Skocz do zawartości


Zdjęcie

Urządzenia Treningowe Garmin (Edge/fenix/fr) + Akcesoria


11806 odpowiedzi w tym temacie

#4401 bogas

bogas
  • Użytkownik
  • 67 postów
  • SkądW-wa

Napisano 14 wrzesień 2016 - 14:16

 

Dzis po 3h godzinach jazdy gdy chialem uploadowć trening,

moj garmin 810 zgasł po nacisnieciu guzika..

miał ktoś tak?

 

Zdarzyło się kilkakrotnie także mi . Garmin 810. Jazda po kursie zastopowana ręcznie przyciskiem start/stop.

Po krótkiej przerwie wznawiam jazdę tym samym kursem. Naciskam start żeby wznowić  i w tym momencie robi się ciemność,

a Garmin sam się restartuje. Zapis śladu można było jednak odnaleźć grzebiąc w folderach Garmina.

 

Wydaje mi się, że dzieje się tak wtedy jeśli po zastopowaniu,a potem wznowieniu jazdy tym samym kursem przez wciśnięcie

przycisku start znajdujemy się akurat poza wyznaczonym kursem (?).

Teraz jak robię przerwę to kończę kurs, a żeby wznowić wczytuję go od nowa.



#4402 haligówka

haligówka
  • Moderator
  • 853 postów
  • SkądRzeszów/Kraków

Napisano 14 wrzesień 2016 - 18:44

Panowie, zakupiłem sobie Garmina 520stkę i próbuję sparować swoją opaskę HRM1, jednak Garmin nie chce mi jej odnaleźć,macie pomysł jak to rozwiązać? 

Instrukcja z garmina wskazuje przyciskanie jakichś guzików na pasku pomiaru tętna, jednak w moim modelu żadnych przycisków nie mam


Strava
Instagram
Z blatu po świecie- zapraszam na mój fotoblog!

#4403 joesatch

joesatch
  • Użytkownik
  • 356 postów

Napisano 14 wrzesień 2016 - 19:24

Panowie, zakupiłem sobie Garmina 520stkę i próbuję sparować swoją opaskę HRM1, jednak Garmin nie chce mi jej odnaleźć,macie pomysł jak to rozwiązać? 

Instrukcja z garmina wskazuje przyciskanie jakichś guzików na pasku pomiaru tętna, jednak w moim modelu żadnych przycisków nie mam

 

A baterię próbowałeś wyciągać z czujnika ?



#4404 vuki

vuki
  • Użytkownik
  • 494 postów
  • SkądRawicz

Napisano 14 wrzesień 2016 - 19:25

Na pasku z czujnikiem nie ma guzików.
Na pewno tak pisze?
Czujnik z opaską załóż na pierś i wyszukuj czujnik.
  • vuki lubi to

#4405 haligówka

haligówka
  • Moderator
  • 853 postów
  • SkądRzeszów/Kraków

Napisano 14 wrzesień 2016 - 20:43

Już ogarnąłem, po prostu domyślnie był chyba inny "model" czujnika HR i musiałem z innej listy dodać ten swój. Mało intuicyjne to było dość. 

dzięki za pomoc ;)


Strava
Instagram
Z blatu po świecie- zapraszam na mój fotoblog!

#4406 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 21 wrzesień 2016 - 20:43

Właśnie stałem się posiadaczem Garmin Varia Radar ;)

Od pewnego czasu gryzłem się z dylematem - kupić czy nie... Cena dość mocno wali po kieszeni (8 stów piechotą nie chodzi...), z drugiej strony w obecnych warunkach tak przyzwoite oświetlenie, jak również (czy może zwłaszcza?) informacja o tym, że jakiś samochód zbliża się jest nie do przecenienia. Niby dobre oświetlenie na noc mam, widoczność do tyłu teoretycznie zapewniałem sobie lustereczkiem Zefala. Problem w tym, że ostatnio dość często używam lemondki i korzystanie z lustereczka w tym położeniu jest mało wygodne i prawie nie do użytku. Pomijam to, że puryści na wykorzystanie lusterka krzywią się już na samą myśl ;).

 

Jednak się zdecydowałem i dzisiaj przetestowałem wynalazek. W sieci jest już sporo recenzji i opisów, tak więc nie będę powielał tych informacji, dodam tylko to, co może mieć znaczenie na wybór i użytkowanie radaru Varia.

