Urządzenia Treningowe Garmin (Edge/fenix/fr) + Akcesoria
#2561
Posted 11 March 2015 - 07:01
1. Pomiar ten jest ekstremalnie niewiarygodny
2. Pomiar ten nie daje nic, kiedy nie jest połączony ze statystyką kalorii przyjętych podczas treningu oraz przednim i po nim
?
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#2563
Posted 11 March 2015 - 08:27
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#2564
Posted 11 March 2015 - 11:15
Wystarczy użyć pomiaru mocy i już kalorie będą obliczone w miarę sensownie ;-).
Ja próbowałem z plikiem z Garmina E 1000. Nie wyszlo. Jak możesz, to podeślij mi plik szwedzki. Dołączę się do tłumaczenia. Ja patrzyłem na język niemiecki ale nie ma pełnego tłumaczenia Szurnięte po ekranie.
Część stringów z edge 1000 funkcjonuje prawidłowo, głównie część dotycząca segmentów (ale nie wszystko), co ciekawe w szwedzkim pliku nie ma wszystkich stringów, właśnie tych prawidłowo tłumaczących teksty w obsłudze segmentów np. tablica wyników segmentów, lider/rywal/znajomy itp.
Dlatego też:
@Prozor
podrzuć proszę ten plik z szwedzkim tłumaczeniem.
ja nie mogę znaleźć a w urządzeniu wydaje mi się, że nie ma pełnego tłumaczenia.
nie bardzo ma sens, bo najlepiej oprócz tego co można znaleźć w szwedzkim pliku (a właściwie tych dodatkowych tłumaczeń, których w oryginale nie ma) należy dodać również to czego tam nie ma, a co jest w pliku językowym edge 1000 i jest tłumaczone poprawnie.
Mam przygotowany polski plik językowy, ale muszę jeszcze przetestować. Mam wątpliwości co do paru stringów z e1000, ale jeśli nie są używane, to po prostu są ignorowane, a więc to nie jest problemem.
Co Wy chcecie przetłumaczyć? Myślałem ze garmin 810 i 1000 są juz po Polsku?
Pliki językowe ostatni raz były aktualizowane w listopadzie 2013 roku. Ostatnio doszło parę nowych funkcji i w menu edge są to napisy angielskie. Dla części z nas to akurat nie problem, ale zaburza spójność interfejsu i faktycznie trochę może irytować. Np. zamiast polskich opisów przy segmentach widać coś takiego:
uzupełnienie pliku językowego o:
<str>
<tag>TXT_SETUP_SEGMENT_LEADERBOARD_Segment_Leader_STR_S</tag>
<txt>Lider segmentu</txt>
</str>
spowoduje, że zamiast "Segment Leader" będzie napis "Lider segmentu" (a tego w szwedzkim pliku językowym nie ma, z e1000 sprawuje się nienagannie).
Podobnie z obsługą kamer VIRB i pilotów. Jak również współpracy z Di2, oraz obsługi mierników mocy Garmin Vector.
Przy okazji można poprawić parę drobnych błędów np. irytowały mnie napisy "Moc - ostatnie okrążenie", wolę "Moc ostatniego okrążenia". Mam problem jeszcze z kadencją/rytmem oraz okrążeniem/lap. Jeśli chodzi o kadencję, to ujednoliciłem póki co wszystko do "rytm" (jedno czy dwa miejsca z użyciem "kadencja", pozostałe było "rytm"), choć mówiąc szczerze "rytm" jakoś mi mało pasuje i nie wiem, czy nie zamienię hurtem "rytm" na "kadencja".
Pozostaje jeszcze kwestia "okrążenie/lap" - garmin przyjął w connect określenie "okrążenie" jako ekwiwalent "lap". Gdyby zagadnienie dotyczyło okrążeń stadionu czy też jakiegoś obszaru, to i owszem - jest to dobre słowo. Jednak w tym przypadku LAP wybiega zastosowaniem poza zaznaczanie/zliczanie okrążeń - póki co w niektórych miejscach pliku językowego jest "okrążenie", a w innych "lap" - tak jest w oryginale i na razie tak zostawiam (w niektórych przypadkach pewno nie da się zastosować dłuższej nazwy, bo nie będzie w całości wyświetlona).
Jak macie propozycje co do powyższego to zapraszam do dyskusji.
