chyba nie ma takiej możliwości. Mam edka 510 od 3 lat, ale nie znam czegoś takiego.
Urządzenia Treningowe Garmin (Edge/fenix/fr) + Akcesoria
#3823
Posted 13 April 2016 - 21:37
Jak na razie mam tylko same problemy i ciągle proszę o pomoc na forum:(
Zrobiłem 650 km na garminie 810 bez żądnych problemów a dzisiaj zaczął szwankować mi czujnik prędkości. Skacze po wartościach w cały świat np w ciągu ułamków sekund przeskakuje przez prędkości 15 25 15 30 i tak ciągle, podczas gdy jadę stałą prędkością.
Gdy przestaję kręcić korbą to się uspokaja. Próbowałem wyjąć baterie i go zresetować, od nowa szukać czujnika w garminie ale nic nie pomaga. W czym jest problem i jak go rozwiązać?
#3824
Posted 13 April 2016 - 21:47
Chłopaki, stwierdziłem że czas na upgrade starego 705, którego pewnie dam synowi. Widzę sens kupić 800 (bywają refurbished i używane) lub 810. Czy jest między nimi duża różnica? Tak naprawdę korzystam głównie z podstawowych funkcji licznika rowerowego plus puls i archiwizacja tras wrzucana na Stravę No i mapa od czasu do czasu. Nie planuję na razie czujnika mocy, osprzętu Di2, żadnej zaawansowanej analizy treningu. Mój 705 ma tę wadę że za każdym razem jak go zleje deszcz to parę dni źle działa. Nie można mieć więcej niż 3 profile rowerów a potrzebuję pięciu, nie można przełączać map a wiem że w 800 już było można. Czy 810 da mi w tym zakresie coś więcej niż 800?
#3825
Posted 14 April 2016 - 07:51
postarali się
Changes made from version 7.00 to 8.00:
- Varia Vision users: Please update to the latest version of Varia Vision software to maintain compatibility with your Edge.
- Added support for ANT+ shifting, enabling the SRAM RED eTAP and Campagnolo EPS systems. You can now view current gear information such as gear ratio and battery status directly on your device.
- Added compatibility with the new WKO4 Coggan individualized power levels (iLevels) by TrainingPeaks. Users can now update their iLevels directly from WKO4 by syncing through a USB connection. To change between using seven power zones or nine Coggan iLevels, go to My Stats > Training Zones > Power Zones > Configuration.
- Added the following features from the Edge 520:
- Indoor trainer support
- Independent GPS modes for activity profiles
- FTP test workout
- Auto-FTP calculation
- Auto-Max HR calculation
- VO2 Max calculation
- Recovery advisor
- Fixed an issue with segment leaderboard and weight file syncing through Garmin Connect Mobile.
- Changed the 'Gear Ratio' data field to be expressed as the front gear size divided by the rear gear size. For example, 52-11 is now 4.7. You can now view the size expressed in gear teeth with the new 'Gear Combo' data field.
- Added support for the Connect IQ smartphone API for CIQ developers.
- Fixed editing CIQ data field settings on Garmin Connect Mobile.
- Improved the software update process by skipping the initial setup wizard after completing an update.
- Added Firstbeat settings file storage to allow the VO2Max value to be preserved when updating software.
- Changed call and text prompts to require a key press to dismiss so they are not missed.
- Fixed issue with course time for Garmin Connect courses.
- Fixed activity review for rides recorded without location information (indoor rides).
- Improved direct routing and Back-to-Start.
#3826
Posted 14 April 2016 - 08:29
No wreszcie sensowna aktualizacja e1000. Ciekawe jak bardzo stabilna
Do Edge 520 też troszkę zmian doszło, poczytać sobie można tutaj, nie będę tego wklejał, bo i po co ale z najważniejszych: dodanie wsparcia do zmiany przełożeń ANT+ i wsparcie SRAM RED eTAP i Campa EPS, kompatybilność ze strefami mocy iLevels z TP, pominięto wreszcie konieczność wprowadzenia danych po aktualizacji systemu, wreszcie VO2max nie wetnie po aktualizacji (osobny plik ustawień), komunikaty połączeń i sms (ciekawe, czy tylko, czy może wszystkie? Jeśli wszystkie, to radzę uważnie dobierać co ma wskakiwać na ekran...) wymagają zatwierdzenia przyciskiem, bez tego będą wyświetlane cały czas.
dzisiaj zaczął szwankować mi czujnik prędkości. Skacze po wartościach w cały świat np w ciągu ułamków sekund przeskakuje przez prędkości 15 25 15 30 i tak ciągle, podczas gdy jadę stałą prędkością.