Urządzenie dostałem z oprogramowaniem w wersji 3.20, nowa wersja oprogramowania, czyli 3.40 została wprowadzona 2 sierpnia i wprowadziła teoretycznie wg informacji ze strony garmina poprawki w komunikacji ANT+, jednak zauważyłem, że chyba nie tylko - w starej wersji wyłączenie sparowanego edge automatycznie wyłączało światła/radar. Niby miało to sens, ale... w przypadku gdyby edge się rozładował, a światło było dalej potrzebne, to po automatycznym wyłączeniu należało je włączyć ręcznie przyciskiem. Na dodatek pomimo tego, że światło nie świeciło, to radar był w dalszym ciągu włączony, przez co mogłoby okazać się, że przed kolejną jazdą varia  RTL 500 jest rozładowany. Teraz wyłączyć należy ręcznie, co jest chyba dobrym rozwiązaniem.

 

No i teraz kwestie eksploatacyjne.

Po włączeniu i próbie parowania, a właściwie wyszukiwania tylko radaru... Nic. Edge radaru nie znalazł. Wybieram opcję "szukaj wszystko". Efekt? Znaleziono nie radar, a światło Varia! Ciekawe... Pod światłem jest podłączony radar, czyli jednak radar jest. Na liście czujników jest już i Radar i Światła (tylko teraz nie wiem, czy to nie efekt zaktualizowanego oprogramowania...). No ok. 

W menu Egde 520, obsługa świateł trochę do wyboru jest... Można włączyć/wyłączyć, ale o ile w poprzednim oprogramowaniu po wyłączeniu następowało również fizyczne wyłączenie RTL 500, to w aktualnym po prostu jest to wyłączenie obsługi światła z poziomu Edge. W przypadku e520 może nie ma to aż tak dużego znaczenia, ale w przypadku Edge 820/1000, czyli tam gdzie jest czujnik oświetlenia pewno może mieć znaczenie. Choć nie musi...W każdym razie po wyłączeniu świateł w menu, światła dalej się świecą, a z menu podręcznego (prawy górny przycisk w e520) znika opcja "podłączone światła" z dostępem do menu świateł/radaru, a ze strony stanu znika informacja o podłączonym świetle i trybie. Czyli sensu w wyłączaniu raczej nie ma ;).

Ok, to "opcje sieci" świateł: Tryb oświetlenia: Auto/Wysoka widoczność/Oddzielnie. Prawdę mówiąc nie widzę różnicy. Być może przy podłączonych dwóch światłach varia (niekoniecznie z radarem) będzie różnica, ale tak nie widzę takowej.

Kolejna opcja to "usuń światła" której chyba tłumaczyć nie trzeba, ostatnia to "test świateł". W tym przypadku po wciśnięciu tej opcji światło Varia gaśnie, miga na niebiesko diodka informująca o połączeniu. Wybranie testu powoduje w efekcie, że światło zaczyna... działać. Odkrywcze może nie jest, ale po prostu testuje komunikację Edge ze światłami.

 

Z menu świateł można wejść w menu Radar (widać tu również poziom akumulatora), radar można wyłączyć (wyłącza się jednocześnie komunikacja ze światłami), jak i włączyć. Wyłączenie nie spowoduje wyłączenia oświetlenia, tylko pracy radaru, czyli może spowodować wydłużenie czasu pracy w trybie tylko oświetlenie. 

No ale nie po to wydaje się kupę kasy na radar, żeby mieć światełko, prawda? No właśnie. W opcjach obsługi radaru mamy jeszcze możliwość włączenia opcji "Automatycznego zwalniania" co mnie dość mocno zastanowiło, cóż to za dziwo jest... W końcu doszedłem do wniosku, że być może jest to swoiste światło stopu, jednak w związku z tym, że testowałem samotnie z zamontowanym radarem za tylnym siodełkiem (zamocowanie nie na rurce podsiodłowej, ale na uchwycie torebki w systemie fizika), to nie mogłem tego sprawdzić. Właściwie mogłem w ramach testów odłączyć i sprawdzić jak reaguje na hamowanie. Następnym razem.

 

W menu Radar jest jeszcze jedna opcja, która chyba powinna być raczej w menu Światła: "Tryb oświetlenia: miganie / super jasność". Po pierwsze: przełączenie opcji migania i stałego oświetlenia nie jest możliwe z poziomu Edge, a tylko poprzez krótkie naciśnięcie przełącznika na urządzeniu Varia. Dziwne... Jaka jest różnica pomiędzy tymi trybami? Migający miga minimum 4 diodami (właściwie 4 na linijce świetlnej, plus dwie po bokach), "super jasność" świeci światłem ciągłym minimum 2 diodami (plus 2 po bokach). Wydaje mi się, że ten pierwszy tryb będzie lepszy w dzień, drugi w nocy. Domyślnym trybem jest migacz - również w teście, jeśli światło jest włączone na ciągłe, a wchodzimy w test, to zaczyna migać. Wyjście z testu to powrót do poprzednio włączonego trybu oświetlenia.

