Ja bym podsumował tą dyskusję tak:
-Treningowo = E500
-Turystycznie = E 8xx
Posted 04 August 2014 - 09:52
Ja dodam swoje info na temat edge 500
Jest to pancerny sprzęt, spadł mi milion razy i nadal działa. Przejeżdża ze mną cały sezon, zimę, śnieg, deszcz, grad, prażące słońce . Bieganie, narty, rower a nawet czasem siłownie. Wszystko bez żadnego "grymasu". Tak jest katowany od marca 2012 roku, wg conncecta nagrał ponad 52dni aktywności (1249h), podejrzewam, że w mocowaniu na kierownicy przejechał jeszcze dodatkowe kilka dni tylko bez zapisywania aktywności:) .
Niestety chyba zaczyna zbliżać się jego kres. Gumka osłaniająca jego boki zaczyna kruszeć. Na razie spróbuję zdobyć dla niego "silikonowy kondom" zobaczymy jak długo jeszcze pociągnie.
Moja opinia co do innych urządzeń garmin. Macałem kilka 510, 810 i 800. Wszystkie wydają się solidnie zbudowane. Co prawda znam kilka egzemplarzy które po upadku na podłogę się poddały i pękła im szybka osłaniająca ekranik a nawet czasem "wylewał się" ekranik. Niestety przy większej powierzchni ekranu i innej technologii łatwiej go uszkodzić.
Posted 04 August 2014 - 10:52
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Posted 04 August 2014 - 11:11
poprawki oprogramowania np. wprowadzenie profili sprzętowych (np. trenażer: domyślne wyłączenie modułu GPS), ewentualnie komunikacja przez BT z telefonem komórkowym wzorem młodszych modeli, bo akurat to jest użyteczne -
Profile mocy dla trenażera. To by było coś
Widzę podobne podejście do mojego jeżeli chodzi o całość.
Zbyt skomplikowany, przebajerzony sprzęt to zazwyczaj więcej problemów.
Dodał bym jeszcze wyraźną informacje o tym czy trening jest wstrzymany.
Posted 04 August 2014 - 13:32
http://www.dcrainmak...-endomondo.html
Koniec świata kolejne automatyczne synchronizacje prosto z Garmin Connect.
Posted 04 August 2014 - 18:49
Czy ktoś kto miał Edge 705 i wymienił na 800 lub 810 może się wypowiedzieć czy było warto? Zastanawiam się czy upgrade w moim przypadku ma sens. Zyskałbym chyba więcej profili (3 w 705 to trochę mało dla mnie, mam zwykle 4-5 rowerów) ale na niekorzyść moim zdaniem przemawia dotykowy ekran. Co guziczki to jednak guziczki, nie mówiąc o tym że pewnie w słońcu słabiej widać na dotykowym i pytanie czy przeżyje liczne upadki. Mój 705 miał ich wiele i nadal działa. Mam już dosyć zabawy z GSC10, jest to dziadostwo i nie można na nim polegać. Dziś ostatecznie go wyłączyłem i na trasie 130km w porównaniu z moją kabelkową Sigmą różnica była 200m, dla mnie kompletnie nieistotna więc wystarczy mi wskazanie na podstawie GPS. Zresztą mam zawsze kabelkową Sigmę która jak na razie zawsze działa i nie ma żadnych przerw w działaniu.
Funcje z których korzystam:
Zapis śladu GPS
Zapis danych z pulsometru
Zapis danych przejazdu: dystans, prędkość, czas jazdy, przewyższenie, prędkośc średnia i maksymalna
Uwielbiam jazdę po górach i funkcje takie jak altimetr czy przybliżone nachylenie drogi są fajne
Na wyjeździe:
Mapa i nawigacja przygotowana z bikeroutetoaster
Nie korzystam z żadnych funkcji treningowych, czujników mocy itd
Wszelkie Bluetoothy i podobne gadżety są mi że tak powiem na wafla
Czy zyskam coś we względzie mapy?
