Urządzenia Treningowe Garmin (Edge/fenix/fr) + Akcesoria
#501
Posted 03 August 2011 - 21:40
Nigdy nie próbowałem planować trasy w Mapsource, muszę spróbować bo ta metoda z gpsies jest do kitu. Jakby mi nawigacja sensownie działała to może nie kombinowałbym z tym telefonem. Zwykle chcę zaplanować konkretne okrążenie więc algorytm "prowadź jakkolwiek do celu" to nie dla mnie.
A co do Xperii to widziałem gdzieś jakieś info że w nowym oficjalnie dostępnym firmware jest już wsparcie dla ANT+
Co do iPhone'a to wiem że są świetne rozwiązania zarówno jeśli chodzi o soft jak i o uchwyty ale rozmiar iPhone'a jest moim zdaniem za duży.
Natomiast mały telefon z uchytem rowerowym rozwiązałby mi pewien problem. Czasem muszę być pod telefonem w czasie kiedy jeżdżę. Zawsze wożę telefon w kieszonce na plecach ale ponieważ nie wiem kto dzwoni muszę go wyjąć albo w czasie jazdy i nim manewrować co jest niebezpieczne albo się zatrzymać i stracić rytm. Czesto dzwonią jakieś palanty z telemarketingu banków czy ubezpieczeń czego szkoda czasu odbierać. Przydałby się jakiś dodatkowy wyświetlacz na którym byłoby widać kto dzwoni. Ciekawe czy macie na to rozwiązanie. Czasem jeżdżę ze słuchawką BT co rozwiązauje temat rozmowy podczas jazdy ale po jakimś czasie ucho od niej boli.
@prozor
A co do baterii i GPS to chyba nie do końca masz rację. Poszukaj opis przypadku jak HTC Highroad jechał ma Tour de France z telefonem HTC cały czas włączonym w torebce podsiodłowej i przekazującym przez GPRS na bieżąco na serwer dane z czujników ANT+ (i chyba pozycję GPS ale tego nie jestem pewien) co umożliwiło śledzenie na bieżąco m.in. danych dotyczących pulsu, prędkości, kadencji i mocy co wszycy chętni mogli obserwować live w trybie online. Wystarczy wyłączyć ekran i pobór prądu powinien pozwolić na 8 godzin jazdy przy inteligentnych ustawieniach nawigacji. Oczywiście zależy od pojemności baterii ale jakby co do większości PDA można kupić baterie o zwiększonej pojemności ze specjalną pokrywą baterii mieszczącą taką baterię. Zresztą Edge specjalnie się wiele nie rożni w tym względzie. Też ma GPS, CPU, pamięć LCD i baterię, od telefonu rózni się z grubsza brakiem modułu GSM. Przy włączonym cały czas GPS jeśli dobrze pamiętam trzyma max ok. 8-10 godzin. Wiadomo że im większy LCD i rozdzielczość ekranu, CPU i RAM tym więcej żre prądu.
#502
Posted 03 August 2011 - 21:56
Jako nawigacja jest do D bo nie dość że nie ma komunikatów głosowych to jeszcze limit 100 waypointów jest kompletną dyskwalifikacją. Ja planowałem trasy na na gpsies.com ale potem musiałem zmniejszać ilośc waypointów do 100 i jazda po tak przygotowanej trasie jest okropnie uciążliwa i mało wiarygodna.
Będę brutalny - jajacek, a Ty mi możesz powiedzieć, po jakie licho robiąc trasy na gpsies eksportowałeś ją jako waypointy?! Wybierając eksport do GPX Route wybrałeś najgorszy wariant :-). Już lepiej było wybrać GPX Track (i przerobić na kurs za pomocą coure compactor'a), albo najlepiej trzeba było wyeksportować jako kurs: Garmin Course TCX. Eksportując do kursu uzyskujesz praktycznie niemalże nieograniczoną możliwość planowania i używania takiej trasy.
