Skocz do zawartości


Zdjęcie

Serwis Suportu Bb90

suport BB90 trek

74 odpowiedzi w tym temacie

#1 Siecky

Siecky
  • Użytkownik
  • 230 postów

Napisano 10 grudzień 2017 - 22:09

Witam

Czy jest jakiś sposób na wyjęcie osłon łożysk w BB90 bez ich uszkadzania ?.... tak aby można było je ponownie założyć ... czy dopiero wraz z wybiciem łożyska ?

 

 http://szosa.org/upl..._251_184789.jpg



#2 Pirx

Pirx
  • Użytkownik
  • 269 postów
  • SkądKlucze

Napisano 11 grudzień 2017 - 07:23

Ja to wyjmuję ostrożnie podważając wokół szerokim nożem.

 



#3 Siecky

Siecky
  • Użytkownik
  • 230 postów

Napisano 11 grudzień 2017 - 08:50

tzn. od zewnątrz okręgu tak ?
... a ciężko wychodzi ?

Edit:

 

Dzięki Pirx... wyszło bezboleśnie :)
 



#4 Siecky

Siecky
  • Użytkownik
  • 230 postów

Napisano 11 grudzień 2017 - 12:11

Mam jeszcze dwa pytania...

 

1. Jak najsprawniej usunąć stary smar z łożysk...? i ewentualnie czym zaaplikować nowy...

http://szosa.org/upl...251_2513067.jpg

 

2. ...i biorąc pod uwagę słabość uszczelnienia BB90 i małą odporność na wodę... jakiego używacie smaru ?

... ja zastanawiam się na Morganem Campa Grease albo bardziej wodoodpornym Motorexem 2000... jestem ciekawy Waszych opinii



#5 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3008 postów
  • SkądWLKP

Napisano 11 grudzień 2017 - 14:30

Mam jeszcze dwa pytania...

 

1. Jak najsprawniej usunąć stary smar z łożysk...? i ewentualnie czym zaaplikować nowy...

http://szosa.org/upl...251_2513067.jpg

 

2. ...i biorąc pod uwagę słabość uszczelnienia BB90 i małą odporność na wodę... jakiego używacie smaru ?

... ja zastanawiam się na Morganem Campa Grease albo bardziej wodoodpornym Motorexem 2000... jestem ciekawy Waszych opinii

Najsprawniej jest wypłukać stare łożysko w rozpuszczalniku. Od środka masz uszczelkę, a więc pobieżne przetarcie szmatką czy wytarmoszenie pędzelkiem z zewnątrz zamoczonym w benzynie nie będzie zbyt idealnym rozwiązaniem. S kolei wycisnąć łożysko za wewnętrzną bieżnię to możesz doprowadzić do jego uszkodzenia. Generalnie sytuacja patowa. Dodaj smaru (motoryzacyjne do łożysk za 30zł/400g wystarczą), zamknij i czekaj aż padnie. Długo i tak nie pociągnie. 

 

Co ja bym zrobił? Tradycyjnie po swojemu :)

http://szosa.org/upl..._251_184789.jpg

Na tym obrazku wszystko widać :) Trzeba wycisnąć Shimanowski (sorry, chiński) szit ze środka, wsadzić markowe 6805 2RS, z tego plastiku zetrzeć ten kołnierz co widać go na zdjęciu i masz cycuś glancuś wkład. 



#6 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 postów
  • SkądBergen

Napisano 11 grudzień 2017 - 15:28

To jest chyba Trek? Łożyska siedzą bespośrednio w karbonie, czasami da się je wyciągnąć bez używania uberśmocy, ewentualnie jak smar w środku w miarę czysty ( a na taki wygląda na twoim zdjęciu) to wystarczy dosmarować z zewnątrz, tylko trzeba uważać żeby przypadkiem nie napchać piachu do środka ;) MB Campa jest moim zdaniem slabo odporny na wodę, Motorex będzie znacznie lepszy.

