Skocz do zawartości


Zdjęcie

Urządzenia Treningowe Garmin (Edge/fenix/fr) + Akcesoria


11807 odpowiedzi w tym temacie

#4321 macko68

macko68
  • Użytkownik
  • 94 postów
  • SkądWarszawa Bemowo

Napisano 22 sierpień 2016 - 14:01

Mam bez topo i uszczegóławiając nawigowałem tylko dla szosy. Nawigowałem w rejonie Bielska-Białej. Znajdowało nawet małe asfaltowe drogi, ale ani razu nie wyprowadziło na ścieżkę. Może dla innych regionów nie wygląda to tak dobrze.

 

Co do mapy topo to tak jak pisali poprzednicy też uznałem to za zdzierstwo i gdy będzie potrzeba załaduję coś samodzielnie. Pytanie tylko co jest najlepsze OSM z dodatkami tak jak pisał Prozor ?



#4322 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 22 sierpień 2016 - 17:10

Na szosę UMP. Bezbłędny (w 99,99%) routing - nie prowadzi po drogach leśnych/polnych/ścieżkach, co jest przypadłością map bazujących na OSM (choć nie wszędzie, ale w moim rejonie niestety tak).

W teren OSM (wersja light jest o wiele szybsza, a topografia i routing identyczne jak wersja z obrysami budynków) z ewentualnie uzupełnionymi warstwicami (wersja topo garmina ma je umieszczone) i szlakami turystycznymi, które często są również szlakami rowerowymi - przynajmniej w mojej okolicy chyba wszystkie szlaki to szlaki rowerowe (teren).

W mapowych Edge mapy można przełączać w zależności od potrzeb - czyli na szosę UMP, w teren OSM.


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#4323 macko68

macko68
  • Użytkownik
  • 94 postów
  • SkądWarszawa Bemowo

Napisano 22 sierpień 2016 - 20:33

Dzięki Prozor. Jak te dodatki (szlaki i warstwice) nanieść na bazę OSM Light ? W Basecamp tego nie widzę. Z góry dzięki za jakąś krótką instrukcję jak to połączyć i wrzucić do Garmina



#4324 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 22 sierpień 2016 - 22:04

Po zainstalowaniu map (mapowy Edge musi być podłączony - ważne: zmienić nazwę/skopiować dotychczasową mapę bo w ten sposób będzie pewno zastąpiona przez nowy mapset) uruchamiasz Basecamp, z menu Mapy wybierasz "zainstaluj mapy", uruchomi się program MapInstall. Jeśli masz więcej map zainstalowanych to  wybierasz "dostosuj", a następnie wybierz mapy, które chcesz zainstalować (np. osm light + szlaki + warstwice) ewentualnie możesz ograniczyć rozmiar mapy poprzez wybranie "instalacja zaawansowana/częściowa" i zaznaczasz/odznaczasz (prawy/lewy klawisz myszy) obszar mapy do włączenia do mapsetu. 

 

Drugi sposób (łatwiejszy ;): ściągasz mapy w formacie *.img - wszystkie trzy. Po rozpakowaniu zmieniasz im nazwy np. "szlaki.img" itp. i przekopiowujesz do edge. 

W Edge należy wybrać mapę/mapset z zaznaczeniem osm light + szlaki + warstwice - wszystkie trzy. Pierwsza jest mapą normalną, pozostałe są mapami "transparentnymi" czyli bez tła, tłem jest pierwsza mapa. Można włączyć tylko mapę i szlaki, lub mapę z warstwicami, albo mapę z nałożonymi warstwicami i szlakami. Zresztą szlaki i warstwice można nałożyć na dowolną mapę img np. UMP - wystarczy włączyć w edge mapę UMP i transparentne dodatkowe mapy. 

Prościzna, nie?


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#4325 czarusblitz

czarusblitz
  • Użytkownik
  • 644 postów

Napisano 22 sierpień 2016 - 22:20

Pytanie- czy jest aplikacja na iphone (iOS) garminowska, ktora mozna wykorzystac w terenie lub jakas inna, ktora moznaby smialo polecic?
Using Tapatalk

#4326 macko68

macko68
  • Użytkownik
  • 94 postów
  • SkądWarszawa Bemowo

Napisano 23 sierpień 2016 - 09:33

Myślałem że te 3 elementy trzeba jakoś zintegrować a tutaj po prostu wgrywane są wszystkie trzy niezależnie. Wydaje się proste. Dzięki Prozor.



