Urządzenia Treningowe Garmin (Edge/fenix/fr) + Akcesoria
#7502
Posted 20 August 2019 - 22:31
Ciut dłuższa i by się zakwalifikowała do CP. Albo o ciut większym nachyleniu
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#7503
Posted 20 August 2019 - 23:46
To znaczy ile? Tak z czystej ciekawości. U mnie płasko jak na bilardzie, więc pożytku z tego nie mam.Ciut dłuższa i by się zakwalifikowała do CP. Albo o ciut większym nachyleniu
Jak sobie tripa do Wrocławia strzeliłem to na 15 za Miliczem nawet raz się odpaliło. Ale prababki już nie pokazało.
#7504
Posted 20 August 2019 - 23:54
Podjazd minimalnej długości 500m. Wartość CP musi być minimum 3500 uzyskane jako mnożenie długości w metrach i nachylenia w procentach, czyli jeśli ma 1000m i 2% to wartość 2000 i bez CP, 500m * 7% = 3500 i tak, będzie CP.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#7505
Posted 21 August 2019 - 07:45
Pozdrawiam,
Jarek
Sent from my iPhone using Tapatalk
#7506
Posted 21 August 2019 - 09:19
Ta instrukcja strona 6/10 nie do końća rozumiem, musze sprawdzić w terenie ale jakoś zawsze zapominam .
Pytanie klikać ''GO'' w polskim Garminie 'JEDŹ'' czy nie klikać?
Jak klikamy to jest jakby aktywny profil podjazdu tzn kiedy już pokonujemy podjazd zmienia się, kształt wykresu , średnie nachylenie pozostałe do końca, dystans , ilość przewyższenia pozostała do końca .....pytanie co będzie jak nie klikniemy tego zielonego guzika
Myślałem, że wtedy początkowy wykres podjazdu będzie zamrożony a na nim będzie przesuwała się kulka pokazująca gdzie jesteśmy
( czyli jak zwykły profil wysokości ale z kolorkami ) - ale chyba tak nie jest , czyli nie ma znaczenia czy klikniemy zielony guzik czy nie i tak jest to co powyżej .
( znaczy mi akurat bardziej podoba się ten początkowy wykres bez ''korygowania '' .Podczas jazdy mogłyby się co najwżej zmieniać napisy ile i jakie nachylenie do końca ale bez dostosowania/zoomowania wykresu -kolory sa ,wykres jest wystarczająco czytelny-a z zoomowanym rożnie bywa, choć jakby była możliwość dostać 2 ekrany aktywny + zamrożony to byłoby jeszcze lepiej )
#7507
Posted 21 August 2019 - 10:37
Pewno tak samo "Jedź" jak przy segmentach. Czyli "Jedź" oznacza po prostu początek podjazdu/segmentu. Tak jak w przypadku segmentu, tak przy podjazdach niczego klikać już nie trzeba.
Bardzo ładnie rozpisana instrukcja, wszystko jasne. Przy okazji zawarta informacja potwierdzająca załączanie segmentów Strava jeśli trasa została utworzona w Strava i pobrana przez IQ Stava Route:
If you are using Strava segments, then the course must be created in Strava and transferred to the Edge
using the Strava Route app on the Edge. This will create a course with the segments embedded in it.
Ale i tak raczej niezbędne jest posiadanie odpowiedniej subskrypcji, prawda?
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#7508
Posted 21 August 2019 - 12:12
Ta instrukcja strona 6/10 nie do końća rozumiem, musze sprawdzić w terenie ale jakoś zawsze zapominam .
Pytanie klikać ''GO'' w polskim Garminie 'JEDŹ'' czy nie klikać?
Jak klikamy to jest jakby aktywny profil podjazdu tzn kiedy już pokonujemy podjazd zmienia się, kształt wykresu , średnie nachylenie pozostałe do końca, dystans , ilość przewyższenia pozostała do końca .....pytanie co będzie jak nie klikniemy tego zielonego guzika
Myślałem, że wtedy początkowy wykres podjazdu będzie zamrożony a na nim będzie przesuwała się kulka pokazująca gdzie jesteśmy
( czyli jak zwykły profil wysokości ale z kolorkami ) - ale chyba tak nie jest , czyli nie ma znaczenia czy klikniemy zielony guzik czy nie i tak jest to co powyżej .
