No tak.. tych nie zauważyłem
Nie wiesz przypadkiem co to za dziurka w lewym górnym rogu na Twoim zdjęciu?
Tę dziurkę mam zakrytą jednak przy podstawce jest wycięcie i do tej właśnie dziurki prowadzi tunel.
To już tak z czystej ciekawości pytam.
Napisano 21 grudzień 2015 - 19:53
Patrząc np. na http://www.scarletfi...ccuracy-issues/ można domyślić się, że w tej dziurce:
znajduje się czujnik ciśnienia odpowiedzialny za określenie wysokości.
Mały eksperyment potwierdza to na 100% - wystarczy przyłożyć usta i dmuchnąć, a wysokość od razu zmniejszy się o kilkadziesiąt metrów, albo zaciągnąć powietrze z dziurki i wysokość wzrośnie o kilkaset (nooo.... kila setek metrów - tak ze 2, albo 3 setki), oczywiście po chwili nastąpi wyrównanie ciśnienia i pomiar wysokości powróci do pierwotnej wielkości.
Zamknięcie dziurki jest niekorzystne dla pomiaru ciśnienia, ale typowy silikonek raczej nie powoduje całkowitego, szczelnego zamknięcia, a chyba nawet może być pomocny w wyrównaniu skoków wysokości, bo chroni przed podmuchami wiatru.
stąd ten tunel w silikonkach:
Dziurki w mocowaniu uchwytów to pomiar temperatury. (uzupełniłem wpis poprzedni o przeznaczenie dziurek ).
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Napisano 21 grudzień 2015 - 19:58
Garminy edge 1000 które znalazłem na allegro w atrakcyjnych cenach czyli za zestaw ok 1800 oraz 1500 za tylko licznik, pytajac sprzedawcy jeden powiedział że jest to polska dystrybucja a następny że niemiecka ale ma polskie menu oraz obie posiadają gwarancję 24 miesiące.
Jak można sprawdzić np w garminie z jakiej dystrybucji jest dany model oraz czy obejmuje go gwarancja w polsce??
Czy garminy zakupione np w niemczech obejmuje także gwarancja w naszym kraju i jeżeli coś bedzie nie tak mogę go oddać w polsce do serwisu??
Napisano 21 grudzień 2015 - 20:07
Serwis urządzeń i tak jest przez UK, choć odsyła się do punktu w PL. Ważny jest dowód zakupu, jeśli jest faktura/paragon to problemu być nie powinno. Menu ma wiele języków i wybiera się je dowolnie wg uznania.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Napisano 22 grudzień 2015 - 11:08
Należy bezpiecznie zapakować urządzenie i dołączyć do niego kopię dowodu zakupu (np. paragonu), który jest niezbędny do uzyskania odpowiednich napraw gwarancyjnych
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Napisano 22 grudzień 2015 - 19:39
Nie, gwarancja europejska garmina jest 24 miesięczna (nie dotyczy zakupu dla przedsiębiorstw, tu faktycznie jest na ogół roczna). W US roczna również dla klientów detalicznych.
Ale wiem z doświadczenia, że dowód zakupu jeśli edge się zepsuje i zechcesz skorzystać z gwarancji garmina jest niezbędny (zgodnie z powyższym cytatem), bez tego możesz co najwyżej skorzystać z rękojmi sprzedawcy (24 miesięcznej, pod warunkiem zakupu u przedsiębiorcy). Garmin często nie wymaga dowodu zakupu przy reklamacji pierdołek typu czujniki prędkości czy tętna, ale nie przy droższych urządzeniach typu edge.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Napisano 22 grudzień 2015 - 20:34
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Napisano 22 grudzień 2015 - 22:59
W październiku zgłosiłem na infolinii Garmina problemy z Edge 800. Miła Pani zadała mi kilka pytań, sprawdziła na kogo jest zarejestrowany w ich systemie i poleciła wysłać sam licznik na ich adres. Beż faktury, czy jakiegokolwiek innego dokumentu. Garmina kupiłem w PL sklepie.
Po kilku dniach dostałem Edge 810
Nie wiem, jak często nie wymagają dowodu zakupu.
Napisano 22 grudzień 2015 - 23:59
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Napisano 23 grudzień 2015 - 09:42
Przywileje nie znikną, bo Garmin wyraźnie w warunkach Ograniczona gwarancja daje możliwość skorzystania z ich gwarancji, albo rękojmi (wybór kupującego) cytuję z w/w:
Proszę wskaż mi dokument, na podstawie którego twierdzisz, że gwarancja producenta jest 24-miesięczna. Zaznaczam: pytam o gwarancję, a nie o to, że producent zgadza się zająć Twoim licznikiem.
Różnica jest dość zasadnicza, bo "zgadza się" to przejaw dobrej woli i producent ma całkowicie wolną rękę. Tymczasem gwarancja w 100% zobowiązuje go do wykonania zapisów zawartych w dokumentach.Wiem, że renoma firmy zobowiązuje i tak dalej, ale gwarancja to gwarancja, a dobra wola to dobra wola. Wystarczy, że zmieni się dystrybutor (ba, wystarczy nawet nowy dyrektor u dystrybutora z mniej przychylnym nastawieniem!) i może być problem.
