Skocz do zawartości


Zdjęcie

Mio Cyclo


1162 odpowiedzi w tym temacie

#981 elcidx

elcidx
  • Użytkownik
  • 662 postów
  • Skądłódzkie, Rawski-Tomaszowski

Napisano 02 marzec 2017 - 21:33

To zdradzisz sposób jak odblokować urządzenie? Może dalej coś się wykombinuje.


Mój rower własnej roboty Stealth Cx Homemade :)


#982 Kufir

Kufir
  • Użytkownik
  • 117 postów
  • SkądCzęstochowa

Napisano 03 marzec 2017 - 18:50

Mam pytanie do użytkowników MIO Cylo 105. Mam problem z kalibracją wysokości. Mianowcie dopiero po 3-5 km przejechanych urządzenie się kalibruje i zaczyna pokazywać przyjmijmy że poprawne dane. Da się to jakoś przyspieszyć ?


Moje rowerowe foty z Jury:

https://www.instagra...ufir_jura_bike/


#983 janekb

janekb
  • Użytkownik
  • 1 postów

Napisano 06 marzec 2017 - 09:07

Po pierwsze witam się na forum.

Po drugie mam pytanie odnośnie Mio Cyclo 315 HC. Od kilku dni używam go z trenażerem (nie sprawdzałem jeszcze jak ma się sprawa z ustawieniem innymi niż trenażer) i mam problem. Źle liczy spalanie kalorii, nie jest to dla mnie jakaś kluczowa informacja, ale w czasie 1h30min jazdy w strefie 2-3 pokazuje spalanie około 150kcal, gdzie wynik powinien być sporo wyższy. Druga rzecz, która mnie denerwuje i nie wiem czy to w innych ustawieniach działa inaczej, to strefy tętna. Planuję sobie godzinny trening w strefie 2 z czego 15 minut jest w strefie 4. Ustawiam sobie trening strefa 2 (szkoda, że nie da się podzielić treningu, ale pal licho) i wszystko działa ok, licznik informuje mnie kiedy wychodzę ze strefy, ale po 20 minutach zaczynam zwiększać obciążenie, żeby wejść w wyższą strefę. Licznik oczywiście daje sygnał, ale skąd mam wiedzieć w jakiej strefie jestem? w jednym z okienek ustawiam sobie "strefa tętna", ale tam pojawia się tylko informacja jakie wartości powinny być w założonej strefie (w tym przypadku strefa 2). Przełączyłem sobie na inny  tryb treningu (czas) i wtedy w tym oknie nie ma już żadnych informacji. Czy jest możliwość, żeby ten licznik pokazywał informację o tym w jakiej strefie się aktualnie znajduję?



#984 whitearrow

whitearrow
  • Użytkownik
  • 56 postów
  • SkądŁowicz

Napisano 06 marzec 2017 - 12:52

Mio Cyclo nie wyznaczy trasy w nawigacji dłuższej niż 200km. Czy to oznacza że nie będzie również prowadził po śladzie trasy dłuższej niż 200km?



#985 amanti

amanti
  • Użytkownik
  • 4 postów

Napisano 06 marzec 2017 - 13:46

To zdradzisz sposób jak odblokować urządzenie? Może dalej coś się wykombinuje.

 

Urządzenie jest oparte o Win Ce więc wystarczy wgrać panel o odpowiedniej rozdzielczości, ewentualnie podmiana pliku startowego (dodge.exe) na plik rozruchowy innej mapy, od razu napisze że ja akurat w tym modelu tego nie próbowałem (zabawa na własną odpowiedzialność można uwalić sprzęt oczywiście warto zrobić backup) bo nie widzę sensu wgrania innej mapy np: AutoMapa na nawigację rowerową mija się to z celem...

 

Przy okazji żeby nie zakładać nowego posta :

 

Dorwałem nawigację 

 

Mio Cyclo 200 na pudełku jest oczywiście kod "Start up key" i naklejka Benelux. Co ciekawe po podłączeniu urządzenia do komputera w folderach: TeleAtlas,Maps, OSM Countries oczywiście jest większość map europy nawet Andora :/ ale PL oczywiście nie ma. Rozumiem że do tego modelu również nie da się dograć mapy PL ? Po odpaleniu urządzenia oczywiście prosi o Start Key, ale nie chce go wpisywać bo urządzenie jest pożyczone a nie wezmę go jeżeli nie ma PL.

