Pytanie do użytkowników Edge 800/810 i 820: jak ocenianie ekran w 820? Rozważam przesiadkę z 810 na 820.
W różnych wpisach/artykułach różnie piszą o tym urządzeniu.
Na wiggle.com kilka osób oceniło go bardzo źle.
Napisano 22 kwiecień 2017 - 14:55
Pytanie do użytkowników Edge 800/810 i 820: jak ocenianie ekran w 820? Rozważam przesiadkę z 810 na 820.
W różnych wpisach/artykułach różnie piszą o tym urządzeniu.
Na wiggle.com kilka osób oceniło go bardzo źle.
Napisano 22 kwiecień 2017 - 19:09
Ekranu w e820 na "żywo" nie widziałem, mogę porównać jedynie 810 do 520 - ten drugi ma zdecydowanie lepszy ekran. Prawdopodobnie również 820 powinien mieć lepszy ekran od 810 (bo ekran będzie bazował na tym co w 520) jednak sygnalizowane problemy dotyczą głównie dotyku w czasie deszczu/rękawicach. W E810 dotyk był oporowy, czyli nad ekranem była folia, która odpowiadała za określenie punktu dotykanego na ekranie. Dużym plusem tego w odróżnieniu od ekranów pojemnościowych jest brak zmniejszenia funkcjonalności w przypadku deszczu, rękawic, można nawet końcówką wykałaczki dotykać albo językiem, w rozwiązaniach opartych na dotyku pojemnościowym tak łatwo nie jest. Osobiście wolę jednak obsługę przyciskami z dodatkowym pilotem do obsługi.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Napisano 24 kwiecień 2017 - 21:08
Napisano 25 kwiecień 2017 - 11:21
2. Tak. Ale jeszcze coś - segmenty warto trzymać w pamięci urządzenia. Przy okazji segmenty ze stravy po usunięciu Premium (jeśli tak to będą usuwane) czy z gniza.org?
Z innej beczki - sprawdziłem jak obecnie działają kursy. Właściwie jeden i to niezbyt długi. Poprzednim razem jak sprawdzałem (dawno temu) to opcja detekcji zakrętów powodowała często resetowanie urządzenia. Po paru aktualizacjach głowy nie daję, ale chyba ta opcja zniknęła? Pozostała jedynie opcja sygnalizacji punktów kursu (czyli komunikatów o zakrętach itd. wstawionych przy tworzeniu kursu), no chyba, że się mylę - nie mam edge pod ręką do sprawdzenia... Jednak jeśli ta opcja została usunięta, to bardzo dobrze, bo sprawiała za dużo i za często problemy - przyznam, że założenie było dość dobre: jeśli kurs zmienia się o ileś tam stopni, to należy poinformować o zakręcie. Gdyby to jeszcze nie powodowało resetów, to nie trzeba byłoby zawracać sobie głowy informacjami o zakrętach przy planowaniu kursu.
Co ciekawe działa dość dobrze, choć chyba nie sili się na detekcję zakrętów (przy mapce osm bez routingu - choć to tu chyba nie ma znaczenia, bo routingu nie uwzględnia), ale też kurs skomplikowany nie był. Oczywiście wszystkie opcje kursu włączone, łącznie z informacjami o segmentach. No właśnie - segmenty już faktycznie działają podczas kursu, ale dość ciekawie, bo kierunek jazdy jest nieważny, byleby tylko do punktu startowego segmentu się zbliżać. Sygnalizuje również wtedy, gdy jedzie się od końca segmentu, co jest dość dziwne, bo normalnie jak się jedzie od końca kursu to takiej sygnalizacji nie ma. Oczywiście sygnalizacja dotyczy tyko zbliżania się do początku, a nie końca segmentu (ten jest wykrywany tylko jeśli się jedzie po segmencie). Nie sprawdziłem, czy nakładające się segmenty będą sygnalizowane, choć myślę, że raczej nie, ale warto sprawdzić.