#4327 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 23 sierpień 2016 - 10:17

Zintegrować można (robi się mapset - czyli jeden plik zawierający trzy mapki), ale nie ma takiej potrzeby, bo jak pisałem po prostu wybierasz mapki, które mają być widoczne. Tylko uwaga - mapy mają priorytety i mapa o najwyższym priorytecie będzie wyświetlana na wierzchu, na ogół mapy transparentne mają wysoki priorytet i nie są routowalne (służą jako wizualna nakładka na mapę wyliczającą trasę).

Przy zaznaczeniu mapy bazowej lub innej mapy o większym zasięgu niż podstawowa (ale o mniejszym priorytecie) i mapy podstawowej (plus ewentualne transparentne np. warstwice) możesz mieć sytuację, że tam gdzie kończy się mapa podstawowa, zaczyna się mapa inna (lub bazowa) - działa to tak, jakbyś na papierową mapę o większym (innym) zasięgu położył inną mapę, a mapa transparentna to taki odpowiednik mapy narysowanej na folii.

Warto jednak uważać, żeby nie włączać zbyt dużej ilości map jednocześnie, bo po pierwsze spowolni to pracę urządzenia, a po drugie istnieje niebezpieczeństwo, że routing będzie wyliczany wg mapy "pod spodem" ;).

 

 

Pytanie- czy jest aplikacja na iphone (iOS) garminowska, ktora mozna wykorzystac w terenie lub jakas inna, ktora moznaby smialo polecic?

 

 

Zależy o jakie zastosowanie chodzi. Garminowska aplikacja to Connect - nikt nie zabrania używać jej w terenie ;p


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#4328 czarusblitz

czarusblitz
  • Użytkownik
  • 644 postów

Napisano 23 sierpień 2016 - 21:28

Zastosowanie jako nawigacja, jazda po sladzie, ale w terenie, czyli taka nawigacja, ktora uwzglednia szlaki turystyczne dedykowana pod iOS.
Using Tapatalk

#4329 adamos79

adamos79
  • Użytkownik
  • 151 postów

Napisano 24 sierpień 2016 - 19:28

Panowie, czy jest dostępny dla garmina (520 i innych) wkład do uchwytu na kierownicę ? Wyraźnie widać ze jest przykręcony na 2 śrubki, ja podczas lądowania połamałem właśnie ten element i było by miło kupić tylko uszkodzoną część...



#4330 KiESWY

KiESWY
  • Użytkownik
  • 54 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 27 sierpień 2016 - 07:29

Panowie, czy jest dostępny dla garmina (520 i innych) wkład do uchwytu na kierownicę ? Wyraźnie widać ze jest przykręcony na 2 śrubki, ja podczas lądowania połamałem właśnie ten element i było by miło kupić tylko uszkodzoną część...

 

Nie wiem czy akurat tę część posiada sprzedawca ale można u niego znaleźć sporo części zamiennych do garminów http://www.ebay.com/...=p2047675.l2559(kupowałem, mogę polecić, przesyłka z Rosji szła 1,5 tygodnia)

 

 

----

 

Czy możecie powiedzieć jak zachowuje się Edge 520 zapakowany mapą OSM Light do ~70 MB (tyle hipotetycznie potrzebowałbym na Bałtyk-Bieszczady).

Potrzebuję licznika na ultramaratony. Dość mam projektowania kursów (i dodawania miliona punktów nawigacyjnych) - jak to do tej pory robiłem w Edge 500. Boję się, że taka wielkość mapy może spowodować niestabilność urządzenia.

 

Jak zachowuje się 520ka w momencie podpięcia power-banku? Nie zawiesza się, nie kończy aktywnośći?



