Łatwiej korzystać z gniza.org - wystarczy skopiować nr segmentu, przy okazji można ustawić z kim chce się ścigać (lub własny wynik)
Wysłane z mojego P9_Energy_Lite przy użyciu Tapatalka
Dzięki, przetestuję.
Posted 16 April 2017 - 15:16
Łatwiej korzystać z gniza.org - wystarczy skopiować nr segmentu, przy okazji można ustawić z kim chce się ścigać (lub własny wynik)
Wysłane z mojego P9_Energy_Lite przy użyciu Tapatalka
Dzięki, przetestuję.
Posted 16 April 2017 - 18:19
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Posted 16 April 2017 - 20:48
Nie martw się. Po imporcie Strava zweryfikuje rzeczywisty czas przejazdu pomiędzy punktami startu i mety.
P.S Dzięki za tą gnize. To rozwiązuje problem, choć trzeba się naklikać przy większej ilości segmentów
Posted 17 April 2017 - 12:05
Dokładnie - nawet jeśli jest to tych kilka metrów to zawsze można sobie sprawdzić gdzie zaczyna się i kończy segment na Street View. Masz wtedy orientację w terenie, wystarczy zapamiętać, przy okazji poćwiczysz pamięć
Informacja o segmentach w gniza.org (jak inne cenne wskazówki) jest zawarta również w pierwszym wpisie tego wątku i tam warto najpierw rzucić okiem. O ile pamiętam gniza.org będzie pamiętać listę segmentów, które wcześniej pobierałeś, dopóki nie wyczyścisz ciasteczek dla tego serwisu. Tak więc w większości będzie to robota jednorazowa, aktualizacja będzie konieczna chyba tylko wtedy, gdy poprawisz swój wynik
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Posted 18 April 2017 - 08:24
Witam
Garmin 520
1. Stworzyłem trasę (125km) w plotaroute i zaznaczyłem unlimited przy d'load
2. w directions jest 186 punktów
3. przy zgrywaniu wyskakuje komunikat "Many GPS devices will only accept a maximum of 200 directions and this route currently has 186 directions and a further 65 if you opt to add turn warnings. You may want to delete or combine some first (click the 'Manage Directions' button in the Directions Panel to do this)"
4. Przecież 186 to mniej niż 200?
5. Przestało mnie nawigowac przy około 130 punkcie. Dlaczego? co źle zaznaczyłęm?
każdy dźwiga swoje brzemię
HongFu HF-FM039 - 6871,2g
Radon ZR Race - 8222,8g
Posted 18 April 2017 - 09:09
Nie do końca - jeśli wymaganych jest dodatkowych 65 punktów do dodatkowych ostrzeżeń o zakrętach, to: 200 - 65 = 135 i tyle masz do dyspozycji. Wystarczyło pousuwać niepotrzebne, nadmiarowe punkty nawigacyjne np. prosto jak jest prosto, czy też same skręty na skrzyżowaniach, jeśli dodawałeś dodatkowe ostrzeżenia o zakrętach na ileś tam metrów przed skrzyżowaniem i zmieściłbyś się w limicie.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Posted 18 April 2017 - 13:15
Jasne, że można. Jeśli nie jest to trasa z krążeniem po labiryncie, to pewno bez problemu jest to do spełnienia. Po prostu musisz zmieścić się w 200 punktach informacyjnych, czyli średnio wychodzi jeden punkt informujący o kierunku ruchu na 1,5 km . Oczywiście gdyby skrzyżowania były co kilkaset metrów, to może byłoby to ciężkie do zrealizowania, ale takie coś jest raczej mało realne. Ograniczenie do 200 komunikatów o zakrętach nie jest problemem, wystarczy świadomie usunąć/połączyć zdublowane komunikaty (jeśli stosujesz - a warto - komunikaty o zakręcie z wyprzedzeniem), czyli te bezpośrednio na zakręcie, które w praktyce pojawiają się na ogół za późno, te których występowanie jest niepotrzebne bo i tak wiadomo, że trzeba jechać prosto i tak dalej. Zdawanie się na automat w tym przypadku (choć nie tylko w tym) jest nie najlepszym pomysłem. Czasami warto wyznaczyć trasę, a następnie ręcznie pododawać informacje o zakrętach w miejscach, gdzie faktycznie warto być o nich poinformowanym. Ewentualnie wygenerować z automatu wraz z wyprzedzeniem, zapisać, wczytać ponownie i usunąć z tablicy nadmiarowe i niepotrzebne punkty, tak żeby zmieścić się w limicie 200. Przy kolejnym eksporcie wyłączyć ostrzeżenia o zakrętach (żeby nie wygenerował kolejnych) i będziesz miał plik kursu taki jaki oczekiwałeś.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Posted 20 April 2017 - 13:30
Na allegro można kupić garmina edge 25 w cenie poniżej 500zł (widzę ofertę za 425zł z przesyłką). Są także droższe w cenie powyżej 600 - 700 zł. Oczywiście bundle jeszcze droższe, ale mam pulsometr geonaute z decathlonu, który obsługuje ant+. Zakładam, że zadziała mi z tym Edge 25.
