Jump to content


Photo

2020 Budget Weightweenie Revamp - Cannondale Supersix Evo Hi-Mod Custom

cannondale supersix carbon sram srametap etap zipp zipp404 tubular szytka

  • Please log in to reply
124 replies to this topic

#61 Ciachoorsky

Ciachoorsky
  • Użytkownik
  • 294 posts
  • SkądOpole

Posted 19 October 2018 - 15:20

Z nowych rzeczy:

-kaseta Sram Red 1190, 11-28
-łańcuch KMC SL złoty
-korba Cannondale SiSl2 170mm, 53/39 (448g)

Całość trochę schudła i tak jak stoi waży 6,66kg co biorąc pod uwagę wcale nie super lekkie Zippy wynik całkiem zadowalający.

fotki:

17xMgvE.jpg

7vJYHc1.jpg

xm5CqaN.jpg

WUv3kfY.jpg


  • 1415chris, impa, 4gotten and 2 others like this

#62 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,911 posts
  • SkądWarszawa

Posted 19 October 2018 - 16:36

superowo :) zazdro kasety i tej korby, szkoda, że na system shimanowski takiej nie ma



#63 admsk

admsk
  • Użytkownik
  • 389 posts

Posted 20 October 2018 - 11:24

Jednak pająk to pająk 👍🏻

Ciekaw jestem różnicy w wadze ramion SL2 vs SL. Ja mam jakiś pomieszany setup, na osi jest SiSL2, ramiona SiSL i pająk z 10 ramionami..



Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka



#64 nonamed

nonamed
  • Użytkownik
  • 224 posts

Posted 22 October 2018 - 15:17

Jednak pająk to pająk 👍🏻

Ciekaw jestem różnicy w wadze ramion SL2 vs SL. Ja mam jakiś pomieszany setup, na osi jest SiSL2, ramiona SiSL i pająk z 10 ramionami..



Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

 

Ja robiłem u siebie konwersję korby w Synapsie HiMod z korby z ramionami SI na SISL2 (172,5mm) wraz z wymianą zębatki FSA na 10-ramienny Spidering 52/36.

Szczegółowe porównanie wag zobaczycie tutaj:

korba-Si-Sl2.jpg por-wnanie.jpg SI-162.jpg SI-167.jpg SISL2-left.jpg SISL2-right.jpg

 

Wiem, że można było trafić ramiona SISL2 o sporo niższej wadze na poziomie 121g. Niestety dość często pojawiały się problemy z pękającymi odlewami (zwłaszcza przy ośce pedałów i mocowaniu do spideringa). Ja trafiłem ramiona trochę cięższe (prawdopodobnie z jakiś późniejszych okresów produkcji i też nieco cięższe). Na szczęście odpukać u mnie od 3 lat bez jakichkolwiek oznak zużycia i zmęczenia materiału.


  • Ciachoorsky likes this

#65 ortogonalny

ortogonalny
  • Użytkownik
  • 226 posts

Posted 22 October 2018 - 16:26

Piekny Ci on. No i ... tak wygląda dobrze wyczyszczony napęd !!! :) 


  • Ciachoorsky likes this

#66 admsk

admsk
  • Użytkownik
  • 389 posts

Posted 22 October 2018 - 19:11

Czyli ramiona w sumie 60g różnicy - jakoś przeżyję 😉

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka



#67 Ciachoorsky

Ciachoorsky
  • Użytkownik
  • 294 posts
  • SkądOpole

Posted 23 October 2018 - 09:14

Czyli ramiona w sumie 60g różnicy - jakoś przeżyję 😉

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Admsk, kolega nonamed pokazał różnice pomiędzy korbą Si a SiSL2, Ty ramiona jeśli zrozumiałem masz nie Si a SL, czyli poprzednika SiSL2, nie mogę doszukać się niestety artykułu który kiedyś czytałem, ale w przypadku SL i SiSL2 różnica w wadze powinna być jeszcze mniejsza niż to 60g pomiędzy Si a SiSL2. Robotę w tym wypadku będzie robiła Ci oś, która w Twoim wypadku jest z SiSL2 i jest ona lżejsza niż zwykła oś Si, nawet o tej samej długości - na nasze nieszczęście szybciej się też będzie zużywać, natomiast ceny osi do korb Cannondale'a są śmiesznie niskie :)


  • admsk likes this

#68 admsk

admsk
  • Użytkownik
  • 389 posts

Posted 06 November 2018 - 17:16

Hej, źle napisałem, mam SI. Waga nie jest najważniejsza dla mnie, bo ważę ok 82kg więc nie mało.

Wysłałem Ci PW jakiś czas temu odnośnie starej ramy, nie chcę zaśmiecać wątku.
Pozdrawiam.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka



#69 Rappid

Rappid
  • Użytkownik
  • 147 posts
  • Skądireland

Posted 05 January 2019 - 14:46

@Ciachoorsky: 

Odświeżę trochę temat.

Powoli nadchodzi czas przesiadki z 10sp na 11sp Reda mechanicznego lub właśnie Etap.

