A jest coś takiego?
Możę coś od Mio albo Bryton, Tom Tom coś też produkuje. Ale czy jest coś godnego uwagi poza Garminem?
Posted 03 August 2014 - 21:43
To chyba była ironia Wiadomo każdy sam podejmuje decyzję, ale czy jest sens kupowana jakiegoś eksperymentu aby oszczędzić kilka złotych, bo z tego co się orientuję to różnica w cenie wcale nie jest jakaś kosmiczna. Tak jak koledzy napisali wczesniej jeśli jeśli chcesz licznik z GPS i żadko ruszasz w nieznane to dobrym wyjściem jest E500, ale jeśli chcesz komfortu jazdy z mapą lub czesto ruszasz w nieznane to wybierz coś mapowego (np E800).
Ja wybrałem E500 bo: 1) Cena 2) Ekran czarno-biały (nie wymaga podświetlenia w dzień i ma doskonałą widoczność zarówno w nocy jak i pełnym słońcu) 3) Na okazjonalne wypady w nieznane wystarcza mi jazda w/g śladu ze wskazówkami nawi z bikeroutetoster.com, a awarynie mam telefon (dziś się zgubiłem bo puściłem ślad droga gruntową, ale szybko odpalony telefon i znaleziony objazd)
PS. Ostatnio testowałem komunikacje telefonu z Androidem z Garmin-em przez kabel OTG i działa bez problemu. Wiec w sytuacji "wyprawowej" jest nawet możliwość przygotowania śladu w trasie (potrzeba tylko połączenia z internetem) i załadowania do Garmin-a nowej/poprawionej trasy.
Posted 03 August 2014 - 21:57
To chyba była ironia Wiadomo każdy sam podejmuje decyzję, ale czy jest sens kupowana jakiegoś eksperymentu aby oszczędzić kilka złotych, bo z tego co się orientuję to różnica w cenie wcale nie jest jakaś kosmiczna. Tak jak koledzy napisali wczesniej jeśli jeśli chcesz licznik z GPS i żadko ruszasz w nieznane to dobrym wyjściem jest E500, ale jeśli chcesz komfortu jazdy z mapą lub czesto ruszasz w nieznane to wybierz coś mapowego (np E800).
Ja wybrałem E500 bo: 1) Cena 2) Ekran czarno-biały (nie wymaga podświetlenia w dzień i ma doskonałą widoczność zarówno w nocy jak i pełnym słońcu) 3) Na okazjonalne wypady w nieznane wystarcza mi jazda w/g śladu ze wskazówkami nawi z bikeroutetoster.com, a awarynie mam telefon (dziś się zgubiłem bo puściłem ślad droga gruntową, ale szybko odpalony telefon i znaleziony objazd)
PS. Ostatnio testowałem komunikacje telefonu z Androidem z Garmin-em przez kabel OTG i działa bez problemu. Wiec w sytuacji "wyprawowej" jest nawet możliwość przygotowania śladu w trasie (potrzeba tylko połączenia z internetem) i załadowania do Garmin-a nowej/poprawionej trasy.
No na pewno nie chcę kupować eksperymentu i mieć problemy oraz mniej intuicyjny i sprawdzony interfejs dla oszczędzenia paru złotych w końcu będzie to urządzenie na parę lat.
Powiem tak, że edge 800 chyba jest wygodniejszy w obsłudze jadąc na rowerze no i ma możliwość wgrania map które czasem by się przydały aby poprowadzić w terenie. Edge 800 ma też z testów w necie bardziej czytelny jeżeli chodzi o wyświetlane parametry wyświetlacz. Mapy i nawigacja nie jest niezbędna (ew. mam smartfona do podglądu map przy sobie) ale na pewno od czasu do czasu by się przydało nie mówiąc o wygodzie. Za Edge 500 przemawia cena można kupić za ok 650zł a Edge 800 za 1150zł, tak więc gryzę się trochę czy warto teraz przyoszczędzić a potem przez parę lat używania żałować.
