A jest coś takiego?
Możę coś od Mio albo Bryton, Tom Tom coś też produkuje. Ale czy jest coś godnego uwagi poza Garminem?
Napisano 03 sierpień 2014 - 21:43
To chyba była ironia
Wiadomo każdy sam podejmuje decyzję, ale czy jest sens kupowana jakiegoś eksperymentu aby oszczędzić kilka złotych, bo z tego co się orientuję to różnica w cenie wcale nie jest jakaś kosmiczna. Tak jak koledzy napisali wczesniej jeśli jeśli chcesz licznik z GPS i żadko ruszasz w nieznane to dobrym wyjściem jest E500, ale jeśli chcesz komfortu jazdy z mapą lub czesto ruszasz w nieznane to wybierz coś mapowego (np E800).
Ja wybrałem E500 bo: 1) Cena 2) Ekran czarno-biały (nie wymaga podświetlenia w dzień i ma doskonałą widoczność zarówno w nocy jak i pełnym słońcu) 3) Na okazjonalne wypady w nieznane wystarcza mi jazda w/g śladu ze wskazówkami nawi z bikeroutetoster.com, a awarynie mam telefon (dziś się zgubiłem bo puściłem ślad droga gruntową, ale szybko odpalony telefon i znaleziony objazd)
PS. Ostatnio testowałem komunikacje telefonu z Androidem z Garmin-em przez kabel OTG i działa bez problemu. Wiec w sytuacji "wyprawowej" jest nawet możliwość przygotowania śladu w trasie (potrzeba tylko połączenia z internetem) i załadowania do Garmin-a nowej/poprawionej trasy.
Napisano 03 sierpień 2014 - 21:57
To chyba była ironia
Wiadomo każdy sam podejmuje decyzję, ale czy jest sens kupowana jakiegoś eksperymentu aby oszczędzić kilka złotych, bo z tego co się orientuję to różnica w cenie wcale nie jest jakaś kosmiczna. Tak jak koledzy napisali wczesniej jeśli jeśli chcesz licznik z GPS i żadko ruszasz w nieznane to dobrym wyjściem jest E500, ale jeśli chcesz komfortu jazdy z mapą lub czesto ruszasz w nieznane to wybierz coś mapowego (np E800).
Ja wybrałem E500 bo: 1) Cena 2) Ekran czarno-biały (nie wymaga podświetlenia w dzień i ma doskonałą widoczność zarówno w nocy jak i pełnym słońcu) 3) Na okazjonalne wypady w nieznane wystarcza mi jazda w/g śladu ze wskazówkami nawi z bikeroutetoster.com, a awarynie mam telefon (dziś się zgubiłem bo puściłem ślad droga gruntową, ale szybko odpalony telefon i znaleziony objazd)
PS. Ostatnio testowałem komunikacje telefonu z Androidem z Garmin-em przez kabel OTG i działa bez problemu. Wiec w sytuacji "wyprawowej" jest nawet możliwość przygotowania śladu w trasie (potrzeba tylko połączenia z internetem) i załadowania do Garmin-a nowej/poprawionej trasy.
No na pewno nie chcę kupować eksperymentu i mieć problemy oraz mniej intuicyjny i sprawdzony interfejs dla oszczędzenia paru złotych w końcu będzie to urządzenie na parę lat.
Powiem tak, że edge 800 chyba jest wygodniejszy w obsłudze jadąc na rowerze no i ma możliwość wgrania map które czasem by się przydały aby poprowadzić w terenie. Edge 800 ma też z testów w necie bardziej czytelny jeżeli chodzi o wyświetlane parametry wyświetlacz. Mapy i nawigacja nie jest niezbędna (ew. mam smartfona do podglądu map przy sobie) ale na pewno od czasu do czasu by się przydało nie mówiąc o wygodzie. Za Edge 500 przemawia cena można kupić za ok 650zł a Edge 800 za 1150zł, tak więc gryzę się trochę czy warto teraz przyoszczędzić a potem przez parę lat używania żałować.
