Skocz do zawartości


Zdjęcie

Urządzenia Treningowe Garmin (Edge/fenix/fr) + Akcesoria


11806 odpowiedzi w tym temacie

#3261 grzeSiuu

grzeSiuu
  • Użytkownik
  • 136 postów

Napisano 21 grudzień 2015 - 18:01

No tak.. tych nie zauważyłem :)

Nie wiesz przypadkiem co to za dziurka w lewym górnym rogu na Twoim zdjęciu?

Tę dziurkę mam zakrytą jednak przy podstawce jest wycięcie i do tej właśnie dziurki prowadzi tunel.

To już tak z czystej ciekawości pytam.



#3262 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 21 grudzień 2015 - 19:53

Patrząc np. na http://www.scarletfi...ccuracy-issues/ można domyślić się, że w tej dziurce:

garmin-hole.jpg

 

znajduje się czujnik ciśnienia odpowiedzialny za określenie wysokości. 

Mały eksperyment potwierdza to na 100% - wystarczy przyłożyć usta i dmuchnąć, a wysokość od razu zmniejszy się o kilkadziesiąt metrów, albo zaciągnąć powietrze z dziurki i wysokość wzrośnie o kilkaset (nooo.... kila setek metrów - tak ze 2, albo 3 setki), oczywiście po chwili nastąpi wyrównanie ciśnienia i pomiar wysokości powróci do pierwotnej wielkości.

 

Zamknięcie dziurki jest niekorzystne dla pomiaru ciśnienia, ale typowy silikonek raczej nie powoduje całkowitego, szczelnego zamknięcia, a chyba nawet może być pomocny w wyrównaniu skoków wysokości, bo chroni przed podmuchami wiatru.

stąd ten tunel w silikonkach:

31nQKrSuNrL.jpg

 

Dziurki w mocowaniu uchwytów to pomiar temperatury. (uzupełniłem wpis poprzedni o przeznaczenie dziurek ;)).


  • grzeSiuu lubi to

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#3263 bociek28

bociek28
  • Użytkownik
  • 33 postów
  • Skądśląsk

Napisano 21 grudzień 2015 - 19:58

Garminy edge 1000 które znalazłem na allegro w atrakcyjnych cenach czyli za zestaw ok 1800 oraz 1500 za tylko licznik, pytajac sprzedawcy jeden powiedział że jest to polska dystrybucja a następny że niemiecka ale ma polskie menu oraz obie posiadają gwarancję 24 miesiące.

Jak można sprawdzić np w garminie z jakiej dystrybucji jest dany model oraz czy obejmuje go gwarancja w polsce??

Czy garminy zakupione np w niemczech obejmuje także gwarancja w naszym kraju i jeżeli coś bedzie nie tak mogę go oddać w polsce do serwisu??



#3264 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 21 grudzień 2015 - 20:07

Serwis urządzeń i tak jest przez UK, choć odsyła się do punktu w PL. Ważny jest dowód zakupu, jeśli jest faktura/paragon to problemu być nie powinno. Menu ma wiele języków i wybiera się je dowolnie wg uznania.


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#3265 grzeSiuu

grzeSiuu
  • Użytkownik
  • 136 postów

Napisano 21 grudzień 2015 - 23:17

Ja tak myślałem, że to czujnik ciśnienia.
Mam też nadzieję, że inżynierowie wiedzą co robią. Tzn co zrobili ;)

Szurnięte po ekranie.



#3266 bociek28

bociek28
  • Użytkownik
  • 33 postów
  • Skądśląsk

Napisano 22 grudzień 2015 - 10:59

Prozor

no właśnie sprzedający twierdzi że nawet nie koniecznie potrzebny jest paragon, a jedyną koniecznością jest rejestracja numeru seryjnego na stronie garmina.



#3267 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8614 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 22 grudzień 2015 - 11:08

Bzdura.