( znaczy mi akurat bardziej podoba się ten początkowy wykres bez ''korygowania '' .Podczas jazdy mogłyby się co najwżej zmieniać napisy ile i jakie nachylenie do końca ale bez dostosowania/zoomowania wykresu -kolory sa ,wykres jest wystarczająco czytelny-a z zoomowanym rożnie bywa, choć jakby była możliwość dostać 2 ekrany aktywny + zamrożony to byłoby jeszcze lepiej )
Nigdy nie klikałem, podczas jazdy zmienia się nachylenie i dystans oraz na wykresie przesuwa się pozycja kolarza a jak dobrniesz do końca podjazdu otrzymujesz informację Climb Complete lub samo Complete.
#7509
Posted 21 August 2019 - 21:33
Po dzisiejszej jeździe: zdziwienie. zimno wieczorem, a tu mi wyskakuje takie coś:
Jazda bez smartfona - a coś mi się o uszy obiło, że HA wymaga jazdy ze smartfonem. A po sprawdzeniu okazuje się, że:
Starting with heat acclimation, the function leverages nearby weather stations. So your unit has to have connected to Garmin Connect Mobile within 3 hours of starting your ride in order to receive that weather data (it doesn’t use on-device temperature).
wystarczy połączyć z mobilnym connect nie później niż 3 godziny przed jazdą do pobrania danych meteo. Stąd dane meteo mogą być różne od faktycznych warunków panujących podczas jazdy. 22 stopnie to miałem w mieszkaniu, już po paru minutach jazdy było mniej, no ale stacja meteo twierdziła inaczej, stąd HA
Pytanie pomocnicze dla użytkowników bety E1030: macie w urządzeniu krzywą mocy? Bo u mnie jest pusta strona, nawet po kolejnych treningach. Obsługa Bety odpisała mi:
Power Curve:
Power curve is driven by Garmin Connect and should be downloadable from there after a sync. It requires Connect to run through all of the activities and calculate it, which I don’t think it does unless there is a known power-curve supporting device registered for the user. Does https://connect.garm...last_four_weeksshow any data? If so then it should come down and be available under My Stats > Power Curve on device. If that has not happened, I would suggest uploading a new ride with power and seeing if it triggers Garmin Connect to calculate the power curve (once you have power available to you, or if you really want you may be able to download an activity .fit file from Connect and re-upload it manually). If that still does not generate any data on Connect or if it just won’t come down to device, then I expect re-registering your device (remove it from Garmin Connect Mobile and re-pair it). This should work but it’s a pain. I will look into making sure this works as part of the upgrade process. If you can’t get it to work with any of these things, let me know!
Ale na razie nie chce mi się kombinować - krzywa w Connect aktualizuje się, no i jeśli Wy macie to może faktycznie zrobię powyższe... Póki co odpisałem, że w connect aktualizacja jest, zobaczymy co odpiszą...
A właśnie, w sprawie Respiration Rate:
Unfortunately respiration rate has a royalty associated with it (similar to the Mountain Biking TrailForks map that can be activated on the 830) so both of those things are not being provided as a software update to the Edge 1030. If we can find a way to control the royalty based on software update application in the future, it might be possible. This is not currently planned.
Czyli niestety opłaty licencyjne Firstbeat kłaniają się... Szkoda, bo RR przydaje się do oszacowania progu wentylacyjnego.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#7510
Posted 22 August 2019 - 09:18
...If that still does not generate any data on Connect or if it just won’t come down to device, then I expect re-registering your device (remove it from Garmin Connect Mobile and re-pair it). This should work but it’s a pain. I will look into making sure this works as part of the upgrade process. If you can’t get it to work with any of these things, let me know!
Ale na razie nie chce mi się kombinować - krzywa w Connect aktualizuje się, no i jeśli Wy macie to może faktycznie zrobię powyższe... Póki co odpisałem, że w connect aktualizacja jest, zobaczymy co odpiszą...
