Jump to content


Photo

Urządzenia Treningowe Garmin (Edge/fenix/fr) + Akcesoria


11788 replies to this topic

#9501 mareq

mareq
  • Użytkownik
  • 232 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 25 November 2020 - 13:28

Czemu wybrałeś 530 a nie 830? Sam się waham między tymi dwoma modelami i mocno się zastanawiam czy wystarczy mi 530 czy jednak celować w 830.


  • artho likes this

#9502 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 882 posts
  • SkądOstrów Wlkp.

Posted 25 November 2020 - 13:58

Miałem ogólnie zostać przy tym 820, jak tylko wróci z serwisu. Jednak ostatnio pogadałem chwilę z kumplem który też przesiadł się z wersji Edge 1000 na 530 i bardzo sobie chwalił. Mówił, że poza sama konfiguracją, absolutnie nie brakuje mu dotykowej funkcji.

 

Ogólnie dotyk ma swoje wady i zalety. Na pewno w terenie wole zdecydowanie przyciski, szczególnie gdy trzęsie podczas jazdy. W dodatku błoto które spada na licznik nie rozmazuje się po nim. Analogiczna sytuacja ma miejsce w upały na szosie - ekran po 3h jest cały od soli - nic fajnego. Kto kilka razy jechał w deszczu też wie, że krople deszczu potrafią przestawiać ekran, albo go całkowicie zablokować. Pomijam oczywiście klasyczny problem obsługi w rękawiczkach zimowych.

 

Dotyk natomiast jest fajny, na postoju czy przy samej konfiguracji. Jeśli ktoś używa garmina bardziej wycieczkowo, to wtedy ma to moim zdaniem większy sens, bo jednak sterowanie z guzików bywa upierdliwe przy zagłębianiu się w ustawienia.

 

Punktem, który jednak zdecydował była cena. Gdyby były w jednakowej cenie, to wybrałbym Edge 830. Jednak dopłacać za dotyk 400 zł i godząc się na jego wady, w tym rozrachunku nie jest dla mnie opcją.

 


  • Born Ready likes this

#9503 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 1,429 posts

Posted 25 November 2020 - 14:01

Czemu wybrałeś 530 a nie 830? Sam się waham między tymi dwoma modelami i mocno się zastanawiam czy wystarczy mi 530 czy jednak celować w 830.

To może ja odpowiem, jak wyglądało to z mojej perspektywy przy 520 vs 820... w końcu każda opinia ma jakąś wartość. Chodziło o przyciski zamiast dotyku, tylko tyle. Znajomy ma 820 i nie pasowała mi dotykowa obsługa w lecie, więc nie chciałem sobie wyobrażać jak zirytowany mógłbym czasem wracać po jazdach w zimie - wybór był prosty. 

 

Mój 520 chodzi świetnie do teraz, obsługa przyciskami to idealna sprawa (szczególnie jak wjadę przełajem w teren). W związku z tym jeśli będę zmieniał, to na 530, lub liczę że może na 540 ;) 

 

Cena oczywiście też może mieć znaczenie, bo do 830 trzeba dołożyć kilka stówek (a przynajmniej jeszcze niedawno trzeba było). 



#9504 mareq

mareq
  • Użytkownik
  • 232 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 25 November 2020 - 14:02

No właśnie, szkoda, że 830 nie ma i dotyku i klawiszy...



#9505 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,877 posts

Posted 25 November 2020 - 14:22

mocno się zastanawiam czy wystarczy mi 530 czy jednak celować w 830.

Po praktycznie pełnym sezonie jeżdżenia z 530-stką przesiadłem się na 830 i jestem zadowolony. Głównym problemem z 530 było dla mnie klikanie w przyciski na Edge-u schowanym między ramionami lemondki. Mało wygodne bo Edge u mnie się nieco "chowa" (wysięgnik z mostka Blendr). Warto zwrócić uwagę na fakt, że ekran dotykowy to nie jest jedyna różnica - choć może najbardziej widoczna na pierwszy rzut oka, to jednak dla mnie Edge 830 w kompletnie innych elementach przoduje.

 

W sumie opisałem już dość szczegółowo te różnie na sąsiednim forum (forumrowerowe.org), więc zrobię tutaj szybki skrót:

 

Edge 830 to między innymi:

1. Wielokrotnie bardziej komfortowe przeglądanie mapy i możliwość obracania jej.

2. Dotykowe data fields i widgety.

3. Przebudowany kalendarz treningowy, funkcjonalność chyba ta sama po prostu inny interfejs.

4. Pełne funkcje nawigacyjne (POI + Course Creator, adresy, ulice, nawigacja) a nie niestety dość ograniczone jak w przypadku Edge 530.