#4331 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 30 sierpień 2016 - 07:24

Od końca: 

  • Działanie 520 (820 również) z podpięciem do zasilania zewnętrznego oczywiście nienaganne. W przypadku odłączenia od zasilania bez rejestracji aktywności jest informacja, że został odłączony od zasilania i za ileś tam sekund zostanie wyłączony, co można oczywiście anulować. Jeśli jest rejestrowana aktywność to o ile się nie mylę (a chyba nie) odpięcie zasilania nie ma znaczenia, po prostu dalsza rejestracja odbywa się na zasilaniu akumulatorowym (kiedyś to sprawdzałem, ale jesli się mylę to poprawcie - sprawdzę jeszcze po południu).
  • Co do samej mapy nie ma znaczenia (lub teoretycznie nie powinno mieć znaczenia) jaka jest i jaką ma ilość MB, bo E520 nie obsługuje routingu, czyli nie wylicza kierunku, zakrętów i odległości od nich na podstawie mapy, tylko na podstawie przebiegu kursu. No i tu jest zgryz, bo dla Twojego zastosowania raczej tego co robiłeś do tej pory nie unikniesz używając E520. Co prawda 520 ma możliwość wyliczania i podawania informacji o zakrętach właśnie na podstawie przebiegu kursu, ale jeśli kurs jest dość złożony i ma pewne błędy (a to dość często się zdarza w kursach z serwisów internetowych), to możesz spodziewać się w pewnym momencie (nawet na początku) wyłączenia edge 520. Ponowne włączenie pozwoli na kontynuację jazdy, ale bez pewności, że sytuacja się powtórzy. Można co prawda wyłączyć przewidywanie zakrętów, ale wtedy wraca się do obsługi kursów jak we wcześniejszych modelach bezmapowych.  Mi co prawda wystarczy zwykły ślad naniesiony na mapę, z pominięciem komunikatów skrętów itp. bo rzut oka na mapę w odpowiedniej do sytuacji skali w zupełności wystarczy do zorientowania się w którym kierunku jechać, ale nie każdemu to pasuje czy nie każdy potrafi z mapy korzystać, albo wymaga prowadzenia za rączkę ;). Rozwiązanie ostateczne i jedynie pewne do Twoich wymagań: edge mapowy. Albo dodatkowa nawigacja smartfonowa z komunikatami przez słuchawkę BT.

  • KiESWY lubi to

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#4332 KiESWY

KiESWY
  • Użytkownik
  • 54 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 30 sierpień 2016 - 11:36

 

Od końca: 

  • Działanie 520 (820 również) z podpięciem do zasilania zewnętrznego oczywiście nienaganne. W przypadku odłączenia od zasilania bez rejestracji aktywności jest informacja, że został odłączony od zasilania i za ileś tam sekund zostanie wyłączony, co można oczywiście anulować. Jeśli jest rejestrowana aktywność to o ile się nie mylę (a chyba nie) odpięcie zasilania nie ma znaczenia, po prostu dalsza rejestracja odbywa się na zasilaniu akumulatorowym (kiedyś to sprawdzałem, ale jesli się mylę to poprawcie - sprawdzę jeszcze po południu).
  • Co do samej mapy nie ma znaczenia (lub teoretycznie nie powinno mieć znaczenia) jaka jest i jaką ma ilość MB, bo E520 nie obsługuje routingu, czyli nie wylicza kierunku, zakrętów i odległości od nich na podstawie mapy, tylko na podstawie przebiegu kursu. No i tu jest zgryz, bo dla Twojego zastosowania raczej tego co robiłeś do tej pory nie unikniesz używając E520. Co prawda 520 ma możliwość wyliczania i podawania informacji o zakrętach właśnie na podstawie przebiegu kursu, ale jeśli kurs jest dość złożony i ma pewne błędy (a to dość często się zdarza w kursach z serwisów internetowych), to możesz spodziewać się w pewnym momencie (nawet na początku) wyłączenia edge 520. Ponowne włączenie pozwoli na kontynuację jazdy, ale bez pewności, że sytuacja się powtórzy. Można co prawda wyłączyć przewidywanie zakrętów, ale wtedy wraca się do obsługi kursów jak we wcześniejszych modelach bezmapowych.  Mi co prawda wystarczy zwykły ślad naniesiony na mapę, z pominięciem komunikatów skrętów itp. bo rzut oka na mapę w odpowiedniej do sytuacji skali w zupełności wystarczy do zorientowania się w którym kierunku jechać, ale nie każdemu to pasuje czy nie każdy potrafi z mapy korzystać, albo wymaga prowadzenia za rączkę ;). Rozwiązanie ostateczne i jedynie pewne do Twoich wymagań: edge mapowy. Albo dodatkowa nawigacja smartfonowa z komunikatami przez słuchawkę BT.

 

 

Dziękuję za tak wyczerpująca odpowiedź.