Niestety ale żadnego efektu nie przyniosło usunięcie i ponowne dodanie urządzenia z Garmin Connect, Garmin Express oraz Garmin Connect Mobile. Jak krzywej mocy nie było tak dalej nie ma a oczywiście w Garmin Connect oraz Connect Mobile krzywa jest wyświetlana i się aktualizuje po jazdach.
#7511
Posted 22 August 2019 - 09:44
Czyli nie ma co kombinować, napiszę im jeszcze, że to nie tylko u mnie występuje, niech próbują ten błąd usunąć
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#7513
Posted 23 August 2019 - 21:32
A, to stąd ta informacja o ostatniej znanej lokalizacji Edge (zresztą nawet jest w Fenix3). Faktycznie, jest nawet Alarm rowerowy. Gicio.
Trochę dzisiaj przetestowałem tak ClimbPro, jak i funkcje MTB. Zdziwiłem się jak pobrałem parę ścieżek, a tu w prawie w każdej opcja "Climb". No miodzio. Faktycznie działa dość ciekawie. Rejestracja skoków - niekoniecznie musi być to skok, również dość agresywna (i lekko nieudolna) jazda po pumptracku (zagęszczonym) była rejestrowana jako skoki. Ale ogólnie nie mam się do czego przyczepić.
Co do krzywej mocy w E1030, otrzymałem taką odpowiedź:
So I did some digging and the person who configured this on the production server checked some weird box that basically said “for tester accounts only” so it worked for me but not for you. That kind of defeats the purpose of a production server, but the good news is it should be pulled down the next time you save an activity with power or re-pair again (and then wait a minute and sync again I think. It’s weird trying to force test a passive feature.)
Let me know if that is not the case!
Jak ktoś daje flagę, że tylko ma być widoczne dla kont testerów (pewno wyznaczonych) to nie ma co się dziwić, że oni widzą krzywą mocy, a my nie. Na pewno będzie to działać w wersji produkcyjnej, nie chce mi się bawić w parowanie ze smartfonem, na expressie to nie działa. Aż tak mi się nie pali, żeby mieć teraz krzywą mocy w Edge, są ważniejsze i działające funkcje. Poczekam albo na następną betę, albo na wersję finalną (pewno z numerkiem 8).
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#7514
Posted 24 August 2019 - 12:27
Jest ktoś może zorientowany dlaczego nie mam powiadomień w Edge 830 o przygotowaniu wydolnościowym. Po maksymalnie 20 minutach jazdy taka informacja powinna się pojawić. Dodałem przygotowanie wydolnościowe do ekranu danych i pole podczas całej jazdy też jest pustę. W ustawieniach Edge o powiadomieniach o wynikach mam to oczywiście zaznaczone. W instrukcji obsługi piszą aby wykonać kilka jazd żeby urządzenie mogło wyznaczyć możliwości kolarskie użytkownika. Licznik mam od ponad dwóch miesięcy, wykonałem już pewnie z 50 jazd i jeszcze nigdy nie miałem tego powiadomienia. Myślałem że może jest do tego potrzebny pomiar mocy, ale w Edge 520 bez pomiaru mocy po 12 minutach jazdy zawsze miałem taką informację.
#7516
Posted 24 August 2019 - 17:02
Co działało i co przestało? Przygotowanie wydolnościowe?
Jest ktoś może zorientowany dlaczego nie mam powiadomień w Edge 830 o przygotowaniu wydolnościowym. Po maksymalnie 20 minutach jazdy taka informacja powinna się pojawić. Dodałem przygotowanie wydolnościowe do ekranu danych i pole podczas całej jazdy też jest pustę. W ustawieniach Edge o powiadomieniach o wynikach mam to oczywiście zaznaczone. W instrukcji obsługi piszą aby wykonać kilka jazd żeby urządzenie mogło wyznaczyć możliwości kolarskie użytkownika. Licznik mam od ponad dwóch miesięcy, wykonałem już pewnie z 50 jazd i jeszcze nigdy nie miałem tego powiadomienia. Myślałem że może jest do tego potrzebny pomiar mocy, ale w Edge 520 bez pomiaru mocy po 12 minutach jazdy zawsze miałem taką informację.