Posted 03 August 2014 - 22:13
E800 jest większy przez co same liczby są większe co poprawia czytelność, sam ekran jako kolorowy LCD z warstwą dotykową na pewno w pełnym słońcu ma mniejszy kontrast i jeśli dobrze pamiętam to musi być włączone podświetlenie. E500 ma naprawdę kompaktowe wymiary, ale wyświetlacz jest doskonale widoczny w każdych warunkach, a podświetlenie diodą LED konieczne jest tylko jak się robi ciemno, a przy okazji pożera znikomą ilość energii z baterii.
Co do wygody. W E500 irytuje to że można włączyć tylko następny ekran (przy włączonych 5 standardowych ekranach + kolejnych killa przy włączonym treningu czy nawigacji w/g śladu robi się to trochę irytujące. W E800 machasz palcem prawo/lewo i masz kolejny/poprzedni ekran, natomiast jakimś tam minusem jest przycisk start/stop na przednim panelu (koledze zdarzyło się w ten sposób na postoju przypadkowo zatrzymać rejestrację śladu) Swoją drogą przeklinam garmin-a że w żaden sposób tego nie sygnaluzje tego czy rejestracja trasy jest włączona czy wyłączona (np wyświetlaniem danych w negatywie). Tyle moich subiektywnych odczuć.
Posted 03 August 2014 - 22:19
E800 jest większy przez co same liczby są większe co poprawia czytelność, sam ekran jako kolorowy LCD z warstwą dotykową na pewno w pełnym słońcu ma mniejszy kontrast i jeśli dobrze pamiętam to musi być włączone podświetlenie. E500 ma naprawdę kompaktowe wymiary, ale wyświetlacz jest doskonale widoczny w każdych warunkach, a podświetlenie diodą LED konieczne jest tylko jak się robi ciemno, a przy okazji pożera znikomą ilość energii z baterii.
Co do wygody. W E500 irytuje to że można włączyć tylko następny ekran (przy włączonych 5 standardowych ekranach + kolejnych killa przy włączonym treningu czy nawigacji w/g śladu robi się to trochę irytujące. W E800 machasz palcem prawo/lewo i masz kolejny/poprzedni ekran, natomiast jakimś tam minusem jest przycisk start/stop na przednim panelu (koledze zdarzyło się w ten sposób na postoju przypadkowo zatrzymać rejestrację śladu) Swoją drogą przeklinam garmin-a że w żaden sposób tego nie sygnaluzje tego czy rejestracja trasy jest włączona czy wyłączona (np wyświetlaniem danych w negatywie). Tyle moich subiektywnych odczuć.
Czy Edge 500 pokazuje na bieżąco nachylenie pod które podjeżdżamy w %?
A może jeszcze jakiś użytkownik Edge 800 poda jakieś "za" tym modelem? Ewentualnie denerwujące niedogodności?
Posted 04 August 2014 - 05:51
E800 jest ... jeśli dobrze pamiętam to musi być włączone podświetlenie.
natomiast jakimś tam minusem jest przycisk start/stop na przednim panelu (koledze zdarzyło się w ten sposób na postoju przypadkowo zatrzymać rejestrację śladu)
nie pisz jak nie wiesz takich rzeczy bo aż oczy bolą
naciśnięcie start stop przypadkiem ... dobre ...
800 ma więcej pól danych, więcej profili rowerów , lepiej się zachowuje przy długich dystansach wymagających zasilania
wygodniejszy sposób komunikacji przez dotyk itd itd wiele by wymieniać
jak ktoś kupił raz 800 na pewno nie wróci do 500 a właściciele 500-tek muszą sobie jakoś wytłumaczyć czemu nie kupili 800-tki
Posted 04 August 2014 - 06:18
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Posted 04 August 2014 - 07:28
Co to za różnica, czy podświetlanie jest potrzebne, skoro czas życia baterii jest bardzo podobny i z punktu widzenia typowego użytkownika ma pomijalne znaczenie?
Czas użycia baterii można znacznie wydłużyć. Ja kupiłem na ebay.com power bank od chińczyka za ok 10 $ na dwa akumulatorki 18650. I sprawa załatwiona.