Muszę sprawdzić jeszcze z nieco bardziej skomplikowanym kursem (>100 km) z dodanymi punktami kursu.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Napisano 26 kwiecień 2017 - 19:33
810/820 ekran to różnica przepaść na korzyść 820 jeśli chodzi o jakość obrazu
W dotyku w praktyce nie widziałem różnicy
Dzięki za podzielenie się opinią.
Długo używałeś 810? Od jak dawna używasz 820? Obsługiwałeś go w długich rękawiczkach, na deszczu lub w niskich temperaturach?
Pytam, bo mam spory dylemat związany z zakupem 820. Moje obawy budzi szczególnie wyświetlacz. W sieci jest sporo negatywnych opinii na jego temat (szczególnie obsługi w rękawiczkach, deszczu). Wiele z nich pochodzi sprzed aktualizacji oprogramowania do wersji 5.2 (w której to sporo poprawiono).
Inni krytykują nawigację.
W kilku miejscach spotkałem się z opinią, że te model ma za słaby procesor, miał za niski priorytet na obsługę wyświetlacza i to powodowało problemy z „dotykiem”. Być może obecnie jest przyczyną złego działania nawigacji TBT.
Poniżej zamieszczam najciekawsze moim zdaniem linki związane z E820. Być może komuś się przydadzą. Uprzedzam – po ich lekturze mam mętlik w głowie.
https://www.youtube....h?v=WFjQD7mc-tU (testy prze 35oC)
czas 7:30: ten sam błąd przy wyłączaniu, na nowym oprogramowaniu jest ok
od 12:40: widać spore różnice
od 16:30: drugi raz w deszczu
W lekkim deszczu https://www.youtube....h?v=DTt74CxQxlM
Stary soft (v 5.1.), który powodował problem z wyświetlaczem https://www.youtube....h?v=ulLgY0xoB3o
Krytyka, głównie nawigacji https://forums.garmi...I-want-a-refund!
I jeszcze fragmenty kilku opinii z http://www.wiggle.co...cycle-computer/ z roku 2017:
Historia aktualizacji: http://gpsinformatio...at3.htm#Edge820
Napisano 26 kwiecień 2017 - 21:43
Działa wam strona ANT+ https://www.thisisant.com ?
Jak komuś nie działa to niech da proszę znaka na priv jakiej przeglądarki używa.
Mi i kilku osobom nie działa na chrome.
Przestało działać parę dni temu.
Chciałem im to zgłosić.
UP. Naprawili
Napisano 26 kwiecień 2017 - 21:45
używam 820 od października zeszłego roku.
co do ekranu jest ok. Czułość - zimą nie pamiętam która wersja to była ale jeszcze przed 2017 rokiem nieopatrznie zmieniłem sobie
czułość ekranu na najmniejszą i w chłodzie nie mogłem nic przełączyć na ekranie czy to w rękawicy czy gołą dłonią.
Teraz jest znacznie lepiej - nigdy nie zmienię czułości poniżej najwyższej. Właśnie po takich przygodach.
Co do nawigacji. Kiedy sobie trasy ustalam na komputerze jest w miarę ok.
Dziwna sprawa dla mnie jest taka, że @Prozor wskazał narzędzia informatyczne do ograniczania punktów itp.. Coś tam w nich próbowałem robić, być może w 520 to działa to w wersji z nawigacją 820 sobie sam to przeorganizowuje i już. Np w programie RTWtool ustalam sobie ostrzeganie przed zakrętem na 50m to w czasie jazdy ostrzeżenia mam na 200 metrów przed.
Nawigacja tj mam włączony "licznik" a info o kursie co i jak wyświetla się tylko przed manewrami. Ale zauważyłem, że przy trasach tak już powyżej 60 km po jakimś czasie to przestaje działać. Kiedy totalnie nie znam terenu przełączam się na wyświetlanie mapy i jadę po śladzie trasy który się prawidłowo wyświetla ale potrafi już nie pokazywać manewrów a odległość do celu robi się czasami od czapy.
W czasie jazdy rowerem nie umiem sobie ustawić punktu "jedź przez" (czy to punkt na mapie czy miejscowość). Czasem jadę na pałę.