#7 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3008 postów
  • SkądWLKP

Napisano 11 grudzień 2017 - 15:43

Aaa, czyli Houston, mamy problem :D



#8 Siecky

Siecky
  • Użytkownik
  • 230 postów

Napisano 11 grudzień 2017 - 15:45

 

Co ja bym zrobił? Tradycyjnie po swojemu :)

http://szosa.org/upl..._251_184789.jpg

Na tym obrazku wszystko widać :) Trzeba wycisnąć Shimanowski (sorry, chiński) szit ze środka, wsadzić markowe 6805 2RS, z tego plastiku zetrzeć ten kołnierz co widać go na zdjęciu i masz cycuś glancuś wkład. 

 

Arni nie otwiera mi się Twój link... :) a chętnie bym zobaczył....

i może Cię zaskoczę ale w Treku jest polski... a konkretnie kielecki akcent...  w postaci łożysk NSK :) ...co może nie zmienia postaci rzeczy, że to "szit"... nie mam zdania nie znam jakości tych łożysk...

 

 

To jest chyba Trek? Łożyska siedzą bespośrednio w karbonie, czasami da się je wyciągnąć bez używania uberśmocy, ewentualnie jak smar w środku w miarę czysty ( a na taki wygląda na twoim zdjęciu) to wystarczy dosmarować z zewnątrz, tylko trzeba uważać żeby przypadkiem nie napchać piachu do środka ;) MB Campa jest moim zdaniem slabo odporny na wodę, Motorex będzie znacznie lepszy.

 

Tak... przebieg 1k i to w suchym... chciałem wymienić ten smar na coś "lepszego" bardziej wodoodpornego... stąd ten Motorex... nie wiem co tam Koledzy z Kielc pchają do środka... ;)

Czy dobrze rozumiem, że z ilością nie przesadzę ? nadmiar pewnie wyjdzie...

a przy ewentualnej wymianie jakiej marki łożyska byś polecił ?

 



#9 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 postów
  • SkądBergen

Napisano 11 grudzień 2017 - 16:22

Tak jak piszesz -prawie do pełna (3/4), nadmiar zostanie wyciśnięty, natomiast co do łożysk to zapytaj @tobo, on siedział w treku przez wiele lat, może poleci coś sprawdzonego. Ja używałem tylko zamienników Enduro - jak dla mnie słabizna.

#10 Siecky

Siecky
  • Użytkownik
  • 230 postów

Napisano 11 grudzień 2017 - 16:24

Dzięki za info. Pozdrawiam

Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka



#11 puchaty

puchaty
  • Użytkownik
  • 778 postów
  • SkądGdynia

Napisano 12 grudzień 2017 - 08:36

Tu jest trochę o czyszczeniu łożysk.


#12 Siecky

Siecky
  • Użytkownik
  • 230 postów

Napisano 12 grudzień 2017 - 10:54

Tu jest trochę o czyszczeniu łożysk.

 


Dzięki Puchaty za podrzucenie filmiku... 

... jednak problem polega na tym, że moje łożyska ładnie siedzą osadzone... i nie da się zdjąć drugiej uszczelki i tu grawitacja nie jest naszym sprzymierzeńcem... :)

 

Mam jeszcze pytanie o Wasze zdanie na temat jakości tych łożysk NSK (produkcja Polska Kielce), mają symbol 6805D... tzn. uszczelnione ... są zdaje się dwa rodzaje uszczelek ... stykowe i bezstykowe... nie wiem jak jest w tym przypadku...

może ktoś z Was ma ten temat wiedzę..



#13 puchaty

puchaty
  • Użytkownik
  • 778 postów
  • SkądGdynia

Napisano 12 grudzień 2017 - 11:52

Dzięki Puchaty za podrzucenie filmiku... 
... jednak problem polega na tym, że moje łożyska ładnie siedzą osadzone... i nie da się zdjąć drugiej uszczelki i tu grawitacja nie jest naszym sprzymierzeńcem... :)

A ja ostatnio, co prawda w BB 30, zrobiłem tak, jak piszesz. Zdjąłem jedną uszczelkę, wytarłem smar, pędzelkiem namoczonym w rozcieńczalniku posmyrałem, a potem elegancko wydmuchałem cały stary smar sprężarką. Potem napchałem nowego smaru, uszczelniłem i na razie cicho i gładko.