Gdy przestaję kręcić korbą to się uspokaja. Próbowałem wyjąć baterie i go zresetować, od nowa szukać czujnika w garminie ale nic nie pomaga. W czym jest problem i jak go rozwiązać?
- Sprawdzenie odległości magnesu od czujnika (i linii przejścia)
- Wymiana baterii na nową, dobrej jakości.
- Sprawdzenie działania z innym edge
- Jeśli powyższe nie pomaga to Jeśli nowy to reklamacja u sprzedawcy/gwaranta (garmin), wymienią w ciągu tygodnia.
Tak wiem, że tam warunki dla gps są wymagające. Zależy mi głównie na jakości śladu jak poza tym Kochanów-Kleszczów gdzie jest super. Poczekam jeszcze na wrzutkę od kolegi-ciągnika, bo jechał z 500-ką. Potem zostaje mi wybrać się tam jeszcze raz na conajmniej dwa testy - powtórzyć z gps+glonass oraz bez glonassu. Już mnie nogi bolą na samą myśl.
Widzę, że Łukasz wrzucił ślad i teraz pytanie, czy na łuku zakrętu przed Kleszczowem zatrzymał się na pół minuty (tuż przed łukiem jest przeskok, a drugi większy na kolejnym łuku pomiędzy Kleszczowem, a Burowem), a później (czekając na Ciebie?) zrobił kółko: zjechał kawałek i wrócił? Nie ma takiej anomalii jak u Ciebie, choć reszta śladu jest gorszej jakości niż u Ciebie. Łukasz ma rejestrację co sekundę, czy smart?
Chłopaki, stwierdziłem że czas na upgrade starego 705, którego pewnie dam synowi. Widzę sens kupić 800 (bywają refurbished i używane) lub 810. Czy jest między nimi duża różnica? Tak naprawdę korzystam głównie z podstawowych funkcji licznika rowerowego plus puls i archiwizacja tras wrzucana na Stravę No i mapa od czasu do czasu. Nie planuję na razie czujnika mocy, osprzętu Di2, żadnej zaawansowanej analizy treningu. Mój 705 ma tę wadę że za każdym razem jak go zleje deszcz to parę dni źle działa. Nie można mieć więcej niż 3 profile rowerów a potrzebuję pięciu, nie można przełączać map a wiem że w 800 już było można. Czy 810 da mi w tym zakresie coś więcej niż 800?
Teoretycznie wiele więcej to nie - jeśli chodzi o Twoje potrzeby. Ma sporo funkcji bardziej zaawansowanych (głównie pomiar mocy), które nie są Ci (obecnie) potrzebne, ale na pewno można utworzyć profile rowerowe, można przełączać mapy (praktyczne przy jazdach na szosie i terenie), ale musisz też brać pod uwagę, że nawet 810 jest już dość starym modelem (2013), a 800 już dziadek (2010r., a 705 to pradziadek? ) i chodzi również o rok produkcji. Na dodatek w e810 dochodzi możliwość transmisji danych do smartfona przez BT (stara wersja BT, nie LE), co jest bardzo wygodne. No chyba, że masz jakiś stary telefon bez androida/iOs'a/(win10).
Porównanie tabelaryczne od DCRainmakera (wybrałem 500, 520, 800, 810, 1000).
Tak czy siak ja bym się skłaniał raczej do nowszego modelu, no chyba, że będziesz miał wyjątkowo korzystną ofertę na 800, bo przy zbliżonych cenach nie ma co się wygłupiać.
(ps. no właśnie uświadomiłem sobie, że wreszcie trzeba opylić 810, bo od paru mc leży w szufladzie i się opiernicza, e520 wygryzł 810 skutecznie...)
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#3827
Posted 14 April 2016 - 09:22
Widzę, że Łukasz wrzucił ślad i teraz pytanie, czy na łuku zakrętu przed Kleszczowem zatrzymał się na pół minuty (tuż przed łukiem jest przeskok, a drugi większy na kolejnym łuku pomiędzy Kleszczowem, a Burowem), a później (czekając na Ciebie?) zrobił kółko: zjechał kawałek i wrócił? Nie ma takiej anomalii jak u Ciebie, choć reszta śladu jest gorszej jakości niż u Ciebie. Łukasz ma rejestrację co sekundę, czy smart?