A proszę bardzo, warunki gwarancyjne Garmina dostępne są na stronie głównej (i nie tylko) Garmina: Ograniczona gwarancja (dostępne w stopce strony głównej www.garmin.com/pl-PL- Obsługa Klienta tuż nad Kontakt dół po lewej stronie)
Cytuję:
Reszta w PDF z warunkami gwarancyjnymi. No i do tego dochodzi pewno jeszcze to, co jest w tej ulotce z ogólnymi warunkami gwarancyjnymi, o której już wspomniałeś: "Należy bezpiecznie zapakować urządzenie i dołączyć do niego kopię dowodu zakupu (np. paragonu), który jest niezbędny do uzyskania odpowiednich napraw gwarancyjnych."
Tak więc apel do wszystkich: przeczytać dokładnie instrukcję i nie zadawać głupich pytań (ponoć takowych nie ma, ale...)
A dla US: One-Year Consumer Limited Warranty
To, czy serwis zażąda dowodu zakupu, czy też nie to zależy od indywidualnego przypadku. Jednak należy zakładać, że dowód zakupu może być przydatny.
Ale to jest jeszcze ciekawe:
Choć dotyczy to głównie odsprzedaży na aukcjach internetowych (eBay, Allegro), tak aby zabezpieczyć się przed zobowiązaniami gwarancyjnymi na kolejne 24mc od dnia zakupu przez kolejnego właściciela. Co ciekawe, może nie być tu ograniczenia praw gwarancyjnych tylko dla pierwszego właściciela, co jest dość częstą praktyką producentów. Jest dowód zakupu (faktura/paragon - choć na paragonie musiałby być nr seryjny, no chyba, że sprzęt nie byłby rejestrowany...) to przysługują uprawnienia skorzystania z usług gwarancyjnych.
Czyli, nawet jeśli nie będą żądali dokumentu sprzedaży w przypadku zarejestrowania nowego urządzenia na tego samego właściciela, który zgłasza niesprawność, to już w przypadku odsprzedaży (ale jeszcze w okresie 24 mc od dnia zakupu) warto przekazać kupującemu dokument sprzedaży, żeby spróbował załatwić formalności wynikające z usług gwarancyjnych na własną rękę...
Wszystko jasne?
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Napisano 23 grudzień 2015 - 17:21
E1000 mam od niedawna i dzisiaj przyszedł test jazdy z mapą. Na początek sama mapa bez nawigacji i edge zawiesił sie. Następnie
wczytałem segment który chciałem pokonać (około 7 km) i po jakimś czasie edge znów się zawiesił :/ Mapa compasu do garminów.
Da się o jakoś wyeliminować?
Napisano 23 grudzień 2015 - 17:42
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Napisano 24 grudzień 2015 - 23:59
E1000 mam od niedawna i dzisiaj przyszedł test jazdy z mapą. Na początek sama mapa bez nawigacji i edge zawiesił sie. Następnie
wczytałem segment który chciałem pokonać (około 7 km) i po jakimś czasie edge znów się zawiesił :/ Mapa compasu do garminów.
Da się o jakoś wyeliminować?
Na początek zmień mapę. To, że mapa compasu nie oznacza, że dobra i nie ma wysypujących edge baboli. Jeśli z inną mapą (np. UMP - działa bez problemów) będzie działać poprawnie, to będziesz wiedzieć co jest przyczyną. Jeśli sytuacja powtórzy się, to trzeba będzie pomyśleć nad innym rozwiązaniem. Aha, mapę compasu profilaktycznie przenieś na komputer czy po prostu wrzuć UMP na inną kartę albo zmień rozszerzenie nazwy, tak żeby edge nawet nie próbował jej wczytywać - teoretycznie powinno wystarczyć użycie innej mapy i dezaktywacja aktualnej, ale na wszelki wypadek, warto się upewnić...
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Napisano 25 grudzień 2015 - 12:01
Witam
Mam taki problem z EDGE 510 (soft 4.40)
Po zakończenie jazdy włączam bluetooth w telefonie i edge - łączą się ale nie synchronizują.
Wyłączam bluetooth w edge, włączam jeszcze raz - łączą się i synchronizują (OK).
Mam tak za każdym razem synchronizuje dopiero za drugim połączeniem.
Macie jakieś sugestie?
Pozdrawiam
Napisano 28 grudzień 2015 - 14:27
telefonowałem odnośnie tej gwarancji do garmina i dowiedziałem się takich oto rzeczy:)
iż nie zawsze jest wymagany dowód zakupu zależy to od urządzenia oraz pierwszego podłączenia do satelity mozna to sprawdzić na podstawie numeru seryjnego, dowiedziałem się też że jezeli w tym momencie zepsuła by się moja 500 został bym poproszony o dowód zakupu bo był dosyć długi okres od produkcji do pierwszego połączenia. Co do urządzeń które zostały zakupione u naszych zachodnich sąsiadów gwarancja wynosi 12 miesiecy.
czy mógłby ktoś z Was posiadający 520 wstawić fotkę jak wygląda ekran z mapą OpenStreet.. jadąc normalny trening bez kursu oraz czy pokazuje nasza aktualną pozycję.
oraz jak wygląda na 520 wyswietlanie wiadomości sms czy wyświetla cały tekst wiadomości??