Co więcej, używając narzędzi o których wspominałem - czyli do planowania bikeroutetoaster.com (umożliwia zaplanowanie kursu z uwzględnieniem prędkości na równinie, ale i uwzględnia wzniesienia - gpsies daje możliwość ustalenia stałej prędkości, obojętnie czy są górki na trasie, czy też nie) oraz course compactor'a z pakietu www.coursemapper.com możesz ograniczyć ilość punktów do niezbędnego minimum i taki kurs będzie analizowany szybko, wyświetlany bez opóźnień i co więcej będziesz miał (o ile sobie zaplanujesz) komunikaty o skręcie lub też dowolne. Warto zlecić wstawienie tychże już w bike route toasterze (na jakieś 70 m przed zakrętem), później poprawić w Garmin TC (zmieniając opisy).
Akurat pisałem post prawie równolegle z Tobą.
705 ma wg specyfikacji czas pracy na akumulatorze: 15 hours, typical. Pewno jest to bez podświetlenia, ale i tak o wiele dłuższy niż zwykły telefon. Przy podświetleniu ekranu (nawet okresowo) czas pracy może się znacznie skrócić. Akurat Garminy w odróżnieniu od telefonów mają ekrany, które są czytelne bez konieczności podświetlania. Oczywiście nie w nocy. Dlatego zużycie prądu przez taki ekran jest o wiele mniejsze. Oczywiście i tak najbardziej energożernym elementem jest moduł gps, no ale w stosunku do ekranu TFT, to i tak jest to kropla w morzu... Ten telefon o którym wspominasz pewno musiał mieć dodatkowe zasilanie, bo ciągła praca przy włączonym module telefonicznym do oszczędzających energię nie należy... Aczkolwiek HTC Touch Pro2 ma czas rozmowy 6,5h w trybie 3G, a HTC Desire S 7,25h. Sporo.
Rozwiązanie na naciągaczy telefonicznych jest proste. Jeśli android to program filtrujący rozmowy przychodzące, odrzucający z automatu nr zastrzeżone i wrzucone do blacklisty. U mnie świetnie sprawuje się Mr. Number (darmowy).
Ewentualnie wyświetlacz na BT informujący o nr przychodzącym. Np. taka bransoletka:
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#503
Posted 03 August 2011 - 22:23
Dzięki za wyczerpujące info. Poćwiczę w wolnej chwili. Trasy z gpsies zawsze eksportuję jako GPX Track jeśli dobrze pamiętam ale jeśli nie zmniejszysz ilości waypointów suwakiem do 100 to tak wyeksportowana trasa nie działa.
Co do telefonu to używam zawsze jakiegoś HTC z Windowsem (obecnie HD2) ale niestety mam dwoje przyjaciół którzy często do mnie dzwonią i mają zastrzeżone numery co mnie okropnie wkurza bo inaczej wszystkie zastrzeżone też bym chętnie spuścił na drzewo.
Co do bransoletki z BT to mam taki zegarek Sony Ericssona z BT z wibracją i LCD. Problem jest taki że nie za dobrze działa z Windows Mobile i aplikacja na PDA co jakiś czas się wywala a poza tym oczy już nie te i na tych malutkich wyświetlaczach ja nie bardzo widzę co tam jest napisane. Dla posiadaczy Androida Sony Ericsson ma lepszy patent, zegarek który się nazywa LiveView i tam jest większy LCD.
Natomiast jeszcze co do Edge 705. Fakt że trzeba przerabiać trasę ileś razy i ja eksportować, kompaktować itd żeby nadawała się do użytku jest sam w sobie świadczący o dziadowskim sofcie dołączonym do tego produktu. Planowanie trasy na gpsies jest szybkie i nie zabiera dużo czasu, tyle mogę poświęcić na wyjeździe ale generalnie szkoda mi czasu na siedzenie przed komputerem zamiast korzystać z urlopu. Być może że przy odpowiedniej wprawie nie zajmuje to tak dużo ale jakbym miał ręcznie wstawiać ostrzeżenia o zakrętach do trasy to dziękuję ale to nie dla mnie. Jeśli soft sam tego nie zrobi za mnie to trudno, mi szkoda czasu.