Dzięki za dalsze zainteresowanie tematem. Łukasz nagrywa telefonem+SNAP. Śladu z 500-ki jeszcze nie ma. Nie było tam po drodze przestojów. Łukasz z "ciągnikiem-zawodnikiem" zrobili tak jak piszesz, na górze zrobili kółko i wrócili kawałek po mnie.
#3829
Posted 14 April 2016 - 10:36
#3831
Posted 14 April 2016 - 16:01
A już myślałem, że e510/810 nie otrzymają żadnej aktualizacji, a jednak...
Edge 810/510 Ver. 5.10 - 04/13/2016 New feature! Added Varia Smart Bike Lights support.Fixed an issue causing the Auto Pause feature to not pause when GPS is disabled.
Czyli usłyszeli prośby ludu i przywrócili autopauzę na trenażerze
No i dodatkowo obsługa światełek varia .
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#3832
Posted 14 April 2016 - 17:14
#3833
Posted 14 April 2016 - 17:24
Osobiście mam podróbkę k-edge go big pro, też z Ali: http://g01.a.alicdn....ebar-31-8mm.jpgi po pierwszej próbie przykręcenia wyrobił się otwór na imbus w śrubie mocującej kamerkę.
Śrubę dałem inną i używam, chociaż śruby obejmy na kierę też są liche.
Mam jedynie nadzieję, że sam korpus nie pęknie, ale w przypadku rzeczy z ali trzeba dopuszczać taką możliwość.
Co do dual mounta: $35 to sporo.
Za tego typu rzeczy na ali więcej jak $10 bym nie dawał, bo jak widać wykonanie pozostawia wiele do życzenia.
Z kolei ceny jakie sobie woła K-Edge za oryginały to przegięcie w drugą stronę.
K-edge combo ponoć trzęsie:
Dlatego osobiście combów?, comb? unikam i wolę trochę pomocować się z kablami na kokpicie roweru a mieć dwa osobne mocowania.
Jeśli ktoś jest zainteresowany, wrzucę fotkę jak to u mnie wygląda.
Może jakiś rodzimy zakład zacznie robić porządne mocowania z alu za rozsądne pieniądze.
Np. UnitedCyclistci ostatnio wymyślili, że nie ma bagażnika, którego nie są w stanie rozwalić i zaczną robić swój, właśnie w rodzimym zakładzie, z dożywotnią gwarancją. Ave!
P.S. Proszę moda o wydzielenie do osobnego tematu.
#3834
Posted 14 April 2016 - 20:11
Prozor, jest ślad z 500-ki https://www.strava.c...nts/13151448780bardzo dobry bez pomyłek.
#3835
Posted 14 April 2016 - 20:46
vuc ja za swojego dual mount'a dałem 25$ bo była promocja Ja tam uważam, że nie ma się do czego przyczepić przy tym uchwycie, nie trzęsie przy nagrywaniu, chyba że jedziemy kiepską drogą ale to u każdego byłby problem.
Ten uchwyt miałem, który podałeś w linku. 3-4 razy odkręcałem przejściówkę do kamery i wyrobiły się śruby. Szału nie ma.
#3836
Posted 14 April 2016 - 21:12
@Prozor
napisałeś (poniżej cytat) o Fenixie 3, że wywalili obsługę map.
czy możesz mi to szerzej nakreślić?
szykuję się do kupna zegarka i właśnie zastanawiam się nad Fenixem 3.
...
Jeszcze raz powtórzę, że Edge 520 to nie urządzenie nawigacyjne, a treningowe. To, że wprowadzili obsługę mapy to i tak cud - pewno nikt nie przewidział, że użytkownicy zastąpią bazówkę bardziej szczegółowymi mapkami... W Fenixie 3 wywalili obsługę map istniejących w poprzednich generacjach, teraz jest krecha, jak w e500/510, no cóż... Tak więc to, że jest możliwość zastosowania pseudo nawigacji na mapie, to i tak nieźle....
#3838
Posted 14 April 2016 - 22:28
Osobiście mam podróbkę k-edge go big pro, też z Ali: http://g01.a.alicdn....ebar-31-8mm.jpgi po pierwszej próbie przykręcenia wyrobił się otwór na imbus w śrubie mocującej kamerkę.