Dziś z grubsza sprawdzę funkcjonowanie poprawionego pliku językowego i wkrótce będzie dostępny dla chętnych. Z tego co sprawdziłem plik dla edge 510 jest podobny (jeśli nie niemalże identyczny) i zawiera np. pola mające sens jedynie przy odbiornikach mapowych, a plik dla e810 zawiera pola opisów włączenia odbiornika glonass (którego e810 nie posiada), jak również pola obsługi nawigacji morskiej czy wymiennych baterii (zastosowanie w ręczniakach typu eTrex). Myślę, że będzie możliwe proste dodanie tych samych stringów jak e810 do aktualnego pliku językowego e510 i większość tekstów będzie również przetłumaczona.
Jeszcze jedno - ostatnio zdziwiłem się, że nie mogę dorzucić kolejnego segmentu do listy. Myślałem, że to jakiś błąd w danych (segment importowany ze Stravy), ale okazało się, że winne jest ograniczenie ilości segmentów do 50 sztuk. Obojętnie czy są aktywne czy też nie. 50 i więcej się nie da. Dziwne... Tak więc trzeba po prostu pamiętać, żeby w pamięci trzymać tylko tą pięćdziesiątkę, która faktycznie jest/będzie wykorzystywana. Pozostałe jako backup ;-)
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#2566
Posted 13 March 2015 - 12:45
Niestety, nie wszystkie zmienne są zgodne - dotyczy to przede wszystkim ostatnio wprowadzonych opcji wyszukiwania, uaktywniania/dezaktywacji wszystkich (np. segmentów) czy też usuwania. Również brak zmiennych do pól specyficznych dla Vectora (choć tu za dużego pola do popisu w tłumaczeniu i tak by nie było). Te pliki językowe wyglądają na robione hurtem bez dopieszczenia pod określony model (jak już wspomniałem - po co nawigacja morska w edge 510?!).
Jeszcze muszę parę poprawek wprowadzić i udostępnię plik językowy - to co będzie nieprzetłumaczone, to niestety efekt braku udostępnionych przez garmina zmiennych, trzeba będzie czekać na oficjalną wersję plików językowych do najnowszego firmware, żeby wnieść ewentualne poprawki...
A przy okazji - sprawa segmentów, głównie z serwisu Strava. Jak już wspomniałem, może być ich załadowanych do urządzenia ograniczona ilość, nie więcej niż 50 sztuk. Obojętnie, czy są aktywne, czy też nie. Uaktywnianie wszystkich spowalnia przesuwanie mapy i pewno nieco spowalnia działanie systemu (przy okazji więcej zżerając prądu), tak więc nie ma większego sensu mieć aktywnej całej pięćdziesiątki, lepiej uaktywnić tylko to, co może się na danej jeździe przydać.
Małym minusem segmentów jest możliwość utraty synchronizacji segmentu z aktualnym położeniem gps (np. słaby sygnał, niedokładny ślad gps na podstawie którego został stworzony segment) i w efekcie zakończenie danego segmentu (a właściwie jego nieukończenie). Prawdopodobieństwo tego wzrasta wraz z możliwością słabszego sygnału gps (las, bogata rzeźba terenu itp.) i długością segmentu. Zwłaszcza jeśli chodzi o dłuższe segmenty, to warto rozważyć zamiast segmentów użycie kursów. Dzięki temu unikniemy nagłego zakończenia segmentu z komunikatem "Nie ukończono segmentu" (wersja z poprawionym plikiem językowym, bez tego będzie: "Segment Incomplete"), specyfika kursów pozwala na zejście/zjazd ze śladu gps z komunikatem (lub bez - w aktualnym firmware możliwe jest to do ustawienia) o zejściu z kursu, jednak gdy pozycja gps pokryje się ze śladem kursu to kurs w dalszym ciągu będzie kontynuowany.
W odróżnieniu od segmentów, które gdy są uaktywnione będą automatycznie uruchamiane (no chyba, że wciśnie się czerwone kółko z X i pominie się/wyłączy segment), to kurs trzeba włączyć ręcznie. Można zrobić to przed jazdą i kurs uaktywni się dopiero, gdy pozycja gps pokryje się ze śladem gps kursu. Minus - włączyć w ten sposób (przed jazdą) można tylko jeden kurs. Oczywiście również w czasie jazdy można nacisnąć lupkę, wybrać kursy i wskazać kurs (lub wyszukać) do uaktywnienia. W ten sposób można uaktywniać wiele kursów, oczywiście nie od razu, ale po kolei (jeden się skończy, kolejny trzeba wyszukać i tak dalej). Jeszcze pozostaje kwestia dwóch (i więcej?) kursów zaczynających się (prawie) w tym samym miejscu, tylko jeden w prawo, drugi w lewo. Edge zawsze jako pierwszy wybierze ten, którego miejsce startu jest bliżej. Problem w tym, że jadąc (zwłaszcza pierwszy raz) nie bardzo wiemy, który to będzie. Wystarczy jednak popatrzeć na mapkę pojawiającą się przy zbliżaniu do kursu (trzeba ją mieć włączoną) i strzałkę oznaczającą lidera/rywala/itp. kursu. Jeśli kierunek kursu nie zgadza się z kierunkiem w którym mamy jechać, to trzeba wcisnąć X w czerwonym kółku i Edge wybierze kolejny, najbliższy segment.