Tylko pytanie do was. Czy te 425 zł za nowego edge 25 to nie jest zbyt niska cena ? W sensie, czy to nie jest jakieś podejrzane ? Na stronie Garmina sam licznik kosztuje 169 euro.
Posted 20 April 2017 - 14:30
Ani słowem o dowodzie zakupu, a tym samym gwarancji. Tylko 12 komentarzy w przeciągu roku. Jak lubisz ryzyko.....
BTW: W cenie Edge 25 szukał bym używanego Edge 500
Posted 20 April 2017 - 14:57
Jest kilka aukcji, z garminem 25 w cenie poniżej 500 zł. Jeden ze sprzedawców faktycznie ma tylko 12 komentarzy.
Co do używek, to widziałem też licytację garmina 200. Pewnie pójdzie za sporo mniej niż 500zł.
500zł to nie jest jakiś tam wyznacznik. Chętnie kupię coś tańszego. Możliwe, że kupię nowego garmina 520. Jeszcze nie wiem. Ale ten mały 25 mi się podoba, bo jest mały
Edit://
Ops... Jeśli się nie mylę, to Edge 200 nie obsługuje czujnika pulsu. Czyli odpada.
Czemu uważasz, że 500 jest lepszy od 25 ?
Posted 20 April 2017 - 23:16
Czemu uważasz, że 500 jest lepszy od 25 ?
Jako użytkownik Edge 520 uważam że Garmin ma pojechane z cenami, ale niestety nie ma większej konkurencji. :/
A cena Edge 25 absolutnie nie uzasadnia jego ceny bo nie oferuje dużo więcej niż 3x tańszy licznik np. sigmy.
Jak już płacić to raz a dobrze. Albo 520, albo starsza 500. Za "telewizor" z nawigacją też nie warto dopłacać.
Zaznaczam że to moja subiektywna opinia.
Posted 21 April 2017 - 07:42
Który to 3 razy tańszy licznik sigmy ? Z tego co ja widziałem, to sigmy za 300-500zł nie mają gps, nie łączą się z internetem w celu wgrania tras, nie mają nawigacji, nie będę miał (chyba) wykresu tętna, prędkości itd (chyba, że się mylę). Ten Garmin 25 obsługuje czujniki na ant +, posiada gps, glonass, nawigację na podstawie wgranych tras. Oczywiście ta nawigacja to tylko kreska (podobnie jak e Edge 500?), dzięki której to kresce wiem gdzie skręcić. Nie ma mapy jak w nawigacjach. W każdym razie, nie słyszałem o sigmie, która by to miała. Jaki więc model sigmy masz na myśli ? Edge 25 potrafi kosztować poniżej 500zł, więc chyba z tym "3x" przesadziłeś.A cena Edge 25 absolutnie nie uzasadnia jego ceny bo nie oferuje dużo więcej niż 3x tańszy licznik np. sigmy.
Dłuższa praca na baterii to faktycznie duży plus. 8h w Edge 25 vs 15h w Edge 520Też myslałem o Edge 25, ale kupiłem 520. Wiem, że cena 2x większa ale możliwości ogromne.
Większy ekran i więcej informacji można od razu umieścić. 2x dłużej działa bateria co dla mnie istotne. Może też służyć jako nawigacja. Łączność z telefonem.
Hmm. ale to chyba nie ma żadnej nawigacji ? Mi by właśnie zależało na tym (w formie kreski, bądź mapy). Jeżdżę trochę sportowo, trochę turystycznie.Hej. A tak się zapytam - dlaczego nie rozważacie Polara M450? Ma swoje wady ale w porównianiu do Garmina 520 wychodzi znacznie taniej.
Posted 21 April 2017 - 14:30
Wcześniej pisałeś o garminie 500. Powiesz mi, czy się cechuje w porównaniu do Garmina edge 25, że go polecasz ? Oczywiście wiem, że każda opinia jest subiektywna i to jest normalne. Proszę tylko o uzasadnienie swojej opinii.
- brak możliwości konfigurowania pól - np. nie można jednocześnie zobaczyć tętna i kadencji
- bateria na ok 6h
- nie można podłączyć czujnika mocy i (?) trenażera
Dla mnie to taki prosty licznik +GPS. Nic więcej.
"Teoretyczna" nawigacja po ścieżce w praktyce do niczego się nie nadaje, ale to już wada obu modeli.
Przy dużej prędkości, zjazdach, terenie itd to kompletnie się nie sprawdza. Dopiero w 520 kiedy jest "podkład" z mapy ma to jakiś sens.