 

Nie martwi mnie brak routingu w 520'ce. Wystarczy mi ślad na siatce dróg. W 500'ce musiałem oznaczać każdy większy skręt bo trasa "wisiała w powietrzu" - ten model nie miał możliwości wgrania map. Przygotowywanie trasy - sprawdzanie oznaczeń skrętów z Google Street View trwało szmat czasu.

 

Pracę z 520ką wyobrażam sobie w ten sposób, że wgram prosty kurs (ze znacznie mniejszą ilością punktów nawigacyjnych; np. tylko punkty kontrolne, żywieniowe, etc). Wszelkie skręty będę śledził "na żywo" - na ekranie mapy. Nie chce włączać opcji "podawania informacji o skręcie", jestem w stanie "nauczyć się trasy" przed startem. Rozumiem, że Ty jeździsz w podobny sposób ?

 

Czy masz właśnie ten model Edge'a? Jak zachowuje się odbiornik po zejściu z kursu? W 500 momentalnie traciłem ślad, miałem podawany dystans do prawidłowego kursu jednak ciężko było o powrót w nieznanym terenie...

 

Skłaniam się do zakupu 520ki, preferuję kontrolę przyciskowa niż dotykową. Nie potrzebuję map (w sensie nawigacyjnym), wystarczą mi jako tło. Mam jednak obawę, że zapełniając odbiornik podkładem ~70MB, kursem 100km (około 3500 punktów) i oczekując ciągłego prowadzenia aktywności (nie chciałbym zapisywać części a potem kleić śladu) spowoduję jego niestabilność.



#4333 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 30 sierpień 2016 - 12:27

Tak, mam e520 i dokładnie w ten sam sposób jeżdżę trasy z kursem. Na ogół właściwie to tylko wrzucam kurs i zaznaczam opcję "widoczny cały czas na mapie" (coś koło tego), czyli kurs nie musi być wgrywany, żeby trasa była zaznaczona. Tylko kolor trzeba dobrać, żeby odróżniał się od siatki dróg. Właściwie z 520 to ten sposób preferuję, nie musi mi piszczeć, że z kursu zjechałem (zresztą te informacje można wyłączyć również przy jeździe po kursie), czyli mogę wjechać w jakieś miasto, pojechać innymi drogami niż pierwotnie zaplanowane i kierować się na drogę wyjazdową, albo w trakcie obrać inną drogę. Choć w przypadku maratonu w grę wchodzi określona trasa...

Tak czy siak, zjedziesz z kursu, na mapie widzisz którędy przebiega kurs, a że znalezienie drogi na właściwy kurs mając przed oczami mapkę nie stanowi dla Ciebie problemu, to kłopotu mieć nie będziesz. Jedyna uwaga, że trochę zachodu jest z ustawieniem skali mapy, automat jak dla mnie jest mało lub nawet bezużyteczny, bo o ile pamiętam skaluje mapę tak aby widać było cały ślad, czyli znalezienie drogi w dużym oddaleniu jest mało wygodne, osobiście ustawiam inną skalę dla jazdy poza miastem (3 - 5 km), a przybliżoną w mieście (dopasowaną do aktualnych potrzeb przejazdu). Sprawdza się, jednak wymaga to wciśnięcia prawego górnego przycisku na ekranie mapy, drugi raz wchodzi się w opcje wyboru skali, później albo wybór automatyczny, albo ustawienie skalowania (przyciski dół/góra - przewijanie ekranu), potwierdzenie. Czyli parę razy trzeba przyciski ponaciskać, w dotykowcach jest o wiele łatwiej, no ale aż takie upierdliwe to to nie jest, byleby tylko przewidzieć zawczasu, że inna skala mapy mogłaby być przydatna, czyli przeskalować przed dojazdem do bardziej skomplikowanych rozjazdów np. miasta, żeby później nie stawać i nie kombinować którędy to teraz jechać ;).

 

A do kursu 100 km to raczej tak duży podkład nie jest potrzebny. Prawdę mówiąc nie wiem nawet, czy się zmieści 70MB? Wielkość mapy nie wpływa na stabilność, ale jednak trochę miejsca warto mieć, na aktywności, kursy, segmenty itd, no i dochodzi jeszcze ok. 10 MB na aktualizacje firmware - co prawda jeśli nie będzie tyle miejsca, to powinieneś otrzymać komunikat o niemożności przeprowadzenia aktualizacji z tego powodu.