Jak widać mogłoby to odbywać się z automatu: jeśli kurs jest uaktywniony to mógłby działać dokładnie jak segment (czyli przy przecinających się/nakładających kursach tylko pierwszy jest aktywny), co więcej przy aktywnym kursie powinna być również aktywna obsługa segmentów - czy teraz jest, to nie wiem...
Reasumując - w przypadku dłuższych segmentów, zwłaszcza tych, na których występuje zrywanie ich pomiaru przez edge, sugeruję używanie kursów.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#2567
Posted 14 March 2015 - 23:22
Jest nowa beta dla edge 510 i 810. Zmiany dla 810-tki
- Implemented improvements for Torque Efficiency, Pedal Smoothness, and cycling dynamics data. This includes a fix for displaying Torque Efficiency and Pedal Smoothness data in summary pages for left side only power meters.
- Fixed an issue where the backlight time out was not being observed when the Edge is plugged into external power.
- Implemented improvements to turn detection to allow turn prompts to be pushed for as many turns as possible during course navigation.
- Added battery percentage to the Shimano Di2 sensor about page.
#2569
Posted 15 March 2015 - 15:06
Można wejść przez adres IP - http://191.235.223.25/ - info znalezione na ichniejszym facebooku. W tej chwili w edytorze nie działają mapy Google'a i nie zalecam się na nie przełączać, bo poźniej jest problem wrócić na mapy OSM... Należy wtedy wejść w "Settings" i kliknąć "Reset Layout" - mapa powinna zmienić się na Map Quest.
PS: ten temat jest raczej mało odpowiedni dla tego zagadnienia
#2570
Posted 15 March 2015 - 15:50
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#2572
Posted 16 March 2015 - 09:50
Tak. Instrukcję opisałem. Szukaj w pierwszym poście tego wątku (odnośnik do właściwego wątku). Trochę zaangażowania, użyć wyszukiwarki... Taki to problem?
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#2574
Posted 16 March 2015 - 20:04
Plik językowy po poprawkach: Polish.gtt- niestety, nie wszystko da się dotłumaczyć i parę baboli pozostaje. Wkurza mnie np. w podsumowaniu jazdy: "meters" zamiast "metry", "watts" zamiast "waty", brak możliwości spolszczenia nowych funkcji np. opcji segmentów/kursów: Search, Enable All, Disable Alll, Edit Multiple i parę innych kwiatków. No cóż trudno, dopóki się nie uzyska dostępu do zmiennych faktycznie użytych/zmienionych w nowym oprogramowaniu, dopóty część międzymordzia użytkownika będzie komunikować się po angielsku (w hamerykańskim dialekcie ;-) - dopisek po uwadze 1415Chris).
Aha, zmieniłem jednak "Rytm(u)" na "Kadencję". Faktycznie lepiej wygląda, choć np. Średnia kadencja musiała zostać skrócona do Śr. kadencja (podobnie jak Śr. prędkość).
Obsługa segmentów w czasie jazdy jest również poprawiona (za w/w wyjątkiem szukania itp.).
Jak ktoś chce pokombinować i coś jeszcze poprawić to może mu się to uda ;-).
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#2575
Posted 16 March 2015 - 21:06
Z pominieciem urzadzen, ktore tu i tam sa "meters".
#2576
Posted 18 March 2015 - 23:00
#2577
Posted 19 March 2015 - 07:37
Wtyczka do przeglądarek pod win została zastąpiona programem garmin express i nowa wersja serwisu connect nie używa wtyczki, a właśnie expressa. Do przesyłania aktywności nic nie jest potrzebne - wystarczy ręcznie przesłać pliki, co niejednokrotnie (zwłaszcza przy dużej ilości zapisanych jazd) jest o wiele szybsze. Bez experssu nie można przesłać do urządzenia, ale w przypadku edge 500 to chyba tylko treningi i kursy - te pierwsze całkiem dobrze robi się z poziomu urządzenia (a w przypadku treningów z mocą IMHO nawet lepiej). Z drugiej strony nie używałem dłuższy czas ani wtyczki, ani expressa (no tego do aktualizacji map w nuvim).
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#2579
Posted 19 March 2015 - 09:04
To ten program Sports Tracker? Czyli aplikacja na urządzenia mobilne?
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750