#14 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 12 grudzień 2017 - 21:49

Ktoś mnie wywołał do tablicy :)

Więc:

- łożyska które masz to ultra szit. Trek wprowadził je jakieś dwa lata temu, zamiennie za wcześniej stosowane Endurobearings które były szitem. Jeśli Enduro się regularnie serwisowało i smarowało od nowości czymś sensownym to hulały bardzo długo. Jeśli nie to wystarczył tydzień i trochę deszczu by w środku było rudo. Te nowe są gorsze bo szlag je trafia nawet jeśli się ich nie zamęczy wodą - zaczynają gruchać i dostają luzów. Do tego wymagają dedykowanych pokryw jakie masz - starsze Enduro można było wymieniać na inne i wykorzystywać załączone w zestawie uszczelki.

 

- łożyska bym wyczyścił i wrzucił do nich nowy dobrej jakości smar - to co jest jest wujowe.

- jeśli zamierzasz zimować rower bez użytkowania to koniecznie przeserwisuj suport bo wiosną po bezruchu albo będzie kręcił się na popych przedłużką albo wcale - trochę wody w środku i szlag je trafi. Przy odrobinie pecha zniszczysz oś korby a przy większym pechu także gniazda mufy suportu.



#15 Siecky

Siecky
  • Użytkownik
  • 230 postów

Napisano 12 grudzień 2017 - 22:27

:) no już miałem Tobo do Ciebie pisać na priv :)

 

1. Doprecyzuj proszę co masz na myśli "przeserwisuj"... starać się wymienić... wypłukać cały smar i napchać nowego... czy od razu wypierd.... te łożyska i ładować nowe ....czy coś innego ?

 

2. Jakie łożyska byś polecił ? zakładając, że pokrywy mam ... (gdzieś czytałem jak pisałeś o BBB (FSA) z BB86)...?

 

3. Na temat smaru już mi odpowiadałeś parę dni temu  ;)



#16 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 13 grudzień 2017 - 13:44

Te są gorsze od Enduro - Enduro kisły jak dostały wody a te zdychają nawet w normalnym użytkowaniu, dosyć szybko.
Bbb/FSA działały w mokrych warunkach lepiej niż w takich samych oryginalne Enduro.
Wg mnie przetestuj te co są i sprawdź w jakim są stanie co np 500 km.

#17 Siecky

Siecky
  • Użytkownik
  • 230 postów

Napisano 13 grudzień 2017 - 17:26

Tobo pójdę za Twoją namową... trudno... każda sobota zajęta... ;)

...a tak na poważnie... jeszcze Cię trochę pomęczę... :) Powiedz proszę czy:

 

1. Konstrukcyjnie samo oryginalne łożysko, które teraz pakuje TREK różni się czymś od każdego innego łożyska 6805 ?

2. Jak montuje się tą dwuczęściową tuleję (gdyby była taka potrzeba) ?... i dlaczego jest dwuczęściowa ?

3. Znalazłem same osłony suportu na ebayu:

https://www.ebay.com...ack/11004570816

może da się gdzieś to dokupić u nas ?



#18 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 13 grudzień 2017 - 22:26

1. Czy łożysko "Treka" różni się konstrukcyjnie od innych o tym samym oznaczeniu? Nie mam pojęcia. Serwis zamawiał te zestawy u dystrybutora więc było "na stanie" to co oferował dystrybutor.
2. Ta tuleja jest dwuczęściowa ponieważ montujesz ją wciskając w gniazda w mufie a jedna z nich wchodzi w środku w drugą. Ona jest formą prowizorycznej uszczelki. Jeśli masz korbe Shimano nie ma znaczenia która część jesy z której strony
3. Te pokrywy są kiepską osłoną łożysk - gorszą niż w poprzedniej wersji do łożysk enduro. Gdzie możesz je dostać? W każdym sensownym sklepie sprzedającym wyższe modele Treków. Powinni mieć tego tony bo są w zestawie z serwisowym pakietem łożysk.

#19 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1355 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 13 grudzień 2017 - 23:00

Japier, a mój BB68 (Shimano 5600) w Treku od 2009 roku hula i ani mu się chce przestawać (72300 km). 


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#20 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 postów
  • SkądBergen

Napisano 14 grudzień 2017 - 00:01

Jak nie nałapał wody i syfu to czemu miałby nie hulać.





Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: suport, BB90, trek