Witam
Czy jest jakiś sposób na wyjęcie osłon łożysk w BB90 bez ich uszkadzania ?.... tak aby można było je ponownie założyć ... czy dopiero wraz z wybiciem łożyska ?
http://szosa.org/upl..._251_184789.jpg
Posted 10 December 2017 - 22:09
Witam
Czy jest jakiś sposób na wyjęcie osłon łożysk w BB90 bez ich uszkadzania ?.... tak aby można było je ponownie założyć ... czy dopiero wraz z wybiciem łożyska ?
http://szosa.org/upl..._251_184789.jpg
Posted 11 December 2017 - 12:11
Mam jeszcze dwa pytania...
1. Jak najsprawniej usunąć stary smar z łożysk...? i ewentualnie czym zaaplikować nowy...
http://szosa.org/upl...251_2513067.jpg
2. ...i biorąc pod uwagę słabość uszczelnienia BB90 i małą odporność na wodę... jakiego używacie smaru ?
... ja zastanawiam się na Morganem Campa Grease albo bardziej wodoodpornym Motorexem 2000... jestem ciekawy Waszych opinii
Posted 11 December 2017 - 14:30
Mam jeszcze dwa pytania...
1. Jak najsprawniej usunąć stary smar z łożysk...? i ewentualnie czym zaaplikować nowy...
http://szosa.org/upl...251_2513067.jpg
2. ...i biorąc pod uwagę słabość uszczelnienia BB90 i małą odporność na wodę... jakiego używacie smaru ?
... ja zastanawiam się na Morganem Campa Grease albo bardziej wodoodpornym Motorexem 2000... jestem ciekawy Waszych opinii
Najsprawniej jest wypłukać stare łożysko w rozpuszczalniku. Od środka masz uszczelkę, a więc pobieżne przetarcie szmatką czy wytarmoszenie pędzelkiem z zewnątrz zamoczonym w benzynie nie będzie zbyt idealnym rozwiązaniem. S kolei wycisnąć łożysko za wewnętrzną bieżnię to możesz doprowadzić do jego uszkodzenia. Generalnie sytuacja patowa. Dodaj smaru (motoryzacyjne do łożysk za 30zł/400g wystarczą), zamknij i czekaj aż padnie. Długo i tak nie pociągnie.
Co ja bym zrobił? Tradycyjnie po swojemu
http://szosa.org/upl..._251_184789.jpg
Na tym obrazku wszystko widać Trzeba wycisnąć Shimanowski (sorry, chiński) szit ze środka, wsadzić markowe 6805 2RS, z tego plastiku zetrzeć ten kołnierz co widać go na zdjęciu i masz cycuś glancuś wkład.
Posted 11 December 2017 - 15:28
Posted 11 December 2017 - 15:45
Co ja bym zrobił? Tradycyjnie po swojemu
http://szosa.org/upl..._251_184789.jpg
Na tym obrazku wszystko widać Trzeba wycisnąć Shimanowski (sorry, chiński) szit ze środka, wsadzić markowe 6805 2RS, z tego plastiku zetrzeć ten kołnierz co widać go na zdjęciu i masz cycuś glancuś wkład.
Arni nie otwiera mi się Twój link... a chętnie bym zobaczył....
i może Cię zaskoczę ale w Treku jest polski... a konkretnie kielecki akcent... w postaci łożysk NSK ...co może nie zmienia postaci rzeczy, że to "szit"... nie mam zdania nie znam jakości tych łożysk...
To jest chyba Trek? Łożyska siedzą bespośrednio w karbonie, czasami da się je wyciągnąć bez używania uberśmocy, ewentualnie jak smar w środku w miarę czysty ( a na taki wygląda na twoim zdjęciu) to wystarczy dosmarować z zewnątrz, tylko trzeba uważać żeby przypadkiem nie napchać piachu do środka MB Campa jest moim zdaniem slabo odporny na wodę, Motorex będzie znacznie lepszy.
Tak... przebieg 1k i to w suchym... chciałem wymienić ten smar na coś "lepszego" bardziej wodoodpornego... stąd ten Motorex... nie wiem co tam Koledzy z Kielc pchają do środka...
Czy dobrze rozumiem, że z ilością nie przesadzę ? nadmiar pewnie wyjdzie...
a przy ewentualnej wymianie jakiej marki łożyska byś polecił ?
Posted 11 December 2017 - 16:22
Posted 12 December 2017 - 08:36
Posted 12 December 2017 - 10:54
Tu jest trochę o czyszczeniu łożysk.
Dzięki Puchaty za podrzucenie filmiku...
... jednak problem polega na tym, że moje łożyska ładnie siedzą osadzone... i nie da się zdjąć drugiej uszczelki i tu grawitacja nie jest naszym sprzymierzeńcem...