Posted 04 August 2014 - 08:20
Chyba masz świadomość, że porównujesz modele różniące się datą produkcji o jakieś 5 lat... prawda?za cenę E810 można kupić dwie a nawet trzy E500
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Posted 04 August 2014 - 08:28
Z czego korzystacie planując kursy dla niemapowych garminów (200/500)? Kiedyś znalazłem bikeroutetoster.com - w przeciwieństwie do garmin connect można było dodawać punkty charakterystyczne, informacje o zakrętach etc. Jednak od pewnego czasu strona nie działa. Jakaś alternatywa?
Posted 04 August 2014 - 08:37
nie pisz jak nie wiesz takich rzeczy bo aż oczy bolą
naciśnięcie start stop przypadkiem ... dobre ...
800 ma więcej pól danych, więcej profili rowerów , lepiej się zachowuje przy długich dystansach wymagających zasilania
wygodniejszy sposób komunikacji przez dotyk itd itd wiele by wymieniać
jak ktoś kupił raz 800 na pewno nie wróci do 500 a właściciele 500-tek muszą sobie jakoś wytłumaczyć czemu nie kupili 800-tki
Dziekuję, taka odpowiedź była mi potrzebna.
Posted 04 August 2014 - 08:44
Nie działa, bo chyba źle wpisujesz adres Powinno być www.bikeroutetoaster.com , a nie "toster". U mnie działa.Z czego korzystacie planując kursy dla niemapowych garminów (200/500)? Kiedyś znalazłem bikeroutetoster.com - w przeciwieństwie do garmin connect można było dodawać punkty charakterystyczne, informacje o zakrętach etc. Jednak od pewnego czasu strona nie działa. Jakaś alternatywa?
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Posted 04 August 2014 - 09:03
Jak by to kosztowało 200zł więcej jak E500 to bym się nie zastanawiał ale za cenę E810 można kupić dwie a nawet trzy E500. Z leksza przesadzili. Jest jeszcze Mio i kilka innych firm które się prężnie rozwijają. Mam nadzieję że ceny spadną jak w przypadku telefonów.
W tym wątku porównywałem Edge 500 i 800, a różnica w cenie w wersjach podstawowych jest 500zł, 650zł za Edge 500 i 1150zł za Edge 800. Więc jakim cudem ma być to dwu a nawet trzy krotność ceny Edge 500, co najwyżej dodatkowo jakieś 75% ceny a nie 200%?
Posted 04 August 2014 - 09:21
nie pisz jak nie wiesz takich rzeczy bo aż oczy bolą
naciśnięcie start stop przypadkiem ... dobre ...
800 ma więcej pól danych, więcej profili rowerów , lepiej się zachowuje przy długich dystansach wymagających zasilania
wygodniejszy sposób komunikacji przez dotyk itd itd wiele by wymieniać
jak ktoś kupił raz 800 na pewno nie wróci do 500 a właściciele 500-tek muszą sobie jakoś wytłumaczyć czemu nie kupili 800-tki
Ach przepraszam że uraziłem dumę właścicieli E800 i przy okazji dzięki za zdiagnozowanie mojego problemu. Teraz już że nie mogę spać po nocach bo żałuję zakupu E800.
Moje opinie były subiektywne i jak byś dobrze przeczytał to pisałem o dotyku w kontekście zmiany ekranów (cała reszta jest w moim odczuciu mało istotna bo to jest licznik rowerowy, a nie konsola do gier). Fakt większa o jedną linijkę ilość pól danych to plus, dodam od siebie jeszcze że dużym plusem jest slot na kartę SD i zapisywania na niej treningów (w przypadku problemów z urządzeniem dane można odczytać przez czytnik kart).
Ekran. Fakt ten ekran w E800 jest o wiele lepszy niż myślałem co nie zmienia faktu że nadal jest ekranem kolorowym, a moje założenie przy zakupie sprzętu raczej wykluczało taką opcję.
Podsumowując wiadomo że E800 jest E1000 jest jeszcze lepszy pytanie czy jest Ci potrzebny taki sprzęt.
Posted 04 August 2014 - 09:26
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?