Auto przybliżanie przy manewrach - tak działa za pierwszym razem i już tak zostaje nie ma zoom out. Dlatego wyłączyłem to i jeżdżę
w czasie nawigacji w skali 500m / 300m a w zabudowanym terenie to sobie palcem zoomuję.
W liczniku obliczanie trasy trwa długo. Traskę przelicza opracowaną przez komputer około 75 km w jakieś 2 minuty. Dla próby zrobiłem sobie test obliczenia trasy niecałe 400 km. Obliczał to ze 2 godziny - i dałem sobie spokój. Dlatego wcześniej marudziłem czy 1000 nie byłby lepszy.
Streszczę to tak, bez rekonesansu trasy w mapach np. siskomu (dobrze odwzorowane asfaltowe nawierzchnie) googlach, streetview itp. później opracowania trasy w MapSource to w urządzeniu w nieznanym terenie w Polsce miałbym wątpliwości co do wyznaczenia sobie trasy.
Wyświetlacz jest odpowiedni pod względem wielkości i jakości obrazu rzutowanego na nim.
Kiedy jeździłem w czasie mrozów (-15*C) to wolniej działało przerzucanie ekranów, szybciej drenowało baterię ale dane nie były wyświetlane z charakterystycznym lagiem jak dla elektroniki użytkowej.
Mogliby poprawić logikę planowania trasy w urządzeniu oraz organizacji trasy podczas jazdy - szczególnie tutaj może coś w stylu tomtom'a.
Z pewnych ideologicznych powodów jednak wybrałbym ponownie jakieś urządzenie Garmina (jeśli nie miałbym teraz takowego).
Zadowolenie w skali 0-5 to takie 4 z dwoma minusami, na trzy jest za dobre a na 5 za słabe ze względu mojego nieogarnięcia nawigacji w samym urządzeniu.
Aha, na którymś sofcie 5.xx zawiesił mi się nie mogłem na ekranie nic zrobić- ale o dziwo okrążenie, pauza działa (sygnały były podawane przez głośnik) dane rejestrowane. Pomogło przytrzymanie przycisku power, zresetował się i działał dalej już normalnie.
Trasa jak i dane zapisane bez przerw czy podziału. Tylko jeden taki incydent miałem na samym początku marca tego roku.
Napisano 27 kwiecień 2017 - 06:44
powiedzcie mi czy po wgraniu kursu do Garmina 520 mozna dalej korzystac z live segments?ostatnio wrzucilem sobie trase i wtedy kompletnie nie widzial i nie informowal mnie o segmentach
Wyjaśnienie parę wpisów wyżej, poczytaj sobie #5025
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Napisano 27 kwiecień 2017 - 07:10
Na E820 dał bym 3+ na 6. Jak dla mnie jest tam za słaby procesor do obsługi wszystkich funkcji. Po przesiadce z 520 uważam, że nie było warto. Czekam na nowego 1010...
No i kolejny kamyczek do ogródka 820.
Jak dla mnie E 1000 to stanowczo za duży klocek.
Jakieś przewidywania co do dat wypuszczenia nowych modeli?
@blazej mógłbyś napisać dokładniej, co w E820 oceniasz najgorzej?
Napisano 27 kwiecień 2017 - 09:20
Obecnie posiadam edge 800 i mam możliwość kupna 810 w dobrej cenie. Czy warto zmieniać na 810 i czy poza segmentami stravy i BT czymś spektakularnym się różni? Moja 800 jak na razie działa bardzo stabilnie i ani razu nie miałem zawiechy ani problemu z zapisem trasy a słyszałem że niektóre 810 mają z tym problem. Czy modele 810 z początku produkcji i z końcówki poprzedniego roku się różnią (pod kątem stabilności pracy) i jak najlepiej to rozpoznać?
proszę o usunięcie zdublowanego posta
Napisano 27 kwiecień 2017 - 12:08
Jeśli nie masz pomiaru mocy to raczej nie ma sensu zmieniać, no chyba, że na 5(8)20 (albo 1000).
Z początku produkcji i końca to pewno różnią się czasem eksploatacji akumulatora
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750