Urządzenia Treningowe Garmin (Edge/fenix/fr) + Akcesoria
#683
Posted 28 December 2011 - 14:48
#684
Posted 29 December 2011 - 23:22
Czy próbowaliście parować czujnik tętna za pomocą numeru seryjnego czujnika z Edge 500?
Pytam, ponieważ czasem trenuję w grupie i mój edge "szaleje" i wyświetla non stop informację o innych czujnikach.
Myślałem że sparowanie za pomocą numeru seryjnego pomoże,ale jest kłopot, bo numer prócz liczb posiada litery , których w Edge 500 nie da się wpisać:/
Pozdrawiam
#688
Posted 04 January 2012 - 08:59
Najlepiej zanim pójdziesz na rower połóż włączonego Edka na parapecie i poczekaj aż złapie sygnał i wtedy jedź.
pzdr
Trzymaj Koło - blog dla PRO amatorów
Wycieczki weekendowe i atrakcje turystyczne
#690
Posted 07 January 2012 - 13:02
czasem trenuję w grupie i mój edge "szaleje" i wyświetla non stop informację o innych czujnikach.
Zaktualizuj oprogramowanie edka - poprzednia wersja oprogramowania miała właśnie w/w błąd. Dość szybko to poprawiono (w wersji 2.8).
Bo kupiłem Garmina z mapą City Navigator na karcie pamięci w formacie .img i nie chciało mi się bawić w instalowanie jej w Mapsource. Jak się okazuje nie jest to takie proste i trzeba się bawić w rejestrze. Szczerze mówiąc nie spodziewałem się, że kupując sprzęt za prawie 2000 z oryginalnym oprogramowaniem trzeba się tak namęczyć, żeby je zainstalować. Trochę to śmieszne i straszne. Póki co nie mam potrzeby korzystania z jakichś wyrafinowanychh map, wystarczają mi trasy tworzone w necie, albo kopiowane od znajomych. Ostrze sobie zęby na porządną mapę Polski ze szlakami, ale na razie nie chce mi się wydawać kolejnych kilkuset zł
No chyba, że jest jakiś prosty sposób na wrzucenie mapy w formacie .img do Mapsource?
Może odgrzewam trochę kotleta, ale:
- CN w Polsce nie bardzo nadaje się do nawigacji drogowej. Ani samochodowej (choć mam dożywotnią aktualizację map CN w moim Nuvi, to i tak w RP używam UMP), ani rowerowej. Mapa jest "za bardzo" szczegółowa, jednakże te szczegóły nie zawsze zawierają informację o drogach gruntowych i zbyt często CN ma tendencję do prowadzenia drogami, które dla transportu szosowego przeznaczone nie są (np. u mnie w mieście potrafi próbować prowadzić mnie chodnikiem, ścieżką w parku itd). CN jest dobre dla rowerów MTB - przynajmniej w mojej okolicy mapa obejmuje sporo dróg gruntowych, inna sprawa, że i tak mapa, którą sam zrobiłem jest o wiele bardziej szczegółowa i dokładna.
- W Twoim przypadku (a także innych) polecam zainstalowanie map UMP (http://ump.waw.pl/ ) - zainstalujesz UMP w komputerze, zaplanujesz idealnie trasę, nie będzie prowadzenia po manowcach. CN przyda Ci się poza terenem Polski. Jeśli ktoś nie jeździ poza terenem RP to nie ma sensu kupować E800 z CN - niepotrzebny wydatek, wystarczy goły E800 z zainstalowaną mapą UMP.
ja i tak będę przez www kupować bo mieszkam teraz w uk ale chcę mieć na pl gwarancji i z pl menu (zwłaszcza to drugie)
ale warto dopłacać te 500zł bo czym się różnią po za dotykowym w 800 i tym że jest trochę mniejszy
Gwarancja jest międzynarodowa, w przypadku np. czujników prędkości/kadencji i tak przysyłają do Polski z UK.
705 jest już nie produkowana i praktycznie nie wspierana (aktualizacje oprogramowania) przez producenta.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#691
Posted 11 January 2012 - 14:44
Szalały mi wskazania tętna w moim Edge 800 i nie była to wina opaski.
W poniedziałek rano zadzwoniłem do serwisu. Odesłałem przed południem (ok, z Raszyna na Jerozolimskie nie jest daleko, ale nie chciało mi się jechać) dziś (środa) przed południem dostałem nówkę.
Szkoda tylko, że nie jest już niebieski plastik, tylko biały - chociaż i tak wożę go w silikonowym ochraniaczu.
Chciałem go zarejestrować. I tu niespodzianka. Z mojego profilu zniknął stary numer seryjny, a pojawił się nowy z wczorajszą datą rejestracji. :shock: Wielki Brat patrzy.
