Powtórzę to co już raz pisałem: o ile dla edge 500 czujnik prędkości (właściwie obrotów koła) jest jednak niezbędny, bo moduł gps(albo wbudowana antena?) ma zdecydowanie mniejszą czułość i prędkość wkurzająco skacze o kilka km/h w górę i dół (zwłaszcza np. w lesie), tak dla edge 810 na szosę właściwie bez tego czujnika można się obyć, dokładność wskazań prędkości jest zdecydowanie bardziej stabilna niż w e500. Co innego w terenie, zwłaszcza o bogatej rzeźbie i gęsto zalesionym, na dodatek gdzie prędkości są niewielkie np. podjazdy z prędkością rzędu kilku km/h, mogą przekłamywać tak prędkość, jak i przebytą odległość.
Inna sprawa, że warto mieć czujnik kadencji, no chyba, że masz np. w korbie (przy pomiarze mocy ;-)), no i czujnik pulsu też jest przydatny. Wniosek? Jak nie masz osobnych czujników, to lepiej/taniej kupić komplet.
No i edge 810 to nie zegarek. Prawdę mówiąc, nawet pod zegarek edge 500 bym nie podciągał - choć faktycznie jest możliwość wyświetlenia aktualnego czasu ;-).
jeszcze pytanie dotyczące plików gpx.
jak stworzę sobie trasę / ślad, to później gdzie mam wgrać?
stworzyć kolejny katalog?
chciałbym sobie zachowywać w urządzeniu (konkretnie na karcie) narysowane przeze mnie trasy. oczywiście te udane i najciekawsze.
dla przykładu. narysowałem, przejechałem się i zostawiam, może tu wrócę. nazywam plik:
paryz-lasek_bulonski.gpx
czy będę mógł tak nazwać i gdzie mam go wrzucić?
ja jestem taki, że raczej preferuję kopiowania metodą Total Commander
stąd takie szczegółowe pytania.
Edge nie tworzy gxp, fit można przerobić na gxp tylko w tym celu co Ty chcesz to nie ma po co.
Kursy tworzy się np. w Connect lub bikeroutetoaster - warto użyć podkładu map OSM, a nie google - uniknie się komunikatów o zjechaniu z kursu z uwagi na lepsze odwzorowanie dróg. Na dodatek w przypadku większych niedokładności nawigacja TBT w edge 810 ma jeszcze tendencję do zawieszeń, aktualna beta firmware ma te problemy zlikwidować, ale tak czy siak warto zadbać, żeby trasę zaplanować na podstawie jak najdokładniejszej mapy.
A dla przykładu "przejechałem i chcę zachować" to robi się kurs na podstawie przejechanej aktywności w samym urządzeniu. W tym przypadku dochodzi możliwość porównywania aktualnej jazdy z tą, na podstawie której jest stworzony kurs (prędkość, odległość za/przed itp.) no i oczywiście nie będzie ewentualnych niedokładności planowanej trasy.