Napisano 03 sierpień 2014 - 22:13
E800 jest większy przez co same liczby są większe co poprawia czytelność, sam ekran jako kolorowy LCD z warstwą dotykową na pewno w pełnym słońcu ma mniejszy kontrast i jeśli dobrze pamiętam to musi być włączone podświetlenie. E500 ma naprawdę kompaktowe wymiary, ale wyświetlacz jest doskonale widoczny w każdych warunkach, a podświetlenie diodą LED konieczne jest tylko jak się robi ciemno, a przy okazji pożera znikomą ilość energii z baterii.
Co do wygody. W E500 irytuje to że można włączyć tylko następny ekran (przy włączonych 5 standardowych ekranach + kolejnych killa przy włączonym treningu czy nawigacji w/g śladu robi się to trochę irytujące. W E800 machasz palcem prawo/lewo i masz kolejny/poprzedni ekran, natomiast jakimś tam minusem jest przycisk start/stop na przednim panelu (koledze zdarzyło się w ten sposób na postoju przypadkowo zatrzymać rejestrację śladu) Swoją drogą przeklinam garmin-a że w żaden sposób tego nie sygnaluzje tego czy rejestracja trasy jest włączona czy wyłączona (np wyświetlaniem danych w negatywie). Tyle moich subiektywnych odczuć.
Napisano 03 sierpień 2014 - 22:19
E800 jest większy przez co same liczby są większe co poprawia czytelność, sam ekran jako kolorowy LCD z warstwą dotykową na pewno w pełnym słońcu ma mniejszy kontrast i jeśli dobrze pamiętam to musi być włączone podświetlenie. E500 ma naprawdę kompaktowe wymiary, ale wyświetlacz jest doskonale widoczny w każdych warunkach, a podświetlenie diodą LED konieczne jest tylko jak się robi ciemno, a przy okazji pożera znikomą ilość energii z baterii.
Co do wygody. W E500 irytuje to że można włączyć tylko następny ekran (przy włączonych 5 standardowych ekranach + kolejnych killa przy włączonym treningu czy nawigacji w/g śladu robi się to trochę irytujące. W E800 machasz palcem prawo/lewo i masz kolejny/poprzedni ekran, natomiast jakimś tam minusem jest przycisk start/stop na przednim panelu (koledze zdarzyło się w ten sposób na postoju przypadkowo zatrzymać rejestrację śladu) Swoją drogą przeklinam garmin-a że w żaden sposób tego nie sygnaluzje tego czy rejestracja trasy jest włączona czy wyłączona (np wyświetlaniem danych w negatywie). Tyle moich subiektywnych odczuć.
Czy Edge 500 pokazuje na bieżąco nachylenie pod które podjeżdżamy w %?
A może jeszcze jakiś użytkownik Edge 800 poda jakieś "za" tym modelem? Ewentualnie denerwujące niedogodności?
Napisano 04 sierpień 2014 - 05:51
E800 jest ... jeśli dobrze pamiętam to musi być włączone podświetlenie.
natomiast jakimś tam minusem jest przycisk start/stop na przednim panelu (koledze zdarzyło się w ten sposób na postoju przypadkowo zatrzymać rejestrację śladu)
nie pisz jak nie wiesz takich rzeczy bo aż oczy bolą ![]()
naciśnięcie start stop przypadkiem ... dobre ... ![]()
800 ma więcej pól danych, więcej profili rowerów , lepiej się zachowuje przy długich dystansach wymagających zasilania
wygodniejszy sposób komunikacji przez dotyk itd itd wiele by wymieniać
jak ktoś kupił raz 800 na pewno nie wróci do 500
a właściciele 500-tek muszą sobie jakoś wytłumaczyć czemu nie kupili 800-tki ![]()
Napisano 04 sierpień 2014 - 06:18

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Napisano 04 sierpień 2014 - 07:28
Co to za różnica, czy podświetlanie jest potrzebne, skoro czas życia baterii jest bardzo podobny i z punktu widzenia typowego użytkownika ma pomijalne znaczenie?
Czas użycia baterii można znacznie wydłużyć. Ja kupiłem na ebay.com power bank od chińczyka za ok 10 $ na dwa akumulatorki 18650. I sprawa załatwiona.
