Urządzenia Treningowe Garmin (Edge/fenix/fr) + Akcesoria
#2441
Posted 13 February 2015 - 08:24
Mam do Was pytanie. Z tego co ja się orientuję, to w Edge 810 (nie wiem, jak w innych modelach) można włączyć w urządzeniu kilka map.
Proszę o informację, jaki to ma sens? Jakie to ma zastosowanie i możliwości? Czy te mapy wówczas się nakładają np warstwami, czy się uzupełniają?
W instrukcji nie ma informacji na ten temat.
Szurnięte po ekranie.
#2442
Posted 13 February 2015 - 08:50
Garniak.pl
tam często używają map topo i ścieżki na raz bo do tego są stworzone
zależy od konfiguracji map
#2444
Posted 13 February 2015 - 09:17
Są mapy np.Pl Topo na którą jest nakładka "ścieżki" i wtedy masz mapę ze szlakami. W innych wypadkach wyłączasz mapę "drogową" a włączasz "terenową" w zależności od potrzeb.Możesz mieć wszystkie włączone,ale obrazowo, wtedy tworzą się "warstwy" i wyświetlana jest ta która jest najwyżej. Jeśli chcesz wyświetlić poz.2 to musisz wyłączyć poz.1 jeśli chcesz poz.3 to wyłączyć 1 i 2 itd.
- sum likes this
#2446
Posted 13 February 2015 - 11:00
Mam kolejną (wydaje się sensowną) informację na temat ilości włączonych map.
Mianowicie. Włączamy jednocześnie dwie mapy. Dla przykładu TOPO i GARMIN CITY NAVIGATOR.
W urządzeniu ustawiamy sobie dwa profile (lub więcej) aktywności.
Dla przykładu (oczywiście) opisujemy Szosa i Las
W Szosie ustawiamy w profilu mapę Garmin'a a W Lesie mapę Topo.
Nic nie trzeba włączać, przełączać. Tylko przed wyruszeniem wystarczy ustawić profil.
To jest dla mnie jasne, proste i sensowne.
#2451
Posted 13 February 2015 - 14:50
................................
Krócej jest ustawić profil lub gm zmienić, niż mapę.
................................
Może i krócej ale ...... musisz wtedy rozpocząć "nową jazdę" a nie kontynuować już rozpoczętą.
Zmiana wyświetlania tylko samej mapy umożliwia kontynuowanie już rozpoczętego
zapisu treningu/przejazdu :-D
Pzdr.
- sum likes this
ZORBA pozdrawia !!
#2453
Posted 13 February 2015 - 23:19
miałem okazję dzisiaj się pobawić E810.
ogólnie podoba mi się urządzenie.. śmiało można nazwać je komputerem rowerowym
ustawiłem sobie profile rowerowe. jako, że nie moja zabawka i miałem ograniczony czas, to ustawiłem pobieżnie.
chciałem sobie sprawdzić mapy i wyświetlanie pozycji. na nawigację niestety zabrakło mi czasu
i tu się lekko rozczarowałem... a mianowicie, napisałem:
...
Dla przykładu (oczywiście) opisujemy Szosa i Las
W Szosie ustawiamy w profilu mapę Garmin'a a W Lesie mapę Topo.
Nic nie trzeba włączać, przełączać. Tylko przed wyruszeniem wystarczy ustawić profil.
..
i tu zaskoczenie!!!
nie można ustawić innej mapy w jednym profilu aktywności i innej w drugim profilu.
zawsze się ustawi ostatnia lub kilka (jak włączymy oczywiście kilka).
więc to co wyczytałem w teście w internecie nijak się ma w rzeczywistości!
.. chyba, że ja tego nie potrafię jeszcze ustawić w co jednak wątpię.
wygląda na to, że możliwość włączenia kilku map ma tylko sens przy warstwowym nakładaniu się.
jeżeli to tak w ogóle działa?
w innym przypadku pewnie jest to jakiś błąd oprogramowania.
p.s.
mam prośbę, zweryfikujcie to.
oczywiście jeżeli macie ochotę i czas.
#2454
Posted 14 February 2015 - 00:11
Dodam jeszcze moje źródło informacji:
http://www.dcrainmak...pth-review.html
At first I was annoyed by this, but the more I use it, it actually makes sense. This way I can create a ‘Hiking’ activity profile with a different map layer (such as Topos), and then still have my default road riding one be City Navigator. Nice touch.
#2455
Posted 16 February 2015 - 10:43
Wracając do dokładności gps i sensu stosowania czujników obrotu koła, przypomniało mi się, że tego typu testy kiedyś robił Ray Maker, właściwie nawet 2 razy: w 2010 i rok później.
Pomiar bazowy był wykonywany rolką.
(to z testu 2011 rok).
Może najpierw test wcześniejszy, bo w późniejszym już się edge 500 nie załapał ;-).