Z zapisu w gwarancji (http://static.garmin..._auto_small.pdf) wynika bardzo jasno, że

Należy bezpiecznie zapakować urządzenie i dołączyć do niego kopię dowodu zakupu (np. paragonu), który jest niezbędny do uzyskania odpowiednich napraw gwarancyjnych


Poza tym gwarancja obejmuje okres roku od zakupu, a rękojmia na podstawie paragonu - dwóch lat.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#3268 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 22 grudzień 2015 - 19:39

Nie, gwarancja europejska garmina jest 24 miesięczna (nie dotyczy zakupu dla przedsiębiorstw, tu faktycznie jest na ogół roczna). W US roczna również dla klientów detalicznych.

 

Ale wiem z doświadczenia, że dowód zakupu jeśli edge się zepsuje i zechcesz skorzystać z gwarancji garmina jest niezbędny (zgodnie z powyższym cytatem), bez tego możesz co najwyżej skorzystać z rękojmi sprzedawcy (24 miesięcznej, pod warunkiem zakupu u przedsiębiorcy). Garmin często nie wymaga dowodu zakupu przy reklamacji pierdołek typu czujniki prędkości czy tętna, ale nie przy droższych urządzeniach typu edge.


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#3269 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8614 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 22 grudzień 2015 - 20:34

Proszę wskaż mi dokument, na podstawie którego twierdzisz, że gwarancja producenta jest 24-miesięczna. Zaznaczam: pytam o gwarancję, a nie o to, że producent zgadza się zająć Twoim licznikiem.

Różnica jest dość zasadnicza, bo "zgadza się" to przejaw dobrej woli i producent ma całkowicie wolną rękę. Tymczasem gwarancja w 100% zobowiązuje go do wykonania zapisów zawartych w dokumentach.

Wiem, że renoma firmy zobowiązuje i tak dalej, ale gwarancja to gwarancja, a dobra wola to dobra wola. Wystarczy, że zmieni się dystrybutor (ba, wystarczy nawet nowy dyrektor u dystrybutora z mniej przychylnym nastawieniem!) i może być problem.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#3270 lefty100

lefty100
  • Użytkownik
  • 30 postów

Napisano 22 grudzień 2015 - 21:20

Akurat jeśli chodzi o serwis i gwarancję Garmin to jestem bardzo zadowolony. Moja 500 zaczęła się psuć 3 tyg po upływie gwarancji (24 miesiace) a mimo to Garmin wymienił urządzenie na nowe !  Niemniej dowód zakupu być musiał.



#3271 pawelp7

pawelp7
  • Użytkownik
  • 116 postów

Napisano 22 grudzień 2015 - 22:59

W październiku zgłosiłem na infolinii Garmina problemy z Edge 800. Miła Pani zadała mi kilka pytań, sprawdziła na kogo jest zarejestrowany w ich systemie i poleciła wysłać sam licznik na ich adres. Beż faktury, czy jakiegokolwiek innego dokumentu. Garmina kupiłem w PL sklepie.

Po kilku dniach dostałem Edge 810 :)

Nie wiem, jak często nie wymagają dowodu zakupu.



#3272 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8614 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 22 grudzień 2015 - 23:59

Ja nie mówię, że serwis Garmina nie jest dobry, bo należą im się słowa uznania. Tylko jeszcze raz podkreślam: wiele z tych historii wynika wyłącznie z dobrej woli Garmina - wystarczy, że zmieni się dystrybutor albo osoba odpowiedzialna za obsługę klienta i wszystkie przywileje mogą zniknąć.

Tylko rękojmia i gwarancja dają... no właśnie, gwarancję ;) że naprawa zostanie wykonana.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#3273 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 23 grudzień 2015 - 09:42

Przywileje nie znikną, bo Garmin wyraźnie w warunkach  Ograniczona gwarancja daje możliwość skorzystania z ich gwarancji, albo rękojmi (wybór kupującego) cytuję z w/w:

Konsumentowi przysługuje prawo wyboru wnoszenia roszczeń z tytułu Ograniczonej Gwarancji Garmin lub praw ochrony konsumenta.