 

Dwa punkty w zasadzie dotyczą nawigowania, więc jeżeli zdarza Ci się eksploring lub bywasz w nowych-obcych miejscach to warto dopłacić do Edge 830. Zwróć uwagę na to, że w Edge 530 Course Creator jest dostępny tylko w aplikacji Connect Mobile. Co za tym idzie musisz przerwać (zakończyć!) bieżącą aktywność by móc przesłać z telefonu nowy kurs do Edge-a 530... a to wszystko tylko dlatego, że zmieniłeś zdanie w trakcie wycieczki. Było wcześnie i uznałeś, że dodasz jeszcze jeden punkt po drodze. W Edge 830 kursy możesz tworzyć w komputerku, podobnie możesz wytyczać trasę do POI-ów wszelkiej maści czy to kawa czy adres kochanki (adres wpisany jako ulica, numer budynku bądź skrzyżowanie lub kod pocztowy - tego nie ma w 530). Następnie możesz wrócić na trasę-kurs lub nawigować z tego miejsca do następnego punktu wycieczki - wszystko bez kończenia aktywności celem zbędnych synchronizacji... W praktyce? Wycieczki+, telefon-. Przy Edge 830 sporo mniej wyciągam telefon, bo już nie muszę na telefonie szukać pobliskiej kawy ;). Działa także w tych teoretycznie znanych nam miejscach. O jakie wielkie zdziwienie mnie ostatnio ogarnęło przy 3°C podczas dłuższej trasy, że w odległości 2km od teoretycznie znanego mi punktu był schowany Orlen z ciepłą, dobrą kawą :P.

 

Ogólnie dotyk ma swoje wady i zalety. Na pewno w terenie wole zdecydowanie przyciski, szczególnie gdy trzęsie podczas jazdy. W dodatku błoto które spada na licznik nie rozmazuje się po nim. Analogiczna sytuacja ma miejsce w upały na szosie - ekran po 3h jest cały od soli - nic fajnego. Kto kilka razy jechał w deszczu też wie, że krople deszczu potrafią przestawiać ekran, albo go całkowicie zablokować. Pomijam oczywiście klasyczny problem obsługi w rękawiczkach zimowych.

W Edge 830 jest to mocno poprawione - deszcz już nie klika po ekranie (chociaż porządnej ulewy jeszcze nie testowałem :P) a zimowe rękawiczki nie stanowią problemu - działają dość dobrze, choć z multitouchem jest gorzej niż nagimi palcami.

 

No i na koniec - do Edge 830 można podpiąć pilot zdalnego sterowania - i dorzucić sobie przyciski ;):

https://buy.garmin.c...pn/010-12094-10

i to w jeszcze wygodniejszym miejscu bo np. od razu pod łapą. Bo gdy mocno w MTB trzęsie... to i na Edge 530 ciężko się klika :D. Serio.


  • 4gotten likes this

#9506 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2,238 posts
  • SkądWarszawa

Posted 25 November 2020 - 16:30

Pacjent: Edge 520
Problem: akumulator - 19-21% / h, stabilnie z kilku ostatnich jazd
Warunki: temperatura ok. 5 stopni; czujniki: hr, cad, speed; BT on; backlight 0-20%, bez nawigacji

Robię właśnie test parapetowy na tym samym profilu, autopause off, backlight off, bez czujników, BT on, temperatura pokojowa: ponad 10h i nadal mam 10%.

Planuję zrobić drugi test parapetowy za oknem. Macie jeszcze jakieś pomysły?


Cytując sam siebie: 14h43min, z tym że ostatnie 3.5h jechał na 3%. Ale nawet do tego momentu zużycie jest o połowę niższe niż w rzeczywistości - WTF?

2c94a897637a2546154d4ac5936073eb.jpg

#9507 HarveyDent

HarveyDent
  • Użytkownik
  • 1,105 posts
  • Skądwe mnie tyle piękna

Posted 25 November 2020 - 16:34

Myślę że jest takie same tylko to ułomność wskazań w 520. Nigdy tego nie testowałem, ale odnosiłem podobne wrażenia że wskazania są skopane.


To jest Forum Fanatyków
marvelo
 
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT

#9508 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1,224 posts

Posted 25 November 2020 - 17:35

Są skopane, nie tylko w licznikach.
W Vivoactive 4 idę biegać mając 53%, wracam mam 53%. Później leci na łeb.

#9509 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,877 posts

Posted 25 November 2020 - 17:47

Kilkukrotne naładowanie do pełna i rozładowanie do zera nie pomaga?



#9510 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 882 posts
  • SkądOstrów Wlkp.

Posted 25 November 2020 - 21:16

Całe szczęście, że żyjemy w takich czasach, że mamy tak ogromny wybór produktów. Każdy ma inne potrzeby :).