Śrubę dałem inną i używam, chociaż śruby obejmy na kierę też są liche.
Mam jedynie nadzieję, że sam korpus nie pęknie, ale w przypadku rzeczy z ali trzeba dopuszczać taką możliwość.
Co do dual mounta: $35 to sporo.
Za tego typu rzeczy na ali więcej jak $10 bym nie dawał, bo jak widać wykonanie pozostawia wiele do życzenia.Z kolei ceny jakie sobie woła K-Edge za oryginały to przegięcie w drugą stronę.
K-edge combo ponoć trzęsie:Dlatego osobiście combów?, comb? unikam i wolę trochę pomocować się z kablami na kokpicie roweru a mieć dwa osobne mocowania.
Jeśli ktoś jest zainteresowany, wrzucę fotkę jak to u mnie wygląda.
Może jakiś rodzimy zakład zacznie robić porządne mocowania z alu za rozsądne pieniądze.
Np. UnitedCyclistci ostatnio wymyślili, że nie ma bagażnika, którego nie są w stanie rozwalić i zaczną robić swój, właśnie w rodzimym zakładzie, z dożywotnią gwarancją. Ave!
P.S. Proszę moda o wydzielenie do osobnego tematu.
Teoretycznie ten Fouriers to normalna firma, a nie no-name z ali. Robią też chociażby mostki i mnóstwo innych akcesoriów. Ten filmik z combo k-edge widziałem i na pewno oryginału bym nie kupił. Ale może "podróby" lepiej to rozwiązują.
Na ali jest jeszcze takie cudo od tego producenta za ok. 20$: http://www.fouriers-...=299&cid=28&f=5Jesteście w stanie cokolwiek powiedzieć na ten temat czy to w ogóle ma szansę działać?
#3839
Posted 14 April 2016 - 23:29
Tak, mam i używam od dłuższego czasu. Bez zastrzeżeń.
@Prozor
napisałeś (poniżej cytat) o Fenixie 3, że wywalili obsługę map.
czy możesz mi to szerzej nakreślić?
szykuję się do kupna zegarka i właśnie zastanawiam się nad Fenixem 3.
Po prostu w F1/F2 była możliwość wyświetlenia prostej mapki wektorowej (bez routingu). F3 to właściwie nowa konstrukcja, jak fenix z popiołów, choć częściowo sprzętowo bazuje ponoć na 920xt, to jednak chyba najbardziej udana konstrukcja garmina, na dodatek posiada już sporo mutacji - to samo oprogramowanie dzieli fenix 3/tactix Bravo/quatix 3 - czyli jest z czego wybierać.
Jeśli ktoś naprawdę potrzebuje mapy w zegarku to chyba jedynie epix - choć dla mnie ten ekranik jest jednak za mały. To samo jeśli chodzi o apkę "mapy" do fenixa - raz, że ekran nie bardzo nadaje się do wyświetlania map, dwa, że jest to po prostu podciągnięty kawałek ze smartfona. A jak się ma smartfona pod ręką, to przecież mapę można sprawdzić i na nim bezpośrednio na znacznie większym ekranie.
Prozor, jest ślad z 500-ki https://www.strava.c...nts/13151448780bardzo dobry bez pomyłek.
Faktycznie, nie ma się do czego przyczepić. Coś Twój e520 spłatał Ci figla...
810 pewnie za niedlugo podzieli losy 800tki. Ta juz nawet nie jest obslugiwana przez ostatnia mobilna aktualizacje. Nie dodali obslugi E-tap.
A jak ma być obsługiwana w aplikacji mobilnej, jak 800 nie obsluguje łączności bezprzewodowej - łączenia kablem w mobilnym connect nie przewidziano . E-tap dodano w najnowszych modelach, czy trafi do 810 też wątpię - w końcu jak kogoś stać na e-tap'a, to jeździ przynajmniej z edge 1000 .
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#3840
Posted 15 April 2016 - 08:14
chyba nie potrzebuję(?)
raczej myślałem o takich sporadycznych sytuacjach, jak wyjazd na wakacje i np trasa do celu i powrót do miejsca początkowego.
w tym przypadku widok nawet najprostszej mapki, żeby dobrze skręcić będzie pomocny.
...
Jeśli ktoś naprawdę potrzebuje mapy w zegarku to chyba jedynie epix
...