 

Proszę wskaż mi dokument, na podstawie którego twierdzisz, że gwarancja producenta jest 24-miesięczna. Zaznaczam: pytam o gwarancję, a nie o to, że producent zgadza się zająć Twoim licznikiem.

Różnica jest dość zasadnicza, bo "zgadza się" to przejaw dobrej woli i producent ma całkowicie wolną rękę. Tymczasem gwarancja w 100% zobowiązuje go do wykonania zapisów zawartych w dokumentach.

Wiem, że renoma firmy zobowiązuje i tak dalej, ale gwarancja to gwarancja, a dobra wola to dobra wola. Wystarczy, że zmieni się dystrybutor (ba, wystarczy nawet nowy dyrektor u dystrybutora z mniej przychylnym nastawieniem!) i może być problem.

 

A proszę bardzo, warunki gwarancyjne Garmina dostępne są na stronie głównej (i nie tylko) Garmina: Ograniczona gwarancja (dostępne w stopce strony głównej www.garmin.com/pl-PL- Obsługa Klienta tuż nad Kontakt dół po lewej stronie)

Cytuję:

 

"Niniejsza gwarancja Garmin jest gwarancją producenta, która przenosi na konsumenta prawnie zależne od praw wynikających z praw ochrony konsumenta (rękojmia), przy czym niniejszy dokument tych ostatnich nie ogranicza ani nie wyklucza. Niniejsza gwarancja pozostaje w mocy przez okres dwóch (2) lat od daty zakupu produktu Garmin w Polsce.
Niniejsza gwarancja stanowi, że zakupiony produkt Garmin będzie wolny od wszelkich wad produkcyjnych i materiałowych przez okres dwóch lat od daty zakupu."

 

 

Reszta w PDF z warunkami gwarancyjnymi. No i do tego dochodzi pewno jeszcze to, co jest w tej ulotce z ogólnymi warunkami gwarancyjnymi, o której już wspomniałeś: "Należy bezpiecznie zapakować urządzenie i dołączyć do niego kopię dowodu zakupu (np. paragonu), który jest niezbędny do uzyskania odpowiednich napraw gwarancyjnych."

 

Tak więc apel do wszystkich: przeczytać dokładnie instrukcję i nie zadawać głupich pytań (ponoć takowych nie ma, ale...)

 

A dla US: One-Year Consumer Limited Warranty

 

To, czy serwis zażąda dowodu zakupu, czy też nie to zależy od indywidualnego przypadku. Jednak należy zakładać, że dowód zakupu może być przydatny.

Ale to jest jeszcze ciekawe:

 

Zakupy na aukcjach internetowych:
Produkty zakupione na aukcjach internetowych nie podlegają ochronie gwarancyjnej Garmin. Potwierdzenia zakupu w ramach aukcji internetowych nie będą przyjmowane w celu weryfikacji gwarancji. W większości przypadków w celu skorzystania z usług gwarancyjnych niezbędny jest dowód zakupu od pierwotnego sprzedawcy.

 

Choć dotyczy to głównie odsprzedaży na aukcjach internetowych (eBay, Allegro), tak aby zabezpieczyć się przed zobowiązaniami gwarancyjnymi na kolejne 24mc od dnia zakupu przez kolejnego właściciela. Co ciekawe, może nie być tu ograniczenia praw gwarancyjnych tylko dla pierwszego właściciela, co jest dość częstą praktyką producentów. Jest dowód zakupu (faktura/paragon - choć na paragonie musiałby być nr seryjny, no chyba, że sprzęt nie byłby rejestrowany...) to przysługują uprawnienia skorzystania z usług gwarancyjnych.

Czyli, nawet jeśli nie będą żądali dokumentu sprzedaży w przypadku zarejestrowania nowego urządzenia na tego samego właściciela, który zgłasza niesprawność, to już w przypadku odsprzedaży (ale jeszcze w okresie 24 mc od dnia zakupu) warto przekazać kupującemu dokument sprzedaży, żeby spróbował załatwić formalności wynikające z usług gwarancyjnych na własną rękę...

Wszystko jasne?