 

Urządzenie 200 jakościowo sprawia mega lepsze wrażenie. 

 

 

Również mam Navi Cyclo 310, podobna sytuacja Start up key na pudełku przy czym na naklejce jest Europa 23 oczywiście w katalogach zawierających mapy wiele państw jednak brak PL. Podobne pytanie czy jest możliwość dogrania, zakup map PL ? 

 

Z góry dzięki za pomoc.

 

Pozdrawiam.



#986 Ge0m

Ge0m
  • Użytkownik
  • 23 postów

Napisano 16 marzec 2017 - 21:15

Kupiłem używane Mio Cyclo 305.

 

Kilka pytań mam:

1. Na jak długo wam wystarcza bateria? Dzisiaj pierwszy raz jechałem i w godzinę mi pobrało ok. 18% baterii. Nie mam jeszcze czujnika prędkości / kadencji. Czy po podpięciu takiego czujnika bateria będzie dłużej czy krócej trzymać?

 

2. Czy czujniki z Garmina będą się parować?



#987 dari37

dari37
  • Użytkownik
  • 16 postów

Napisano 17 marzec 2017 - 12:14

Kupiłem używane Mio Cyclo 305.

 

Kilka pytań mam:

1. Na jak długo wam wystarcza bateria? Dzisiaj pierwszy raz jechałem i w godzinę mi pobrało ok. 18% baterii. Nie mam jeszcze czujnika prędkości / kadencji. Czy po podpięciu takiego czujnika bateria będzie dłużej czy krócej trzymać?

 

2. Czy czujniki z Garmina będą się parować?

 

 

Moja 305-ka wytrzymuje 9(+ -) 1 god. Uzywam go 2 sezony ten jest trzeci, z czujnikami Garmina powinno wszystko działać.



#988 dari37

dari37
  • Użytkownik
  • 16 postów

Napisano 21 marzec 2017 - 21:00

Kurcze od dzisiaj wywaliło mi wszystkie dane z treningów na stronie z Mio Po zalogowaniu sie nie ma nic tak jakbym 1 raz podłączył urządzenie, czy miał ktoś z Was coś takiego kiedyś?  Prosze o odpowiedż Darek.



#989 Fiskuss

Fiskuss
  • Użytkownik
  • 16 postów

Napisano 01 kwiecień 2017 - 15:56

Tytułem wstępu, po ponad 10 letniej przerwie w jeżdżeniu postanowiłem kupić rower w celu zwiększenia aktywności fizycznej, poprawieniu kondycji oraz zrzucenia zbędnych kilogramów. 

Do tego roweru chcę kupić jakiś licznik koniecznie z opcją pulsometru, zdecydowanie lepsze efekty przy jeździe na puls z tego co mi wiadomo. 

 

Na początku planowałem zakupić jakąś sigmę z zestawem czujników za około 300-400 złotych ale im więcej o tym czytam tym bardziej rosną moje wymagania. 

Żadnym zawodowcem nie jestem, nie startuje w maratonach, nie zamierzam też jeździć po jakichś ekstremalnych trasach. Jednak możliwość planowania tras, wgrywanie przebytych kilometrów na Strave/Endomondo czy też firmowe aplikacje typu Sigma Data Center działają bardzo motywująco na większe przykładanie się w czasie jazdy. 

 

Na początek miała być Sigma Rox 7 za około 500 ale skreśliłem ją ze względu na brak czujników, potem zamierzałem kupić Sigme Rox 11, z zestawem czujników kosztuje około 950-1000 złotych, goła 750. 

 

Szukając alternatyw natknąłem się na produkty Mio Cyclo i strasznie zainteresowały mnie możliwości modelu 315. Chodzi mi o takie rzeczy jak barometryczny czujnik wysokości, możliwość wgrywania tras a przede wszystkim opcja Surprise me czyli generowanie tras o żądanej długości co bardzo mi się podoba

 

Problem w tym że to wydatek rzędu 1400 złotych gdzie za nawigacje samochodową zapłacimy około 500-700  zł (a konstrukcja podobna) i wygląda to na zwykłe zawyżanie cen i dojenie rowerzystów.