 

 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#4334 KiESWY

KiESWY
  • Użytkownik
  • 54 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 30 sierpień 2016 - 13:59

Tak, mam e520 i dokładnie w ten sam sposób jeżdżę trasy z kursem. Na ogół właściwie to tylko wrzucam kurs i zaznaczam opcję "widoczny cały czas na mapie" (coś koło tego), czyli kurs nie musi być wgrywany, żeby trasa była zaznaczona. Tylko kolor trzeba dobrać, żeby odróżniał się od siatki dróg.

 

Właśnie o takie coś mi chodziło! W turystycznym 62s wgrywałem ślad gpx, nakładałem na mapę, zmieniałem kolor i finito. Tylko 62s to taki nie-sportowy klocek.

 

To jeszcze na koniec. Co dokładnie oznacza "wrzucić kurs"? Uruchamiasz go sekwencją Training -> Courses (i taki kurs ma na przykład przypisaną prędkość i wirtualnego rywala). Czy uruchamiasz zwykły plik gpx z opcja "widoczny na mapie" (i jest to zwykła kreska bez żadnych właściwości)? O ile o istnieniu pierwszej z możliwości wiem z instrukcji urządzenia to z tą drugą (która bardziej mi się podoba) nie spotkałem się jeszcze (nie wiem czy jest możliwa).

 

To co piszesz bardzo mi się podoba. Prawie zdecydowałem się na 520kę. Dzięki raz jeszcze.

 

PS. Trasy bywają do 1000km. Mapa OSM light, do następnego maratonu, zabierze ~55MB. Zastanawiam się nad własną odchudzona kompilacją (z samymi drogami, miejscowościami, bez poi).

 

EDIT: Jeszcze jedna kwestia, która mnie ciekawi. Czy dla kursu masz możliwość przedstawienia przewidywanego profilu wysokościowego? W 500ce od biedy można było to zobaczyć. Tu na screenach widziałem tylko plansze z zielonym (przejechanym) profilem. Gdzieś z kolei usłyszałem, że 820ka nie ma wręcz takiej możliwości.



#4335 trace_error

trace_error
  • Użytkownik
  • 340 postów

Napisano 30 sierpień 2016 - 15:45

Tak, dla kursu można wyświetlać profil wysokościowy, ALE tylko jeśli wykorzystujesz opcję "jedź po kursie". W przypadku samego wyświetlania kursu na mapie, ekran wysokościowy pokazuje przejechany profil.

 

Ja to obchodzę wykorzystaniem segmentów stravy. Jak robię trasę, wyszukuje segmenty z podjazdami i zaznaczam (starred). Nie potrzebuje wtedy używać "jedź po kursie" z tymi zamulającymi wskazaniami zakrętów ani przeliczaniem trasy. Taka pod 200km już mocno zmula całe urządzenie. Co dopiero po 1000. Lepiej chyba podzielić trasę na kawałki. A na podjazdach mam profil z zaznaczoną  moją pozycją i wszystkie plusy jakbym "jechał po kursie".

 


  • Prozor lubi to

#4336 Parker

Parker
  • Użytkownik
  • 83 postów

Napisano 30 sierpień 2016 - 18:48

CZeść,

Wgrałem na kartę pamięć w e1000 dwie mapy. UMP i OSM+szlaki w formacie img obie. Garmin widzi tylko OSM nie widzi UMP. Przeniosłem UMP na pamięć garmina i dalej nie widzi tej mapy.

 

 

Takie pytanko da się przypisać jedną konkretną mapę do profilu aktywność czy za każdym razem trzeba przełączać mapy?

 

Odp: nie da się przypisać konkretnej mapy do profilu, trzeba przełączać. 

Prozor ;)



#4337 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 30 sierpień 2016 - 19:50

@KiESWY - Trace_error wyjaśnił doskonale. Zamiast OSM możesz użyć UMP, zajmuje mniej miejsca lub wręcz OSM dla fenixa - zmieści się cała Polska i będzie dużo miejsca, ale drogi widoczne są przy niższej skali (ile już nie pamiętam), przynajmniej te poza głównymi?