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#3274 Parker

Parker
  • Użytkownik
  • 83 postów

Napisano 23 grudzień 2015 - 17:21

E1000 mam od niedawna i dzisiaj przyszedł test jazdy z mapą. Na początek sama mapa bez nawigacji i edge zawiesił sie. Następnie 

wczytałem segment który chciałem pokonać (około 7 km) i po jakimś czasie edge znów się zawiesił :/ Mapa compasu do garminów.

Da się o jakoś wyeliminować?



#3275 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8614 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 23 grudzień 2015 - 17:42

@Prozor - dzięki za link. Brzmi to jak niezły absurd, że na jednej stronie są dwa różne dokumenty, choć na całe szczęście w takiej sytuacji konflikt jest z założenia wygrany, bo w sprawach konsumenckich wątpliwości rozpatruje się na korzyść konsumenta.
  • Prozor lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#3276 Prz

Prz
  • Użytkownik
  • 233 postów

Napisano 23 grudzień 2015 - 17:42

Aktualny firmware?

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka



#3277 Parker

Parker
  • Użytkownik
  • 83 postów

Napisano 23 grudzień 2015 - 19:04

wersja 5.20 czyli najnowsza



#3278 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 24 grudzień 2015 - 23:59

E1000 mam od niedawna i dzisiaj przyszedł test jazdy z mapą. Na początek sama mapa bez nawigacji i edge zawiesił sie. Następnie 

wczytałem segment który chciałem pokonać (około 7 km) i po jakimś czasie edge znów się zawiesił :/ Mapa compasu do garminów.

Da się o jakoś wyeliminować?

 

Na początek zmień mapę. To, że mapa compasu nie oznacza, że dobra i nie ma wysypujących edge baboli. Jeśli z inną mapą (np. UMP - działa bez problemów) będzie działać poprawnie, to będziesz wiedzieć co jest przyczyną. Jeśli sytuacja powtórzy się, to trzeba będzie pomyśleć nad innym rozwiązaniem. Aha, mapę compasu profilaktycznie przenieś na komputer czy po prostu wrzuć UMP na inną kartę albo zmień rozszerzenie nazwy, tak żeby edge nawet nie próbował jej wczytywać - teoretycznie powinno wystarczyć użycie innej mapy i dezaktywacja aktualnej, ale na wszelki wypadek, warto się upewnić...


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#3279 znajomy

znajomy
  • Użytkownik
  • 86 postów

Napisano 25 grudzień 2015 - 12:01

Witam

 

Mam taki problem z EDGE 510 (soft 4.40)

Po zakończenie jazdy włączam bluetooth w telefonie i edge - łączą się ale nie synchronizują.

Wyłączam bluetooth w edge, włączam jeszcze raz - łączą się i synchronizują (OK).

Mam tak za każdym razem synchronizuje dopiero za drugim połączeniem.

Macie jakieś sugestie?

 

Pozdrawiam



#3280 bociek28

bociek28
  • Użytkownik
  • 33 postów
  • Skądśląsk

Napisano 28 grudzień 2015 - 14:27

telefonowałem odnośnie tej gwarancji do garmina i dowiedziałem się takich oto rzeczy:)

iż nie zawsze jest wymagany dowód zakupu zależy to od urządzenia oraz pierwszego podłączenia do satelity mozna to sprawdzić na podstawie numeru seryjnego, dowiedziałem się też że jezeli w tym momencie zepsuła by się moja 500 został bym poproszony o dowód zakupu bo był dosyć długi okres od produkcji do pierwszego połączenia. Co do urządzeń które zostały zakupione u naszych zachodnich sąsiadów gwarancja wynosi 12 miesiecy.

 

czy mógłby ktoś z Was posiadający 520 wstawić fotkę jak wygląda ekran z mapą OpenStreet.. jadąc normalny trening bez kursu oraz czy pokazuje nasza aktualną pozycję.

 

oraz jak wygląda na 520 wyswietlanie wiadomości sms czy wyświetla cały tekst wiadomości??





Dodaj odpowiedź