#693
Posted 19 January 2012 - 00:54
Mianowicie po zainstalowaniu BaseCamp i podłączeniu urządzenia nawigacyjnego przez kabel USB po chwili uzyskujemy dostęp do map zainstalowanych w pamięci edge/nuvi/oregon/itd. Pozwala to zaplanować, a następnie wysłać do urządzenia dowolną trasę, bazując na danych mapowych zainstalowanych w urządzeniu.
Dostęp jest do wszystkich map, nawet tych, które są na karcie pamięci w folderze "duperele" - odbiornik tych map nie widzi, BC i owszem.
Jasne, że lepiej mieć zainstalowaną mapę na PC, bo szybciej wszystko działa, ale jeśli nie można inaczej, to warto użyć tego sposobu ;-)
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#694
Posted 19 January 2012 - 10:09
"Jeżeli masz problem podczas treningu z pomiarem tętna i posiadasz pulsometr Garmina z tzw. miękkim paskiem ( modele od 310 XT i nowsze ), oraz Twój grat jest jeszcze na gwarancji, zadzwoń na numer 00800 4412454.
Tam podasz numer seryjny pulsometru a obsługa serwisu wygeneruje dla Ciebie numer reklamacji. Następnie podadzą Ci adres pod który masz wysłać pasek. W paskach stwierdzono wadę wynikającą z użycia nieodpowiednich elektrod."
#696
Posted 22 January 2012 - 15:21
#698
Posted 12 February 2012 - 14:40
Czy alert dźwiękowy przekroczenia jakiejś tam strefy jest głośny?
Czy w kwesti pomiaru prędkości używając garminowskiego sensora coś się zmieniło, chodzi mi tu, czy jeżeli jest włączony gps i gsd-10 to prędkość jest obliczana z GPS-u?
Czy jeżeli wyłącze gps a mam włączony GSD-10 to rozumiem,że ślad GPS nie jest tworzony?
Z góry dziękuję z odpowiedzi.
#699
Posted 13 February 2012 - 09:19
Pomiar prędkości - ostatnio nic się nie zmieniło. Co najmniej od wersji 2.60 (a mamy wersję 2.8). W starszych wersjach softu faktycznie było tak jak piszesz, nowsze wersje softu e500: jeśli jest gsc10 to wyświetlanie prędkości, rejestrowana prędkość (bieżąca, średnia itd), przebyta odległość, bazuje na czujniku prędkości.
Sprawdzone doświadczalnie i opisane w tym wątku (poszukaj sobie), w skrócie: ustawienie dowolnego obwodu koła, przejechanie odcinka szosy, zmiana obwodu i powtórne przejechanie tego samego odcinka. Analiza danych wykazuje niezbicie, że rejestracja danych jest ze sparowanego czujnika prędkości.
Ma to swoje plusy i minusy - minusem jest chyba to, że jeśli jest sparowany gsc-10, a padnie w nim czujnik prędkości, albo np. odleci (przesunie się itp.) magnes, to prędkość może być błędna lub nie będzie jej w ogóle, jeśli na dodatek jest włączona opcja autopauzy, to z rejestracji danych również nic nie będzie, bo pauza albo będzie nonstop włączona, albo będzie się włączać i wyłączać. No ale to zbyt często się nie zdarza, jednak warto pamiętać, żeby w przypadkach problemów z autopauzą (notorycznym jej włączaniem się) sprawdzić, czy magnes na kole jest, jeśli jest to czy jest prawidłowo zainstalowany, jeśli tak to sprawdzić czujnik lub go wyłączyć i korzystać tylko z sygnału gps.
Przy wyłączonym odbiorniku gps ślad gps nie może być tworzony, bo danych nie ma. Ale wszystkie pozostałe dostępne dane rejestrowane są (prędkość, kadencja, puls, moc - o ile odbiornik odczytuje sygnały czujników). Umożliwia to np. trening na trenażerze. W tym przypadku nawet należałoby wyłączyć odbiornik gps, żeby nie rejestrować pływającego sygnału gps, sygnał ten nie zmienia danych prędkości i drogi (tu: nakręconych km na trenażerze bez fizycznego przemieszczania się), ale np. w garmin connect na mapce otrzymuje się gęstą pajęczynę wokół miejsca treningu.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#700
Posted 13 February 2012 - 10:00
Mam jeszcze pytanie w innej kwestii, przejrzałem te wątki, ale cały czas mam niejasność.
Wynika ona z braku praktyki.
Wiem, że używasz ST i jego dotyczy pytanie,
Czy w werski 2.X. transmisja z Edge 500 jest "bezproblemowa" tz. podłączam, transportuję i mogę analizować, czy do tego lepiej użyć ST3?
A i jeszcze jedno: czy przez ten program można ustawiać garmina-zmieniać w nim ustawienia, programować treningi, ustawiać alerty itd.
Do tej pory używałem Polara i moja wiedza opiera się na PPT 5.
Raz jeszcze dizękuję za pomoc.