 

Jeszcze jedna uwaga, a dotyczy mocy świetlnej samego tylnego oświetlenia. Z dostępnych wideo na YT nie wyglądało na zbyt mocne. A jednak świeci toto zaskakująco mocno, co zresztą nie powinno dziwić, bo w końcu te światełko powinno być widoczne również w dzień. No i widoczne jest. 

 

Ok, teraz radar w praktyce. Tu chyba się za bardzo nie rozpiszę, bo większość z testów oddaje działanie bardzo dobrze. 

Lustereczko ciągle na końcu kierownicy było, więc mogłem porównać oba systemy monitorowania co z tyłu jedzie. Radar jest czuły. Testy zrobiłem tak statyczne, czyli po oparciu roweru o słupek przy drodze, jak i dynamiczne, czyli po prostu jadąc. Producent deklaruje początek wykrywania pojazdów na ok. 140m i na ogół jest to prawda. W tej odległości w lustereczku ciężko było dostrzec nadjeżdżający pojazd, dobrze, że obecnie oświetlenie dzienne/mijania jest obowiązkowe to w lustereczku coś widać z tej odległości. 

Jednak czasami radar wykrywał pojazd gdy ten był zdecydowanie bliżej niż te 140m, jednak zawsze wcześniej, niż słuch rejestrował samochód. Taki przypadek to np. zakręt itp. Ekstremalnym przypadek występuje wtedy, gdy pojazd włącza się do ruchu np. na skrzyżowaniu, choć tu widać, że ktoś stoi i może zaraz za nami jechać. 

 

Wykrywanie większej ilości pojazdów również działa bezbłędnie. Ruch w mieście, pod warunkiem, że nie jedziemy w korku jest również dobrze monitorowany. 

 

Reasumując: oświetlenie działa bardzo dobrze, dostosowując siłę oświetlenia do ruchu, być może światło spełni rolę światła hamowania, ale to jest do weryfikacji. Radar działa co najmniej dobrze, pozostaje jedynie nauczenie się właściwej interpretacji wyświetlanej skali odległości od pojazdu (pojazdów), na pewno zwiększa bezpieczeństwo poprzez sygnalizację tak wizualną jak również dźwiękową. Co ciekawe (lub nie) ustawienia alertów dźwiękowych można włączyć poprzez przejście przez menu czujników i radaru (nie przez światła -> radar). Tam można włączyć nakładkę koloru, czyli informację kolorem odległości od pojazdu (czym czerwieńszy tym bliżej, zielony minął), ustawić kolumnę pojazdów po prawej lub lewej stronie oraz włączyć/wyłączyć sygnalizację dźwiękową. Warto jednak włączyć dźwięk ostrzegający o samochodzie, bo to jednak zwiększa bezpieczeństwo jazdy.

 

Gdyby nie ta cena... No cóż ;).

 

 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#4407 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 1730 postów
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Napisano 21 wrzesień 2016 - 20:49

Kwestią czasu było aż to kupisz :P


logo1pp-64x64.pngmedium.jpgbadge_new.png


#4408 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 21 wrzesień 2016 - 21:22

Nooo... Tylko dłuuuugo się wahałem, ale szalę w stronę zakupu przeważyła jednak jazda w pozycji czasowej, widoczność do tyłu dość parszywa, na dodatek okularnik ma jeszcze bardziej zawężone pole widzenia... Zresztą inaczej się jedzie widząc, że coś z tyłu się zbliża, nawet wtedy można obrócić głowę, żeby sprawdzić. No nic, będę zdawał relację w czasie eksploatacji ;).


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#4409 blazej

blazej
  • Użytkownik
  • 291 postów

Napisano 21 wrzesień 2016 - 21:30

Daj foto z zamontowanym varia pod siodłem

Wysłane z mojego SM-T815 przy użyciu Tapatalka



#4410 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 21 wrzesień 2016 - 23:12

Foto jutro.

 

Jednak Varia wyłącza się wraz z wyłączeniem Edge. Jeśli światło nie jest wyłączone (choć fizycznie z obecnym firmware tego się nie da zrobić!) w menu, to Varia po wyłączaniu Edge wyłącza diody, ale miga diodka wykrywania łączności. Po ok. minucie Varia wyłączy się całkowicie. Jeśli diodka miga to po włączeniu Edge również Varia włączy się w normalnym trybie.

Jeśli w menu wyłączy się światła, to po wyłączeniu Edge Varia również całkowicie się wyłączy. W tym przypadku po włączeniu Edge Varia już się nie włączy, trzeba włączyć przyciskiem.

 

 

Po ustawieniu świateł jako "oddzielne" można wyłączać z poziomu edge tryb świecenia ciągłego / miganie / wyłączenie światła.