Gdy zacząłem się zagłębiać w temat Etapa, zauważyłem jeden problem jaki występuje z tylnąprzerzutką.

Zdaża się, że przy zmianie biegów na manetce przerzutka nie reaguje, stoi w miejscu. Czasami później przerzuca kilka biegó na raz.

Czy spotkałeś sięz tym problemem?

Popytałem trochę użytkowników i spisałem daty produkcji.

Czy możesz podać rok i tydzień produkcji (YEAR/WEEK), znajdziesz naklejkę na opakowaniu.

I w jakim sklepie kupiłeś Etapa?

 



#70 Ciachoorsky

Ciachoorsky
  • Użytkownik
  • 294 posts
  • SkądOpole

Posted 08 January 2019 - 18:25

@Ciachoorsky: 

Odświeżę trochę temat.

Powoli nadchodzi czas przesiadki z 10sp na 11sp Reda mechanicznego lub właśnie Etap.

Gdy zacząłem się zagłębiać w temat Etapa, zauważyłem jeden problem jaki występuje z tylnąprzerzutką.

Zdaża się, że przy zmianie biegów na manetce przerzutka nie reaguje, stoi w miejscu. Czasami później przerzuca kilka biegó na raz.

Czy spotkałeś sięz tym problemem?

Popytałem trochę użytkowników i spisałem daty produkcji.

Czy możesz podać rok i tydzień produkcji (YEAR/WEEK), znajdziesz naklejkę na opakowaniu.

I w jakim sklepie kupiłeś Etapa?

Nigdy, ale to nigdy od samego początku nie spotkałem się z ww. problemem, nigdy nawet nie było tak, że wrzucony bieg zadziałał z opóźnieniem. Zawsze jest to ten sam czas reakcji (jeżdżone zarówno w deszczu, jak i minusowych temperaturach).

Jest jedna, jedyna możliwość w której jestem w stanie wywołać sytuację o której mówisz. Ponieważ przerzutki mają czujniki ruchu i po pewnym czasie przechodzą w tryb uśpienia, to jeśli rower stoi oparty o ścianę i nie ruszając nim zupełnie przyciśniesz przycisk na manetce, to przerzutka nie reaguje. Dopiero w sytuacji:

a) jeśli naciśniesz oba przyciski (wówczas zmiana przedniej przerzutki)
B) lekko poruszysz rowerem (zazwyczaj wystarczy przechylenie go o parę cm)
c) naciśniesz przycisk na przerzutce

Wówczas całość znów działa. W przypadku normalnego użytkowania (Rower stoi oparty, bierzesz go pod rękę i wychodzisz z domu, czy jest oparty przez dłuższą chwilę pod sklepem wtedy całość działa od razu nie ma możliwości żeby przerzutka się nie wybudziła).

Osprzęt kupiłem na bike24.de, na pudełkach z tyłu występuje oznaczenie 2017 WK27 (stawiam że to o to Ci chodzi).

 



#71 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 08 January 2019 - 18:45

Rappid, jak juz mowic o bolaczkach Etap, to mozna wymienic:
- "odpadajace" baterie, chyba najbardziej popularny problem. Jakis rok temu znajomy zakupil F10 na Etapie, w rozmowie wspomnialem o bateriach. Dlugo go nie widzialem, na ostatnim klubowym wyjezdzie mowi, ze mu bateria odpadla.... :)
- overshifting, przednia przerzutka jest dosc wymagajaca w ustawieniu,
- czytalem pare przypadkow gdzie tylna przerzutka zupelnie przestala dzialac, tu Sram, jak i w przypadku baterii wymienia na nowe.
Ale nigdy nie spotkalem sie zeby ktos pisal o opoznionym dzialaniu przerzutki.
Ja mam jeden z pierwszych zestawow jakie pojawily sie w UK w ogolnej sprzedazy, luty/ marzec 2016.
Przez 3 lata nie mialem zadnych problemow, jazda w deszczu, niskich temperaturach, czeste mycia, wszystko dziala precyzyjnie.
Nawet z tarczami Osymetric zmienia jak zyleta ;)
  • Ciachoorsky likes this

#72 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Posted 08 January 2019 - 23:50

Gdy kiedyś napisałem że etap miewa problem z urywaniem się baterii to pojawiły się wirtualne palce, stukajace się w czoło, oraz sugestie że to ludzka nieudolność tego, kto nie umie zapiąć baterii do uchwytu...
A tu się okazuje że producent uznaje swoją nieudolność w tym wzgledzie.
Wtedy przedstawiciel Srama nie usiłował zrzucić odpowiedzialności na czynnik ludzki- dał pudło baterii.
Teraz okazuje się że to najbardziej popularny problem....

#73 Ciachoorsky

Ciachoorsky
  • Użytkownik
  • 294 posts
  • SkądOpole

Posted 30 January 2019 - 21:17

Noworoczne upgrade'y:

1. owijka Rapha City Bar Tape - korki od szampana i ideologia z nimi związana zdobyła moje serce:
"Special ‘Champion Brüt’ champagne corks - a nod to podium celebrations -  are included as bar plugs."