Napisano 04 sierpień 2014 - 08:20
Chyba masz świadomość, że porównujesz modele różniące się datą produkcji o jakieś 5 lat... prawda?za cenę E810 można kupić dwie a nawet trzy E500

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Napisano 04 sierpień 2014 - 08:28
Z czego korzystacie planując kursy dla niemapowych garminów (200/500)? Kiedyś znalazłem bikeroutetoster.com - w przeciwieństwie do garmin connect można było dodawać punkty charakterystyczne, informacje o zakrętach etc. Jednak od pewnego czasu strona nie działa. Jakaś alternatywa?
Napisano 04 sierpień 2014 - 08:37
nie pisz jak nie wiesz takich rzeczy bo aż oczy bolą
naciśnięcie start stop przypadkiem ... dobre ...
800 ma więcej pól danych, więcej profili rowerów , lepiej się zachowuje przy długich dystansach wymagających zasilania
wygodniejszy sposób komunikacji przez dotyk itd itd wiele by wymieniać
jak ktoś kupił raz 800 na pewno nie wróci do 500
a właściciele 500-tek muszą sobie jakoś wytłumaczyć czemu nie kupili 800-tki
Dziekuję, taka odpowiedź była mi potrzebna.
Napisano 04 sierpień 2014 - 08:44
Nie działa, bo chyba źle wpisujesz adresZ czego korzystacie planując kursy dla niemapowych garminów (200/500)? Kiedyś znalazłem bikeroutetoster.com - w przeciwieństwie do garmin connect można było dodawać punkty charakterystyczne, informacje o zakrętach etc. Jednak od pewnego czasu strona nie działa. Jakaś alternatywa?

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Napisano 04 sierpień 2014 - 09:03
Jak by to kosztowało 200zł więcej jak E500 to bym się nie zastanawiał ale za cenę E810 można kupić dwie a nawet trzy E500. Z leksza przesadzili. Jest jeszcze Mio i kilka innych firm które się prężnie rozwijają. Mam nadzieję że ceny spadną jak w przypadku telefonów.
W tym wątku porównywałem Edge 500 i 800, a różnica w cenie w wersjach podstawowych jest 500zł, 650zł za Edge 500 i 1150zł za Edge 800. Więc jakim cudem ma być to dwu a nawet trzy krotność ceny Edge 500, co najwyżej dodatkowo jakieś 75% ceny a nie 200%?
Napisano 04 sierpień 2014 - 09:21
nie pisz jak nie wiesz takich rzeczy bo aż oczy bolą
naciśnięcie start stop przypadkiem ... dobre ...
800 ma więcej pól danych, więcej profili rowerów , lepiej się zachowuje przy długich dystansach wymagających zasilania
wygodniejszy sposób komunikacji przez dotyk itd itd wiele by wymieniać
jak ktoś kupił raz 800 na pewno nie wróci do 500
a właściciele 500-tek muszą sobie jakoś wytłumaczyć czemu nie kupili 800-tki
Ach przepraszam że uraziłem dumę właścicieli E800 i przy okazji dzięki za zdiagnozowanie mojego problemu. Teraz już że nie mogę spać po nocach bo żałuję zakupu E800.
Moje opinie były subiektywne i jak byś dobrze przeczytał to pisałem o dotyku w kontekście zmiany ekranów (cała reszta jest w moim odczuciu mało istotna bo to jest licznik rowerowy, a nie konsola do gier). Fakt większa o jedną linijkę ilość pól danych to plus, dodam od siebie jeszcze że dużym plusem jest slot na kartę SD i zapisywania na niej treningów (w przypadku problemów z urządzeniem dane można odczytać przez czytnik kart).
Ekran. Fakt ten ekran w E800 jest o wiele lepszy niż myślałem co nie zmienia faktu że nadal jest ekranem kolorowym, a moje założenie przy zakupie sprzętu raczej wykluczało taką opcję.
Podsumowując wiadomo że E800 jest E1000 jest jeszcze lepszy pytanie czy jest Ci potrzebny taki sprzęt.
Napisano 04 sierpień 2014 - 09:26

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?