Chciałbym potwierdzić, że do przygotowania wydolnościowego niezbędny jest tylko pulsometr. I owszem, jednak tylko w bieganiu. W kolarstwie jednak niezbędny jest chyba miernik mocy. Przynajmniej tak to wynika z informacji Firstbeat.
Firstbeat nazywa to Real-Time Performance Condition:
How it works:
Firstbeat reveals your Real-time Performance level using the same analytic tools and methods used to detect your VO2max fitness level. This means the calculation is based on a combination of personal background information, internal and external workload data, and special guidance from the Firstbeat analytics engine. In practical terms, in addition to heartbeat data obtained from a paired chest-belt, runners will need access to movement speed from their GPS and cyclists will need to have a power meter attached to their bike and paired with the device.
The key differences between the analysis used to provide your Performance Condition and the one used to detect your VO2max fitness level is the set of constraining parameters Firstbeat uses to best fit the results of a classic exhaustive incremental intensity VO2max laboratory test. Removing these parameters unlocks insight into how your current work-to-effort ratios compare to your baseline each moment along the way. As a result, indications that you are regularly performing above your baseline may be a signal that an improvement in your VO2max score is right around the corner.
Jako, że jest to powiązane z VO2max (a ten w kolarstwie można wyznaczyć tylko z pomocą miernika mocy), to niestety, ale nie ma pomiaru mocy = nie ma informacji o przygotowaniu wydolnościowym.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#7517
Posted 24 August 2019 - 17:21
Jedziesz po płaskim 20 km/h z wiatrem i masz tętno 100 ud/min. Jedziesz tym samym odcinkiem, z tą samą prędkością, ale już pod wiatr i masz tętno 130 ud/min. Garmin nie wie o wietrze i powinien uznać, że Twoje przygotowanie jest gorsze, a tak wcale nie musi być. Stąd bez pomiaru mocy, to raczej byłyby tylko wróżby.
#7520
Posted 24 August 2019 - 19:44
Pułap biegowy i owszem. Pułap kolarski nigdy nie był wyznaczany bez pomiaru mocy. Może miałeś kiedyś na trenażerze i wtedy wyliczyło. Możesz sprawdzić w danych, kiedy miałeś wyznaczony pułap kolarski i z jakim treningiem to się wiązało.
Kupno miernika mocy jest bardzo dobrą inwestycją.
W instrukcji obsługi wyraźnie jest napisane:
Pomiary efektywności
Te szacunkowe pomiary efektywności ułatwiają śledzenie i zrozumienie wyników osiąganych zarówno podczas aktywności treningowych, jak i w czasie wyścigów. Pomiary te wymagają wykonania kilku aktywności z użyciem nadgarstkowego czujnika tętna lub zgodnego piersiowego czujnika tętna. Pomiary efektywności jazdy na rowerze wymagają użycia czujnika tętna i miernika mocy.
Szacowane wartości są podawane i obsługiwane przez firmę Firstbeat.
Informacje o szacowanym pułapie tlenowym
Pułap tlenowy to maksymalna ilość tlenu (w mililitrach) na minutę, jaką można wchłonąć w przeliczeniu na kilogram masy ciała w przypadku maksymalnego wysiłku. Ujmując rzecz prościej, pułap tlenowy to wskaźnik wydolności sportowca, który powinien wzrastać w miarę poprawy kondycji. Wartości szacowanego pułapu tlenowego są podawane i obsługiwane przez firmę Firstbeat. Możesz używać urządzenia Garmin sparowanego ze zgodnym czujnikiem tętna i miernikiem mocy do wyświetlania szacowanego pułapu tlenowego dla jazdy rowerem.
Hymmm... Jak widzę, jednak w instrukcji coś na ten temat jest, prawda? Może nie jest to tak wyraźnie napisane, że przygotowanie wydolnościowe wymaga miernika mocy, ale wystarczy sprawdzić co na ten temat ma do powiedzenia twórca algorytmu, czyli Firstbeat i wtedy staje się wszystko jasne.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750