Mam jeszcze pytanie o Wasze zdanie na temat jakości tych łożysk NSK (produkcja Polska Kielce), mają symbol 6805D... tzn. uszczelnione ... są zdaje się dwa rodzaje uszczelek ... stykowe i bezstykowe... nie wiem jak jest w tym przypadku...
może ktoś z Was ma ten temat wiedzę..
Posted 12 December 2017 - 11:52
A ja ostatnio, co prawda w BB 30, zrobiłem tak, jak piszesz. Zdjąłem jedną uszczelkę, wytarłem smar, pędzelkiem namoczonym w rozcieńczalniku posmyrałem, a potem elegancko wydmuchałem cały stary smar sprężarką. Potem napchałem nowego smaru, uszczelniłem i na razie cicho i gładko.Dzięki Puchaty za podrzucenie filmiku...
... jednak problem polega na tym, że moje łożyska ładnie siedzą osadzone... i nie da się zdjąć drugiej uszczelki i tu grawitacja nie jest naszym sprzymierzeńcem...
Posted 12 December 2017 - 21:49
Ktoś mnie wywołał do tablicy
Więc:
- łożyska które masz to ultra szit. Trek wprowadził je jakieś dwa lata temu, zamiennie za wcześniej stosowane Endurobearings które były szitem. Jeśli Enduro się regularnie serwisowało i smarowało od nowości czymś sensownym to hulały bardzo długo. Jeśli nie to wystarczył tydzień i trochę deszczu by w środku było rudo. Te nowe są gorsze bo szlag je trafia nawet jeśli się ich nie zamęczy wodą - zaczynają gruchać i dostają luzów. Do tego wymagają dedykowanych pokryw jakie masz - starsze Enduro można było wymieniać na inne i wykorzystywać załączone w zestawie uszczelki.
- łożyska bym wyczyścił i wrzucił do nich nowy dobrej jakości smar - to co jest jest wujowe.
- jeśli zamierzasz zimować rower bez użytkowania to koniecznie przeserwisuj suport bo wiosną po bezruchu albo będzie kręcił się na popych przedłużką albo wcale - trochę wody w środku i szlag je trafi. Przy odrobinie pecha zniszczysz oś korby a przy większym pechu także gniazda mufy suportu.
Posted 12 December 2017 - 22:27
no już miałem Tobo do Ciebie pisać na priv
1. Doprecyzuj proszę co masz na myśli "przeserwisuj"... starać się wymienić... wypłukać cały smar i napchać nowego... czy od razu wypierd.... te łożyska i ładować nowe ....czy coś innego ?
2. Jakie łożyska byś polecił ? zakładając, że pokrywy mam ... (gdzieś czytałem jak pisałeś o BBB (FSA) z BB86)...?
3. Na temat smaru już mi odpowiadałeś parę dni temu
Posted 13 December 2017 - 13:44
Posted 13 December 2017 - 17:26
Tobo pójdę za Twoją namową... trudno... każda sobota zajęta...
...a tak na poważnie... jeszcze Cię trochę pomęczę... Powiedz proszę czy:
1. Konstrukcyjnie samo oryginalne łożysko, które teraz pakuje TREK różni się czymś od każdego innego łożyska 6805 ?
2. Jak montuje się tą dwuczęściową tuleję (gdyby była taka potrzeba) ?... i dlaczego jest dwuczęściowa ?
3. Znalazłem same osłony suportu na ebayu:
https://www.ebay.com...ack/11004570816
może da się gdzieś to dokupić u nas ?
Posted 13 December 2017 - 22:26
Posted 13 December 2017 - 23:00
Japier, a mój BB68 (Shimano 5600) w Treku od 2009 roku hula i ani mu się chce przestawać (72300 km).
www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna
"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."
Posted 14 December 2017 - 00:01
Jak nie nałapał wody i syfu to czemu miałby nie hulać.
Rowery oraz części →
Rowery oraz ramy →
Jaki rower za 3500zł i więcej? →
Czy Trek Domane Wart Jest Swojej Ceny ?Started by Arek74 , 21 Feb 2022 Trek, Domane |
|
||
Rowery oraz części →
Osprzęt, podzespoły →
Korby - kasety - łańcuchy - suporty →
Luz Na Suporcie Po 50 KmStarted by dogryadres , 19 Aug 2021 suport, merida, big.nine 20 and 2 more... |
|
||
Warsztat →
Warsztat →
Suport Hollowtech Ii Karbonowa Rama, Problem Z OdkręceniemStarted by tymooteusz , 08 Jul 2021 suport, hollowtech, II and 6 more... |
|
||
Rowery oraz części →
Osprzęt, podzespoły →
Ultegra Di2 - OkablowanieStarted by dmxzor , 29 Mar 2020 di2, ultegra, madone, trek |
|
||
Rowery oraz części →
Rowery oraz ramy →
Nasze rowery →
Trek Madone Sl6 Project OneStarted by dmxzor , 28 Feb 2020 trek, madone, projectone, szosa and 1 more... |
|