#504
Posted 03 August 2011 - 22:36
Jeśli w Europie - to 2 lata. USA - niestety tylko 1 rok.Co do gwarancji to kupiony poza Polską i nie jest już na gwarancji.
BT faktycznie może przeszkadzać. Ja mam zestaw słuchawkowy i słucham sobie muzyczki albo radyjka a jak zadzwoni telefon to oczywiście autoodbiór po 2 dzwonkach. Jak dzwoni ktoś, z kim nie chcę gadać to mu to mówię krótko acz dobitnie (mam dar przekonywania ;-)) i spokój z klientem na zawsze :mrgreen: .Zawsze wożę telefon w kieszonce na plecach ale ponieważ nie wiem kto dzwoni muszę go wyjąć albo w czasie jazdy i nim manewrować co jest niebezpieczne albo się zatrzymać i stracić rytm. Czesto dzwonią jakieś palanty z telemarketingu banków czy ubezpieczeń czego szkoda czasu odbierać. Przydałby się jakiś dodatkowy wyświetlacz na którym byłoby widać kto dzwoni. Ciekawe czy macie na to rozwiązanie. Czasem jeżdżę ze słuchawką BT co rozwiązauje temat rozmowy podczas jazdy ale po jakimś czasie ucho od niej boli.
#505
Posted 03 August 2011 - 22:48
- zrób jak napisałem: eksport jako kurs, ale umieść punkty informacyjne o zakrętach. Dlatego bike route toaster jest lepszy, bo te punkty umieścić potrafi. Później poprawki w GTC i jedziesz jak po sznurku.eksportuję jako GPX Track
- to niech przed Twoim nr telefonu dodadzą *31#numer - Nawet w książce telefonicznej / kontaktów Twój nr z tym prefiksem niech sobie wpiszą. I sprawa załatwiona. A resztę ukrywających się na drzewo spuścić ;-).dwoje przyjaciół którzy często do mnie dzwonią i mają zastrzeżone numery
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#506 Gosc_OutsideR_*
Posted 04 August 2011 - 10:15
#507
Posted 04 August 2011 - 19:17
Planowanie trasy w Mapsouce, który jest do Garmina przeznaczony (a nie jakiś partyzancki gpsies) jest jeszcze szybsze i jedyne, co trzeba zrobić to nacisnąć guzik "Prześlij do urządzenia". Żadnych kombinacji z kompaktowanie czy eksportowaniem nie trzeba robić :mrgreen: .Planowanie trasy na gpsies jest szybkie i nie zabiera dużo czasu, tyle mogę poświęcić na wyjeździe ale generalnie szkoda mi czasu na siedzenie przed komputerem zamiast korzystać z urlopu. Być może że przy odpowiedniej wprawie nie zajmuje to tak dużo ale jakbym miał ręcznie wstawiać ostrzeżenia o zakrętach do trasy to dziękuję ale to nie dla mnie. Jeśli soft sam tego nie zrobi za mnie to trudno, mi szkoda czasu.
#508
Posted 06 August 2011 - 23:31
1 raz wgrałem kurs do urządzenia i w czasie jazdy "wyścigu" po przyciśnięciu przycisku "menu" po prostu wszystko gasło. Włączałem na nowo i hulało, po czym chciałem zmienić ekran i powtórka z rozrywki. Z centrum Krakowa dojechałem do Wieliczki i 3 razy mi się wyłączył. Potem w desperackiej chęci przejechania nowej zaplanowanej trasy jechałem 70km patrząc tylko w mapę, trochę frustrujące. Kurs wgrałem tak jak wyżej podał prozor, najpierw bike route toaster, a potem course compactor. Nie zauważyłem innych nieprawidłowości, no poza tym, że odczuwalnie wolniej reaguje (przez pierwsze sekundy/minuty zmienianie ekranów nie zawiesza). Sprawdzałem i bez aktywnego "kursu" garmin się nie zawiesza.
O ile dobrze pamiętam compactor zmienił ilość punktów z 800 na 600 (opcja B, trasa ok 90km). Próbowałem dwa kursy: nieskompaktowany i skompaktowany. W obu przypadkach ta sama bajka.
Miał ktoś taki problem? Może ja coś źle zrobiłem? Jakieś propozycje?