Mapa na 705 jest beznadziejna zarówno jeśli chodzi o szczegółowość jak i sposób wyświetlania. Ciężko na jej podstawie jest powiedzieć czy gdzieś jest asfalt czy nie. Zoom jest podły, na skali większej niż 2km wszystkie miejscowości są tak zmiksowane że nic nie widać, na mniejszym zoomie też do d. bo z kolei za mało widać. Ciągle trzeba przesuwać mapę joystickiem co też jest beznadziejnie rozwiązane. Jak się stanie to cała mapa się przekręca bez sensu i nie wiadmo gdzie jaki kierunek. Ogólnie coś widać ale nigdy nie to co trzeba. Prędzej czy później i tak kończy się wyciągnięciem mapy papierowej. Dodam że jeżdżę wyłacznie po szosie. Używana mapa to City Nawigator Europe. Chyba że nie umiem odpowiednio ustawić parametrów mapy. Idiotyczne są też komunikaty nawigacyjne typu skręć na południowy-wschód w Hauptstrasse (kto będzie szukał nazw ulic jadąc na szosówce i skąd wiadomo gdzie jest południowy wschód?) zamiast skręć w drugą w prawo i jedź prosto 3km kierując się na Drezno. Przydałaby się ze 4 razy większa rozdzielczość i kompletnie inny typ mapy.
Posted 05 August 2014 - 07:18
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Posted 05 August 2014 - 10:08
Czy ktoś kto miał Edge 705 i wymienił na 800 lub 810 może się wypowiedzieć czy było warto? Zastanawiam się czy upgrade w moim przypadku ma sens. Zyskałbym chyba więcej profili (3 w 705 to trochę mało dla mnie, mam zwykle 4-5 rowerów) ale na niekorzyść moim zdaniem przemawia dotykowy ekran. Co guziczki to jednak guziczki, nie mówiąc o tym że pewnie w słońcu słabiej widać na dotykowym i pytanie czy przeżyje liczne upadki.
przesiadłem się z 705 na 800 i to co Ty wypisujesz jako wady po zmianie sam stwierdzisz ze są zaletami - dotykowy ekran w przypadku pracy z mapą jest 100 kroć wygodniejszy od joya
jest on większy i lepiej widoczna mapa
na przekręcanie mapy najlepszy sposób to ustaw północ zawsze u góry - wtedy zawsze wiesz gdzie co i jak
jak tylko masz kasę to bierz 800 - to inna liga niż 705
ale 800 ma też jedną wadę w stosunku do 705 - % nachylenia przy małej prędkości - przy prędkościach poniżej 6 km /h często 800 tego pola nie liczy a 705 dawała radę - na szosie w zasadzie nie zauważalny problem ale w mtb już boli
Posted 06 August 2014 - 09:32
Noo... synchronizacja stravy przez dane connecta jest ciekawą wiadomością, jednak w firefoxie (pomimo wyłączenia blokady wyskakujących okienek) miałem problem - okienko nie chciało się pojawić, dopiero użycie chrome umożliwiło podłączenie stravy do connecta. No nic, zobaczymy jak to działa - gdyby jeszcze synchronizowało segmenty... No ale E500 i tak ich nie obsługuje ;/
Kurcze działa wam to? Na GC mam że połączone, Strava potwierdza i każe dać czas, ale długo długo nic. Po dłuższym czasie wskoczyło, ale nie wiem czy to przez połączenie z GC czy standardowa synchronizacja przez https://tapiriik.com/
PS. Segmenty chyba będą działać niezależnie od sprzętu.
Posted 08 August 2014 - 19:54
Kurcze działa wam to? Na GC mam że połączone, Strava potwierdza i każe dać czas, ale długo długo nic. Po dłuższym czasie wskoczyło, ale nie wiem czy to przez połączenie z GC czy standardowa synchronizacja przez https://tapiriik.com/
PS. Segmenty chyba będą działać niezależnie od sprzętu.
Dziś działa, zaraz po (ręcznej) transmisji do GC próbuję przesłać do Stravy, a ta mi pyszczy, że duplikuję aktywność. Znaczy się - działa.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Posted 09 August 2014 - 22:46
Posted 11 August 2014 - 09:20
Czy ktoś może wie czy w Polsce gdzieś można kupić obudowę do Edge 500? Pękła mi ta guma która zakrywa przyciski. Widziałem taką obudowę na ebayu, ale jeśli jest możliwość to wolałbym ją kupić u nas.
Jak się czegoś dowiesz to daj znać, bo mi też pękła ta guma przy guziku ENTER i mam trochę stracha jeździć w deszczu. Na eBayu nie wiem czy się opłaca, nie dość że nie oryginalne to drogie i w dodatku z Rosji Chyba, że są jakieś inne które przeoczyłem.