2. Siodło Fabric Scoop Flat Pro w wersji Team

Podmianka poskutkowała delikatnym poruszeniem wagi - aktualnie jest 6,63kg.


dfTdUeA.jpg

eKNEOxa.jpg

ZQaJuQ6.jpg



#74 admsk

admsk
  • Użytkownik
  • 389 posts

Posted 31 January 2019 - 12:07

Jak ci leży scoop flat?

Próbowałem 2 lata temu i niestety obcierało mi wewnętrzną stronę uda. Właściwie to dobrze, bo po korekcie pozycji Antares braided r3 leży jak ulał.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka



#75 Ciachoorsky

Ciachoorsky
  • Użytkownik
  • 294 posts
  • SkądOpole

Posted 31 January 2019 - 20:30

Jak ci leży scoop flat?

Próbowałem 2 lata temu i niestety obcierało mi wewnętrzną stronę uda. Właściwie to dobrze, bo po korekcie pozycji Antares braided r3 leży jak ulał.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka


Póki co mam za sobą 3 1,5-2h jazdy i jest celująco. Arione jest. genialnym siodłem na którym spędziłem już kilka lat w kilku jego wersjach, oraz kilku różnych rowerach. Natomiast od czasu gdy zacząłem jeździć na rowerze z dziewczyną zmieniła się też specyfika jazdy, przez co częściej i "ciężej" siedzę czterema literami na siodle, co skutkuje tym że po 2-3h takiej kofirajdowej jazdy tyłek powoli zaczął o sobie przypominać. Tu trochę zaryzykowałem, bo zastanawiałem się, czy na początek nie wziąć najniższej wersji (brak opcji przetestowania w okolicy), natomiast ani trochę ryzyka nie żałuję, bo póki co budową Fabric wpisuje się idealnie. Arione bylo szersze w przedniej części i to tam zdarzało mi się obcierać udami. Fabric ma trochę inną budowę i siedzę na nim stricte na kościach, a nie tkankami miękkimi - za co moja prostata będzie mi zapewne w przyszłości wzdzięczna :)



#76 Ciachoorsky

Ciachoorsky
  • Użytkownik
  • 294 posts
  • SkądOpole

Posted 21 March 2019 - 16:20

Rozsypane szkło na jednej z rund zakończyło beżową erę. Wybór szytek padł znów na Corsy - tym razem w wersji czarnej.

OxdU9kL.jpg

WdDk33V.jpg

Dodatkowo wjechały też nowe, karbonowe koszyki:

sUfyCld.jpg

Na pewno wizualnie z całością gryzą się teraz korki kierownicy i łańcuch, więc w bliższej lub dalszej przyszłości pójdą do odstrzału :)


  • Bzyk likes this

#77 KMQ

KMQ
  • Użytkownik
  • 829 posts

Posted 21 March 2019 - 17:12

Rozsypane szkło na jednej z rund zakończyło beżową erę. Wybór szytek padł znów na Corsy - tym razem w wersji czarnej.

OxdU9kL.jpg

WdDk33V.jpg

Dodatkowo wjechały też nowe, karbonowe koszyki:

sUfyCld.jpg

Na pewno wizualnie z całością gryzą się teraz korki kierownicy i łańcuch, więc w bliższej lub dalszej przyszłości pójdą do odstrzału :)


Fajny jest :)

A lancuch czarny :)

#78 Ciachoorsky

Ciachoorsky
  • Użytkownik
  • 294 posts
  • SkądOpole

Posted 21 March 2019 - 17:14

Fajny jest :)

A lancuch czarny :)

 
Łańcuch czarny już był (jeszcze w ramie przed wymianą gwarancyjną), i w przypadku posiadania napędu 2x11 o ile nowy łańcuch wygląda nieziemsko, o tyle po paru zmianach z małego blatu na duży łańcuch się wyciera i nie wygląda to już tak spektakularnie. Więc do tego rozwiązania raczej nie wrócę :)



#79 Ciachoorsky

Ciachoorsky
  • Użytkownik
  • 294 posts
  • SkądOpole

Posted 22 June 2019 - 17:33

Drugim elementem mojego dyplomu (więcej info tu: https://szosa.org/to...mba-z-rzeszowa/) został Supersix. Customowe malowanie w Cyklonie z Warszawy obejmowało zdarcie poprzedniego lakieru do mnagiego karbonu i "delikatną" korektę malowania względem oryginału. Główny kolor to głęboka czerń z niebiesko-fioletowymi opiłkami (nie jest to chamska perła), biała kratka to kolor z palety BMW + gradientowe wykończenia od ciepłego truskawowego po fiolet. Całości nieznacznie (bo o 17g) się przytyło.

Fotki:

LAk0b4V.jpg

OvSjU8z.jpg

6qhyKGX.jpg

cwZ5hh7.jpg

wIvnpys.jpg

 


  • 1415chris, impa, dywyn and 2 others like this

#80 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 22 June 2019 - 17:57

Cieszy oko, super malowanie, ogolnie top klasa.
  • Ciachoorsky likes this



Also tagged with one or more of these keywords: cannondale, supersix, carbon, sram, srametap, etap, zipp, zipp404, tubular, szytka