 

Jest jakiś użytkownik podobnych modeli (np 315, 505 itp) na co dzień korzystający z tych opcji? Kupiłbyś jeszcze raz czy raczej szukałbyś czegoś innego? 

 



#990 czach

czach
  • Użytkownik
  • 527 postów
  • SkądWrocław

Napisano 01 kwiecień 2017 - 17:42

Mio 105 to był mój pierwszy licznik z GPS. Zaletą jest (być może) możliwość korzystania z firmware kilku producentów[1]. Po roku użytkowania zmieniłem na Garmina z przyczyn… kabelkowych. ;-) Synchronizacja via Bluetooth jest przezacna.

 

Co do samego Mio to polecam ten wątek: [1] http://szosa.org/top...1184-mio-cyclo/


-- 

Marcin Trzaska


#991 Fiskuss

Fiskuss
  • Użytkownik
  • 16 postów

Napisano 01 kwiecień 2017 - 20:53

Do pytań z poprzedniego postu dokładam jeszcze jedno. Jak wygląda sprawa wymiany akumulatorka? Wiadomo przecież ze po 2-3 latach straci on na swojej efektywności. Powerbank mi nie przeszkadza ale w pewnym momencie odmówi współpracy, jest jakaś opcja jego wymiany? Bo płacąc za urządzenie 1400 złotych raczej nie wyobrażam sobie jego wymiany ze względu na padnięty akumulator. 



#992 czach

czach
  • Użytkownik
  • 527 postów
  • SkądWrocław

Napisano 01 kwiecień 2017 - 22:42

Hm, Mio - 3 lata, Garmin - rok, drugi - rok. Uważam, że wcześniej zdecydujesz się na zmianę urządzenia.  ;-)


-- 

Marcin Trzaska


#993 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2241 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 02 kwiecień 2017 - 07:04

Garmin 500, ma już z 6 lat dosyć intensywnego używania. Akumulator jest nadal dobry.

#994 lubelaczek

lubelaczek
  • Użytkownik
  • 481 postów

Napisano 07 kwiecień 2017 - 15:17

Czołem.

Wiem, że już jest napisane sporo w tym temacie, ale rozwiałem swoich wątpliwości.

Od jakiegoś czasu nieśmiało spoglądam na garminy, ale cena nieco zaporowa. Kiepski ze mnie kolarz, więc to bardziej taki gadżet niż "must have".

Patrzyłem sobie na garminy: 520 z czujnikami kosztuje 1500zł. Trochę sporo. Starsze 500 bundle chyba mieściły się w tysiącu.

Dzisiaj się dowiedziałem, że w moim mieście znalazłem sklep z mio cyclo (garmina musiałbym zamawiać "skądś"). Mio 205 z czujnikami kosztuje 1000zł, mio cyclo 315 kosztuje 1400 (z czujnikami) - oba tańsze niż garmin 520 i to skłoniło mnie do zainteresowania się tymi urządzeniami.

 

Mio cyclo 205 kosztuje 2/3 tego co garmin 520, to sporo różnica. Mio 205 i garmin 520 ma podobne funkcje jak nawigacja (gps), pomiar tętna, kadencji, prędkości, ma nawet większy wyświetlacz i większej rozdzielczości. Czyli "na papierze", wygląda na to, że ma to co garmin :)

 

Czy ktoś z was miał jakieś doświadczenia z tymi mio 205/315 oraz garminem 520 ? Jeśli tak, to proszę o jakieś małe, subiektywne porównanie. Sama specyfikacja, możliwości wyglądają mi na OK, ale jak to z codziennym użytkowaniem ?

 



#995 Ge0m

Ge0m
  • Użytkownik
  • 23 postów

Napisano 20 kwiecień 2017 - 22:22

Dzisiaj przyszła mi paczka od wschodnich kolegów. 

 

Zamówiłem 26 marca br. uchwyt do mojego MIO Cyclo 305

Ten konkretnie: http://bit.ly/2pI7Z75

 

 

Wykonanie wizualne jak i jakościowe 10/10. Nie ma się do czego przyczepić.