 

Edge 830 to między innymi:

1. Wielokrotnie bardziej komfortowe przeglądanie mapy i możliwość obracania jej.

2. Dotykowe data fields i widgety.

3. Przebudowany kalendarz treningowy, funkcjonalność chyba ta sama po prostu inny interfejs.

4. Pełne funkcje nawigacyjne (POI + Course Creator, adresy, ulice, nawigacja) a nie niestety dość ograniczone jak w przypadku Edge 530.

 

Ja przykładowo nie używam żadnej z funkcji, którą opisałeś powyżej. Dlatego zupełnie nie będzie mi tego brakować.

 

W Edge 830 jest to mocno poprawione - deszcz już nie klika po ekranie (chociaż porządnej ulewy jeszcze nie testowałem :P) a zimowe rękawiczki nie stanowią problemu - działają dość dobrze, choć z multitouchem jest gorzej niż nagimi palcami.

 

No i na koniec - do Edge 830 można podpiąć pilot zdalnego sterowania - i dorzucić sobie przyciski ;):

https://buy.garmin.c...pn/010-12094-10

i to w jeszcze wygodniejszym miejscu bo np. od razu pod łapą. Bo gdy mocno w MTB trzęsie... to i na Edge 530 ciężko się klika :D. Serio.

Miałem okazje klikać Edge 830, wiem ze dotyk działa w nim DUZO lepiej niż w Edge 820. Dlatego własnie w ogóle rozważałem Edge 830.

 

Tak, myślałem o rozwiązaniu z pilotem zdalnym, jest to mega fajne. Poza faktem, że pilot + dopłata do Edge 830, to różnica już praktycznie 650 zł. Przypominam, że mój pierwszy pomysł to miała być tylko wymiana Edge 820 na nowy za ~550 zł u Garmina. 

 

 

 

 

Powrót do tematu, zamówiłem etui do Garmina Edge 530 - oryginalne. Dramat ile życzą sobie za kawałek silikonu. Dobre case'y do smartfonów praktycznie są w tej cenie. 

 


  • artho likes this

#9511 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,609 posts
  • SkądSulęcin

Posted 26 November 2020 - 07:45

No właśnie, szkoda, że 830 nie ma i dotyku i klawiszy...

 

Wystarczy dodać pilota i braku klawiszy już się nie odczuwa. Sugeruję przeszukać ten wątek w znalezieniu opisu tego urządzenia, sposobu mocowania itd. Zdecydowanie polecam.

Więcej: nawet przy klawiszowych pilot jak najbardziej przydaje się, bo jeśli jest pod kciukiem, to w czasie jazdy praktycznie dotykanie (ekranu czy przycisków) jest niemalże zbędne.

Osobiście wybierałbym wersję z ekranem dotykowym ;)


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#9512 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2,238 posts
  • SkądWarszawa

Posted 26 November 2020 - 08:07

Myślę że jest takie same tylko to ułomność wskazań w 520. Nigdy tego nie testowałem, ale odnosiłem podobne wrażenia że wskazania są skopane.

Masz rację, test parapetowy za oknem to potwierdził (ok 0 stopni):

401f7c499a9cffa021778f18028b14cb.jpg

Wytrzymał 8h20m, od 4h25m jechał na 3%. Czyli pozostaje jeździć i nie przejmować się alarmami o „low battery” :)
  • artho likes this

#9513 Azi

Azi
  • Użytkownik
  • 23 posts

Posted 26 November 2020 - 12:00

Mam pytańko apropo Testu Ftp jako jednej z funkcji Garmin Edge 520 plus. Czy polecacie ten sposób jako wyznaczenie swoje ftp? Chciałbym go zrobić na trenażerze. Czy ten test zwraca tylko wartość czy jest traktowany jako aktywność, żeby go później wrzucić np na Strave?

 

 

No zrobiłem go, chyba jednak popełniłem błąd że nie włączyłem automatycznego obliczania. Po zrobieniu kroku z bogajże 340-355 zakończył działanie. Pokazał coś że mam nowe FTP 207 :/ Tej wartości nigdzie widzę nie mam, w Garmin Connect dalej mam wpisane 200. Na strave wysłał w ogóle jakieś bzdury ze złym czasem i śladem gps.



#9514 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,609 posts
  • SkądSulęcin

Posted 26 November 2020 - 20:18

Bo trzeba było użyć na trenażerze profilu "trenażer" (indoor) z wyłączonym GPS. I tak, jest to normalna aktywność. 

 

 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#9515 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2,570 posts

Posted 26 November 2020 - 20:28

Mam pytańko apropo Testu Ftp jako jednej z funkcji Garmin Edge 520 plus. Czy polecacie ten sposób jako wyznaczenie swoje ftp? Chciałbym go zrobić na trenażerze. Czy ten test zwraca tylko wartość czy jest traktowany jako aktywność, żeby go później wrzucić np na Strave?