 

W celu sprawdzenia, czy faktycznie narzekanie na forum garmina, że 3.40 skopało wykrywanie pojazdów zamiast poprawić przywróciłem wersję 3.0. Poeksperymentuję z 3.0 i później 3.4 i zobaczymy czy faktycznie 3.0 lepiej działa...

 

No dobra - przeleciałem po wątku marudzących na 3.4 i wychodzi na to, że starsze jednostki radarów z nowym firmware mogą mieć problem. Nowe raczej problemów mieć nie powinny, a co więcej powinny lepiej działać, tak więc jednak ta wersja wraca do urządzenia, a ja idę wreszcie spać ;).


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#4411 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 22 wrzesień 2016 - 19:10

Dołączona grafika

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka


  • hqvkamil i blazej lubią to

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#4412 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8614 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 22 wrzesień 2016 - 19:41

Dobrze widzę? Sprzęt za 800 zł mocowany za pomocą GUMKI?


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#4413 blazej

blazej
  • Użytkownik
  • 291 postów

Napisano 22 wrzesień 2016 - 19:44

Przecież z gumką jest bezpiecznie...;-)

Wysłane z mojego SM-T815 przy użyciu Tapatalka



#4414 Gorthin

Gorthin
  • Użytkownik
  • 255 postów
  • Skąd~

Napisano 22 wrzesień 2016 - 19:48

Najgorsze zapięcie jakie miałem w swoim rowerze. Miałem takowe zapięcie w zwykłej lampce z przodu i z tyłu. Jedyny plus, że wygodne. Ale niezbędny jest zakup O-ringów :D bo szybko parcieją i pękają. Żebyś tego z ulicy nie zbierał. Chyba, że za 800zł jest to kawał dobrej gumy. Wtedy pochodzi, ale obserwowałbym z dnia na dzień jak wygląda ta gumka. 



#4415 spec

spec
  • Użytkownik
  • 287 postów
  • SkądKraków

Napisano 23 wrzesień 2016 - 08:11

e820

Changes made from version 3.10 to 3.20:
  • Improved grade calculation.
  • Improved interaction with Varia Vision.
  • Improved Incident Detection to decrease false reports and fixed an issue causing it to be re-enabled unexpectedly.
  • Added support for routing back to a Course after leaving it.
  • Added Distance and Time Ahead/Behind as configurable data fields.
  • Made improvements to the FTP Test.
  • Added Saved Locations to Course Creator and Round Trip Course menus.
  • Added the ability to navigate to a Segment.
  • Fixed an issue preventing software updates from the About page.


#4416 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 23 wrzesień 2016 - 12:27

Najgorsze zapięcie jakie miałem w swoim rowerze. Miałem takowe zapięcie w zwykłej lampce z przodu i z tyłu. Jedyny plus, że wygodne. Ale niezbędny jest zakup O-ringów :D bo szybko parcieją i pękają. Żebyś tego z ulicy nie zbierał. Chyba, że za 800zł jest to kawał dobrej gumy. Wtedy pochodzi, ale obserwowałbym z dnia na dzień jak wygląda ta gumka. 

 

Tak, gumka, ale nie zwykła jak w tejj Twojej lampce, tylko specjalna garminowska. Wierz mi, jakość tej gumki w stosunku do tanich gumek to niebo, a ziemia. NIGDY mi się nie zdarzyło, żeby te garminowskie "gumki" pękły. 

 

Żeby było jasne - w komplecie jest jeszcze uchwyt bezpośrednio na sztycę 

Garmin-Varia-Radar-Mounts_thumb.jpg

 

No i można zamontować na dwa różne sposoby:

Garmin-Varia-Radar-Mount-Back-Round_thum

Choć przy sztycy typu łezka raczej w rachubę wchodzi sposób na gumkę.

Jakoś nie ma sygnałów, że ktoś zgubił radar po zapięciu na gumkę, z drugiej strony zawsze można zabezpieczyć dodatkowo uchwyt przed awarią, żaden problem...


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#4417 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 23 wrzesień 2016 - 12:38

Dołączona grafika

Np. tak. Ale muszę poszukać opaski wielokrotnego użytku ;)

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#4418 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 23 wrzesień 2016 - 12:40

Dołączona grafika
Wąs do odcięcia ;)

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#4419 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 23 wrzesień 2016 - 12:51

Antykoncepcja w pełni - najpierw gumka, później opaska zaciskowa:
c1d5ac6a084c4e457a46e2b4f19cb142.jpg

 

Docelowo opaska z możliwością rozpięcia...

 

Marudy zadowolone? ;)

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#4420 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8614 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 23 wrzesień 2016 - 12:54

Tak lepiej ;)


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?




Dodaj odpowiedź