Zapomniałem dodać, że to nie sprawa akumulatora słabego/rozładowanego. Przed wyjazdem naładowałem do 100%.
#509
Posted 08 August 2011 - 12:50
Robiłem Ustawienia > Ustawienia roweru > tętno> Tętno ANT+ i tam czujnik tętna na tak następnie skanuj ponownie i nic.
Odkręcałem bateria jest sprawdzałem jakieś napięcie ma.
Opaskę mam założoną.
Poradźcie coś.
#511
Posted 10 August 2011 - 07:33
zulu - jakie masz urządzenie?
trochę o parowaniu czujników jest na str 26 tego wątku
Mam Garmin EDGE 500. Dzwoniłem do serwisu pytali czy śliniłem opaskę :-)
Robiłem parowanie wszystko tak jak powiedzieli. Powiedzieli żeby odesłać do sprzedawcy to reklamacja będzie szybciej, jeśli odeślę do nich to trzeba będzie czekać 3 tygodnie na nowy.
Wysłałem do sprzedawcy teraz muszę czekać :-(
#512
Posted 12 August 2011 - 20:39
#513
Posted 13 August 2011 - 06:41
zulu czy Ty aby na pewno dzwoniłeś do serwisu Garmina ;-) ??? Pytam bo ja reklamowałem najpierw 705 i dzwoniłem do sklepu gdzie kupowałem najpierw. Oni powiedzieli zupełnie odwrotnie: "w serwisie Garmina będzie szybciej". I było bo nowy sprzęt przyszedł do mnie po trzech dniach. Później reklamowałem GSC10 (także przez serwis) i przyszedł nowy po 6 dniach (przysłany z UK bo w Polsce na stanie nie było).
Tak dzwoniłem, powiedział że przez serwis będzie dłużej. Może trafiłam na takiego konsultanta.
Jak naprawiałem nawigację do auta to też przez serwis i było szybciutko.
#514
Posted 13 August 2011 - 15:44
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#515
Posted 13 August 2011 - 16:30
I jeszcze jedno po kliknięciu na 'belkę' na której mam miejsce, dystans, czas, tętno itd da się wybrać kolumnę "Intensywność" w gdzie można coś wpisać żeby w tej kolumnie pojawiła się jakaś wartość?
#516
Posted 14 August 2011 - 20:34
Mam ustawiony obwód koła 2133 i oszczędny interwał rejestrowania. Podejrzewam, że różnica między danymi garmina, a bikemap mogą wynikać właśnie z oszczędnego interwału zapisywania. Tak na chłopski rozum, garmin bierze poprawkę na dystans na podstawie danych z czujnika, ale nie mam pojęcia czy to tak naprawdę działa
No i nie wyjaśnia to różnic między danymi moimi i kolegi.
Aha, a to jest rzeczona trasa z garmina i bikemap
http://connect.garmi...ivity/106487406
http://www.bikemap.net/route/1187400
#517
Posted 15 August 2011 - 07:25
Mój przykład:
http://connect.garmi...ivity/106483757 - 48,47k
http://www.bikemap.net/route/1188177 - 48,3k
Różnica minimalna jak widać.
I też mam ustawiony "oszczędny interwał rejestrowania".
#518
Posted 15 August 2011 - 08:19
http://www.bikemap.net/route/1188254 - 151,7 km
http://connect.garmi...ivity/106432494 - 152,01 km
Oszczędny tryb rejestrowania.
Porównałem też wycieczki z włączonym sekundowym rejestrowaniem i efekt podobny - niewielka różnica między garminem a bikemapem:
http://www.bikemap.n...&zoom=12&type=2
http://connect.garmi...ivity/105931895
#519
Posted 16 August 2011 - 21:51
Mam tylko 2 pytania:
Czy to się rzeczywiście tyle ugina? Najlepiej będzie chyba zmierzyć obwód koła przejeżdżąjąc parę metrów na rowerze a nie tylko przetaczając koło.
I druga sprwa czy garmin pobiera dane o dystansie z magnesu, z gpsa czy z jednego i z drugiego?