 

Jedyne co jest minusem jest to że musiałem troszkę porzeźbić dwa ząbki w uchwycie aby był wyczuwalny klik "pod ręką" przy instalowaniu urządzenia. Musiałem podskrobać plastik na dwóch ząbkach, ok 1mm od boku z każdej strony aby pewnie siedział licznik.

 

Kolejny mały minus, nie mogę zamontować uchwytu na wprost mostka bo jest za krótki i licznik wadzi o górę mostka. Zrobiłem to z lewej strony i spód Mio prawie się opiera o kierownicę - ta kwestia mi zupełnie nie przeszkadza, choć wizualnie symetria jest przyjemniejsza dla oka. 

 

Jeśli ktoś by planował zakup to polecam mimo w/w drobnych uwag.

 

comment_OQHeVCHZY4I4U2v9Igawsaj04tXjC4Ut

 

 

 



#996 zawad2

zawad2
  • Użytkownik
  • 1 postów

Napisano 21 kwiecień 2017 - 08:21

Ja zamówiłem Cyclo 315 z USA, 99$ , wraz z kosztami przesyłki i VAT-em wychodzi około 590 zł (ze wszystkimi czujnikami). Licznik dostałem wczoraj, więc jeszcze nie mam wyrobionej konkretnej opinii.  

 

Jednak są pewne ograniczenia. 

- brak map europy. - > Coś powalczę, ale z tego co wyczytałem sprawa nie do przeskoczenia.

- stary firmware, póki co bez strava live segments -> w cyclo 505 już jest nowy, więc pewnie i w 315 się coś pojawi. 

- w zasadzie brak realnej gwarancji.

 

Samo wykonanie licznika wydaję się bardzo konkretne. Tak czy owak chyba się opłaca, wychodzi sporo taniej niż 105 w Polsce.  

 

Jak zapytałem Mio Polska skąd taka różnica w cenie (390 vs 1400) to odpisano mi tylko, że nie odpowiadają za politykę cenową prowadzoną w USA.

 

 

Tytułem wstępu, po ponad 10 letniej przerwie w jeżdżeniu postanowiłem kupić rower w celu zwiększenia aktywności fizycznej, poprawieniu kondycji oraz zrzucenia zbędnych kilogramów. 

Do tego roweru chcę kupić jakiś licznik koniecznie z opcją pulsometru, zdecydowanie lepsze efekty przy jeździe na puls z tego co mi wiadomo. 

 

Na początku planowałem zakupić jakąś sigmę z zestawem czujników za około 300-400 złotych ale im więcej o tym czytam tym bardziej rosną moje wymagania. 

Żadnym zawodowcem nie jestem, nie startuje w maratonach, nie zamierzam też jeździć po jakichś ekstremalnych trasach. Jednak możliwość planowania tras, wgrywanie przebytych kilometrów na Strave/Endomondo czy też firmowe aplikacje typu Sigma Data Center działają bardzo motywująco na większe przykładanie się w czasie jazdy. 

 

Na początek miała być Sigma Rox 7 za około 500 ale skreśliłem ją ze względu na brak czujników, potem zamierzałem kupić Sigme Rox 11, z zestawem czujników kosztuje około 950-1000 złotych, goła 750. 

 

Szukając alternatyw natknąłem się na produkty Mio Cyclo i strasznie zainteresowały mnie możliwości modelu 315. Chodzi mi o takie rzeczy jak barometryczny czujnik wysokości, możliwość wgrywania tras a przede wszystkim opcja Surprise me czyli generowanie tras o żądanej długości co bardzo mi się podoba

 

Problem w tym że to wydatek rzędu 1400 złotych gdzie za nawigacje samochodową zapłacimy około 500-700  zł (a konstrukcja podobna) i wygląda to na zwykłe zawyżanie cen i dojenie rowerzystów.

 

Jest jakiś użytkownik podobnych modeli (np 315, 505 itp) na co dzień korzystający z tych opcji? Kupiłbyś jeszcze raz czy raczej szukałbyś czegoś innego? 

 



#997 Gosc_DivisionBell_*

Gosc_DivisionBell_*
  • Gość

Napisano 21 kwiecień 2017 - 12:13

Dzisiaj przyszła mi paczka od wschodnich kolegów. 