 

 

No zrobiłem go, chyba jednak popełniłem błąd że nie włączyłem automatycznego obliczania. Po zrobieniu kroku z bogajże 340-355 zakończył działanie. Pokazał coś że mam nowe FTP 207 :/ Tej wartości nigdzie widzę nie mam, w Garmin Connect dalej mam wpisane 200. Na strave wysłał w ogóle jakieś bzdury ze złym czasem i śladem gps.

 

Wrzuć tu podsumowanie treningu z GC gdzie masz podaną maksymalną moc średnią z 20 min. 



#9516 Azi

Azi
  • Użytkownik
  • 23 posts

Posted 27 November 2020 - 03:59

Wrzuć tu podsumowanie treningu z GC gdzie masz podaną maksymalną moc średnią z 20 min. 

No właśnie sama aktywność trwała 17 minut. Zrobiłem wcześniej rozgrzewką, później jeszcze kręciłem minutę i 4 kroki po 4 minuty.

Attached Files



#9517 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2,570 posts

Posted 27 November 2020 - 05:09

No to nie wyliczysz z tego FTP i tyle.
Zrób normalny jest 20 min i będziesz wtedy wiedział jak jest.

#9518 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2,238 posts
  • SkądWarszawa

Posted 27 November 2020 - 07:18

A na razie z pewnością możesz ustawić sobie FTP wyższe niż 200W :)
  • Bzyk likes this

#9519 mareq

mareq
  • Użytkownik
  • 232 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 27 November 2020 - 11:01

No to stałem się posiadaczem 830. Zobaczymy czy szczęśliwym :)

 

Wystarczy dodać pilota i braku klawiszy już się nie odczuwa. Sugeruję przeszukać ten wątek w znalezieniu opisu tego urządzenia, sposobu mocowania itd. Zdecydowanie polecam.

Więcej: nawet przy klawiszowych pilot jak najbardziej przydaje się, bo jeśli jest pod kciukiem, to w czasie jazdy praktycznie dotykanie (ekranu czy przycisków) jest niemalże zbędne.

Osobiście wybierałbym wersję z ekranem dotykowym ;)

Przeszukałem instrukcję od 830 i od pilota i jest tam jedynie wzmianka, że dodatkowy klawisz obsługuje wybrane funkcje. Pytanie tylko jakie one są? Pewnie będzie to można sprawdzić dopiero po sparowaniu z pilotem. Ktoś ma jakieś doświadczenia?



#9520 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,609 posts
  • SkądSulęcin

Posted 27 November 2020 - 11:35

Oprócz przewijania ekranów (przyciśnięcie -> do przodu, przytrzymanie -> do tyłu) i LAP jest przycisk programowalny z dwoma wybranymi funkcjami użytkownika. Listę funkcji znajdziesz faktycznie po sparowaniu pilota, o ile pamiętam to:

Przycisk konfigurowalny pozwala zaprogramować dwie czynności z kilku możliwych do wyboru:

  • Start i Stop stopera (czyli jeśli stoper jest zatrzymany, to zostaje włączony, jeśli włączony to zostanie zatrzymany)
  • Start stopera
  • Stop stopera
  • Włączenie podświetlenia (bez wyłączenia - trochę dziwne, bo mogłoby być jak przy stoperze)
  • Pokazanie mapy - przełączenie na ekran mapy (o ile jest włączony w konfiguracji)
  • Pokazanie kompasu (j.w.)
  • Przełączenie na ekran profilu wysokości (o ile jest włączony w konfiguracji)
  • Przełączenie na ekran podsumowania okrążeń
  • Przełączenie na ekran Virtualnego Partnera

 

u mnie przytrzymanie -> ekran mapy, naciśnięcie ostatni z ekranów, bodajże ekran wirtualnego partnera (albo kompasu) - ekran ukryty. Dlaczego? Bo nie ma możliwości wywołania pierwszego ekranu, a jeśli ustawię wywołanie ostatniego ekranu, który w konfiguracji ukryję (albo jak VP domyślnie nie jest wyświetlany bez kursu), to naciśnięcie przycisku wywołania tego ekranu spowoduje wyświetlenie ekranu następnego. W przypadku, gdy ten ukryty ekran będzie na końcu, wyświetlony będzie ekran pierwszy. 

Dziwne, że nie ma możliwości wyboru pierwszego ekranu, bo dopiero powyższy hack ułatwia znacznie użytkowanie edge: przełączam do dowolnego ekranu informacyjnego, a następnie po dotknięciu przycisku definiowanego od razu wyświetla mi podstawowy ekran. Przytrzymując przycisk zdefiniowany uzyskam widok mapy, a kolejne ekrany dotyczą np. wysokości, ClimbPro, kursów. 

 

Zdjęcie najbardziej optymalnego (dla mnie ;)) sposobu zamontowania pilota znajdziesz tu: #5104 icon_share.png


  • artho likes this

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect




Reply to this topic