - 12:44

@trace_error: Dashboard -> My Segments

Tutaj są tylko segmenty już ogwiazdkowane wcześniej. 

 

@MarekB:  Nie masz prawa do zwrotu? Przecież jak kupiłeś "na odległość" to zawsze masz. 

Nawet używany?

 

Dla mnie bajer jest jeden i podstawowy: nie wyobrażam sobie jeżdżenia z 5,5-calowym telefonem na kierownicy. Z różnych powodów, o których jest inny wątek (bateria, uszkodzenia, bezpieczeństwo, wygoda, itd.). 

 

Jasne, jasne. Z tego powodu go kupiłem, ale liczyłem że będzie jakoś bardziej wybajerzony - z tego co widzę, to jest taki surowy gadżet dla ascetycznych twardzieli i metodycznych planistów ;)

 





Reply to this topic