Plotaroute - ma spore możliwości, również w wstawianiu dodatkowych punktów informacyjnych o skrętach (i nie tylko) np. 50 m przed skrzyżowaniem. W przypadku punktów wstawianych z automatu, są one umieszczane na skręcie, a z uwagi na niezbyt dużą moc obliczeniową edge takie coś może pojawić się po przejechaniu skrzyżowania. Dlatego warto wstawiać (nawet dodatkowo) informacje o skręcie przed zakrętem, te 50m przed jest całkiem sensowną odległością, w praktyce będzie to nieco bliżej zakrętu, ale nie będziesz zaskoczony i zdezorientowany, tylko spokojnie będziesz mógł zorientować się w terenie.
Przy eksporcie kursu z plotaroute wybierasz ikonkę D'Load -> File type: GPS; File Format: TCX; Max Course Pts (maksymalna ilość punktów kursu, domyślnie 200): 200; no i dodatkowa wartość o której pisałem wyżej: Turn Warnings (ostrzeżenia o zakrętach): Yes -> przesunąć suwak z 100m (bo to chyba trochę za dużo) na np. 50m. Jeśli ustawiłeś sobie prędkość przejazdu trasy to również będziesz miał dane Virtual Partner (z uwzględnieniem teoretycznych zwolnień/przyspieszeń na wzniesieniach/zjazdach).
Po eksporcie warto wrzucić kurs do weryfikacji - ja używam do tego starego, ale do tego celu bardzo dobrze nadającego się Garmin Training Center (tak, to od tego pochodzi skrót TCX: Training Center eXchange) - program jest co prawda z 2011 roku (i został już zarzucony przez garmina, zastąpiły go inne niekoniecznie lepsze programy typu base camp), ale do niektórych celów jest ciągle dobry i praktyczny. Właśnie do weryfikacji utworzonego kursu i usunięcia/dodania/modyfikacji punktów kursu. Ważne o tyle, że eksportowany kurs z plotaroute zawiera czasami punkty zbędne (np. na prostej drodze znacznik | (strzałka prosto) i opis "Kieruj si", juz pomijając opis (wolałbym "Prosto") to akurat ten punkt można skasować bo skrzyżowań tam nie ma, na dojeździe do skrzyżowania masz strzałkę <- i opis 50m:Turn (ale wolałbym po prostu <- LEWO), a na samym skrzyżowaniu obrazek strzałki <- i opis "Skr w" też bez dokończenia gdzie to "w" jest. Co prawda w tablicy opisów jest są szczegóły (nawet z nazwami ulic), ale tego Edge nie wyświetli, stąd konieczność edycji etykietek wyświetlanych w Edge. Moja rada: usuwać znaki skrętu na skrzyżowaniach, zostawiać tylko te przed skrzyżowaniami, dodawać czytelne, krótkie opisy do ektykietek typu LEWO; PRAWO; PROSTO; JEDZENIE itp. ewentualnie można dodać "<- LEWO", "PRAWO ->" bo co prawda strzałka na ikonce jest, ale trochę mała i trzeba kombinować w którą to stronę. A tu widać znaczek po lewej to w lewo, po prawej w prawo - bez czytania napisów.
Przy okazji - dość ciekawym narzędziem jest JaVaWa RTWtool - doskonałe narzędzie do konwersji ścieżek/tras/kursów gps, ale również pozwala między innymi utworzyć kurs na podstawie dowolnej aktywności (również gxp) zachowując przy okazji również dane prędkości. W teorii ma możliwość wstawiania informacji o skrętach, gdy kurs zmienia się o jakieś minimum np. 50 stopni to wstawiona zostanie na 50m (definiowane na ile) informacja o skręcie.
Ale w praktyce działa to różnie i tak łatwiej wczytać takiego gpx'a do GTC, utworzyć z niego kurs, dodać punkty kursu, zapisać jako kurs i na koniec umieścić w pamięci urządzenia w New Files.