 

Zamówiłem 26 marca br. uchwyt do mojego MIO Cyclo 305

Ten konkretnie: http://bit.ly/2pI7Z75

 

 

Wykonanie wizualne jak i jakościowe 10/10. Nie ma się do czego przyczepić.

 

Jedyne co jest minusem jest to że musiałem troszkę porzeźbić dwa ząbki w uchwycie aby był wyczuwalny klik "pod ręką" przy instalowaniu urządzenia. Musiałem podskrobać plastik na dwóch ząbkach, ok 1mm od boku z każdej strony aby pewnie siedział licznik.

 

Kolejny mały minus, nie mogę zamontować uchwytu na wprost mostka bo jest za krótki i licznik wadzi o górę mostka. Zrobiłem to z lewej strony i spód Mio prawie się opiera o kierownicę - ta kwestia mi zupełnie nie przeszkadza, choć wizualnie symetria jest przyjemniejsza dla oka. 

 

Jeśli ktoś by planował zakup to polecam mimo w/w drobnych uwag.

 

comment_OQHeVCHZY4I4U2v9Igawsaj04tXjC4Ut

Ja wczoraj z ciężkim sercem(cena!) zamówiłem w końcu ten firmowy uchwyt Mio, zobaczymy jak się będzie spisywał. Co do tego Twojego to wydaje mi się, że lepiej aby nie dotykał kierownicy bo będzie brzęczał na nierównościach. Przerabiałem to ostatnim w moim, mam go zamontowanego na mostku i na górze dotykał właśnie jego górnej krawędzi . Chwile czasu mi zajęło zlokalizowanie co to tak stuka :)



#998 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 1429 postów

Napisano 21 kwiecień 2017 - 18:51

Ogólnie wydaje mi się, że zamontowanie tego uchwytu na prawo od mostka było by lepsze, nie tylko wizualnie :) 



#999 Ge0m

Ge0m
  • Użytkownik
  • 23 postów

Napisano 21 kwiecień 2017 - 18:55

Ogólnie wydaje mi się, że zamontowanie tego uchwytu na prawo od mostka było by lepsze, nie tylko wizualnie :)

Jestem osobą leworęczna i nie bez powodu jest tak zamontowany uchwyt. Prawą ręką nie umiem go obsłużyć jadąc.



#1000 Fiskuss

Fiskuss
  • Użytkownik
  • 16 postów

Napisano 21 kwiecień 2017 - 18:55

Ja zamówiłem Cyclo 315 z USA, 99$ , wraz z kosztami przesyłki i VAT-em wychodzi około 590 zł (ze wszystkimi czujnikami). Licznik dostałem wczoraj, więc jeszcze nie mam wyrobionej konkretnej opinii.  

 

Jednak są pewne ograniczenia. 

- brak map europy. - > Coś powalczę, ale z tego co wyczytałem sprawa nie do przeskoczenia.

- stary firmware, póki co bez strava live segments -> w cyclo 505 już jest nowy, więc pewnie i w 315 się coś pojawi. 

- w zasadzie brak realnej gwarancji.

 

Samo wykonanie licznika wydaję się bardzo konkretne. Tak czy owak chyba się opłaca, wychodzi sporo taniej niż 105 w Polsce.  

 

Jak zapytałem Mio Polska skąd taka różnica w cenie (390 vs 1400) to odpisano mi tylko, że nie odpowiadają za politykę cenową prowadzoną w USA.

 

Ta jak zwykle sprzęt w Polsce droższy niż sprzęt + przesyłka z zagranicy, już mnie to nie dziwi bo sam zamawiałem z USA choćby czytnik Kindle lata temu. 

Ale jednak z Mio jest lipa bo według mnie bezsensu kupować nawigację rowerową na której nie da się wgrać mapy Polski. Szukałem na necie, nawet jak kupisz wersję europejską ale np z zachodnią Europą a nie centralną to też nie da rady tego zmienić bo wersja mapy jest przypisana do urządzenia. 

Wersja 315HC ma również już Strava Live.

 

Nie ma się co oszukiwać, te wszystkie urządzenia typu Mio Cyclo, Garminy itp są warte może z połowę katalogowej ceny ale że innych opcji mało bo dziedzina trochę niszowa to ceny nie opuszczą.





Dodaj odpowiedź