Trasa na terenie otwartym (szosa):
Wyniki:
Jak widać wszystkie urządzenia poradziły sobie całkiem nieźle.
Trasa mieszana (szosa/szutry/trochę zadrzewienia):
Wyniki:
Tu edge 500 troszeczkę zawyżać zaczyna - wpływ zadrzewienia. Edge 800 radzi sobie bez zarzutu. Edge 500 nieco tylko gorzej, zawyża tutaj o 15,7 m. Niby nie dużo, ale na 83 km nazbiera się tego już 10x tyle, czyli ponad 1,5 km.
No i test w "głębokim lesie":
Wyniki:
No fakt, bez jazdy rowerem, tylko spacer i bieg, no i odległość dość maława. Ale wynik dość... ciekawy - edge 500 przy wolnym poruszaniu się zawyżył o 20m, E800 zawyżył o 10m, a przy biegu oba zaniżyły: e500 o 19m, e800 o 30m - w takich warunkach edge 800 mógłby teoretycznie na 63km leśnej jazdy zaniżyć o około 3 kilometry. Sporo. A e500 zaniżyłby o niecałe 2 km, co też do ideałów nie należy.
Wniosek: do lasu czujnik obrotów koła jest zdecydowanie przydatny, zwłaszcza gdy prędkość w terenie jest dość niska (ciężkie podjazdy).
Test był powtórzony w 2011 roku i na odległości ciut większej niż poprzednio w prawie identycznych warunkach leśnych (również tylko spacer i bieg) wyniki wyglądały następująco:
Jak widać, dokładność w lesie szału nie robi, a nawet jest gorzej niż w poprzednim teście.
W warunkach leśnych, zwłaszcza w terenie z bogatą rzeźbą czujnik obrotów koła zdecydowanie ma sens.
To teraz typowe warunki szosowe (pierwszy obrazek u góry).
Wyniki:
Jak widać w tych warunkach dokładność edge 800 jest bez zarzutu i stosowanie czujnika obrotów koła raczej przestaje mieć znaczenie.
Test pod wiaduktem:
Wyniki:
W przypadku spaceru na części urządzeń (zwłaszcza GF 610) dochodziło do utraty sygnałów gps. Jeśli chodzi o przejazd e800 poradził sobie bardzo dobrze.
Reasumując: na szosie - zwłaszcza w odkrytym terenie - tak w przypadku edge 500 jak (zwłaszcza) w przypadku edge 800/810 można obyć się bez czujnika obrotu koła. W terenie, zwłaszcza zalesionym, o bogatej rzeźbie i technicznie ciężkim, czujnik obrotu koła wydaje się niezbędnym wyposażeniem roweru, no chyba, że nie zależy nam na dokładności metrologicznej ;-).
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#2457
Posted 18 February 2015 - 20:05
odebrałem swojego 810, fajny taka trochę busola duża, ciężko przyzwyczaić się po polarze który był znacznie mniejszy.
a więc tak, załadowałem TOPO oraz wykroiłem sobie odpowiedni dla mnie kawałek tej mapy:
http://garmin.openstreetmap.nl/
inaczej nie potrafie w inny sposób z innej mapy wyznaczyć sobie kawałek PL/CZ ale może kiedyś się nauczę.
I jest problem z mapami, pomimo tego że w profilu MTB powyłączam mape szosową, a w profilu SZOSA powyłączam mape TOPO, to i tak pamięta ostatnie ustawiania map - więc nie rozróżnia mapy co do profilu, lipa:/
soft 3.40
jutro pierwsze testy
#2458
Posted 18 February 2015 - 20:49
Nie wiem jak to ten gościu z testu do którego podałem linka zrobił?
Może być jeszcze nadinterpretacja jego wypowiedzi.
Choć wydaje mi się, że dobrze rozumiem zdanie które zacytowałem.
Można by jeszcze bezpośrednio się go zapytać ale ja tam nie jestem zarejestrowany i na chwilę obecną nie mam zamiaru.
Szurnięte po ekranie.
#2459
Posted 18 February 2015 - 20:49
a ja napiszę tak :-)
920XT rządzi sprzedaje 510 i mi starcza 920XT , za kasę z 510 dokładam do zakupu pomiaru mocy :-)
920xt wylicza wszystko co 510
na minus nie wyświetla segmentów podczas jazdy
na plus po zakupie pomiaru mocy wyświetli pułap tlenowy VO2 MAX
waga na plus i obsługa Connect IQ , możliwości nie ograniczone aplikacje itp
teraz tylko jaki miernik na celowniku dwa :-)
4iiii cena fajna można kupić dwa to roweru treningowego i startowego
realnie Stages
garmin vector za drogi Prozor co radzisz kupić SHIMANO w użytku 7900 i 9000