 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#4338 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 30 sierpień 2016 - 21:48

Sprawdziłem Osmapapl fenix, raczej odpada, przy skali 5 km widać tylko miasta bez siatki dróg. Dla fenixa może być, dla edge mało.
Za to Osm fenix Central Europe jest tym co powinno być dla Ciebie strzałem w dziesiątkę. W 80 MB zmieści się prawie cała Polska, skalowanie jest bardzo dobre i czytelne. Minusem ale i plusem jest jednakowy wygląd dróg, czyli czarna kreska. Minus bo w Osm light różne kategorie dróg mają różną grubość i kolor, co ułatwia orientację, a tu są czarne kreski. Ale to też plus! Dlaczego? Bo dzięki czemu bez problemu można nałożyć ślad o dowolnym kolorze i będzie go widać, co jest problemem w kolorowej siatce dróg.
No i jest szybka, a to też ważne.
Może jutro zrobię parę zrzutów ekranu dla porównania.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#4339 KiESWY

KiESWY
  • Użytkownik
  • 54 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 30 sierpień 2016 - 22:14

Sprawdziłem Osmapapl fenix, raczej odpada, przy skali 5 km widać tylko miasta bez siatki dróg. Dla fenixa może być, dla edge mało.
Za to Osm fenix Central Europe jest tym co powinno być dla Ciebie strzałem w dziesiątkę. W 80 MB zmieści się prawie cała Polska, skalowanie jest bardzo dobre i czytelne. Minusem ale i plusem jest jednakowy wygląd dróg, czyli czarna kreska. Minus bo w Osm light różne kategorie dróg mają różną grubość i kolor, co ułatwia orientację, a tu są czarne kreski. Ale to też plus! Dlaczego? Bo dzięki czemu bez problemu można nałożyć ślad o dowolnym kolorze i będzie go widać, co jest problemem w kolorowej siatce dróg.
No i jest szybka, a to też ważne.
Może jutro zrobię parę zrzutów ekranu dla porównania.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

 

Dzięki wielkie za sprawdzenie czy ta mapa działa pod 520. Wgrałem ją sobie pod mapsource i poeksperymentowałem z plikiem TYP. Podmieniłem na skórkę taką jak ma OSMapaPL i na ekranie jest to dużo bardziej czytelne. Pełną mapę OSM mam w turystyku 62s, myślę że w Edge to nie może wyglądać gorzej. Podejrzewam, że przy większym zoomie będą duże zniekształcenia na krzywych (to chyba jakiś efekt uproszczeń dla feniksa). Cały kraj można zmieścić w niecałych 100MB (~200 ma OSMapa lite) to w zupełności powinno wystarczyć.

Dziękuję jeszcze raz za pomoc.



#4340 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 31 sierpień 2016 - 08:19

Tak, dokładnie, łącznie z uproszczeniami dla fenixa, ale nie jest to złe. W mapowcach można ustawić dokładność mapy, czyli jakie drogi będą pokazywały się w jakiej skali (zresztą wiesz o co chodzi), w e520 niestety nie i trzeba bazować na tym, co mapa oferuje po kompilacji. Albo przerabiać i kompilować mapę pod siebie ;).

Zrzuty ekranu (bez wymiany TYP, domyślna skórka) wyglądają tak:

OSM L / fenix / UMP:

gallery_2211_188_23421.jpggallery_2211_188_15515.jpggallery_2211_188_28226.jpg

 

skala jak widać 200m, ślad oznacza kurs, z tym, że kolor kursu we wszystkich jest taki sam, ale w pierwszej grafice jest kolor oznaczający jazdę po kursie, w pozostałych po prostu jest zaznaczony na mapie (no i w mapce fenixa nie ma pól danych, zrzut robiłem na podglądzie skali zamiast na ekranie roboczym mapy, normalnie to są dane).

 

gallery_2211_188_24452.jpggallery_2211_188_31088.jpggallery_2211_188_341.jpg

Skala 500m, uwagi dot. kolorów śladu jak wyżej ;)

 

gallery_2211_188_15712.jpggallery_2211_188_47038.jpggallery_2211_188_14724.jpg

Skala 3km (i zrzuty z ekranu wyboru skali, stąd brak pól danych) - tu widać różnice nie tylko w skórkach, ale również w szczegółowości wyświetlania danych. UMP w tym przypadku ma feler, bo nie wyświetla nazw miejscowości, co może być już dyskwalifikujące w przypadku zastosowania w e520. W mapowcach oczywiście szczegółowość można zmieniać i ustawić tak, żeby i miejscowości się pokazywały i drogi o niższym priorytecie.

 

Ciąg dalszy na następnej stronie -> ....

 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect




Dodaj odpowiedź